معرفی و دانلود کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان

عکس جلد کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان
قیمت:
۹۰۰۰۰ ۵۴,۰۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان

کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان به قلم دیوید سربون به بررسی آثار مارتین هایدگر، فیلسوف شهیر آلمانی، و سیر تحول تفکرات او در طول زندگی‌اش می‌پردازد. اثر حاضر از کتاب هستی و زمان که زیربنای تفکر هایدگر به حساب می‌آید، آغاز می‌کند و روند فکری او را تا آثار متاخرش به بررسی و تحلیل می‌گذارد تا شناخت عمیقی از آرا این فیلسوف مهم به دست بدهد.

درباره‌ی کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان

مارتین هایدگر از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فیلسوفان قرن بیستم است که شاید مطالعه‌ی آثارش برای خواننده‌ی ناآشنا با فلسفه‌ی او دشوار باشد. کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان (Heidegger: A Guide for the Perplexed) به قلم دیوید سربون (David R Cerbone)، حاصل سال‌ها مطالعه و تدریس اندیشه‌ی هایدگر را با توضیحات روشن در اختیار شما می‌گذارد و سعی دارد نگاهی دوباره به فلسفه‌ی هایدگر بیندازد و با تکیه بر تفکرات او خلاقانه با مسائل سروکار یابد. اثر پیش رو به ساده‌سازی تفکرات این فیلسوف مهم نمی‌پردازد، بلکه نگاهی جامع و دقیق به آثارش می‌اندازد، نشان می‌دهد که روند فکری او بر چه منوالی پیش رفته، او را به پرسش می‌کشد و خواننده را یاری می‌رساند که دست به نقد و یا پیش‌برد تفکرات او بزند.

معرفی و دانلود کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان

مارتین هایدگر (Martin Heidegger) در سال 1889 در آلمان متولد شد. او از شاگردان ادموند هوسرل بود و علی‌رغم اختلافاتی که با استاد خود داشت، تاثیرات بسیاری نیز از او پذیرفت. هایدگر مهم‌ترین اثر فلسفی خود، یعنی کتاب هستی و زمان، را در سال 1927 به انتشار رساند که موجبات شهرت او را فراهم آورد و در زمره‌ی مهم‌ترین آثار فلسفی قرن بیستم میلادی قرار گرفت. او در این کتاب به پرسش پیرامون مفهوم هستی می پردازد و این پرسش را رسالت یکتای فلسفه می‌نامد. تاثیرات او، به ویژه در کتاب نام برده، بر مکاتب و جریانات فکر بعدی انکارناپذیر است. برای مثال فیلسوفان اگزیستانسیالیستی همچون سارتر تاثیرات انکارناپذیری از آن گرفته‌اند و با تکیه بر آن به بازخوانی تجربه‌ی انسانی پرداخته‌اند.

کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان در دو بخش و یازده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده است. بخش اول مفصلا به فلسفه‌ی متقدم هایدگر می‌پردازد و بر کتاب هستی و زمان او تمرکز می‌کند. این بخش، پرسش از هستی، یکی از بنیادین‌ترین پرسش‌های فلسفی هایدگر را پیش می‌کشد و در ادامه پدیدارشناسی او را شرح می‌دهد. نویسنده در این بخش به هر دو جنبه‌ی انتقادی و سازنده‌ی هستی و زمان می‌پردازد، توضیح می‌دهد که چگونه آراء هایدگر در هستی و زمان سنگ بنای تمامی فلسفه‌ی او را پی‌ریزی می‌کند و از آن مهم‌تر، چگونه بر اندیشه‌ی ما و نوع نگاهمان به جهان تاثیری انکارناپذیر گذاشته است.

در بخش دوم کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان فلسفه‌ی متاخر هایدگر صورت‌بندی می‌شود که شامل نوشته‌های او از اوایل دهه‌ی سی زندگی تا پایان عمر است. این دوره نزدیک به چهار دهه از زندگی او را در برمی‌گیرد و موضوعات متنوعی را تحت پوشش قرار می‌دهد. موضوعات آثار او در این دوره از فیلسوفان اولیه‌ی یونان تا اندیشه‌ی مدرن را شامل می‌شود و گستره‌ی بسیار وسیعی دارد که راه‌های بی‌شماری نیز برای فهم و پیگیری آن موجود است. نویسنده‌ی کتاب حاضر به ناچار بر برخی از مسیرهای حیاتی تفکر او تمرکز می‌کند و رابطه‌ی میان آن‌ها با آثار متقدمش را می‌کاود تا به فهم بهتر و عمیق‌تری از تفکر هایدگر برسد. این بخش با کتاب منشا اثر هنری مارتین هایدگر آغاز می‌کند و در فصل بعدی به سراغ دیدگاه‌های او پیرامون علم و تکنولوژی می‌رود. در نهایت، در فصل یازدهم نیز به ایده‌ی سکونت در فلسفه‌ی متاخر هایدگر می‌پردازد که نقش مهمی در فهم آن دارد.

کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان از جامع‌ترین آثار پیرامون تفکرات این فیلسوف شهیر به حساب می‌آید و زوایای جدیدی از آراء او را برای خواننده روشن می‌کند. این کتاب توسط محمود دریانورد به فارسی برگردانده و به همت انتشارات علمی و فرهنگی ذیل مجموعه کتاب راهنمای سرگشتگان روانه‌ی بازار نشر ایران شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های راهنمای سرگشتگان

مجموعه کتاب راهنمای سرگشتگان در بیش از سی مجلد و با کوشش انتشارات کونتینیوم به زبان انگلیسی به انتشار رسیده است. در این مجموعه، آثار و آراء فیلسوفان شهیر و مهم تاریخ از دوران کلاسیک تا عصر حاضر با روشی ساده و آسان‌فهم برای دوستداران فلسفه توضیح داده می‌شوند. این مجموعه برای تمام کسانی تدوین و گردآوی شده است که در برابر فیلسوف‌های مورد نظر دچار نوعی سرگشتگی می‌شوند و تلاش دارد خوانندگان سرگشته را با تمامی مفاهیم و مسائل فلسفی مرتبط آشنا کند. متفکران، نویسندگان، دانشجویان و حتی افرادی که از فلسفه سررشته‌ای ندارند نیز می‌توانند از خواندن جلدهای مختلف این مجموعه بهره ببرند. انتشارات علمی و فرهنگی چند عنوان از مجموعه راهنمای سرگشتگان را به انتشار رسانده است که عبرتند از: هگل، ارسطو، افلاطون، هوسرل و هایدگر.

در نکوداشت کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان

  • کتاب دیوید سربون در میان آثار و پیشگفتارهای پیرامون هایدگر شاخص است. او به جای توضیح دادن جزئیات آثار هایدگر، گستره‌ی وسیعی از آثار او را تشریح می‌کند و یک دید کلی و جامع از نکات مهم تفکر این فیلسوف به دست می‌دهد. تعابیر او بسیار درخشان و روشنگر است و ذهن خواننده‌ی ناآشنا و غیرمتخصص را نیز همراهی می‌کند. (پروفسور چارلز گوینگن، فیلسوف و هایدگرشناس امریکایی)

کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان فلسفه، به ویژه فلسفه‌ی آلمانی و دوستداران آثار مارتین هایدگر پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان می‌خوانیم

در واقع، یکی از نگرانی‌های اصلی هایدگر این است که ما همه بیش از اندازه به اندیشه‌های تکمیل‌شده، بیان‌های موجزتر و تمیز، دیدگاه‌های همه‌شمول همراه با پاسخ‌های حاضر و آماده برای پرسش‌هایمان مشغول شویم. ترقی علوم طبیعی بی‌هیچ شکی این نگرش را ترغیب کرده است، تا جایی که افرادی از میان ما که دانشمند نیستیم تمایل داریم به دانشمندان به دیدۀ مرجع های حلال مسائل و جواب دهنده به سؤالات به صورت یکجا نگاه کنیم. «دانشمندان» ناشناس «کشف کرده‌اند.»، غالباً حسی از اطمینان خاطر فراهم می‌کند از این جهت که کس دیگری همه چیز را یک بار و برای همیشه خواهد فهمید. این ادعای مرجعیت ناشناس در مقالات هایدگر وجود ندارد: آن‌ها بازتاب‌های شدید اندیشۀ او هستند، مخاطره‌جویی‌های او در طول کوره‌راه‌ها. اینکه ما به کار وی در دنبال کردن اهمیت دهیم یا نه، نهایتاً بر عهدۀ خود ماست (یقیناً وی برای اینکه ما باید به آن‌ها اهمیت بدهیم استدلالی ندارد).

هایدگر آشکارا قصد آن دارد که نوشته‌های متأخرش در مقابل این دیدگاه قرار گیرد که تکلیف می‌کند نوشتۀ فلسفی نوعاً باید چگونه باشد و چه دستاوردی به همراه داشته باشد. بنابراین، اینکه به سادگی بگوییم: «نوشته‌های او ظاهری عجیب و ترسناک دارد» به هیچ وجه نقدی بر نوشته‌های او به حساب نمی‌آید. اصلاً خلاف انتظار هایدگر نیست که ما در مقابل نوشته‌ها و اندیشه‌های وی مقاومت کنیم. به باور من، بخشی از مسئلۀ نوشته‌های او دقیقاً عبارت است از تصریح معنای آن مقاومت به طوری که بتوان با آن روبه‌رو شد و درباره‌اش به تأمل پرداخت. اگر ما به سادگی با این گفته که نوشته‌های او «عجیب و ترسناک» است راضی نشویم، آن‌گاه سؤال این است که مشکلات دقیقاً در کجا ریشه دارند. اگر معلوم نباشد که او برای توصیف چیزها چه راهی اختیار می کرد، نه تنها در چیزهای ساده‌ای مانند پارچ یا پل بلکه همچنین موضوعات پیچیده‌تری مانند تکنولوژی و اگزیستانس انسانی پس بنیان نقدهای ما چیست؟ با چه معیارهایی موفقیت یا شکست اندیشۀ وی را ارزیابی کنیم؟ با بی‌پاسخ گذاشتن موقتیِ این پرسش، قصد ندارم بگویم هیچ معیاری برای چنین ارزیابی‌ای وجود ندارد، بلکه مرادم فقط این است که بگویم پرسش از معیارها در فلسفۀ متأخر هایدگر پرسشی بسیار زنده است.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری
اختصارات
بخش اول: فلسفۀ متقدم هایدگر
فصل اول: پرسش از هستی و هستی و زمان
فصل دوم: هایدگر و پدیدارشناسی
فصل سوم: در‌جهان‌بودن: ابزار، عمل و خودفهمی
فصل چهارم: پروا ساختار
فصل پنجم: استلزامات فلسفی: شناخت، واقعیت و حقیقت
فصل ششم: مرگ به مثابۀ «پایان» دا‌ ‌زاین
فصل هفتم: گناه و ثبات قدم
بخش دوم: فلسفۀ متأخر هایدگر
فصل هشتم: باریکه راه‌های جدید تفکر
فصل نهم: فراتر از هستی و زمان: «منشأ اثر هنری»
فصل دهم: علم و تکنولوژی
فصل یازدهم: زبان، سکونت داشتن و امر چهارگانه‌
پیشنهادهایی برای مطالعۀ بیشتر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان
نویسنده
مترجممحمود دریانورد
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-277-088-4
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۹۰۰۰۰ ۵۴,۰۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان

برای دریافت کتاب هایدگر: راهنمای سرگشتگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.