معرفی و دانلود کتاب من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4

عکس جلد کتاب من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من نمرده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من نمرده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4

کتاب من نمرده‌ام چهارمین مجلد از مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روان‌شناس است که دکتر احمد پدرام ذیل آن به شرح تجربیات واقعی‌اش از برخورد با بیماران و مراجعانش پرداخته است. این روانشناس و نویسنده‌ی خوش‌ذوق، هدف از گردآوری چنین مجموعه‌ای را همدلی با مراجعان خود و درس گرفتن از ناامیدانی دانسته که زندگی را پوچ می‌دانند و به بن‌بست رسیده‌اند اما همچنان سرپا هستند و می‌جنگند.

درباره‌ی کتاب من نمرده‌ام

چقدر احتمال دارد که در شغل یا حرفه‌ای مشغول باشید که برخوردتان با آدم‌های متفاوت زیاد باشد؟ برای مثال افرادی که به‌عنوان روانکاو و رواندرمانگر، پزشک و پرستار یا انواع مشاور مشغول به‌کار هستند، آدم‌های زیادی را ملاقات می‌کنند و احتمالاً طی روز داستان‌های زیادی می‌شنوند. اما این داستان‌ها و بعضاً شنیدن سرگذشت‌ها دقیقاً به چه درد می‌خورد؟ امکان دارد که مواجهه با چنین تجربه‌هایی تأثیر زیادی بر شما داشته باشند تا آنجا که به فکر ثبتشان بیفتید؟ اگر شما در یکی از این موقعیت‌ها مشغول به‌کار بودید، به آدم‌های زنده‌ در جهان اطرافتان تنها به چشم موردی برای پول درآوردن نگاه می‌کردید یا سعی می‌کردید نزدیکی بیشتری بین خودتان ایجاد کرده و در درجه‌ی اول به‌عنوان یک انسان با آن‌ها همدلی کنید؟!

دکتر احمد پدرام روانشناسی است که اقدام به تألیف یک مجموعه داستان کوتاه از خاطرات خود کرده و کتاب من نمرده‌ام، چهارمین مجلد از همین مجموعه است. پدرام می‌گوید هدفش از تألیف این کتاب‌ها و گردآوری خاطراتش این بوده که از مراجعان خود درس بگیرد و به این ترتیب بتواند با ناامیدانی که زندگی را سرشار از تهی و پوچی می‌دانند، همدلی کند. او می‌گوید در این راه گاهی حتی از هدف خود نیز فراتر رفته و با برخی مراجعان خود احساسات مشترکی هم داشته. به عقیده‌ی نویسنده بهتر است از کسانی که زیر بارهای مختلف روانی، اقتصادی، خانوادگی، عاطفی، معنوی و تضادهای درونی و بیرونی کمر خم کرده‌اند اما زمین نخورده‌اند درس بگیریم و با اشتباهات و ناتوانی‌های خود کنار بیاییم. چراکه قطعاً چنین انسان‌هایی ارزشمند هستند و استفاده از تجربیاتشان می‌تواند در بسیاری موارد راه‌گشا باشد.

دکتر پدرام علت نام‌گذاری این مجلد از مجموعه را همین فلسفه‌ی زیبا می‌داند که بسیاری با وجود زمین خوردن‌های متوالی و فراوان، باز هم نمرده‌اند و زندگی را ادامه می‌دهند. اولین داستان کتاب من نمرده‌ام، با توصیف صحنه‌ی مراجعه‌ی زوجی به دکتر پدرام شروع می‌شود. زن بسیار آشفته و عصبانی است و از بی‌توجهی‌های مداوم همسرش می‌نالد. اینکه او از صبح تا دیروقتِ شب سر کار است و همه‌ی مسئولیت‌های خانه بر گردن خودش افتاده و اینکه شب‌ها بعد از بازگشت به خانه، هیچ توجهی به او یا بچه‌ها نشان نمی‌دهد و فقط تلویزیون تماشا می‌کند... به محض ورود این زوج به اتاق، دکتر متوجه خشمشان شده و حس می‌کند که ابتدا باید بینشان میانجیگری کند تا کمی آرام شوند و بعد سراغ کار اصلی، یعنی مشاوره برود.

داستان دوم اما درباره‌ی زنی وامانده و شرمسار است که به دکتر مراجعه کرده و درباره‌ی سرگذشت تلخ دختر و نوه‌اش می‌گوید. او داستانی را راجع به ازدواج دخترش با مردی بازگو می‌کند که ظاهراً دختر دوستش نداشته و در همان دوران فاصله‌ی بین عقد تا عروسی، از شخص دیگری باردار شده و فرزند نامشروعی را به دنیا می‌آورد. این ماجرا بعدها اتفاقات ناگواری را برای خانواده‌ی آن‌ها رقم زده و موجب ضرر عاطفی و مالی برایشان می‌شود. زن حالا با مراجعه به مشاور قصد دارد که خود را کمی سبک کرده و از او راهکار بگیرد. اما سرنوشت زوج عصبانی در داستان اول و دیگر مراجعان دکتر پدرام چه خواهد شد؟ آیا مشکلات به‌ظاهر لاینحل آن‌ها حل می‌شود یا خود مشاور هم در بعضی موارد احساس سردرگمی و استیصال را تجربه می‌کند؟ بهتر است با کتاب من نمرده‌ام همراه شوید و از خواندن تجربیات واقعی یک روانشناس خبره لذت ببرید.

انتشارات ترانه پدرام کتاب من نمرده‌ام را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب من نمرده‌ام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به خواندن خاطرات واقعی با درونمایه‌ی اجتماعی و روانشناسانه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مجموعه کتاب داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روان‌شناس را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4 می‌خوانیم

مرد هم در همین حین توضیح می‌دهد که قبول دارد که گرفتاری‌اش باعث شده که توجه کافی به همسرش نکند. مسافرت‌های‌شان زوری است. مهمانی‌های‌شان کم یا جمع شده و روابط عاطفی خودشان هم به صفر رسیده و گفت‌وشنود چندانی با هم ندارند. مرد بیمار کار است و زن گرفتار بچه‌ها. در مورد نیازهای مالی‌شان می‌پرسم و ساده برای مرد توضیح می‌دهم که آیا به خاطر نیاز یا به خاطر کارهای عمرانی سراغ کار می‌رود یا...

می‌فهمم که معتاد به کار است و گرفتار بازار. شروع به توضیح هرم «مزلو» می‌کنم. نیازهایی مثل آب و هوا، غذا، آشیانه و نیازهای جنسی را در رده‌ی بیولوژیک توضیح می‌دهم، نیاز به امنیت را می‌گویم و انواع امنیت را تعریف می‌کنم. به عشق می‌رسم و فرق انسان و حیوان و نیاز به دوست‌داشتن و دوست‌داشته‌شدن را می‌گویم و از عزت نفس و احساس احترام و حرمت مثال می‌زنم و بعد از خودشکوفایی می‌گویم. میل به انجام دادن کارهای فرهنگی، مذهبی، علمی، هنری و هر آن‌چه که هر آدمی دلش می‌خواهد وقتی دستش به دهنش رسید کمی «دلی» زندگی کند و دنبال «دلی» برود که «فرهیخته» است و به فکر انسان و خدا و بشریت باشد.

مرد، آدم باهوشی است. به فکر فرو رفته و با دقت به هرم روی تابلو نگاه می‌کند و حرف‌های مرا گوش می‌دهد. زن هم حسرت از نگاهش می‌بارد. چادرش را گاه‌به‌گاه روی سرش جا‌به‌جا می‌کند و نهایتاً دست برمی‌دارد و خیره به هرم «مزلو» دنبال جای خودش و زندگی‌اش می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
من نمرده‌ام
آیت‌‌الله
هم‌پیاله‌ها
عشق دیرین
آشیانه‌ی تهی
سلام نمی‌کنم
شعار
ساخت و ساز 1
عصبانیت و پرخاشگری
دل
زیر تخت
شهامت
جاه و جا
عشق
مریم
نقاش مهربانی‌ها
آموزگار
هیچ‌کس جیک نزد
اعتراف
دَماغ یا دِماغ
مرگ پذیری
نانوایی‌ها
عاشقانه‌‌ی ساده
ساخت و ساز 2
بحران آب
سنگ‌تراش
مادر دوم
گاردی‌ها
قاطی کردم
جنگ، جنگ تا پیروزی
اعتماد
دارایی
ازدواج فامیلی
سخنرانی
خرمشهر و غلام
من عاشق زباله‌ام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من نمرده‌ام: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 4
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-600-97777-5-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من نمرده‌ام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من نمرده‌ام

برای دریافت کتاب من نمرده‌ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.