معرفی و دانلود کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی

عکس جلد کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی

کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی نوشته‌ی احمد پدرام، راهنمایی برای والدین است تا شیوه‌ی درست آموزش مهارت‌های اجتماعی و بالا بردن حس اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس در کودکشان را به‌صورت اصولی یاد بگیرند و با ظرافت‌های این کار آشنا شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی اعتماد‌به‌نفس و مهارت‌های اجتماعی

همه بر این باور اتفاق نظر دارند که تربیت فرزندان، مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه‌ی والدین در قبال آن‌هاست. بخش اعظمی از دانش و مهارتی که کودک برای زیستن و موفق شدن در جامعه‌ی انسانی به آن نیاز دارد، در گروی آموزش درست از سوی والدین است که بدون کمک گرفتن از اساتید و متخصصان حوزه‌ی روان‌شناسی ممکن نمی‌شود. والدین برای تقویت و هرچه‌بهتر کردن مهارت تربیت و فرزندپروری در خود، نیاز به آموزش دارند. یکی از منابع آموزشی‌ای که می‌تواند در این راه برای والدین بسیار راهگشا باشد و بخش قابل توجهی از نیاز کودک به تربیت و یادگیری درمورد حضور در جامعه و ارتباط با دیگران را پاسخ دهد، کتاب صوتی اعتماد‌به‌نفس و مهارت‌های اجتماعی اثری از احمد پدرام است.

اعتمادبه‌نفس و نحوه‌ی برقراری ارتباط موثر با دیگران، دو ستون اصلی تربیت کودک هستند. تا زمانی که حس ارزشمندی ناشی از داشتن اعتمادبه‌نفس و اخلاق اجتماعی ناشی از برقراری ارتباط درست با دیگران در کودک وجود نداشته باشد، آموزش دیگر مهارت‌ها و ارزش‌های اخلاقی برای او تقریباً بی‌اثر می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی

اعتمادبه‌نفس و عزت نفس عناصری حیاتی است که ضامن شکوفایی و به بار نشستن دیگر استعدادها و توانایی‌ها در فرد می‌شود. آگاهی نسبت به این حس و تقویت آن، از مواردی است که هیچ‌وقت در مدرسه به کودکان آموزش نمی‌دهند. حتی بالعکس، مدرسه آنچه از اعتمادبه‌نفس در کودک وجود دارد را به گرفتن نمرات خوب گره می‌زند تا کودک ارزشمندی خود را تنها در گرفتن نتایج عالی درسی ببیند و در صورت شکست خوردن در درس‌هایی که بعدها تقریباً هیچ اثری در زندگی‌اش ندارند، خود را موجودی سرافکنده و ناامید تصور کند. با وجود چنین معضلی در سیستم آموزشی موجود، وظیفه‌ی والدین برای آموزش راه‌های بالا بردن اعتمادبه‌نفس در فرزندانشان حتی سنگین‌تر هم می‌شود، ولی برای این کار لازم است که پیش از هر چیز، از وجود حس اعتمادبه‌نفس در خودشان به‌عنوان والد و یک انسان مستقل اطمینان حاصل کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، کتاب صوتی اعتماد‌به‌نفس و مهارت‌های اجتماعی آموزش را از سطحی بسیار ساده و پایه شروع می‌کند و معنای اعتمادبه‌نفس و عزت نفس را شرح می‌دهد و انواع آن‌ها را نیز مشخص می‌کند. احمد پدرام در این کتاب توضیح می‌دهد که حس اعتمادبه‌نفس در ابتدا از چه نقطه‌ای شکل می‌گیرد و سپس از مفهوم خودآگاهی و ایجاد خودپنداره صحبت می‌کند. خطاهای فکری و نگرش خانواده در مسئله‌ی اعتمادبه‌نفس نیز از اهمیت بالایی برخوردارند و در این کتاب به تفصیل به آن‌ها پرداخته می‌شود. تقابل حس فردیت و تعلق خاطر به دیگران، که از جمله مهم‌ترین تناقضات و چالش‌ها در زمینه‌ی داشتن حس اعتمادبه‌نفس است نیز، در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کتاب صوتی اعتماد‌به‌نفس و مهارت‌های اجتماعی در خصوص اجتماعی بار آوردن کودکان نیز راهنمایی‌های مفیدی دارد. هنر برقراری ارتباط و درک اشکال مختلف روابط، موضوعی است که احمد پدرام در این کتاب صوتی در خصوص آن توضیح داده است. از دیگر مواردی که نقش کلیدی در درک مفهوم اعتمادبه‌نفس بازی می‌کند و از سوی دیگر در برقراری روابط اجتماعی نیز اثری پررنگ دارد، بحث ابراز وجود و برقراری تعادل میان کم‌رویی و پررویی است که نویسنده آن را هم با دقت فراوان از مناظر مختلف بررسی کرده است. آخرین مبحث کتاب که شاید زیربنای کلی تمام آنچه گفته شد باشد، دقت کردن و به رسمیت شناختن احساسات و هیجانات مختلف است که توضیحات خوبی در این باب به والدین ارائه شده.

کتاب صوتی اعتماد‌به‌نفس و مهارت‌های اجتماعی کاری مشترک از نشر صوتی ترانه‌ی پدرام و انتشارات خانه‌ی رود است و شما آن را با صدای ویکتوریا براری، معین وصال، سحر حمیدی، محمد کربلایی، نعیمه مهدویان، مژگان نصر و نوید پدرام می‌شنوید.

کتاب صوتی اعتماد‌به‌نفس و مهارت‌های اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمامی والدین، مربیان و معلمان توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی می‌شنویم

روان‌شناسان معتقدند که براساس چگونگی شکل‌گیری من و خودپنداره، و رشد خودآگاهی و اعتمادبه‌نفس در سال‌های دبستان، کودکان در اثر تجربه‌های خود در موقعیت‌های مختلف حداقل سه نوع عزت‌نفس جداگانه را پرورش می‌دهند: عزت‌نفس جسمانی، عزت‌نفس اجتماعی، عزت‌نفس تحصیلی. اگرچه اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس در این سه مورد هم‌پوشی بسیاری دارند و عزت‌نفس محصول اعتمادبه‌نفس است. عزت‌نفس جسمانی که شامل دو مولفه است: ظاهر جسمانی و توانایی جسمانی. پسرها به ظاهر خود بر اساس جذابیت‌های پسرانه به گونه‌ای متفاوت از دخترها توجه دارند. توصیف پدر و مادر از ظاهر جسمانی پسر اعم از قد و وزن، بلندی و کوتاهی، چاقی و لاغری، رنگ پوست و موها، در شکل‌گیری باور مثبت یا منفی نقش دارد. پسری که توسط پدر و مادر به خاطر قد و هیکلش سرزنش یا تحقیر می‌شود، و یا به دنبال دعوا با خواهر و برادرش، پدر و مادر قد و بالای او را مورد حمله قرار می‌دهند، یا پسری که در شرایط مشابه توسط پدر و مادرش مورد توجه قرار می‌گیرد، و ضمن تأیید از او درخواست می‌شود که نسبت به خودش و دیگران احترام بیشتری قائل شود و نکات مثبت او تمجید شده و با ضعف‌هایش منطقی و واقع‌گرایانه برخورد می‌شود، اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس متفاوتی خواهد داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
معرفی / پیشگفتار
12 دقیقه
فصل اول: تعریف اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس
6 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
14 دقیقه
فصل دوم: آغاز خودآگاهی و چگونگی شکل‌گیری خودپنداره
29 دقیقه
فصل سوم: اعتمادبه‌نفس و نگرش‌های خانواده و کودک
47 دقیقه
فصل چهارم: انواع عزت‌نفس
17 دقیقه
فصل پنجم: فرضیه‌های موثر در اعتمادبه‌نفس و خطاهای فکری
31 دقیقه
فصل ششم: فردیت و تعلق در فرزندان
10 دقیقه
فصل هفتم: راهکارهایی برای افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان
8 دقیقه
فصل هشتم: هنر برقراری ارتباط
44 دقیقه
فصل نهم: اجتماعی شدن و نقش روابط
52 دقیقه
فصل دهم: چگونگی و مراحل رسیدن به مهارت‌های اجتماعی
25 دقیقه
فصل یازدهم: جرئت ابراز وجود و کمرویی و پررویی در کودکان و نوجوانان
17 دقیقه
فصل دوازدهم: احساسات و هیجان‌های ما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی
نویسنده
راویویکتوریا براری، معین وصال، سحر حمیدی، محمد کربلایی، نعیمه مهدویان، مژگان نصر، نوید پدرام
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی

برای دریافت کتاب صوتی اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.