معرفی و دانلود کتاب من: سفر و گردش در خودم

عکس جلد کتاب من: سفر و گردش در خودم
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من: سفر و گردش در خودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من: سفر و گردش در خودم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من: سفر و گردش در خودم

کتاب من: سفر و گردش در خودم نوشته‌ی آلن دوباتن، به کودکان کمک می‌کند تا خودشان را بهتر بشناسند. کودک در مواجهه با این کتاب، خود را در برابر جزیره‌ی ناشناخته‌ای خواهد یافت که درون ذهن اوست. نویسنده با تمرین‌هایی که در کتاب وجود دارد و مطالبی که بیان کرده، کودکان را در برابر شناخت این جزیره‌ی ذهنی یاری می‌کند.

درباره‌ی کتاب من: سفر و گردش در خودم

آلن دوباتن (Alain de Botton) در اثر خواندنی خود به نام کتاب من: سفر و گردش در خودم (The Book of Me) کتابی مجله‌مانند آفریده و بیش از آن‌که اطلاعاتی را به خواننده‌ی کودک منتقل کند، در تلاش است تا اطلاعاتی را از او دریافت کند! خواننده در این کتاب، با یک متن تعاملی مواجه است. در این متن، همان‌قدر که لازم است بخواند و دانش کسب کند، باید بنویسد و دانش تولید کند. دوباتن ذهن را در قالب سرزمینی ناشناخته به خواننده معرفی می‌کند. او دانشی به مخاطب می‌دهد که ناقص است و در اصل، با ندانستن فرقی ندارد: ذهن تو چیزی است که نه من آن را می‌شناسم، نه تو! اما درعین‌حال، او راهی را برای خواننده باز کرده تا با پیمودنش به شناخت ذهن خود و شناخت درونش، دست بیابد.

معرفی و دانلود کتاب من: سفر و گردش در خودم

کتاب با استعاره‌ی سفر آغاز می‌شود. خواننده باید با دوباتن به سرزمین ناشناخته‌ی ذهن برود و کم‌کم و طی مراحلی آن‌جا را بشناسد. خواننده‌ی کودک،‌در هر توقف‌گاه با چیزی در این سرزمین مواجه می‌شود، که باید بر آن تمرکز کند و آن را بنویسد. این رفت و برگشت به عالم ذهن و عین، هم سبب تحرک خواننده می‌شود و هم دقت او را بیشتر می‌کند.

شیوه‌ی دوباتن، تلفیقی از روان‌شناسی و فلسفه است. او قرار است علاوه بر اینکه کودک را با خود منحصر‌به‌فردش آشنا سازد، نسبتش را با جهان و اطرافیان نیز مشخص کند. کودک پس از تمام شدن کاوش در سرزمین ناشناخته، به جایگاهی خواهد رسید که با وضعیت پیش از سفرش، کاملاً متفاوت است. کتاب با لحنی گرم و صمیمانه نوشته شده و تصاویر رنگارنگ و جذابی هم دارد. تمرین‌های کتاب هم سرگرم‌کننده هستند و هم چیزی را در ذهن کودک بیدار می‌کنند. دوباتن در قالب سرگرمی، خودآگاهی و سواد عاطفی کودکان را افزایش می‌دهد و آنان را تشویق می‌کند تا یاد بگیرند چگونه تفکر، احساس و تجربه کنند. او حوزه‌های مختلف وجودی کودک را از هم جدا کرده و در قالب سرزمین‌های متفاوتی، در اختیار او گذاشته تا آن‌ها را بکاود. این حوزه‌ها از این قرارند: ذهن، خُلق‌ها، تخیل، وجدان، بدن، روابط، بیم‌ها و امیدها.

کتاب من: سفر و گردش در خودم نوشته‌ی آلن دوباتن با تصاویر جذاب بن یاونز توسط امین پورحسن ترجمه شده و در انتشارات کتاب‌سرای نیک به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) از سوی یک موسسه‌ی انتشاراتی با همین نام عرضه شده‌اند که در زمینه‌ی انتشار کتاب، ساخت فیلم، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه‌ی خدمات درمانی روانشناسی فعالیت دارد. کتاب‌های این مجموعه بر خودشناسی و پرورش هوش عاطفی تأکید دارند و هدفشان ارائه‌ی آموزش‌هایی است که با بالا بردن همدلی و ایجاد ارتباط سازنده‌تر میان انسان‌ها، کیفیت زندگی آن‌ها را تا حد زیادی بالا ببرد. «در باب امیدواری»، «در باب شکست»، «در باب تربیت احساسات» و... از عناوین این مجموعه هستند.

نکوداشت‌های کتاب من: سفر و گردش در خودم

  • این کتاب برای کودکانی که می‌خواهند خود را درگیر یک ماجراجویی کرده و رویاهایشان را به حقیقت تبدیل کنند، بسیار الهام‌بخش است. این اثر به شما می‌گوید که وقتی بزرگ شدید، زندگی‌تان چگونه خواهد بود و این باعث می‌شود که کودک بخواهد زندگی‌اش را در آینه به تصویر بکشد و خود را با افکارش درگیر کند. من این کتاب را به هرکسی توصیه می‌کنم. به ویژه کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند. (گودریدز ریویو)
  • آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک مجله داشته باشید؟ احتمالاً نمی‌دانید که بهتر است از کجا شروع کنید! جست‌وجو را تمام کنید. کتاب من دقیقاً همان چیزی است که به دنبالش بودید. یک مجله‌ی راهنمای کامل با فضاهایی برای ثبت افکار، احساسات و اطلاعات و حقایق و ارقام و البته تصاویر رنگارنگ و زیبا. (مجله‌ی آرمادیلو)

کتاب من: سفر و گردش در خودم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان و نوجوانان 9 تا 15 سال که می‌خواهند سرزمین‌های ناشناخته‌ی وجود و زندگی‌شان را کشف کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب من: سفر و گردش در خودم می‌خوانیم

ذهن درباره‌ی ورودی‌ها اشتباه می‌کند. شاید ما به‌خاطر یک ورودی خارجی احساس کنیم باید داد بزنیم یا به دیوار مشت بکوبیم. مثلاً شاید معلم یک حرف آزاردهنده بزند و ما عصبانی شویم، اما دلیل واقعی این احساس ممکن است یک ورودی داخلی باشد. مثلاً شاید تشنه باشیم یا دل‌درد داشته باشیم. ما درباره‌ی خروجی‌ها اشتباه می‌کنیم. اگر کسی به ما مهربانی کند، ما هم باید جواب او را با رفتار مهرآمیز بدهیم، اما به دلایل مختلف (شاید چون یک باور ناخودآگاه داریم که می‌گوید ما شایسته‌ی مهربانی نیستیم) امکان دارد بدرفتاری کنیم؛ مثلاً ممکن است بی‌ادب باشیم یا آن فرد مهربان را مسخره کنیم. ما در «مدرسه‌ی زندگی» دوست داریم ذهن را «گردوی خطاکار» بنامیم؛ به این دلیل که ذهن اشتباه‌های زیادی مرتکب می‌شود. جست‌وجوی ذهنمان مهم است زیرا این کار به ما کمک می‌کند تا اشتباه‌های آن را درک کنیم.

مغز من: مغز انسان در طول زمان پیچیده‌تر شده و برای استدلال کردن توانایی بیشتری پیدا کرده است. اما برخی قسمت‌های مغزهای ما خیلی به موجودات ابتدایی‌تر شبیه است. بهتر است مغزمان را به دو قسمت تقسیم کنیم: بخش انسان و بخش ابتدایی‌تر. مغز ابتدایی‌تر ما چیزهایی مثل موارد زیر را کنترل می‌کنند: پرخاشگری، باعث می‌شود به‌سادگی عصبانی شویم/ قلمروخواهی، باعث می‌شود از مکان و وسایلمان محافظت کنیم / خوپذیری، باعث می‌شود برنامه‌ی روزمره داشته باشیم/ ترس، باعث می‌شود همیشه نسبت به خطر هوشیار باشیم / اگر شما خزنده‌ای مثل سوسمار باشید، این چیزها برایتان مفید خواهد بود، اما اگر انسان باشید نه خیلی / این چیزها باعث می‌شوند در موقعیت‌های نامناسب به‌سادگی عصبانی شویم و بترسیم؛ مثلاً وقتی لنگه‌ی جورابمان را گم می‌کنیم اوقات‌تلخی کنیم یا وقتی با یک غریبه ملاقات می‌کنیم خجالتی شویم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
جست‌وجوی ذهن من
جست‌وجوی خُلق‌های من
جست‌وجوی تخیل من
جست‌وجوی وجدان من
جست‌وجوی بدن من
جست‌وجوی روابط من
جست‌وجوی بیم‌ها و امیدهای من
نتیجه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من: سفر و گردش در خودم
نویسنده
مترجمامین پورحسن
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-622-5753-25-9
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من: سفر و گردش در خودم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من: سفر و گردش در خودم

برای دریافت کتاب من: سفر و گردش در خودم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.