معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان

عکس جلد کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان

کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان، منبعی کامل برای آشنایی با سازوکار فیزیولوژیکِ بدن بانوان در حین انجام ورزش‌های مختلف است. معصومه حسینی، نویسنده‌ی کتاب،‌ بررسی کاملی درباره‌ی تفاوت‌ها و شباهت‌های فیزیولوژیِ میان بدن بانوان و آقایان در این اثر انجام داده و روش‌هایی برای سازگاری بهترِ بدن بانوان در حین انجام حرکت‌های ورزشی، مطرح کرده‌ است. پس از مطالعه‌ی کتاب، راهکارهای بهینه‌‌ای برای انجام حرکت‌های ورزشیِ ویژه‌ی بانوان فرا می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان

کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان، اثری جامع برای آشنایی با اندام‌شناسی و سازوکارِ عملکردِ بدنِ بانوان ورزشکار است. معصومه حسینی، نویسنده‌ی کتاب، تمامی مفاهیم لازم برای بررسی فیزیولوژی بانوان را در این اثر پیش روی خواننده قرار داده‌ است. وقتی از فیزیولوژی در این کتاب سخن به میان می‌آید، منظور دانشِ مطالعه‌ی عملکردهای زیستی بدن است. فیزیولوژی ورزشی شاخه‌ای از فیزیولوژی است که به بررسی تغییرات فیزیولوژیکیِ بدن در پاسخ به ورزش و فعالیت بدنی می‌پردازد. این شاخه به کارشناسان ورزشی کمک می‌کند تا رابطه‌ی ورزش با اندام‌های مختلف را بهتر درک کنند و روش‌های بهبود عملکرد ورزشی را تشخیص دهند. نویسنده در این کتاب با بهره‌گیری از دانش فیزیولوژی، توضیح می‌دهد که بدن بانوان ورزشکار، چگونه کار می‌کند و فرایندهای زیستیِ مختلف مانند تنفس، گوارش، گردش خون و رشد چگونه انجام می‌شوند.

مطالب کتاب حاضر با توضیحاتی درباره‌ی آشنایی با ابعاد و ترکیب بدنی در زنان آغاز می‌شود. بر اساس اطلاعات کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه‌ زنان، تفاوت‌های چشمگیری میان بانوان و آقایان در پاسخ به تمرین‌های ورزشی وجود دارد. این تفاوت‌ها در عوامل مختلفی مانند هورمون‌ها، ترکیب بدنی و پاسخ به تمرینات مقاومتی و هوازی دیده می‌شود. با مطالعه‌ی بخش نخست کتاب، آشنایی کاملی درباره‌ی ابعاد و ترکیب بدنی در بانوان پیدا می‌کنید. ترکیب بدنی در ورزش به نسبتِ چربی، عضله، استخوان و آب در بدن اشاره دارد و نشان می‌دهد که بدن از چه موادی تشکیل شده است. این آشنایی به ورزشکاران و مربیان کمک می‌کند تا برنامه‌های تمرینی و تغذیه‌ای دقیق‌تری را برای بهبود عملکرد، کاهش آسیب و رسیدن به اهداف ورزشی بانوان طراحی کنند. در ادامه‌ی کتاب با تفاوت‌ها و شباهت‌های فیزیولوژیکی میان بانوان و آقایان آشنا می‌شوید.

معصومه حسینی در ادامه‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان، توضیحاتی درباره‌ی چرخه‌ی قاعدگی، بارداری و یائسگی مطرح کرده‌ است. سپس، مفاهیمی درباره‌ی تغذیه و متابولیسم در بدن بانوان را به اشتراک می‌گذارد. سازگاری با تمرینات ورزشی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این اثر به‌حساب می‌آید. مطالعه‌ی این بخش به بانوان ورزشکار کمک می‌کند تا با تغییرات طبیعی و مثبتی که در بدن آن‌ها در پاسخ به برنامه ورزشی منظم رخ می‌دهد، آشنا شوند. افزایش قدرت عضلانی، بهبود عملکرد قلبی عروقی و تغییرات در هورمون‌ها، برخی از تغییرات بهینه‌ای است که با انجام برنامه‌‌ی ورزشی ویژه‌ی بانوان، ایجاد می‌شود. مطالب کتاب حاضر با بررسی تاثیر تفاوت‌های بدن زنان و مردمان در اجرای فعالیت‌ها و مهارت‌های ورزشی خاتمه پیدا می‌کند. نویسنده در انتهای کتاب، منابعی را برای مطالعه‌ی بیشتر علاقه‌مندان به بحث‌های فیزیولوژی بانوان در ورزش، قرار داده‌ است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی بانوان ورزشکار و مربیان، مخاطب‌های اصلی کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان می‌خوانیم

تفاوت‌های موجود در انجام اعمال ورزشی بین مردان و زنان ناشی از تفاوت ابعاد و ترکیب بدنی آن‌هاست. به طور متوسط قد زنان کوتاه‌تر و وزن آن‌ها سبک‌تر از مردان بوده و دارای نسوج چربی بیشتر و توده عضلانی کمتری هستند. به دلیل کمتر بودن توده‌ی عضلانی، کل ذخائر فسفاژن آن‌ها در مقایسه با مردان کمتر است و نیز مستعد داشتن سطح اسید لاکتیک کمتری در خون پس از تمرینات حداکثر هستند. مقدار هموگلوبین و حجم خون زنان کمتر از مردان است، زنان قلب و ریه‌ی کوچک‌تری دارند و حداکثر اکسیژن مصرفی آنان در مقایسه با مردان در سطح پایین‌تری قرار دارد. همچنین تعداد میتوکندری‌های زنان در هر تارچه عضلانی کمتر و اندازه‌ی آن‌ها کوچک‌تر است. زنان به علت داشتن هورمون استروژن دارای آستانه تعریفی 2 الی 3 درجه فارنهایت بالاتر از مردان هستند. بنابراین کل مقدار تعریق در زنان کمتر از مردان خواهد بود. اختلاف درجه حرارت بین قسمت‌های داخلی بدن و سطح پوست در زنان کمتر است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلف
فصل اول: آشنایی با ابعاد و ترکیب بدنی در زنان
فصل دوم: تفاوت‌ها و شباهت‌های فیزیولوژیکی میان زنان و مردان
فصل سوم: چرخه قاعدگی
فصل چهارم: بارداری
فصل پنجم: یائسگی
فصل ششم: تغذیه و متابولیسم
فصل هفتم: سازگاری با تمرینات ورزشی
خلاصه تأثیر تفاوت‌های زنان و مردان در اجرای فعالیت‌ها و مهارت‌های ورزشی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-355-090-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های مربیگری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی ویژه زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.