معرفی و دانلود کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای

برای دانلود قانونی کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای

کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای به قلم نویسنده‌ی پرفروش یواِس‌اِی تودی، تونی برتوسکی، راهنمایی جامع برای هر طراح منظر حرفه‌ای‌ست که قصد دارد فرآیند کاری خود را توسعه دهد. به عقیده‌ی نویسنده، این مهم است که قبل از شروع به کار، همه‌ی جنبه‌های فرآیند را یاد بگیرید، به‌همین دلیل او هر مرحله از تجربه‌ی طراحی، از مصاحبه‌ها و مشاوره به مشتری گرفته تا قیمت‌گذاری و اجرای طرح اصلی و نهایی را در این کتاب ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای

امروزه فضای سبز و ایجاد آن یکی از مهم‌ترین و البته پرطرفدارترین زیرشاخه‌های رشته‌ی معماری‌ست که با توجه به ماشینی شدن محیط زندگی شهری نیاز به آن بیش از پیش احساس می‌شود. روح‌بخشی این فضاها و همچنین کمک به تصفیه‌ی هوای آلوده را نیز می‌توان از فواید طراحی و ایجاد فضای سبز دانست که البته مراحل قانونی و گام‌هایی دارد که نیازمند تخصص و دقت‌عمل بالایی می‌باشد. تونی برتوسکی (Tony Bertauski) نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی در کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای (Designing the Landscape: An Introductory Guide for the Landscape Designer) راهنمای جامعی را در اختیار علاقه‌مندان این حوزه و دانشجویان این رشته قرار داده که ویژگی اصلی آن مرحله‌به‌مرحله بودن بیان نکات آموزشی توسط اوست. به ادعای نویسنده، او حرفه‌ی خود را با نوشتن در ستون‌های مجلات، کتاب‌های درسی طراحی منظر، و ستون باغبانی در پست و پیک (چارلستون، SC) آغاز کرده و بعدتر علاقه‌ی خود را به شکل تخصصی در این زمینه گسترش داده است.

در کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای می‌خوانید که هر طراح منظر حرفه‌ای برای توسعه و پیشرفت فرآیند طراحی خود، لازم است که بر برخی از مراحل تأکید داشته باشد و هم‌زمان توجه خود بر بعضی قسمت‌ها را به حداقل برساند یا حتی حذف کند. به عقیده‌ی برتوسکی نکته‌ی حائز اهمیت این است که قبل از شروع به کار، همه‌ی جنبه‌های فرآیند را در نظر گرفته و به‌خوبی بیاموزید. چیزی که خودش نیز در تألیف کتاب راهنمای پیش رو در نظر گرفته و رعایت کرده است. او هر جنبه‌ای از تجربه‌ی طراحی را، از مصاحبه‌ها و مشاوره‌ی اولیه به مشتری گرفته تا قیمت‌گذاری طرح اصلی و اجرای آن در متن تألیفی خود ارائه کرده، بنابراین دانشجویانی که به کتاب او مراجعه می‌کنند، زیر و بم فرآیند را به‌خوبی خواهند آموخت، اینکه در این راه چه عواملی تأثیرگذار و مهم هستند و چه نکاتی چندان اهمیتی ندارند و قابل چشم‌پوشی. آن‌ها با زمان‌بندی ارزشمند برای اجرای ایده‌ها و همچنین فرصت اشتباه کردن در هر مرحله آشنا می‌شوند.

تونی برتوسکی کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای را در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که شامل عناوینی چون «نقشه‌ی پایه»، «اشیاء موجود و تجزیه و تحلیل»، «مبانی عملکرد فضای سبز»، «طرح کلی»، «اصول و مبانی طراحی» و «گیاهان و سازه‌ها» می‌شود. تمرکز نویسنده بر موضوعاتی است که درک عملکرد و زیبایی‌شناسی طراحی را تقویت می‌کنند و دانشجویان این رشته را به مهارت‌هایی مجهز می‌کنند که همه‌ی طراحان قوی به آن‌ها نیاز دارند. ضمناً می‌توان اینطور برداشت کرد که در کتاب برتوسکی بیشتر طراحی فضای سبز برای محیط‌های مسکونی موردنظر بوده است، اما بسیاری از مفاهیم و مراحل آموزشی‌اش را می‌توان در پروژه‌های تجاری نیز اعمال کرد. در بخش پایانی کتاب نیز ضمائمی گنجانده شده که خواننده را به‌طور مستند با ابزار، منابع و نرم‌افزارهای موجود در این زمینه آشنا می‌سازد.

انتشارات زمان تغییر کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای را با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم و سارا خسروشاهی منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به طراحی فضای سبز علاقه‌مند هستید یا دانشجوی این رشته می‌باشید، کتاب پیش رو منبع بسیار خوب و قابل‌اعتمادی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای می‌خوانیم

تهیه‌ی اندازه‌های مختلف با استفاده از خط مبنای زمین

برای اینکه با استفاده از خط مبنای زمین بخواهید اندازه‌های موردنظر را به دست آورید باید ابتدا یک سر متر نواری را در ابتدای یک طرف خط مبنا قرار داده و سپس متر نواری را تا انتهای دیگر این خط به‌طور محکم بکشید. در هر نقطه در امتداد این متر نواری می‌توانید قسمت‌هایی را که اندازه‌ی آن‌ها برای شما مهم است بر روی متر نواری علامت‌گذاری کنید که این کار سبب می‌شود دیگر نیازی به میخ کوبیدن مجدد در محل‌های مورد اندازه‌گیری و تغییر محل متر نواری نباشد زیرا تغییر محل متر خود سبب ایجاد خطا می‌گردد. اگر از چرخ اندازه‌گیری استفاده می‌کنید ابتدا محل خط مبنا را منطبق بر صفر متر قرار دهید و در هر محل که اندازه‌گیری و ثبت آن مهم است پس از ثبت اندازه، بدون تغییر محل این متر و از همان نقطه‌ی روی متر کار را ادامه دهید اما باید توجه داشت که نگهداری چرخ اندازه‌گیری و نوشتن و ثبت اندازه‌ها و به‌طور هم‌زمان کار مشکلی است. توجه داشته باشید که پس از هر ثبت اندازه‌ها صفر متر را دوباره بر روی محل جدید قرار ندهید زیرا تغییر محل متر سبب ایجاد خطا می‌گردد.

مثال ساده برای کاربرد این روش اندازه‌گیری هنگامی است که در قسمت جلوی خانه در و پنجره‌هایی وجود داشته باشد. در این حالت یک سر متر را در یک گوشه و از ابتدای قسمت جلوی ساختمان قرار دهید و تا انتهای دیگر قسمت جلوی ساختمان متر را به‌صورت سفت و بدون ایجاد شکم، بکشید. در صورتی‌که عدد صفر متر بر نقطه‌ی آغاز یک طرف قسمت جلوی ساختمان منطبق باشد با رسیدن به اولین پنجره، دو طرف پنجره را بر روی متر علامت‌گذاری کنید. این کار را به همین ترتیب در مورد پنجره‌ها، در و دیگر قسمت‌هایی که باید اندازه‌گیری شوند تا رسیدن به گوشه‌ی دیگر قسمت جلوی ساختمان ادامه دهید. اگر از چرخ اندازه‌گیری استفاده می‌کنید روش مانند روش بالا است با این تفاوت که با رسیدن به محل‌های مورد اندازه‌گیری این اندازه‌ها را در جای دیگری باید ثبت نمود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ملاقات
فصل دوم: نقشه‌ی پایه
فصل سوم: اشیاء موجود و تجزیه و تحلیل
فصل چهارم: مبانی عملکرد فضای سبز
فصل پنجم: طرح کلی
فصل ششم: اصول و مبانی طراحی
فصل هفتم: طرح اولیه
فصل هشتم: گیاهان و سازه‌ها
فصل نهم: طرح جامع نهایی
فصل دهم: ارائه
ضمیمه‌ی الف: فرآیند طراحی
ضمیمه‌ی ب: نرم‌افزارها و کتاب‌ها
ضمیمه‌ی ج: برآورد مواد مصرفی
ضمیمه‌ی د: طراحی با کامپیوتر
ضمیمه‌ی ه: باغ‌های پروانه‌ای
معرفی کتاب‌های مجتمع آموزشی سبزایران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم، سارا خسروشاهی
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات514
زبانفارسی
شابک978-964-04-1250-3
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای

برای دریافت کتاب طراحی فضای سبز برای طراحان حرفه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.