معرفی و دانلود کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید

عکس جلد کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید

مت آبراهامز استاد دانشگاه استنفورد و متخصص ارتباطات، در کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید به اهمیت مهارت برقراری ارتباط و نقش حیاتی برقراری مکالمه‌ در زندگی روزمره اشاره می‌کند و به ارائه‌ی راهکارها و تکنیک‌هایی برای تقویت مهارت برقراری ارتباط سازنده و معنادار می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید

بسیاری از ما از فکر انتقال افکارمان به دیگران متنفریم چرا که در شرایطی که نیاز به توضیح افکار خود داریم، احساس ناتوانی، اضطراب و دستپاچگی می‌کنیم. افرادی که در سخنرانی‌های جمعی تجربه دارند، معمولاً از تکنیک‌ها و ابزارهایی مانند پاورپوینت، یادداشت‌برداری، مهارت‌های مکالمه‌ی رسمی و راهکارهایی از این دست استفاده می‌کنند. اما استفاده از این ابزارها در زندگی روزمره تا چه حد ممکن است؟ اکثر مکالمات حرفه‌ای و شخصی مهمی که در طول روز برقرار می‌کنیم، بدون آمادگی و ناگهانی اتفاق می‌افتند. بسیاری از ما ممکن است در شرایطی قرار گرفته باشیم که پاسخ سوالی را می‌دانیم یا از دانش کافی برای اظهار نظر برخورداریم اما ترجیح می‌دهیم ساکت بمانیم چون آمادگی کافی برای صحبت کردن را نداریم. ممکن است تا به حال از خودمان پرسیده باشیم: چطور می‌توانیم بر ضعف خود در مهارت‌های برقراری ارتباط و انتقال معنا غلبه کنیم؟ چگونه مانع اضطراب را از مسیر خود حذف کنیم و با اعتماد به نفس به برقراری ارتباط بپردازیم؟ اگر ناگهان در مرکز توجه یا مکالمه‌ای قرار گرفتیم چگونه آرامش خود را حفظ کنیم و از آن شرایط به نفع خود استفاده کنیم؟

مت آبراهامز (Matt Abrahams) در کتاب سریع‌تر فکر کنید هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید (Think Faster, Talk Smarter) با کمک مهارت‌های ساده و راهکارهای قدم به قدم، حتی به مضطرب‌ترین سخنوران هم هنر در لحظه صحبت کردن را آموزش می‌دهد. آبراهامز راهکارهایی علمی برای کنترل اضطراب، درک فضا و شرایط حاکم بر هر محیط، و تبدیل هر ایده‌ای به محتوایی آگاهانه، به‌یادماندنی، تکان‌دهنده و مفید به خواننده ارائه می‌دهد. او در این راه از تجربه‌ی سال‌ها همکاری‌اش با بیماران، دانش‌آموزان و مشتری‌های خود استفاده کرده و در طول نگارش کتاب، از تجربیات و داستان‌های واقعی زندگی برای انتقال بهتر مفهوم مورد نظرش بهره می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید

مت آبراهامز از موفق‌ترین متخصصان هنر برقراری ارتباط است که در زمینه‌ی آموزش مهارت‌های ارتباطی به عنوان نویسنده، استاد، سخنگو و مربی ده‌ها سال تجربه دارد. او در دپارتمان مدیریت دانشگاه استنفورد به عنوان استاد مشغول به فعالیت است و در طول سال‌ها فعالیت خود، جایزه‌های متعددی دریافت کرده است. آبراهامز در طی سال‌های اخیر، با استفاده از سال‌ها تجربه و دانش گسترده‌ی خود در زمینه‌ی سخنوری، به نگارش چندین جلد کتاب موفق و پرفروش در این زمینه پرداخته و امیدوار است به مخاطبان خود از سرتاسر جهان در تقویت مهارت‌های ارتباطی و کسب موفقیت‌های شخصی و حرفه‌ای کمک کند.

با مطالعه‌ی کتاب سریع‌تر فکر کنید هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید قادر خواهید بود تحت هر شرایطی مانند یک سخنور باتجربه، اوضاع را تحت کنترل خود گرفته و به بهترین شکل در مرکز توجه قرار بگیرید، چه در مواجهه با یک مشتری یا همکار که در جلسه سوال غیرمنتظره‌ای را مطرح می‌کند، چه در یک مهمانی یا دورهمی که تمام نگاه‌ها ناگهان به سمتتان برمی‌گردد. کتاب سریع‌تر فکر کنید هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید، راهنمای قابل دسترسی است که مهارت‌های کافی در زمینه‌ی برقراری ارتباط را به ساده‌ترین و جذاب‌ترین روش ممکن به شما آموزش می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید

  • مت آبراهامز در ساده نشان دادن مفاهیم پیچیده استعداد عجیبی دارد. اگر شما هم برای پیدا کردن کلمات مناسب در زمان مناسب دچار مشکل شده‌اید، این کتاب، یک منبع ضروری برای شماست. (دنیل پینک، نویسنده)
  • سریع‌تر فکر کنید هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید، همان کتابی است که برای برقراری ارتباط به آن نیاز دارید. (کتی میلکمن، نویسنده)
  • درک مت از ارتباط انسانی بی‌نظیر است. ابزارهایش برای سریع‌ فکر کردن و دقیق صحبت کردن برای هر کسی ضروری است، حتی در دوره‌ی ارتباطات اینترنتی امروزه. روند ساده‌ی روبه‌رویی او با این مسأله هر کسی را تبدیل به یک سخنگوی لحظه‌ای قوی می‌کند. (تونی فدل، مخترع و نویسنده)
  • راهنمایی برای تقویت مهارت سریع فکر کردن و با اعتماد به نفس صحبت کردن. این کتاب برای هر کسی که صحبت می‌کند مفید خواهد بود. (Charles Duhigg)

کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سریع‌تر فکر کنید هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید می‌تواند به افرادی که در برقراری ارتباط یا صحبت کردن در جمع احساس ضعف می‌کنند در تقویت مهارت‌های ارتباطی‌شان کمک کند.

در بخشی از کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید می‌خوانیم

زمانی که می‌خواهیم در گفتگوی فی‌البداهه چیزی را درست کنیم دو فرایند ذهنی مشخص ما را ناکام می‌گذارد. برای درک اولین فرایند بیایید به بازی بلند گفتن نام اشتباه اجسام برگردیم. از شما می‌خواهم دوباره برای مدت 15 تا 20 ثانیه این بازی را انجام دهید و با دیدن هر جسم هر نامی که به ذهنتان می‌آید را بگویید.

خب تمام شد؟ عالی. این بار به کلماتی که بلند گفتید فکر کنید. هرچند که کار ما این بود که هر اسمی که به دهانمان آمد را بگوییم اما متوجه می‌شوید که مغز شما به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه یک استراتژی را ایجاد نمود تا این کار را انجام دهد؟ آیا کلماتی که استفاده کردید الگوی مشخصی را دنبال می‌کرد؟

زمانی که دانش آموزان این بازی را انجام می‌دهند اغلب کلماتی را می‌گویند که به دسته مشخصی از کلمات تعلق دارد. در یک نگاه کلی می‌توان متوجه شد که نام‌هایی که می‌گویند نام‌های میوه‌ها، حیوانات، رنگ‌ها و بقیه چیزها است. بقیه دانش آموزان هم سعی می‌کنند اسم‌هایی که توسط دیگر افراد استفاده شده را قرض بگیرند و یا اسم واقعی جسم قبلی که دیده‌اند را استفاده می‌کنند. بعضی دیگر هم به سرعت به چند اسم فکر می‌کنند که برای اجسام بعدی از آن‌ها استفاده نمایند.

همان‌گونه که آدام توبین در زمان توضیح این بازی می‌گوید این استراتژی کاملاً طبیعی بوده و در حقیقت بخشی از واکنش مغز ما در هنگام حل کردن وضعیت‌های چالش برانگیز است. روانشناسان این مورد را از طریق نظریه بارشناختی توضیح می‌دهند که می‌گوید ما فقط مقدار محدود و مشخصی از حافظه خود را به کارهایی که پیش روی ماست اختصاص می‌دهیم و اگر اطلاعاتی که یکباره وارد مغز ما می‌شود زیاد باشد دقیقاً مانند امروزه که در دنیای تکنولوژیکی ما هر روزه به اطلاعات مختلف و زیاد بمباران می‌شویم، مغز ما دچار فشار بیش‌ازحد شده و یادگیری در ما با مشکل روبرو می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: روش سریع‌تر فکر کردن، هوشمندانه‌تر صحبت کردن
فصل اول: آرامش
رام کردن غول اضطراب
فصل دوم: باز کردن قفل گفتگو
متوسط بودن را به حد اعلی برسانید
فصل سوم: بازتعریف
به ذهنیت خود فکر کنید
فصل چهارم: گوش کردن
فقط کاری نکنید
فصل پنجم: ساختاربندی
خودانگیختگی خود را ساختار بندی نمایید
فصل ششم: تمرکز
بخش اساسی درصحبت کردن فی‌البداهه
بخش دوم: هوشمندانه‌تر صحبت کردن در وضعیت‌های مشخص
تمرین اول: حرکت بزرگ روی گفتگوهای کوتاه
تمرین دوم: جملات جذاب (تحسین و معرفی)
تمرین سوم: آن زمین بازی (نا)کامل را بسازید
تمرین چهارم: استفاده از پرسش و پاسخ
تمرین پنجم: بازخوردی که سبب سقوط نشود
تمرین ششم: رازهایی برای بیان عذرخواهی
بخش پایانی
ضمیمه اول: ساختاری برای استفاده در موقعیت‌های مختلف
ستایش‌ها در مورد کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر صحبت کنید
در مورد نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-622-5872-68-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید

Ali
۱۴۰۳/۳/۲۸
کتاب خوبی هست ولی کلمات و جمله بندی های اشتباه خیلی زیاد داره.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید

برای دریافت کتاب سریع‌تر فکر کنید، هوشمندانه‌تر‌ صحبت کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.