معرفی و دانلود کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها

عکس جلد کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها
قیمت:
۱۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها

کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها نوشته‌ی توماس ناوارو، جستاری تازه در باب رنج است. نویسنده در این اثر همدلانه، سبکی از زندگی را به مخاطبان معرفی کرده که در آن عیب‌ها، آسیب‌ها و کاستی‌ها، بد تلقی نمی‌شوند و بخش ارزشمندی از هویت صاحبشان به‌شمار می‌روند.

درباره‌ی کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها

زندگی در دنیای امروز به «سرعت» گره خورده. ما عادت داریم هرچیزی را سریع‌ به دست بیاوریم، سریع از دست چیزهای آسیب‌دیده خلاص شویم و سریع هم برایشان جایگزین پیدا کنیم. این خصلت نامبارک زندگی ما را به قیمت از دست دادن داشته‌های ارزشمند بسیاری، راحت‌تر کرده! ما بخشی از هویتمان، محیط‌زیست، آرامش، خاطراتمان و هزار چیز دیگر را با هر بار دور انداختن یک وسیله‌ی معیوب از دست می‌دهیم. اما تکلیف چه می‌شود اگر آن وسیله‌ی معیوب، خودمان، روحمان، و وجودمان باشد؟!

معرفی و دانلود کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها

توماس ناوارو (Tomás Navarro) در کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها (Kintsugi: The Japanese Art of Embracing the Imperfect and Loving Your Flaws) از یک سنت قدیمی ژاپنی حرف می‌زند که مشابهش را در ایران هم داشته‌ایم؛ «بند زدن» همان کاری است که ایرانی‌ها و ژاپنی‌ها در مواجهه با ظروف شکسته‌شان انجام می‌دهند. در زمان‌های قدیم که مردم حوصله‌ی بیشتری داشتند و درگیر سرعت طاقت‌فرسای زندگی امروزی نشده بودند، راه‌های دیگری را برای جبران آسیب‌های مختلف پیدا می‌کردند. وقتی ظرفی می‌شکست، آن‌ها به جای دور انداختن تکه‌های بی‌مصرف و خرید یک ظرف تازه، وقت می‌گذاشتند و تکه‌ها را با چسب به هم می‌چسباندند. اینطور می‌شد که ظرف شکسته عمری دوباره پیدا می‌کردند و می‌توانستند فارغ از تجربه‌ی شکستن، به زندگی ادامه دهد! ژاپنی‌ها این سنت را یک قدم فراتر نیز برده‌ و از طلا برای چسباندن تکه‌ها استفاده کرده‌اند تا با برجسته کردن رگه‌های حاصل از شکسته شدن، پیامی را به بیننده منتقل کنند؛ هر شکستگی، چنان عزیز و ارزشمند است، که باید یاد و خاطره‌اش با رنگی از طلا در ذهن دیگران ماندگار شود.

توماس ناوارو در کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها، به شما پیشنهاد می‌کند تا خودتان را مثل یک ظرف چینی ببینید. چندبار در زندگی شکسته‌اید؟ جای ترک کدام خاطرات روی تن حافظه‌تان باقی مانده است؟ از بابت کدام خطوخش بر جانتان احساس ضعف می‌کنید؟ آیا پیش آمده که این ظرف پرخط‌وخش را دوست نداشته باشید و دلتان بخواهد آن را با یک ظرف سالم عوض کنید؟!

اگر شما هم چنین حسی را تجربه کرد‌ه‌اید، یک خبر خوب و یک خبر بد برایتان داریم. خبر بد این است: در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، هیچ ظرف سالمی وجود ندارد. زندگی با همه‌ی بی‌عدالتی‌اش، سهم هرکس از رنج و سختی را جدا می‌کند و به موقع بر سر راهش می‌گذارد تا بی‌خط‌وخش از این دنیا نرود. خبر خوب اینکه این خطوط و شکستگی‌ها، بخشی از تزئین این ظرف چینی هستند. هرکس با ضعف‌ها و عیب‌هایش، شخصیت و تمایز پیدا می‌کند. این خطوط سطحی و عمیق هر یک داستانی در دل خود دارند که نشان می‌دهند چه مسیری را پیموده‌ایم و چطور شده که به اینجا رسیده‌ایم، و طبق نظر توماس ناوارو تک‌تکشان چنان ارزشمندند که باید آن‌ها را با طلا بپوشانیم.

اگر همچنان از دیدن این خط‌وخطوط طفره می‌روید، کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها به شما یاد می‌دهد که چطور آن‌ها را مثل دارایی‌های گران‌قیمت دوست داشته باشید. فقط در این صورت است که متوجه می‌شوید این ظرف چینی، با تمام عیوب و آسیب‌هایی که دیده، تا چه حد مهم و دوست‌داشتنی‌ است.

کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات آموخته است. این اثر را با ترجمه‌ی فاطمه علی‌پور تنگسیری و گویندگی حمید محمدی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها

  • ناوارو با سبکی پرجنب‌وجوش و تشبیهات خلاقانه، راه را برای سوالات بسیاری که ساختار هر بخش را تشکیل می‌دهند هموار می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)
  • کینتسوگی به خوانندگان این شانس را می‌دهد تا اصولی را در زندگی روزمره‌ی خود بگنجانند که بسیاری از چالش‌ها را ساده می‌کنند. (لایبرری ژورنال)

کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال بالا بردن عزت نفستان هستید و می‌خواهید خودتان را همان‌طور که هستید بپذیرید و دوست داشته باشید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها می‌شنویم

سوکی نمی‌خواست گریه کند. نمی‌توانست برای یک ظرف سفالی گریه کند. در نهایت فقط تکه‌ای گل رس بود. ولی نه، تکه‌ای گل رس به‌دردنخور نبود. خیلی بیشتر از این حرف‌ها بود. ولی چه کسی این را درک می‌کرد؟ چه کسی گریه‌اش را برای یک تکه گل رس درک می‌کرد؟

همه‌ی ناملایمات یکسان نیستند. تا اینجا برایمان روشن شد که رنج احساسی از ناملایمات می‌آید. ولی برای من و شما ناملایمات چیست؟ با دوستی گفت‌وگو می‌کردم و توضیح می‌دادم که مدرسه‌ی دخترم را عوض کرده‌ام و او پاسخ داد: «خیلی سخته! یادمه وقتی از راهنمایی رفتم دبیرستان دچار حمله‌ی عصبی شدم.» این زن هرگز مدرسه‌اش را عوض نکرده بود و یاد نگرفته بود با تغییر سازگار شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
معرفی / درباره‌ی نویسنده / مقدمه
8 دقیقه
بخش اول: راکو یاکی؛ هنر چیزهای ضروری
52 دقیقه
زندگی کردن با ناملایمات و دردها
34 دقیقه
چرا من؟
39 دقیقه
چگونگی واکنشمان در برابر ناملایمات
21 دقیقه
آیا می توان زندگی را دوباره ساخت؟
11 دقیقه
بخش دوم: کینتسوگی؛ هنر ترمیم زندگی
23 دقیقه
تکه ها را بردارید
34 دقیقه
موقعیت را تجزیه  و تحلیل کنید
30 دقیقه
از اتفاقی که افتاده درس بگیرید
30 دقیقه
به قدرت احساسی تان متصل شوید
29 دقیقه
هرچه را شکسته، ترمیم کنید
32 دقیقه
جای زخم هایتان را زیبا کنید
15 دقیقه
بخش سوم: بایزن یاکی؛ هنر پشتکار داشتن
53 دقیقه
ترمیم پس از بیکاری
49 دقیقه
ترمیم عزت نفس
57 دقیقه
ترمیم زندگی
46 دقیقه
ترمیم عشق
49 دقیقه
ترمیم امید
47 دقیقه
ترمیم شادمانی
11 دقیقه
نتیجه گیری: موتای نای؛ هنر اعطای فرصتی جدید به خودتان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها
نویسنده
مترجمفاطمه علی پور تنگسیری
راویحمید محمدی
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های خودسازی، کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها

برای دریافت کتاب صوتی کینتسوگی: هنر ژاپنی پذیرش عیوبتان و دوست داشتن آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.