معرفی و دانلود کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان!

عکس جلد کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان!
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان!

اگر به دنبال نقشه‌ی راهی واقع‌بینانه برای زندگی هستید، این کتاب را از دست ندهید! پرامات راج سینها در کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان! یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی را که هر نوجوانی باید بشنود در اختیار او قرار داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان!

فرهنگ تحصیل و وارد شدن به دنیای کار، در هر جامعه‌ای منحصربه‌فرد است. اما می‌توان با اطمینان این را گفت که در کشور ما، این فرهنگ افراد زیادی را به بیراهه می‌برد و بخش زیادی از عمرشان را تلف می‌کند. اما موضوع تنها این نیست، این سیستم ناکارآمد بخش زیادی از اطلاعاتی را که فرد نیاز دارد هم در اختیارش قرار نمی‌دهد. مصیبت وقتی به نهایتش می‌رسد که فرهنگ، پیروی بی‌چون و چرا را از این سیستم آموزشی ناکارآمد و بیمار تبدیل به ارزشی والا می‌کند تا مطمئن شود آدم‌ها هیچ راه فراری از آن ندارند و اگر روزی هم با نافرمانی راهشان را به خارج از این مسیر بی‌مقصد باز کردند، در سیستم ارزش‌گذاری اجتماعی جایگاه مناسبی نداشته باشند.

گفتیم که فرهنگ جامعه در بسیاری از نقاط جهان از جمله کشور خودمان، طرفدار پروپاقرص به پایان رساندن تحصیلات در عالی‌ترین مدارج ممکن است. این بدین معناست که والدین از سنین کم، سیستمی متشکل از تنبیه و تشویق را برای فرزندانشان در نظر می‌گیرند تا مطمئن شوند که آن‌ها، این مسیر را عالی و بی‌نقص طی می‌کنند. آن‌ها علاوه‌بر این، تحصیل فرزندانشان را به هدف والای شخصی خود نیز تبدیل می‌کنند و از این راه سعادت و خوشبختی فرزندشان را امری محتوم و خدشه‌ناپذیر در نظر می‌گیرند. پرامات راج سینها (Pramath Raj Sinha) در کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان! (Learn, Don't Study: A guide for students and parents to succeed in the ever-changing landscape of the modern workplace) نظریه‌ی دیگری را مطرح می‌کند؛ چیزی که در نگاه اول کمی پرخطر ولی در انتها تحول‌آفرین به نظر می‌رسد!

معرفی و دانلود کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان!

پرامات راج سینها به شما توصیه می‌کند فراتر از رویکرد سیستم آموزشی ملی بیندیشید. این شاید در ابتدا به معنی پا گذاشتن در مسیر ناشناخته‌ها باشد، کاری که مشخص نیست در انتها ارزش وقت و سرمایه‌ای که برایش هزینه شده را دارد، اما اگر بخواهیم دقیق‌تر فکر کنیم، خارج شدن از یک سیستم ناکارآمد به‌هرحال یک پیروزی محسوب می‌شود. ضمن اینکه اگر تردید زیادی به درستی این راه دارید، می‌توانید آن را کاملاً کنار نگذارید و در کنار آموزش مباحث درسی، مهارت‌های مختلفی نیز یاد بگیرید. اصل و اساس پیام کتابی که پیش روی شماست همین نکته است که باید به جای مشق نوشتن و صرفاً کاغذ سیاه کردن، تلاش کنید تا هر چیزی را، حتی محتوای علمی و آموزشی را، به معنای واقعی یاد بگیرید.

کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان! به نوجوانان و والدین آن‌ها کمک می‌کند تا تصویر دقیق‌تری از هزاران مسیر ممکن برای موفقیت به دست بیاورند و ضمن داشتن انتخاب‌های هوشمندانه‌تر، از آرامش خاطر بیشتری در این مسیر بهره‌مند شوند. این کتاب کاری از نشر صوتی چاپ و نشر بازرگانی است. اکبر غریب نواز و آرش آذر درخش به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان! برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان! می‌شنویم

هیچ‌کس نمی‌خواهد سوار هواپیمایی شود که خلبان آن یک کاپیتان بسیار باهوش و خوش‌مطالعه است که هزاران ساعت را در کابین خلبان نگذرانده است. نکته این است که اگرچه نباید در رویکرد خود خیلی محدود باشیم، اما باید از گسترده بودن زیادی نیز اجتناب کنیم. ما باید بین وسعت و عمق تعادل ایجاد کنیم. دیوید اپستین در کتاب خود «دامنه»، بینش کلیدی را در مورد تعادل وسعت و عمق بیان می‌کند. همه‌ی افرادی که او در این کتاب به عنوان نمونه‌هایی معرفی کرد که طیفی از ورزش‌ها، مشاغل، تجربیات آموزشی و مهارت‌های مختلف را دنبال می‌کردند، در نهایت یک حوزه‌ی خاص را انتخاب کردند که در آن برتر بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
یک: تو می‌توانی هر کاری انجام دهی
21 دقیقه
دو: همه‌چیز با کشف خود شروع می‌شود
21 دقیقه
سه: متعادل کردن وسعت و عمق
22 دقیقه
چهار: تمرکز بر مهارت‌های مناسب
21 دقیقه
پنج: برداشتن و اتصال نقطه‌ها
20 دقیقه
شش: قدرت کوچینگ
13 دقیقه
هفت: توصیه برای والدین؛ فوت کوزه‌گری را دریابید
13 دقیقه
نتیجه‌گیری: باز کردن طرز فکر رشد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان!
نویسنده
مترجماکبر غریب نواز
راویآرش آذر درخش
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان!

برای دریافت کتاب صوتی چیزهای دیگر هم یاد بگیر، فقط درس نخوان! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.