معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما

عکس جلد کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما
قیمت:
۸۱۰۰۰ ۵۶,۷۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما

گفت‌وگوی بهتر یعنی زندگی بهتر و این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه هر دو رو داشته باشید. این خلاصه‌ی کلی کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه نوشته‌ی چاک ویزنر است که حکمت‌های شرق و غرب را با یکدیگر آمیخته است. این کتاب به‌طور مختصر، مفید، روشن و عملی، زندگی آگاهانه و راحت‌تری را به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه

هزاران سال است که انسان‌ها داستان‌سرایی می‌کنند و نشان می‌دهند که باید قدردان چه کسانی باشیم و با چه کسانی بجنگیم. داستان‌ها ما را سرگرم می‌کنند و باعث می‌شوند به یکدیگر آموزش دهیم. مغز ما به‌طور کلی داستان‌سراست. این‌ها بخش‌هایی از کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه (The Art of Conscious Conversations) اثر چاک ویزنر (Chuck Wisner) است.

این کتابی است که یک گفت‌وگوی راحت‌تر برای یک زندگی شادتر را به‌خوبی آموزش می‌دهد. وقتی قهوه می‌خوریم و کتاب صوتی گوش می‌کنیم، روایت‌ها بدون هیچ زحمتی در ذهن ما در گردش هستند. گاهی ما متوجه‌ی آن‌ها نمی‌شویم چون نه جذاب هستند و نه می‌توانند ما را از کسالت بیرون بیاورند. روایت‌ها به مغز و ناخودآگاه ما ربط دارند. «در هر ثانیه چیزی در حدود 40 میلیون بیت اطلاعات وارد مغز ما می‌شوند.»

«با استفاده از مراقبت می‌توانیم ذهن‌مان را مشاهده کنیم... من از 18 سالگی مراقبت می‌کردم و با استفاده از آن یاد گرفتم نظاره‌گر بی‌طرف افکار، بدن و احساساتم باشم.» چاک ویزنر در اینجا روی «تلاش آگاهانه» به‌شدت تأکید می‌کند که فرایندی شرقی است. مثلاً هندی‌ها در یوگا و مراقبه روی این مسئله خیلی تأکید می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه

چاک ویزنر در کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه جملات قصار زیادی را جمع کرده که شاید روزی به کار ما بیایند. شاید شما به این کلمات علاقه نداشته باشید؛ ولی تأثیر خودشان را خواهند گذاشت. مثلاً هلن کلر می‌گوید: «یک پیچ در جاده به معنای انتهای راه نیست مگر اینکه نتوانید دور بزنید.» چاک ویزنر مربی و مشاور مشهوری است که به رهبران تجاری و سیاسی دنیا آموزش می‌دهد و گاهی نوع مذاکرات آن‌ها را هدایت می‌کند. شما هم دوست دارید انسانی نیرومند در مذاکرات شوید؟

چاک ویزنر تحت‌تأثیر اکهارت تله و مارکوس اورلیوس است که این روزها کتاب‌های آن‌ها در ایران بسیار پرفروش هستند. او هر فصل را با یک نقل‌قول آغاز می‌کند که به‌خوبی هدف و موضوع را نشان می‌دهد. مثلاً یک بخش را با این جمله‌ی استیون هاوکینگ آغاز می‌کند: «دیگران برای عصبانیت و شکایت‌های همیشگی شما وقت ندارند.»

از سوی دیگر، وقتی فکرهای منفی را می‌بینیم فاصله‌ای بین ما با آن‌ها ایجاد می‌شود در نتیجه می‌توانیم خویشتن مستقل خود را که دور از افکار منفی است بیابیم. آگاهی ما مثل آسمان آبی همیشه وجود دارد اما همان‌طور که آسمان ابری می‌شود، افکار هم می‌توانند توسط اندیشه‌های منفی، پوشیده شوند. گفت‌وگوهای درست و اصولی به‌طور کامل می‌توانند زندگی ما را بهتر کنند.

چاک ویزنر نویسنده‌ی کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه قول می‌دهد که شما در گفت‌وگوهای بهتری شرکت کنید و برای اینکه بتوانید چنین کاری کنید باید زندگی آگاهانه‌ای داشته باشید و حس شوخ‌طبی خودتان را تقویت کنید؛ پس «با ملاحظه‌بودن» یکی از اصول اساسی یک گفت‌وگوی بهتر است. ما باید بتوانیم در نهایت از داستان‌گویی به خلاقیت و تعهد برسیم. کسی که خوب صحبت می‌کند یک داستان‌گوی خوب است.

چاک ویزنر از تکنیک‌های ذهن‌آگاهی استفاده می‌کند تا بتواند به‌خوبی یک گفت‌وگوی جذاب، اصولی و آرامش‌بخش را آموزش دهد. ما باید بتوانیم انتقادپذیر شویم و از تعاملات پیش‌بینی نشده لذت ببریم. ما می‌توانیم با مشارکت دیگران، معیارهای خودمان را بازنگری کنیم. شاید در برابر احتمالات جدید قرار بگیریم که باید بتوانیم بیشتر آن‌ها را بپذیریم.

انسان در پیوستگی با دنیا است. هماهنگی و تعامل درست با دیگران باعث می‌شود تا کارهای ما بهتر انجام شوند و با سرعت مناسب پیش بروند. ما با تمرین کردن می‌توانیم «هوش هیجانی» خودمان را تقویت کنیم. فارغ از شخصیت و الگوهای منحصربه‌فردمان همه‌ی ما تمایل داریم با استرس کمتر و رفاه بیشتر زندگی کنی. چاک ویزنر نویسنده‌ی کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه می‌گوید که پس از سی سال هنوز هم هر روز تمرین می‌کند تا بهتر شود.

تمرین‌ها شرایط زندگی را تغییر نمی‌دهند؛ ولی واکنش ما به شرایط سخت را بهتر می‌کنند. اگر ما زندگی را با تمام پیش‌آمدهایش بپذیریم زندگی بهتری خواهیم داشت. چاک ویزنر تأکید می‌کند که مشاهده‌گر خوبی باشید تا بتوانید تمام جزئیات لازم و ضروری را ببینید. چهار پرسش را چاک ویزنر مطرح می‌کند که می‌توانیم از آن‌ها به عنوان تقلب استفاده کنیم. آیا دوست دارید این تقلب‌ها را داشته باشید؟

ما از چه معیارهایی استفاده می‌کنیم که باعث عصبانیت دیگران می‌شود؟ ما باید بتوانیم آن‌ها را ببینیم و آگاهانه تغییرشان دهیم. نویسنده تأکید می‌کند هر کدام از ما سرنوشت و زندگی خاص خود را دارد؛ ولی نکته در این است که از ویژگی‌های منفی‌مان فاصله بگیریم و قدری صبورتر و شادتر و عاقل‌تر شویم: «واقعیت را همان‌طوری که هست بپذیرید.»

وجود برتر می‌تواند خداوند باشد یا به‌قول چاک ویزنر یک راز بزرگتر. نکته در این است که ضمیر ما در حال فریب ماست و می‌گوید که ما مرکز دنیا هستیم و این امر باعث رنجش‌مان می‌شود. حتی وقتی از خواب بیدار می‌شویم با پیچیدگی‌های زندگی و نیروهای منفی مواجه می‌شویم که پیامدهای متفاوتی دارند. مثلاً در محیط اجتماعی، خیلی‌ها زن‌ستیز و نژادپرست هستند و در رفتارهای احمقانه غرق شده‌اند. شما باید روش گفت‌وگوی درست و صلح‌آمیز با این افراد را پیدا کنیم.

«پذیرش راه‌های مختلف وجود داشتن» یکی از کلیدهای اساسی کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه نوشته‌ی چاک ویزنر است. شاید تعجب کنید که یک نویسنده‌ی غربی در کتاب هنر گفتگوی آگاهانه مدام به مفاهیم شرقی ارجاع می‌دهد. او تحت‌تأثیر حکمت شرقی -خاصه سبک زندگی هندیان- است. این نویسنده تلاش می‌کند تا به ما بگوید اگر زندگی سختی داریم بهتر است آن را بپذیریم تا کم‌کم بتوانیم راه‌حل سودمندی برای گذار از بحران پیدا کنید.

چاک ویزنر چهار نوع گفت‌وگو را مشخص می‌کند: 1. گفت‌وگوی داستان‌گویانه، 2. گفت‌وگوی تعاملی، 3. گفت‌وگوی خلاقانه و 4. گفت‌وگوی تعهدآور.اگر ما مشاهده‌گر خوبی باشیم، الگوهای جهانی را خواهیم دید و متوجه می‌شویم که رنج بیشتر انسان‌ها شبیه هم است. اینگونه درک و شفقت، ما را به‌سوی عشقی فراگیر سوق می‌دهد.

یکی از تکنیک‌هایی که برای یک زندگی بهتر باید بیاموزیم یک گفت‌وگوی تعاملی است؛ زیرا ما نمی‌توانیم تمام پاسخ‌ها را پیدا کنیم؛ پس باید بتوانیم به‌خوبی از دیگران بیاموزیم. در نتیجه از زندگی حال خود لذت ببرید و گفت‌وگویی خوب و شادی‌بخشی با دیگران داشته باشید. در پایان بگوییم که باید دست از کنترل‌کردن اوضاع بردارید و پیش‌بینی زندگی آینده را بیخیال شوید.

اکنون شما می‌توانید کتاب صوتی بسیار مفید و کاربردی هنر گفت‌وگوی آگاهانه با صدای اشکان فتولی که انتشار صوتی آن را نشر جیحون برعهده داشته از کتابراه بشنوید. لازم به ذکر است نسخه‌ی متنی این کتاب با ترجمه‌ی سارا یارمحمدی توسط انتشارات کتابسرای همراز منتشر شده است. عجله کنید تا زندگی خودتان را بهتر کنید!

نکوداشت‌های کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

  • آنچه چاک ویزنر به بهترین شکل آموزش می‌دهد این است که چگونه از کلمات به‌طور موثر برای کاهش سوءتفاهم و تعارض استفاده کنیم. (واینیت مهتا، یکی از مدیران ارشد شرکت تسلا با مدیریت ایلان ماسک)
  • چاک ویزنر با ترکیبی از تجربه‌های فردی و اصول موثر گفتگو، از ما می‌خواهد با دقت موشکافانه‌ی بیشتری به امر گفتگو بپردازیم. (سوزان مک فرسون، نویسنده‌ی کتاب «هنر گمشده‌ی اتصال»)
  • با کمک آموزش‌های چاک ویزنر توانستم شیوه‌های تفکر و قضاوت‌های قبلی خودم را مورد بازنگری قرار دهم و انسانی بهتر شوم. (داگ فیلد، مدیر ارشد سیستم‌های الکتریکی و دیجیتال)

کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب هر کسی است که می‌خواهد زندگی بهتر و موثرتری داشته باشد. اگر می‌خواهید در همه‌جا بهتر صحبت کنید حتماً کتاب صوتی هنر گفت‌وگوی آگاهانه را گوش دهید.

در بخشی از کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما می‌شنویم

زندگی وابسته به آگاهی و نیروی اندیشه است و نه فقط حفظ بقا.

ارسطو

...

زندگی وابسته به آگاهی و نیروی اندیشه اگر فعالیت معجزه‌آسای ناخوداگاه ما نبود در اقیانوس داده‌ها غرق می‌شدیم. وقتی درگیر فعالیت‌های روزمره هستیم ذهنمان در تلاش برای رفاه جسمی، روانی هیجانی و معنوی ما است.

برای یک لحظه چشمانتان را ببندید و به سادگی به افکار و احساساتی که به ذهنتان وارد می‌شوند توجه کنید. نیازی نیست کاری به جز مشاهده کردن انجام دهید. به آنچه رخ می‌دهد توجه کنید به تنفس، افکار، احساسات، صداهای بیرونی و حواس بدنی خود. این تمرین ساده شمه‌ای از ذهن‌آگاهی را به ما عرضه می‌کند. ما از طریق ذهن‌آگاهی یا دیگر روش‌ها... می‌توانیم نسبت به ذهن خود یک مشاهده‌گر آگاه باشیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
‌پیش‌گفتار
14 دقیقه
مقدمه
21 دقیقه
بخش اول-گفتگوهای داستان‌گویی
19 دقیقه
حالت خودکار مغز
26 دقیقه
هیجانات، واقعیت‌ها و داستان‌ها
24 دقیقه
نظرات و گفتگوهای درونی
26 دقیقه
پردازش نظرات خود
28 دقیقه
اختیار
13 دقیقه
بخش دوم-گفتگوی تعاملی
26 دقیقه
گفتگوهای درونی
24 دقیقه
تایید و پرسشگری صریح
13 دقیقه
توازن بین تایید و پرسشگری
10 دقیقه
بخش سوم-گفتگوهای خلاقانه
22 دقیقه
تسلیم در مقایسه با پذیرش احتمالات
18 دقیقه
شهود و حضور
26 دقیقه
گفتگوی هم‌آفرینی
25 دقیقه
بخش چهارم-گفتگوهای تعهدآور
22 دقیقه
داستان‌های کورکننده و پیش‌زمینه‌ی بدیهی‌انگاری
15 دقیقه
شفاف‌سازی درخواست‌ها و پیشنهادها
30 دقیقه
گفتگوهای جبرانی
16 دقیقه
نتیجه‌گیری-سفری همیشگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما
نویسنده
مترجمسارا یارمحمدی
راویاشکان فتولی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
۸۱۰۰۰ ۵۶,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه

علی مرادخانی
۱۴۰۳/۵/۳۱
کتابی با موضوع جذاب و ترجمه روان که گویندگی عالی داره و می‌تونه به راحتی منجر به آرامش شما هم بشه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه

برای دریافت کتاب صوتی هنر گفتگوی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.