معرفی و دانلود کتاب هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما

عکس جلد کتاب هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر گفتگوی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر گفتگوی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما

کتاب هنر گفتگوی آگاهانه به قلم چاک ویزنر، مشاور بزرگترین شرکت‌های جهان، به مقوله‌ی صحبت کردن و گفتگوی سالم می‌پردازد و با تکیه بر سال‌ها مطالعه و تجربه تمرینات و دستورالعمل‌هایی ارائه می‌دهد که بر نحوه‌ی صحبت کردن، گوش دادن و تعاملات شما تاثیر می‌گذارند و این مهارت‌ها را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشند.

درباره‌ی کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

یک صبح سرد و تاریک زمستانی و در یک ساختمان نیمه‌کاره بود که چاک ویزنر (Chuck Wisner) و همکارش طی یک جلسه‌ی حساس مورد حمله‌ی طرف مقابل قرار گرفتند. همان ساختمان نیمه‌کاره موضوع جلسه‌ی آن‌ها بود و هیچ چیز آنطور که آن‌ها می‌خواستند پیش نرفت. طرفین بحث با وجود حسن نیت و هدف مشترکی که داشتند، با یکدیگر درگیر شدند و همه‌چیز به هم ریخت. یک چنین موقعیتی ممکن است برای همه پیش بیاید. گفتگوهایی ضروری و استرس‌زا که بر خلاف برنامه پیش می‌روند، قابل پیش‌بینی نیستند. کتاب هنر گفتگوی آگاهانه (The Art of Conscious Conversations) ابزاری برای بهبود گفتگوها ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند که گره از چنین گفتگوهایی باز کنید و با ذهنی روشن و چشمانی باز بر اضطراب‌ها و هیجانات تسلط بیابید و نگذارید مسیر صحبت‌ها به بیراهه برود.

گفتگو آداب و اصول خودش را دارد که می‌توان آن‌ها را یاد گرفت. کتاب هنر گفتگوی آگاهانه به صورت جزئی و دقیق گفتگوها را بررسی می‌کند، به واکاوی طریقه‌ی کارکرد آن می‌پردازد و راهنمایی عملی برای یادگیری فوت و فن گفتگو در اختیار شما می‌گذارد. چاک ویزنر اثر حاضر را با تکیه بر بیست و پنج سال تجربه و مطالعه در زمینه‌ی گفتگوی آگاهانه و کار کردن با صدها مراجع مختلف به نگارش درآورده است.

معرفی و دانلود کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

نویسنده‌ی کتاب هنر گفتگوی آگاهانه گفتگو را به چهار نوع اساسی تقسیم می‌کند: داستان‌گویی، تعاملی، خلاقانه و تعهدآور. این چهار نوع ساختار کتاب پیش رو را در چهار بخش تشکیل می‌دهد که هر کدام شامل زیربخش‌های مرتبط است. گفتگوی داستانگویی متشکل از داستان‌هایی است که ما را تعریف می‌کنند و آنچه که از درونمان برمی‌خیزد را شکل می‌دهد. ما این داستان‌ها را برای دیگران می‌گوییم تا هویتمان را بسازیم. گفتگوهای تعاملی داستان‌های شخصی ما را با داستان‌های شخصی دیگران ترکیب می‌کنند. در این گفتگوها مواضع مختلف را می‌شنویم و پرسشگری و انتقاد را یاد می‌گیریم. گفتگوی خلاقانه ماهیت شهودی دارد و به خلق ایده‌های جدید می‌انجامد. گفتگوی تعهدآور نیز به عمل اشاره دارد و به قول‌ها و وعده‌هایی که به دیگران می‌دهیم، می‌پردازد و از کارهای کوچکی همچون تمیز کردن خانه تا قراردادهای تجاری بزرگ را شامل می‌شود.

کتاب هنر گفتگوی آگاهانه توسط سارا یارمحمدی به فارسی برگردانده و به همت انتشارات کتابسرای همراز روانه‌ی بازار نشر ایران شده است.

نکوداشت‌های کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

  • با کمک الگوهای ارتباطی چاک ویزنر توانستم روش‌های فکری و قضاوت‌های پیش فرض خودم را مورد بررسی قرار بدهم و فردی بهتر باشم. (داگ فیلد، مدیر ارشد سیستم‌های الکتریکی و دیجیتال)
  • نویسنده با آمیخته‌ای از تجربیات شخصی خود و فنون موثر گفتگو، از ما می‌خواهد با ریزبینی و دقت نظر بیشتری به مقوله‌ی گفتگو بپردازیم. (سوزان مک فرسون، نویسنده‌ی کتاب «هنر گمشده‌ی اتصال»)
  • گفتگو راه تقویت روابط است اما به اندازه‌ی کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. ویزنر در کتاب هنر گفتگوی آگاهانه عناصر اصلی یک گفتگوی عمیق، مرتبط و تعاملی را در اختیار ما می‌گذارد. این کتاب راهنمایی سازنده برای ساخت روابط بهتر است. (چیمنا ونگوچیا، نویسنده‌ی کتاب «گوش کن، انگار که واقعاً گوش می‌کنی»)

کتاب هنر گفتگوی آگاهانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های خودسازی علاقه دارید و به دنبال راه‌هایی برای تقویت فن بیان هستید، کتاب حاضر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما می‌خوانیم

اگر جرأت پذیرش واقعیت‌های ناراحت‌کننده را داشته باشیم، به این معنی نیست که آن‌ها را دوست داریم یا تأیید می‌کنیم. من می‌توانم همچنان مخالف دیر رسیدن به جایی باشم، ولی وقتی با همسرم در مورد اختلاف نظرمان صحبت کردیم و این واقعیت را پذیرفتیم، راه‌حلی برای ایجاد یک موقعیت برد–برد پیدا کردیم. از سوی دیگر، در خصوص موضوع‌هایی مثل قانون کنترل اسلحه، پناهندگی، کنترل جمعیت، آموزش و مالیات، واقعیت با روایت‌های ما تطابق ندارد و این موضوع بسیار نگران‌کننده و ناامیدکننده است. ما در مورد روایت‌هایمان تعصب داریم و روی نظراتمان پافشاری می‌کنیم، به همین دلیل تغییر موضع از عدم پذیرش به پذیرش واقعیت‌ها برایمان مشکل می‌شود. اگر واقعیت‌ها را آن‌گونه که هستند بپذیریم، آرامش بیشتری در زندگی خواهیم داشت.

رفتارهای ما در گفتگو هم واقعیت محسوب می‌شوند. کلمات، واکنش‌ها، زبان بدن و لحن صدای ما مبتنی بر واقعیت هستند. برای همۀ ما پیش آمده که مجبور شده‌ایم با واقعیت روبرو شویم، مثل زمانی که برخلاف عقیده‌مان عمل کرده‌ایم، عصبانیت خود را خالی کرده‌ایم، کنترلمان را از دست داده و بر سر کودکی فریاد زده‌ایم یا در مورد کارهایمان دروغ گفته‌ایم. هر کاری که انجام می‌دهیم قابل ثبت، به‌یادماندنی و تصدیق‌کردنی است.

روایت‌های مقامات، رهبران، والدین، روحانیون و معلم‌ها تأثیر مهمی در طرز فکر و باورهای ما دارند و بدیهی است که نظرات مختص به آن‌ها را به‌عنوان واقعیت می‌پذیریم.

در دوران بچگی، وقتی به پدربزرگم در کندن پوست یک آهو در زیرزمین کمک می‌کردم، دچار حالت تهوع شدم. پدرم می‌گفت «نباید از این کار بدت بیاد، باید مرد بشی!» پدربزرگم سرزنشم می‌کرد که «تو هنوز مرد نشدی!» من تا 9 سالگی تنها پسر خانواده بودم و با سه خواهر بزرگترم بزرگ شدم. مانند بسیاری از خانواده‌های دیگر در آن دوران، خواهرهایم مجاز بودند هیجاناتشان را ابراز کنند، ولی من باید «مرد می‌شدم» و مجبور بودم همۀ احساساتم را مخفی کنم. در دهۀ 1950 به مردها گفته می‌شد که احساساتشان را بروز ندهند و از بچگی به آن‌ها تأکید می‌شد که «پسرا گریه نمی‌کنن»، «احساساتت رو نشون نده»، «مرد باش». بعد از سال‌ها متوجه شدم که این ساختار اجتماعی چقدر آسیب روانی دارد. متأسفانه چنین الگوهایی همچنان در جاهای زیادی از دنیا وجود دارند و ریشۀ بسیاری از رفتارهای نادرست مردانه و مردسالارانه هستند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه: درک اهمیت گفتگوها
بخش اول: گفتگوهای داستان‌گویی (داستان‌های شما حقیقت نیستند.)
تولد داستان‌ها
هیجانات، واقعیت‌ها و داستان‌ها
نظرات و گفتگوهای درونی
پردازش نظرات خود
بخش دوم: گفتگوی تعاملی (به دنبال درک و جذب دیدگاه‌های دیگر)
در گفتگو با دیگران
گفتگوهای درونی
تأیید و پرسشگری صریح
بخش سوم: گفتگوهای خلاقانه (به شهود خود اعتماد کنید)
از تسلیم تا تفکر
شهود و حضور
گفتگوی هم‌آفرینی
بخش چهارم: گفتگوهای تعهدآور (قولی ندهید که نتوانید به آن عمل کنید.)
دور زدن گفتگو
درخواست‌ها، پیشنهادها و وعده‌ها
گفتگوهای جبرانی
نتیجه‌گیری: سفری همیشگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر گفتگوی آگاهانه: تغییر در نحوه‌ی صحبت کردن، گوش ‌دادن و تعاملات ما
نویسنده
مترجمسارا یارمحمدی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-622-90584-0-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر گفتگوی آگاهانه

برای دریافت کتاب هنر گفتگوی آگاهانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.