معرفی و دانلود کتاب صوتی فراتر از آوای عشق

عکس جلد کتاب صوتی فراتر از آوای عشق
قیمت:
۹۶,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فراتر از آوای عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فراتر از آوای عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فراتر از آوای عشق

کتاب صوتی فراتر از آوای عشق نوشته‌ی عباس کریمی سرداری، روایت زندگی یک پسر نوجوان روستایی به نام عباس است که در شرایط سختی روزگار می‌گذراند و با تمام این‌ها، از هر فداکاری‌ و ایثاری که بتواند، برای خانواده‌اش دریغ نمی‌کند؛ تا جایی که حتی تصمیم می‌گیرد از ادامه‌ی تحصیل دست بکشد و برای تأمین معاش خانواده، مشغول به کار شود...

درباره‌ی کتاب صوتی فراتر از آوای عشق

زندگی در روستا با زندگی در شهر، زمین تا آسمان توفیر دارد. جنس سخت‌کوشی مردمان روستا با سخت‌کوشی شهرنشینان متفاوت است، آن‌ها جوری تربیت شده‌اند که از پس هرکاری بربیایند و شرایط زندگی مطلوب را خودشان با دست خودشان آماده کنند. آن‌ها عادت ندارند از چیزی، به شکل حاضر و آماده استفاده کنند و اصلاً سبک زندگی روستا به کسی اجازه نمی‌دهد که بخواهد زندگی را به تنبلی و بی‌خیالی بگذراند! این برای همه صدق می‌کند و پیر و جوان و کوچک و بزرگ هم نمی‌شناسد. برای همین هم هست که بچه‌های روستایی،‌ از سنی که دیگر از پس کارهایشان برمی‌آیند کمک‌دست پدر و مادرشان می‌شوند و دیدن این صحنه که کودکی مدرسه‌ای در حال جابه‌جایی هیزم است، گله را سروسامان می‌دهد یا از چشمه آب می‌آورد، چیز عجیبی نیست. بعضی حتی مجبور می‌شوند خارج از حیطه‌ی وظایف و مسئولیت‌های خانه، سر کار هم بروند تا کمک‌خرج خانه باشند. عباس، شخصیت اصلی کتاب صوتی فراتر از آوای عشق نوشته‌ی عباس کریمی سرداری نیز جزو همین دسته از بچه‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فراتر از آوای عشق

عباس سن‌وسالی ندارد. تازه دوره‌ی دبستان را تمام کرده و حتی به‌سختی می‌توان او را یک نوجوان در نظر گرفت. او پسر بزرگ خانواده‌ای روستایی است و همین عنوان ساده و بی‌آلایش، کوهی از مسئولیت‌های کوچک و بزرگ را بر شانه‌های کوچکش قرار داده است. با اینکه سن‌وسالی ندارد، اما اهمیت کمک به خانواده را درک می‌کند و می‌داند در روستا، همه باید کار کنند تا چرخ زندگی خانواده بچرخد. برای همین بعد از آخرین سال تحصیل در دبستان، تصمیم می‌گیرد مدرسه را رها کند و وقتش را کامل برای کار کردن و پول درآوردن صرف کند. او در این تصمیم چندان اختیاری ندارد، زیرا می‌داند که اگر نصف روز را در مدرسه در حال درس خواندن باشد، دیگر وقت چندانی ندارد تا کمک‌حال خانواده شود. برای همین هم با آن سن کم، فداکاری می‌کند و از خیر درس‌خواندن و تحصیل می‌گذرد.

بعد از مدتی، دایی‌اش از تصمیم او باخبر می‌شود و خود را از مسجدسلیمان به خانه‌ی آن‌ها می‌رساند تا با عباس صحبت کند. او نمی‌خواهد آینده‌ی خواهرزاده‌ی کوچکش به خاطر درس نخواندن تباه شود و برای همین تصمیم می‌گیرد عباس را با خود به مسجد سلیمان ببرد تا هم عباس در آنجا فرصت تحصیل پیدا کند، و هم خانواده از بابت کم شدن یک نفر از جمعیتشان کمی از خرج‌هایش کاسته شود!

عباس با دایی‌اش همراه می‌شود و به شهری می‌‌رود که در آن زندگی با روستا تفاوت زیادی دارد. گرچه حالا رفاه بیشتری دارد و می‌تواند بی‌دغدغه به درس خواندنش ادامه دهد، اما مشکلات کوچک و بزرگ یکی‌یکی از راه می‌رسند تا جدیت او را در این راه بسنجند و ببینند عباس کوچک تا کجا می‌تواند پای هدف‌هایش بایستد و جا نزند...

کتاب صوتی فراتر از آوای عشق کاری از نشر صوتی سخن آفرین گویا و انتشارات یمام است. این کتاب را با صدای هانیه معینی می‌شنوید.

کتاب صوتی فراتر از آوای عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های فارسی با درونمایه‌ی اجتماعی علاقه دارید و می‌خواهید درک روشن‌تری از نحوه‌ی زندگی در روستا پیدا کنید، این کتاب مخصوص شماست.

در بخشی از کتاب صوتی فراتر از آوای عشق می‌شنویم

روز پنجم ساعت ده صبح بود که دلاک آمد تا بچه را ختنه کند. (توضیح پاورقی: دلاک همه‌کاره در امور بهداشتی بود. از جمله حمام، آرایشگر و ختنه کردن کودکان پسر تازه به دنیا آمده.) دلاک مردی حدوداً چهل ساله بود که به او «استاد علی» می‌گفتند. در کارش خیلی ماهر بود و تقریباً تمامی پسران این روستا و روستاهای هم‌جوار را ختنه کرده بود تا مسلمان شوند و به این کارش خیلی می‌بالید. (توضیح پاورقی: اگر کودکی را ختنه نمی‌کردند می‌گفتند مسلمان نشده و گبر یا زرتشتی است. چون زرتشتی‌ها کودکان پسر را ختنه نمی‌کنند.) وقتی که دلاک وسایلش را آماده کرد، قنداق بچه را باز کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
مقدمه‌ی نویسنده
15 دقیقه
فصل اول
8 دقیقه
فصل دوم
19 دقیقه
فصل سوم
6 دقیقه
فصل چهارم
35 دقیقه
فصل پنجم
19 دقیقه
فصل ششم
29 دقیقه
فصل هفتم
43 دقیقه
فصل هشتم
18 دقیقه
فصل نهم
18 دقیقه
فصل دهم
28 دقیقه
فصل یازدهم
19 دقیقه
فصل دوازدهم
25 دقیقه
فصل سیزدهم
25 دقیقه
فصل چهاردهم
15 دقیقه
فصل پانزدهم
12 دقیقه
فصل شانزدهم
6 دقیقه
فصل هفدهم
17 دقیقه
فصل هجدهم
38 دقیقه
فصل نوزدهم
5 دقیقه
فصل بیستم
12 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
13 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
25 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
22 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
36 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم
41 دقیقه
فصل بیست‌وششم
7 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم
22 دقیقه
فصل آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فراتر از آوای عشق
نویسنده
راویهانیه معینی
ناشر چاپیانتشارات یمام
ناشر صوتیانتشارات سخن آفرین گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان اجتماعی ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فراتر از آوای عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فراتر از آوای عشق

برای دریافت کتاب صوتی فراتر از آوای عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.