معرفی و دانلود کتاب صوتی دخترها در جنگ

عکس جلد کتاب صوتی دخترها در جنگ
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۸۴,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دخترها در جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دخترها در جنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دخترها در جنگ

کتاب صوتی دخترها در جنگ مجموعه‌ی 22 داستان کوتاه است از غول‌های ادبیات چون لئو تولستوی، فلانری اوکانر، جیمز جویس و سامرست موام. این داستان‌ها کاوشی در تجربیات زنان و دختران در جنگ هستند. روایت‌های این کتاب شاید هر کدام از منظر جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی از یکدیگر متمایز باشند؛ اما تأثیر جنگ را بر زندگی زنان نشان می‌دهند و استقامت، انعطاف‌پذیری و عمل‌های قهرمانانه‌ی آن‌ها را توصیف می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی دخترها در جنگ

زنان و دختران در جنگ نقش‌هایی حیاتی دارند و چه‌بسا بیشتر از مردان با چالش‌ روبه‌رو شوند. وقتی مردان به جنگ می‌روند، فقط سه حالت به وجود می‌آید: کشته، مجروح یا اسیر می‌شوند. اما ممکن است برای زنان هر اتفاقی بیفتد: خشونت‌های جنسی، آوارگی، فقدان عزیزان و علی‌الخصوص فرزندان، مردن در زیر آوار بمب‌ها، اسارت، جراحت و مرگ. همه‌ی این‌ها به‌خودی خود سخت هستند و روان یک زن را برای همیشه نابود می‌کنند؛ مخصوصاً اگر هیچ‌کس در کنار آن‌ها نباشد و وظیفه‌ی نگهداری از کودکان و سالخوردگان هم به عهده‌شان باشد. هر کسی نمی‌تواند چنین شرایطی را به تصویر بکشد؛ اما وقتی پای نویسندگانی چون تولستوی، موپاسان، اُ. هنری، اوکانر و جویس در میان باشد، قطعاً باید در انتظار داستان‌هایی درخشان باشیم. کتاب صوتی دخترها در جنگ، مجموعه‌ی 22 داستان کوتاه است از 22 نویسنده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دخترها در جنگ

لئو تولستوی جنگ و صلح را نوشته است؛ یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای تاریخ ادبیات جهان که از قضا زنان هم در آن نقشی پررنگ دارند. ناتاشا روستوا و پرنسس ماریا نمونه‌هایی هستند که جنگ‌های ناپلئونی بر زندگی‌شان تأثیری شدید گذاشت. آرمان‌گرایی ناتاشا پس از جنگ، به بلوغی فکری رسید. تولستوی با مهارت هر چه تمام‌تر که تنها از استادی چون او برمی‌آید، شرایط درونی زنان را توصیف می‌کند؛ زنانی که هر کس در هر کجای تاریخ می‌تواند در جایگاه آن‌ها قرار بگیرد. داستانی که در کتاب دخترها در جنگ آمده است، شاید به قدرت کتاب جنگ و صلح نباشد؛ اما قطعاً یک سر و گردن از داستان‌های سایر نویسندگان بالاتر است.

نام فلانری اوکانر با داستان‌های کوتاه گره خورده است. شاید تعداد داستان‌های او کمتر باشد؛ اما واقع‌گرایی و اخلاقی که در آن‌ها به چشم می‌خورد، تأثیری ماندگار بر خوانندگان ادبیات به جا می‌گذارند. اوکانر اغلب جنبه‌های روانی و معنوی شخصیت‌های داستانش را توصیف می‌کند و در داستان «هر چیزی که از حد گذشت» که در کتاب دخترها در جنگ آمده است، زنانی را به تصویر می‌کشد که هر کدام به‌نوعی درگیر بقا هستند. شخصیت‌های داستان‌های او اغلب در دوراهی‌های اخلاقی قرار می‌گیرند و نبرد میان خیر و شر، درون آن‌ها بسیار پررنگ است. از سوی دیگر زنان در داستان‌های اوکانر، در عین خشونت و جنگی که در آن اسیر شده‌اند، می‌خواهند راه رستگاری را بیابند.

شخصیت‌‌های زنی که جیمز جویس در داستان «خاک رس» کتاب صوتی دخترها در جنگ به تصویر می‌کشد، اغلب در دوراهی سنت و تغییر قرار دارند و نمی‌دانند میان امیال شخصی و توقعات جامعه از آن‌ها، کدام‌یک را انتخاب کنند. جویس در آثاری مانند «چهره‌ی مرد هنرمند در جوانی» و «دوبلینی‌ها» شاید سبک پیچیده‌ای داشته باشد؛ اما زبانش تمام و کمال در خدمت منعکس کردن رنج‌ها و غم‌های زنان درگیر جنگ است.

مجموعه داستان‌های کتاب صوتی دخترها در جنگ، بازتاب صدای زنان در میان وحشت‌های ناشی از جنگ. هر کدام از نویسنده‌ها به روشی منحصر به خود، قدرت و استقامت زنان را به نمایش می‌گذارد. از دیگر موضوعاتی که میان داستان‌های این کتاب مشترک است، کاوش در هویتی است که دستخوش تغییرات زمانه قرار گرفته. مردمانی که زندگی‌شان را ازدست‌رفته می‌بینند، در دنیایی جنگ‌زده هویت خود را بازتعریف می‌کنند؛ به امید اینکه شاید دوباره خوشبختی را بازیابند.

انتشارات آموت کتاب دخترها در جنگ را با ترجمه‌ی ناهیده هاشمی منتشر کرده است. می‌توانید نسخه‌ی صوتی کتاب را به همت آوانامه و با صدای مریم پاک‌ذات، ایمان رئیسی، پژمان رمضانی و مهدی صفری بشنوید.

کتاب صوتی دخترها در جنگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان کوتاه علاقه دارید و کتاب‌های حوزه‌ی جنگ شما را به خود جذب می‌کنند، کتاب صوتی دخترها در جنگ را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی دخترها در جنگ می‌شنویم

او با میکروفونی که همراهش بود، توضیح می‌داد که درون باتلاق سرد است و بوی زننده‌ی اجساد متعفن به مشام می‌رسد. رولف وقتی به دخترک نزدیک شد اسمش را پرسید و او اسمش را که نام گلی نیز هست، به رولف گفت. رولف کارل به او گفت: «آسوسینا، سعی کن تا زیاد تکون نخوری.» او درحالی‌که به‌آرامی جلو می‌رفت و تا کمر درون باتلاق رفته بود، بی آنکه در این فکر باشد چه می‌گوید، به صحبت با او ادامه داد تا سرش را گرم کند. هوای اطرافش همانند گل و لای درون باتلاق تیره و تاریک بود. او سعی کرد تا از روبه‌رو خود را به دخترک برساند؛ اما این امر برایش غیرممکن بود. از این رو به عقب برگشت و محوطه را دور زد و به سمتی رفت که به نظر می‌رسید زیر پایش در آن‌جا محکم‌تر است. بالاخره وقتی که به قدر کافی به دخترک نزدیک شد، طناب را برداشت و آن را زیر بازوهای دخترک محکم کرد؛ طوری که امدادگران بتوانند او را بیرون بکشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی 1
نمونه‌ی 2
39 دقیقه
و ما از خاک آفریده شده‌ایم - ایزابل آلنده
12 دقیقه
دو قرص نان - اُ. هنری
16 دقیقه
خانه - ویلیام سامرست موام
25 دقیقه
نجوای ایزابل هنگام تماشای باران - گابریل گارسیا مارکز
15 دقیقه
جنگ - لوئیجی پیراندلو
35 دقیقه
درخت - ماریا لوئیزا بومبال
19 دقیقه
دوشیزه بریل - کاترین فسفیلد
27 دقیقه
هر چیزی که از حد گذشت - فلانری اوکانر (قسمت اول)
30 دقیقه
هر چیزی که از حد گذشت - فلانری اوکانر (قسمت دوم)
13 دقیقه
بیست سال بعد - اُ.هنری
28 دقیقه
دخترها در جنگ - چینوا آچه‌به (قسمت اول)
22 دقیقه
دخترها در جنگ - چینوا آچه‌به (قسمت دوم)
20 دقیقه
خاک رس - جیمز جویس
12 دقیقه
عشق - جسی استوارت
22 دقیقه
آن سوی دیوار - ادوارد مورگان فورستر
15 دقیقه
ژاکت - جانت فریم
34 دقیقه
سرباز - کاتای تایاما (قسمت اول)
25 دقیقه
سرباز - کاتای تایاما (قسمت دوم)
18 دقیقه
تقدیم با احترام - مری وب
6 دقیقه
دختر - جامائیکا کین‌کاید
15 دقیقه
پیرمرد - گی دو موپاسان
31 دقیقه
بونتشای ساکت - آی. ال. پرتز
31 دقیقه
بازگشت زمان‌خان - کریشان چاندار
10 دقیقه
بچه‌ها و بزرگ‌ها - لئو تولستوی
21 دقیقه
توفان - مک نایت مالمار (قسمت اول)
26 دقیقه
توفان - مک نایت مالمار (قسمت دوم)
43 دقیقه
ضمائم: درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دخترها در جنگ
نویسنده
مترجمناهیده هاشمی
راویمریم پاک ذات، ایمان رئیسی، پژمان رمضانی، مهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۰۰۰۰ ۸۴,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دخترها در جنگ

واهه یوسفی
۱۴۰۳/۵/۲۳
نپسندیدم و ادامه ندادم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دخترها در جنگ

برای دریافت کتاب صوتی دخترها در جنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.