معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر کشیش

عکس جلد کتاب صوتی دختر کشیش
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر کشیش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر کشیش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختر کشیش

کتاب صوتی دختر کشیش داستان دوروتی است که توسط یک پدر کشیش سخت‌گیر پرورش یافته و به یک مسیحی سرسخت بدل شده است. او طی یک اتفاق مبهم و رازآلود سر از خیابان‌های لندن در می‌آورد و با واقعیات بسیاری رو‌به‌رو می‌شود. این کتاب را جورج اورول، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی انگلستان به رشته‌ی تحریر درآورده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دختر کشیش

دوروتی بیست‌وهشت سال دارد و دختر یک کشیش است که با آموزه‌های سختگیرانه و خشک او بزرگ شده و‌ تمامی این تعالیم در اعماق شخصیت او نهادینه گشته. نهادینگی این تعالیم آن‌قدر عمیق است که دوروتی خود داوطلبانه به گسترش آن‌ها دست می‌زند و به دیگر ابعاد زندگی‌اش نیز سرایت می‌دهد. مثلا به مجازات‌های عجیب دست می‌زند یا زمانی که موقعیت ازدواج با مرد موردعلاقه‌اش پیش می‌آید از آن سر باز می‌زند چون زناشویی و رابطه‌ی جنسی را کاری زشت می‌پندارد.

کتاب صوتی دختر کشیش (A clergyman's daughter) اثری از جورج اورول (George Orwell) نویسنده‌ی بلندآوازه‌ی انگلیسی است و سرگذشت دوروتی را روایت می‌کند. زندگی دوروتی به همین منوال پیش می‌رود تا اینکه ناگهان یک روز صبح چشم باز می‌کند و خود را در خیابان‌های لندن می‌یابد! چه شد که از آنجا سر درآورد؟ او هشت روز گذشته‌ی خود را به یاد نمی‌آورد و همین مسئله مسیر زندگی‌اش را برای همیشه زیر و رو می‌کند.

ساختار روایی کتاب صوتی دختر کشیش در بیست‌وسه فصل ‌نوشته شده است. تقریبا یک‌سوم از حجم داستان به توصیف زندگی دوروتی و خصوصیات و عقاید ریز و درشت او می‌گذرد و سپس می‌بینیم که طی یک اتفاق ناگهانی و رازآمیز زندگی این دختر مذهبی به کلی متحول می‌شود. از این نقطه‌ی ماجرا دوروتی زندگی‌اش را در خیابان‌ها سپری می‌کند، با فقرا، بی‌خانمان‌ها و فاحشه‌ها روزگار می‌گذراند و به دنبال مواجهه با واقعیات در طول سفر ادیسه‌وار خود، تحولاتی عمیق در سیستم فکری او ایجاد می‌گردد.

جورج اورول آگاهانه داستان کتاب صوتی دختر کشیش را پیرامون زندگی یک زن شکل داده است تا تمامی مشکلات جامعه را از نظر بگذراند. او در این کتاب مرز باریک میان ایمان و بی‌ایمانی را تصویر می‌کند و مذهب و آیین‌های روزمره‌ی مذهبی موردپسند کلیسای کاتولیک را به نقد می‌کشد. همچنین انتقادات تند و تیزی نیز به سیستم آموزشی کشور انگلستان در قرن بیستم وارد می‌کند و سروصدای بسیاری به پا می‌کند. او در این کتاب نیز همچون آثار مشهورش به سمبل‌ها و نمادها متوسل می‌شود و به این ترتیب بر جذابیت داستان می‌افزاید.

نسخه‌ی اصلی کتاب صوتی دختر کشیش نخستین بار در سال 1935 به انتشار رسید. ترجمه‌ی فارسی اثر حاضر را ناشرهای مختلفی به انتشار رسانده‌اند. این نسخه را کیمیا مرادقلی به فارسی برگردانده و نشر جمهوری با همکاری نشر صوتی موج کتاب در دسترس مخاطبین ایرانی قرار داده است. شما آن را با صدای فاطمه صداقتی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب دختر کشیش

  • آقای اورول از جهانی غرق در فقر می‌نویسد، جهانی همچون یک زمین مسطح و وحشتناک که آزارهای ثبت شده توسط نویسندگان پیشین در آن، عمیق‌تر و پایدارتر شده است. (نیویورک هرالد تربیون)
  • نقطه‌ی برجسته‌ی کتاب دختر کشیش برای من این است که طرح آن شباهت زیادی با کتاب 1984 دارد که چهارده سال بعد منتشر شد. این کتاب درباره‌ی شخصی تحت نظارت است که توسط نیروهای بیرونی سرکوب می‌شود. (دی. جی. تیلور، نویسنده‌ی بیوگرافی جورج اورول)
  • رمانی بلندپروازانه و جسورانه اثر یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم. (پنگوین رندوم هاوس)

کتاب صوتی دختر کشیش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از دوست‌داران رمان‌های کلاسیک و ادبیات انگلستان هستید یا به آثاری با مضامین اجتماعی و تاریخی علاقه دارید، این کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی دختر کشیش می‌شنویم

به محض اینکه دوروتی با دوچرخه حرکت کرد، واربرتون هم در کنارش شروع به حرکت کرد. او آدم کنه‌ای بود. هر چند دوروتی او را دوست خودش می‌دانست، ولی گاهی اوقات آرزو می‌کرد که این مفتضح شهر و خودش که دختر یک کشیش است، در جایی غیرعمومی ملاقات داشته باشند. این بار تنها جایی بودند که دوروتی از همراهی آقای واربرتون خوشحال بود. چون پشت او پنهان شده بود و از جلوی کارگل قصاب عبور می‌کرد. زمانی که پشت سرش را نگاه کرد، فهمید که قصاب زیرچشمی نگاه تحقیرآمیزی به او کرد. آقای واربرتون تمام این مدت حرف می‌زد: «امروز روز شانس من است؛ چون تو را دیدم. راستش دنبالت می‌گشتم. می‌دانی امشب چه کسی شام مهمان من است؟ بیولی، رونالد بیولی! حتما اسمش را شنیده‌ای!».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
معرفی کتاب و فصل اول- قسمت اول
13 دقیقه
فصل اول- قسمت دوم
20 دقیقه
فصل دوم- قسمت اول
21 دقیقه
فصل دوم- قسمت دوم
21 دقیقه
فصل سوم- قسمت اول
16 دقیقه
فصل سوم- قسمت دوم
20 دقیقه
فصل چهارم
25 دقیقه
فصل پنجم
17 دقیقه
فصل ششم- قسمت اول
17 دقیقه
فصل ششم- قسمت دوم
17 دقیقه
فصل هفتم
15 دقیقه
فصل هشتم- قسمت اول
15 دقیقه
فصل هشتم- قسمت دوم
17 دقیقه
فصل نهم
18 دقیقه
فصل دهم
23 دقیقه
فصل یازدهم
17 دقیقه
فصل دوازدهم
21 دقیقه
فصل سیزدهم
20 دقیقه
فصل چهاردهم- قسمت اول
22 دقیقه
فصل چهاردهم- قسمت دوم
23 دقیقه
فصل چهاردهم- قسمت سوم
7 دقیقه
فصل پانزدهم
22 دقیقه
فصل شانزدهم
16 دقیقه
فصل هفدهم- قسمت اول
21 دقیقه
فصل هفدهم- قسمت دوم
27 دقیقه
فصل هجدهم
16 دقیقه
فصل نوزدهم- قسمت اول
15 دقیقه
فصل نوزدهم- قسمت دوم
20 دقیقه
فصل بیستم
17 دقیقه
فصل بیست‌ویکم- قسمت اول
13 دقیقه
فصل بیست‌ویکم- قسمت دوم
24 دقیقه
فصل بیست‌ودوم- قسمت اول
22 دقیقه
فصل بیست‌ودوم- قسمت دوم
21 دقیقه
فصل بیست‌وسوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختر کشیش
نویسنده
مترجمکیمیا مرادقلی
راویفاطمه صداقتی
ناشر چاپی جمهوری
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختر کشیش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختر کشیش

برای دریافت کتاب صوتی دختر کشیش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.