معرفی و دانلود کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

عکس جلد کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن
قیمت:
۱۴۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

چنگیزخان بنیانگذار جهان امروز است. کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و آمازون، را گوش بدهید تا متقاعد شوید! جک ودرفورد، مردم‌شناس آمریکایی که سال‌ها بر زندگی قوم مغول و فرهنگ و سنن آن‌ها مطالعه کرده است، این اثر را با زبانی ساده و قابل فهم در قالبی داستانی و تاریخی به نگارش درآورده است تا چهره‌ی جدیدی از چنگیزخان مغول را به ما نشان بدهد و خاطرنشان کند که او سرزمین‌های مختلف جهان را به یکدیگر متصل کرد و به این ترتیب دنیای مدرن را بنیان گذاشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

اکثر ما نام چنگیزخان مغول را که می‌شنویم، به یاد جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های او می‌افتیم. هر چند ویرانی‌هایی که او در کشور ما از خود بر جای گذاشت داغی فراموش نشدنی بر تاریخ ماست، اما با گوش سپردن به کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن با چهره‌ی متفاوت و جدیدی از آنچه که تا به حال می‌دانستیم، مواجه می‌شویم. این چهره‌ی جدید شباهت چندانی به تصویر بی‌رحم و خشنی که تا به حال از او نشان داده‌اند، ندارد، بلکه میراث او را ارزشمند می‌شمارد و شکل‌گیری نظام جهانی جدید را مدیون او می‌داند.

کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن (Genghis Khan and the Making of the Modern World) به قلم جک ودرفورد (Jack Weatherford)، مردم‌شناس آمریکایی به رشته‌ی تحریر در آمده است. او ده سال به مغولستان رفت و آمد کرد و با حمایت‌های دولت مغولستان و پشتیبانی فکریِ جمعی از متفکران و نویسندگان مغولستان کتاب حاضر را به نگارش درآورد. او در این اثر سرنوشت چنگیزخان و فرزندانش را روایت می‌کند و تاریخ جهان در قرون سیزدهم و چهاردهم را پی می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

اثر حاضر می‌گوید چنگیز خان در شکل‌گیری هویت مغولی نقش به سزایی ایفا نمود و در عصری که شرق و غرب جهان از وجود یکدیگر چندان خبری نداشتند، ارتباط وسیعی میان آن‌ها برقرار کرده و به نوعی پایه‌های جهان مدرن را بنیان نهاد. تجارت مغولستان در دوران زمامداری چنگیزخان به شکوفایی رسیده و فرهنگ شرق به اروپا راه یافت. علاوه بر این روابط دیپلماتیکی میان کشورهای شرقی و غربی جهان برقرار کرد که تا قرن‌ها پایدار ماندند. روایت نبردها و فتوحات او در قالب داستان تاریخی و با زبانی ساده و گیرا نوشته شده است.

چنگیز خان مغول یا تموچین نخستین امپراتور مغول است که در میانه‌ی سال‌های 1155 تا 1167 میلادی به دنیا آمد. او حدود بیست سال بر سرزمین‌های اقوام مغول حکومت کرد. علاوه بر این، امپراتوری او تا صد و پنجاه سال پس از مرگش به حیات خود ادامه داد و بقایای امپراتوری‌اش پس از فروپاشی نیز، تا هفت قرن توسط نوادگانش پابرجا ماند. همانطور که می‌دانید، او سرزمین‌های بزرگی را در سراسر جهان از چین گرفته تا جزایر بالکان، فتح کرد. شمار فتوحات او بیشتر از تمام فاتحان دیگر تاریخ است. از جمله کارهای مهم او که کمتر شنیده‌ایم، این است که او قبایل پراکنده‌ی مغول را به اتحاد رساند. او علاوه بر به اتحاد رساندن قبایل مغول، در اروپا و آسیا نیز پادشاهی‌های کوچک را با یکدیگر متحد کرد و سنگ بنای تشکیل کشورهایی همچون روسیه و هند را بنیان نهاد. او هر سرزمینی که فتح می‌کرد را ذیل یک نظام جهانی جدید با سرزمین‌های دیگر متحد می‌کرد و کشورهای جدیدی را به وجود می‌آورد. همچنین نکته‌ی دیگری که درباره‌ی او اهمیت به سزایی دارد، این است که برخلاف تصور عمومی، در مناطق تحت اشغال خود نوآوری‌های بسیاری انجام داد. برای مثال نظام اشراف‌زادگی و امتیازات متعاقب آن را از میان برداشت، نخستین سیستم پست بین‌المللی را به راه انداخت، شکنجه را برچید و آزادی مذهبی برقرار کرد. از کارهای تاثیرگذار او رونق بخشیدن به شهرها و کشورهای در مسیر جاده‌ی ابریشم بود.

ساختار کتاب صوتی چنگیزخان و شکل‌گیری دنیای مدرن در سه بخش و ده فصل نوشته شده است. بخش اول که شامل سه فصل است به سال‌های میان 1162 الی 1206 و داستان به قدرت رسیدن او و نحوه‌ی حکومت‌داری‌اش در مغولستان می‌پردازد و با ماجرای جنگ خان‌ها پایان می‌یابد. بخش دوم که شامل چهار فصل است، به سراغ سال‌های 1211 تا 1261 می‌رود و تاریخ جنگ جهانی مغول‌ها را بازگو می‌کند. سفر پرماجرای چنگیز خان مغول به اروپا و فتح این قاره را دنبال می‌کند و از ملکه‌های جنگجویی سخن به میان می‌آورد که در غیاب مردان حکومت‌داری می‌کردند و کنترل بزرگترین امپراتوری تاریخ را در دست داشتند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

بخش سوم کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن نیز از سال‌های 1262 شروع می‌کند و تا سال 1962 پیش می‌رود تا بیداری جهانی پس از چنگیز خان و میراث بین‌المللی که او از خود بر جای گذاشت را شرح بدهد. ناگفته نماند که نویسنده علاوه بر شخصیت و تاریخ نبردهای چنگیزخان به فرهنگ و آداب و سوم قوم مغول نیز می‌پرازد و ما را هر چه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌کند.

کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن در سال 2004 نوشته شده است و توسط کامبیز تکاپومنش به فارسی ترجمه شده و نشر جمهوری آن را به انتشار رسانده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی موج کتاب با گویندگی رامین سلیمی در اختیار شنوندگان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب تاریخی و زندگینامه مینه سوتا در سال 2005
  • کتاب هفته‌ی CNN در سال 2011

نکوداشت‌های کتاب چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

  • این اثر را مثل ایلیاد بخوانید، روایتی سفرنامه‌ای و حماسی. (واشنگتن پست)
  • مطالعه‌ی جک ودرفورد با نثری خوب نوشته شده، آبروی از دست رفته‌ی مغولستان را زنده می‌کند و و پر از عجایب است. (Kirkus Reviews)
  • این نویسنده یک قصه‌گوی ماهر است. او در کتاب حاضر تصویر عمیقی از چنگیزخان ارائه می‌دهد و نگاهی مفصل به خوب و بد امپراتور مغولستان می‌اندازد. (Minneapolis Star Tribune)
  • اثر حاضر کتابی معتبر است که یک بازبینی ضروری در میراث امپراتور عظیم مغولستان انجام می‌دهد. (بوکلیست)

کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های تاریخی، زندگینامه‌ها و سفرنامه‌ها علاقه دارید و یا درمورد شخصیت چنگیزخان مغول کنجکاو هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن می‌شنویم

همانطور که مردان مغول مشغول جنگ و کشورگشایی بودند، زنان مغول امپراتوری را اداره می‌کردند. بر اساس سنت‌های قبایل گله‌دار، مردان قبیله برای شبانی، شکار یا جنگ از خانه دور می‌شدند و زنان قبیله به امور خانه رسیدگی می‌کردند و اگرچه اکنون عملیات جنگی به جای چند ماه، چند سال طول می‌کشید و خانه نیز چیزی بیش از گروهی چادر در یک اردوگاه بود و شامل یک امپراتوری می‌شد، زنان کماکان به حکومت خود ادامه می‌دادند. به جز در روسیه و اروپای شرقی که در دوران حکومت اوکتای صحنه‌ی نبردهای سنگین بود، زنان مدیریت مابقی بخش‌های امپراتوری مغول را به عهده داشتند. سورقویتی بیوه‌ی تولوی، جوان‌ترین پسر چنگیزخان، علی رغم رقابتی که با اوکتای داشت بر شمال چین و مغولستان شرقی از جمله بر موطن چنگیزخان و جایی که او در آن رشد کرده بود، حکومت می‌کرد. اباستن، بیوه‌ی جغتای پسر دوم چنگیزخان، نیز بر آسیای میانه و ترکستان حکومت داشت. اگرچه اوکتای عنوان خان بزرگ را در اختیار داشت، کماکان برای مدت‌های طولانی بیش از آن مست شراب بود که بتواند امپراتوری را رهبری کند، بنابراین به تدریج قدرت اجرایی را به کارآمدترین اما نه ارشدترین همسرش، تراکینا خاتون، سپرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
17 دقیقه
معرفی کتاب و پیشگفتار: فاتح گمشده- قسمت اول
20 دقیقه
پیشگفتار- قسمت دوم
20 دقیقه
پیشگفتار- قسمت سوم
22 دقیقه
پیشگفتار- قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش یک: حکومت وحشت در استپ: فصل یک: لخته‌ی خون- قسمت اول
22 دقیقه
فصل یک- قسمت دوم
21 دقیقه
فصل یک- قسمت سوم
20 دقیقه
فصل یک- قسمت چهارم
18 دقیقه
فصل یک- قسمت پنجم
17 دقیقه
فصل دو: داستان سه رود- قسمت اول
18 دقیقه
فصل دو- قسمت دوم
22 دقیقه
فصل دو- قسمت سوم
23 دقیقه
فصل دو- قسمت چهارم
21 دقیقه
فصل سوم: جنگ خان‌ها- قسمت اول
17 دقیقه
فصل سوم- قسمت دوم
19 دقیقه
فصل سوم- قسمت سوم
22 دقیقه
فصل سوم- قسمت چهارم
17 دقیقه
بخش دو: جنگ جهانی مغول‌ها: فصل چهار: تف کردن روی خان طلا- قسمت اول
17 دقیقه
فصل چهار- قسمت دوم
19 دقیقه
فصل چهار- قسمت سوم
18 دقیقه
فصل چهار- قسمت چهارم
20 دقیقه
فصل چهار- قسمت پنجم
22 دقیقه
فصل پنج: سلطان علیه خان- قسمت اول
17 دقیقه
فصل پنج- قسمت دوم
18 دقیقه
فصل پنج- قسمت سوم
23 دقیقه
فصل پنج- قسمت چهارم
18 دقیقه
فصل شش: کشف و تسخیر اروپا- قسمت اول
19 دقیقه
فصل شش- قسمت دوم
21 دقیقه
فصل شش- قسمت سوم
19 دقیقه
فصل شش- قسمت چهارم
23 دقیقه
فصل شش- قسمت پنجم
18 دقیقه
فصل هفت: ملکه‌های جنگجو- قسمت اول
22 دقیقه
فصل هفت- قسمت دوم
22 دقیقه
فصل هفت- قسمت سوم
19 دقیقه
فصل هفت- قسمت چهارم
20 دقیقه
فصل هفت- قسمت پنجم
14 دقیقه
فصل هفت- قسمت ششم
22 دقیقه
بخش سه: بیداری جهانی: فصل هشت: قوبیلای خان و امپراتوری جدید مغول- قسمت اول
21 دقیقه
فصل هشت- قسمت دوم
22 دقیقه
فصل هشت- قسمت سوم
19 دقیقه
فصل هشت- قسمت چهارم
18 دقیقه
فصل نه: نور طلایی- قسمت اول
15 دقیقه
فصل نه- قسمت دوم
23 دقیقه
فصل نه- قسمت سوم
21 دقیقه
فصل نه- قسمت چهارم
22 دقیقه
فصل ده: امپراتوری توهمات- قسمت اول
16 دقیقه
فصل ده- قسمت دوم
23 دقیقه
فصل ده- قسمت سوم
20 دقیقه
فصل ده- قسمت چهارم
17 دقیقه
خاتمه: روح ابدی چنگیزخان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن
نویسنده
مترجمکامبیز تکاپومنش
راویرامین سلیمی
ناشر چاپی جمهوری
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

داود پقه
۱۴۰۳/۵/۲۱
کتاب خوبی است و برخلاف کتابهای دیگر که فقط خونریزی‌های چنگیز را روایت میکنند نویسنده میکوشد که سنت و فرهنگ مغولان قبل از اتحاد آن‌ها را به گوش شنونده برساند.. و از چنگیز یک چهره دیگر به ما نشان دهد.. اما برای ایرانیان چنگیز همان است که میشناسیم. علی رغم همه توانایی هایش در شکست ارتش‌های قوی تر از خودش
فیروزه شیخ کرمی
۱۴۰۳/۵/۲۲
همون طور که اول کتاب میگه همیشه بر این فکر بودم که چنگیزخان وحشی بود اما با گوش دادن ب این کتاب متوجه شدم چه انسان بزرگی بود و چه چیزهایی اولین بار در مغولستان اتفاق افتاده
بسیار عالی بود لذت بردم
Hoseyni
۱۴۰۳/۵/۶
قسمت اول رو گوش دادم، چقدر جامعه در به وجود اومدن چنگیزها‌ تاثیر داره، ممنون از انتشار ‌این کتاب با این تخفیف عالی
موسی رحیمیان
۱۴۰۳/۵/۷
عالی بود فکر میکنم بعد از این باید بگم عدل و عدالت چنگیزی تا عدل علی یا عدالت عمری
نریمان نوروزی
۱۴۰۳/۶/۲۰
درودخداوندبرشمادست دراندکاران اززحمتیکه برای این کتاب کشیده ایدلذت بردم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن

برای دریافت کتاب صوتی چنگیزخان و شکل گیری دنیای مدرن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.