معرفی و دانلود کتاب صوتی خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی

عکس جلد کتاب صوتی خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی
قیمت:
۸۸۰۰۰ ۶۱,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواندن درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خواندن درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی

کدام کتاب‌ها برای کدام دردها مناسبند؟ کتاب صوتی خواندن درمانی روش ساده و شیرین کتاب درمانی برای خودیاری شخصی و درمان اختلال روانی را شرح می‌دهد. این کتاب را ژاکلین استانلی با گردآوری تجربیات و دانسته‌های خود نوشته است تا با کمک آن خواندن را به یک فعالیت زندگی بخش و درمانی تبدیل کنید و بیش از پیش عاشق کتاب و مطالعه کردن شوید!

درباره‌ی کتاب صوتی خواندن درمانی

شاید برایتان پیش آمده باشد که احساس ناراحتی کنید و برای تسکین به سراغ یک کتاب خاص بروید. بعضی‌ها از ادبیات کودک برای این منظور استفاده می‌کنند و برای بعضی‌ها نیز رمان چنین نقشی دارد. کتاب‌های روانشناسی، شعر و یا حتی زندگینامه‌ها نیز می‌توانند به این منظور به کار بروند. به طور کلی کتاب عضو مهمی از زندگی انسان‌هاست و می‌تواند تسلی‌بخش باشد. کتاب‌ها ما را با خود به جهان‌های متفاوتی می‌برند، مسائل مختلفی را به ما گوشزد می‌کنند و تجربیات بسیاری را در اختیارمان می‌گذارند. شاید به خاطر همین خصوصیات باشد که می‌توانند با هدف درمان نیز به کار بروند. کاربرد درمانی کتاب سابقه‌ای دور و دراز دارد. از دوران باستان بر سر در کتابخانه‌های یونان می‌نوشتند: «مکانی برای درمان روح». خواندن درمانی یکی از ساده‌ترین و جذاب‌ترین راه‌های روان‌درمانی است. روشی ارزان و شیرین با انعطاف بی‌نهایت که تنها از طریق مطالعه و بکارگیری کتاب‌ها انجام می‌شود. این روش بعد از تشخیص بالینی در درمان اختلالات مختلفی به کار می‌رود. کتاب صوتی خواندن درمانی (Reading to Heal: How to Use Bibliotherapy to Improve Your Life) به قلم ‬ژاکلین‬ استانلی (Jacqueline D. Stanley) به رشته‌ی تحریر درآمده است و شیوه‌ی استفاد از آن را شرح می‌دهد.

نویسنده توضیح می‌دهد که چطور به صورت ناخودآگاه و صرفا به خاطر علاقه‌ای شخصی به کتاب، در مواقعی که نیاز به تسکین داشت، به سراغ مطالعه می‌رفت و از آن به عنوان یک درمان استفاده می‌کرد. بحث‌هایی که در کتاب‌ها مطرح می‌شدند، به مسائل مختلف زندگی او کمک می‌کردند. هر کدام به نوبه‌ی خود دست او را می‌گرفتند و در مسیر راه می‌بردند. مطالعه به او یاد می‌داد که به جای فرار از مشکلات با آن‌ها روبه رو شود و سعی کند به حلشان بپردازد. صحبت کردن درباره‌ی کتاب‌ها با دوستان و یا حتی یک فروشنده، می‌توانست برای او آرامش‌بخش باشد. تا اینکه با اصطلاح کتاب درمانی آشنا شد و به مطالعه و پژوهش در این زمینه پرداخت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خواندن درمانی

از مزایای خواندن درمانی می‌توان به شخصی بودن آن اشاره کرد. این روش وضعیت ویژه‌ای که شخص شما دارید را مد نظر قرار می‌دهد و بر اساس شخصیت و زندگی شما به یک راه حل برای درمان می‌رسد. این روش کمک می‌کند به افکارمان وضوح بیشتری بدهیم و بحران‌های روحی را بهتر پشت سر بگذاریم. البته این را هم باید در نظر گرفت که نمی‌توان برای تمام بیماری‌ها و اختلالات از کتاب درمانی استفاده کرد. در برخی موارد خواندن درمانی به عنوان مکمل درمان به کار می‌رود.

کتاب صوتی خواندن درمانی در دو بخش نوشته شده است. بخش اول به تشریح خواندن درمانی، نحوه‌ی عملکرد آن با استفاده از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی می‌پردازد و پیشنهادات مختلفی از جمله راه‌اندازی یک طرح مطالعاتی شخصی یا اشتراک در یک گروه مطالعاتی را ارائه می‌کند. بخش دوم با ارائه‌ی نمونه طرح‌های مطالعاتی توضیحات ملموس‌تری به دست می‌دهد و با نام بردن از مشکلات و موقعیت‌های مختلفی همچون ترس، خشم، ازدواج و... کتاب‌های مورد نظر خود را پیشنهاد می‌کند.

کتاب صوتی خواندن درمانی را مهدی وهابی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات جیحون روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. شما آن را با گویندگی فرزانه فائزی می‌شنوید.

کتاب صوتی خواندن درمانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای روانشناسان، روان‌درمان‌گران و تمام کسانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های روانشناسی علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی می‌شنویم

گاهی ما متوجه نیستیم که ارزش‌ها، گرایش‌ها و رفتارهای‌مان در جهان چگونه نمایان می‌شوند و دیگران درباره‌ی آن‌ها چه نظر و احساسی دارند. کتاب‌درمانی به ما فرصت می‌دهد با ایجاد مکانی امن برای ارزیابی ارزش‌ها و نگرش‌های خود، هنگام نیاز به سازگاری، در شناسایی آن‌ها بهتر عمل کنیم.

زمانی که وکیل دعاوی بودم، عصبانی بودن مردمی که برای دعوای حقوقی به من مراجعه می‌کردند، امری طبیعی بود. اکثر آن‌ها علت عصبانیت خود را فریب خوردن از همسرشان، تصاحب دارایی خود توسط او و یا مواجه شدن با کتک‌هایش عنوان می‌کردند. اما چیزی که آن‌ها از درک آن غافل بودند این بود که فاصله‌ی بین خشم و قتل خیلی کم‌تر از آن بود که تصور می‌کردند. هر چند آن‌ها به من اطمینان می‌دادند که همه چیز را تحت کنترل دارند اما گاهی همان مشتریان به من زنگ می‌زدند و می‌خواستند یک وکیل خوب جنایی به آن‌ها معرفی کنم. من اغلب به مراجعانی که در لبه‌ی پرتگاه بودند توصیه می‌کردم کتاب «تا دوازدهم هرگز» اثر بلا استامبو را بخوانند تا شیوه‌ی‌ درستی را برای کنترل رفتار خود بیابند. این کتاب به طور دقیق و بدون احساس‌گرایی، داستان جدایی دان و بتی بردریک را به تصویر می‌کشد. شروع زننده‌ای دارد و با قتل پایان می‌پذیرد. با توصیه‌ی این کتاب موکلانم را برای برخورد با اتفاقی که احتمال داشت در صورت نیافتن راهی منطقی برای رهایی از خصومت رخ دهد، آشنا ‌می‌کردم. در بسیاری از موارد داستان دان و بتی موجب ایجاد انگیزه برای جستجوی حرفه‌ی جدید و زندگی‌ای تازه در آن‌ها می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
1 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
سپاس و قدردانی
9 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
بخش اول - قسمت اول
19 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم
17 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم
21 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم
14 دقیقه
بخش اول - قسمت پنجم
20 دقیقه
بخش اول - قسمت ششم
22 دقیقه
بخش اول - قسمت هفتم
22 دقیقه
بخش اول - قسمت هشتم
19 دقیقه
بخش اول - قسمت نهم
13 دقیقه
بخش اول - قسمت دهم
23 دقیقه
بخش اول - قسمت یازدهم
22 دقیقه
بخش اول - قسمت دوازدهم
28 دقیقه
بخش اول - قسمت سیزدهم
20 دقیقه
بخش اول - قسمت چهاردهم
18 دقیقه
بخش اول - قسمت پانزدهم
13 دقیقه
بخش اول - قسمت شانزدهم
21 دقیقه
بخش اول - قسمت هفدهم
23 دقیقه
بخش اول - قسمت هجدهم
20 دقیقه
بخش اول - قسمت نوزدهم
22 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
16 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
21 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم
21 دقیقه
بخش دوم - قسمت ششم
15 دقیقه
بخش دوم - قسمت هفتم
25 دقیقه
بخش دوم - قسمت هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خواندن درمانی: نحوه‌ی استفاده از کتاب درمانی برای بهبود وضعیت زندگی
نویسنده
مترجممهدی وهابی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۸۸۰۰۰ ۶۱,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خواندن درمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خواندن درمانی

برای دریافت کتاب صوتی خواندن درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.