معرفی و دانلود کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند

عکس جلد کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند

کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند نوشته‌ی دکتر احمد پدرام، راهنمایی برای والدین در راستای آموزش مهارت‌های اجتماعی پایه و اساسی به فرزندانشان است. نویسنده در کتاب پیش رو بر این واقعیت تمرکز کرده که لازم است کودکان و نوجوانان علاوه‌بر برخورداری از آموزش‌های صحیح و باکیفیت علمی، نکاتی را نیز درباره‌ی هم‌دلی، مهرورزی، حل مسائل اجتماعی، همسرداری و مردم‌داری بیاموزند. بنابراین والد خوب موظف است در جهت آموزش صحیح روابط بین‌فردی به فرزند خود نیز تلاش کند.

درباره‌ی کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند

بسیاری از افراد بالغ و بزرگسال با وجود مرتبه‌ی اجتماعی موجه و خوبی که دارند، در ایجاد و برقراری ارتباط با هم‌نوعان خود ضعیف یا گاه ناتوان هستند. این دسته احتمالاً در دوران کودکی و نوجوانی نحوه‌ی صحیح و اصولی برقراری رابطه با دیگران را نیاموخته‌اند و والدینشان در آموزش صحیح به آن‌ها کم‌کاری کرده‌اند. البته نمی‌توان از پدر و مادرهای قدیمی چندان ایراد گرفت، چون در هر صورت در چند دهه‌ی گذشته میزان اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح بسیار کمتر از امروز بوده و تعداد فرزندان هر خانواده نیز معمولاً بیشتر از آن بوده که پدر و مادر بتوانند توجه دقیق و کافی به هریک از آن‌ها داشته باشند. اما همان کودکان و نوجوانان امروز به والدی تبدیل می‌شوند که وظیفه‌ای بس سنگین‌تر بر دوش دارند. همان‌هایی که علاوه‌بر ناتوانی در برقراری ارتباط درست و اصولی با دیگران، برای فرزندان خود نیز احساس نگرانی می‌کنند و نمی‌دانند چگونه باید چنین خلأ بزرگی را پر کنند.

معرفی و دانلود کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند

دکتر احمد پدرام با هدف کمک به همین والدین و البته تمام پدر و مادرهایی که برای آموزش صحیح روابط اجتماعی و روابط بین‌فردی به فرزندان خود دل‌نگران هستند، اقدام به تألیف کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند کرده است. در جوامع امروزی شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی‌ هستیم که ثابت می‌کنند صرف تحصیلات آکادمیک در مدارس، برای یک کودک یا نوجوان کافی نیست تا بتواند گلیم خود را از آب بیرون کشیده و گرفتار مشکلات و چالش‌هایی چون اعتیاد، مشکلات جنسی، پرخاشگری، بیکاری، مهاجرت اجباری، بی‌خانمانی و... نشود! البته تعاریف زیادی برای تربیت وجود دارد اما به عقیده‌ی نویسنده‌، تربیت صحیح و کامل، شامل رشد طبیعی و تدریجی و هماهنگی بین همه‌ی نیروها و استعدادهای یک انسان می‌شود.

لازم است در مسیر تربیت کودک و نوجوان خود مهارت‌های اجتماعی پایه و اساسی را به فرزندانتان بیاموزید تا در روابط بین‌فردی خود، درباره‌ی مسائل مهمی چون هم‌دلی، مهرورزی، حل مسائل اجتماعی، همسرداری و مردم‌داری نیز در‌س‌هایی را بیاموزند. و البته که چنین آموزش مهمی یک‌شبه شکل نخواهد گرفت و لازم است کودک و نوجوان طی سال‌ها در کنار تحصیلات رسمی خود در مدرسه و محیط‌های آموزشی، بر این مهارت‌ها تسلط پیدا کنند. متأسفانه چنین دانشی هنوز جزو دانش رسمی مدارس محسوب نمی‌شود و بنابراین این وظیفه‌ی سنگین بر دوش والدین است.

دکتر احمد پدرام کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند را در سه فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که عناوین این فصل‌ها عبارتند از: «مهارت‌های اجتماعی»، «هوش ذهنی و هوش عاطفی» و «خلاصه‌ای از توانمندی‌های اجتماعی». در اولین فصل کتاب به این موضوع پرداخته شده که اصلاً ارتباط چیست و چه تعریفی دارد. پس از آن ده مهارت مهم معرفی شده و سپس هر یک از این ده مورد به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند. فصل دوم درباره‌ی هوش عاطفی و تفکر انتقادی‌ست و سومین فصل نیز مجموعه‌ای از تمرینات عملی را در برمی‌گیرد که می‌توانید با فرزند خود به انجام آن‌ها بپردازید. شما به‌عنوان یک والد مسئول و وظیفه‌شناس با مطالعه‌ی این کتاب راهنما قادر خواهید بود که در یادگیری روابط و مناسبات اجتماعی فرزند خود، او را یاری کنید.

انتشارات ترانه پدرام کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی والدین مسئول و دل‌نگرانی که به تربیت فرزندان خود اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند می‌خوانیم

وقتی صحبت از زندگی سالم می‌شود، بعضی افراد زود گوش‌شان را می‌گیرند و سعی می‌کنند چیزی نشنوند. بعضی‌ها می‌گویند که به یاد حرف‌های پدربزرگ و مادربزرگ‌شان می‌افتند که پر از نصیحت است و بعضی دیگر می‌گویند: «تا حرف از زندگی سالم می‌شود به یاد خشم و غضب‌ها و امر و نهی‌های پدر و مادرمان می‌افتیم که از خوردن و نوشیدن تا رفتن و آمدن یا حرف‌زدن و گوش‌دادن یا دوستی‌ها و قهرها و بالاخره از لحن و کلام ما ایراد می‌گرفتند و می‌گیرند.»

ولی به راستی زندگی سالم یعنی چه؟ شاید مثل درس‌ خواندن‌های خودمان‌ که سفارش زیاد پدر و مادر باعث بیزاری‌مان از آن می‌شد حالا هم سفارش زیاد خودمان درباره‌ی خوردن و خوابیدن یا هر آنچه در بیشتر گفته شده، باعث شده فرزندان‌مان از این حرف که هیچ، از این مسیر گریزان شوند. حاضرند یک کیک خامه‌ای چرب و شیرین را ببلعند و خم به ابرو نیاورند و فردا هم به دنبال یک دکتر خوب و پرآوازه‌ی شهر برای مشکل جوش‌های روی صورت‌شان و حتی برای بالا رفتن چربی و قند یا اضافه وزن‌شان باشند.

حالا هم هرچه می‌گوییم: «پسرم ورزش کن. دخترم فلان کار برایت مضر است. فلان لوازم آرایشی و حتی ورزشی ضررش بیش از فایده‌ی آن است،» گوش‌شان بدهکار نیست و کار خودشان را می‌کنند تا دیگر این نصیحت یا سفارش مادربزرگ یا پدربزرگ یا پدر و مادر هم به زباله‌دان خاطره‌های پرخنده ریخته شود.

تا در نهایت آن‌ها هم یک روز مثل ما دریابند که تا پدر و مادر نشویم نمی‌دانیم زندگی سالم برای فرزندان یعنی چه و تا پدربزرگ و مادربزرگ نشویم درنمی‌یابیم آنچه پشت سر گذاشته‌ایم همه تجربه بود و آنچه کاشته‌ایم درو نشد و گاه بی‌حاصل و گاهی بعضی‌ها از آن خرمن خوشه‌ای بر می‌دارند و گاه بر نمی‌دارند و حرف‌های‌شان و حرف‌های‌مان مثل همان خرمن زیر باران و بوران روزگار یا آتش فراموشی، بالاخره به خاک یا خاکستر تبدیل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مهارت‌های اجتماعی
ارتباط چیست؟
ده مهارت
خودآگاهی
درباره‌ی مهارت‌های ارتباطی چه می‌دانید؟
مهارت هم‌دلی
مهارت تصمیم‌گیری
مهارت حل مسئله
مدیریت استرس
فصل دوم: هوش ذهنی و هوش عاطفی
هوش عاطفی
تفکر انتقادی
فصل سوم: خلاصه‌ای از توانمندی‌های اجتماعی
ژست‌ها را به فرزندان خود بیاموزیم
تمرین برای رسیدن به مهارت
نقش ارتباط چشمی را برایش تعریف کنیم
با فرزندمان حالت‌های مختلف چهره‌ای را بررسی و شناسایی کنیم
اهمیت رعایت فاصله‌های اجتماعی را به فرزند خود نشان دهیم و بیاموزیم
تُن صدا چه اثری بر روابط دارد؟
آیا فرزند ما چگونگی احوال‌پرسی با دیگران را می‌داند؟
چگونه بعد از سلام و احوال‌پرسی، گفت‌وشنود را آغاز کنیم؟
قواعد بازی و کارکردن با دیگران باید به فرزندمان آموخته شود
در چگونگی حل‌کردن تعارضات درونی فرزند خود، او را یاری کنیم
توجه و تلاش برای درک احساس شنونده را به فرزند خود بیاموزیم
توان هم‌دلی را در فرزند خود ایجاد کنیم
یافتن نقاط مشترک، مهارتی آموختنی است
آیا فرزند ما توان پیش‌بینی‌کردن دارد؟
آیا فرزند ما شیوه‌ی تشکر و تقدیر از دیگران را می‌داند؟
همه‌ی ما باید شیوه‌ی مذاکره‌کردن را بدانیم
آیا عذرخواهی نشانه‌ی ضعف و شکست است؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-622-7567-19-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند

برای دریافت کتاب آنچه پدر و مادر باید درباره توانمندی اجتماعی فرزند خود بدانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.