معرفی و دانلود کتاب شفاف اندیشی: تبدیل موقعیت‌های عادی به نتایج شگفت‌انگیز

عکس جلد کتاب شفاف اندیشی: تبدیل موقعیت‌های عادی به نتایج شگفت‌انگیز
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۳۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شفاف اندیشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شفاف اندیشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شفاف اندیشی: تبدیل موقعیت‌های عادی به نتایج شگفت‌انگیز

سخت است در یک قدمی پرتگاه خونسردی خود را حفظ کنید و به فکر راه نجات باشید، مگر نه؟ کتاب شفاف اندیشی اثر شین پریش اینجاست تا به شما بیاموزد چطور در لبه‌ی پرتگاه‌های زندگی که یک تصمیم غلط می‌تواند تمام زندگی را به باد دهد، قدمی به عقب بردارید، جوانب امر را به‌درستی بسنجید و بهترین تصمیم را بگیرید. این کتاب در رده‌ی آثار پرفروش نیویورک تایمز جای گرفته است.

درباره‌ی کتاب شفاف‌اندیشی

در هر موقعیتی که باشیم و در هر مرحله از زندگی‌مان، حتما مسئولیت‌هایی داریم که با موفقیت انجام دادنشان مستلزم گرفتن درست‌ترین تصمیم‌هاست. در موقعیت‌های این‌چنینی معمولاً دست و پایمان را گم می‌کنیم و از ترس نگرفتن تصمیم‌های اشتباه، فرصت گرفتن تصمیم‌های درست را نیز از دست می‌دهیم. در این مواقع نیاز به راهنمایی داریم که به ما تفکر منطقی و به‌دور از حاشیه را بیاموزد. کتاب شفاف اندیشیدن (Clear Thinking: Turning Ordinary Moments into Extraordinary Results) اثر شین پریش‌ (Shane Parrish) تمام چیزی است که نیاز داریم تا از ورطه‌ی هولناک تصمیم‌های نادرست نجات بیابیم.

معرفی و دانلود کتاب شفاف اندیشی

برخلاف بسیاری از کتاب‌های تخصصی این حوزه، این کتاب مجموعه‌ای از دستاورد‌های علمی پیشرو نیست، بلکه بیشتر به یک مجموعه‌ی شگفت‌انگیز شباهت دارد که براساس چندین چارچوب نظری مختلف مانند روانشناسی، فلسفه، تجارت و علم راهکارهایی ساده و قابل‌عمل ارائه کرده است. درواقع مولف در مقام یک مترجم دلسوز، مفاهیم پیچیده‌ی علوم متفاوت را به زبانی ساده ترجمه کرده است تا در کاربردی‌ترین شکل ممکن به مخاطب عرضه گردد.

هنگامی که مغز ما با تعداد زیادی ماموریت مهم مواجه می‌شود نمی‌تواند به همه‌ی این وظایف و ماموریت‌ها به‌طور یکسان رسیدگی کند. همین موضوع روند تصمیم‌گیری ما را کند می‌کند و باعث می‌شود در اولویت‌بندی کارها دچار مشکل شویم. اما با استفاده از راهکارهای کتاب شفاف اندیشیدن ما به مغز خود خواهیم آموخت که چگونه زمینه را برای تفکر در ساده‌ترین شکل ممکن برای هر موضوع فراهم کند تا بهترین تصمیم‌ها گرفته شوند. بی‌شک شفاف اندیشیدن به ما آزادی عمل بیشتری می‌دهد و آرامش حاصل شده در این روند به مغز اجازه می‌دهد تا به‌دنبال راهکارهای خلاقانه‌تر حل مسئله باشد.

موضوع مهم دیگری که مولف کتاب شفاف اندیشیدن به آن توجه ویژه‌ای کرده، سوگیری‌های شناختی است. برای بسیاری از ما تایید گرفتن از اطرافیان بسیار مهم است و برای دسته‌ی دیگری اینکه نتایج علمی پیش‌فرض‌های ذهنی آن‌ها را تایید کند اهمیت دارد. همه‌ی این سوگیری‌ها می‌توانند فرد را در تصمیم‌گیری اشتباه مصمم‌تر کنند. قدم مهمی که خواننده کتاب به کمک شین پریش برمی‌دارد، شناسایی این پیش‌فرض‌های اشتباه و سوگیری‌های خانمان‌برانداز است. ما با خواندن این کتاب دقیقاً پاشنه آشیل تصمیم‌گیری خود را خواهیم فهمید و آن را تا حد ممکن رفع خواهیم کرد.

معرفی و دانلود کتاب شفاف اندیشی

شین پریش در این نقطه متوقف نمی‌شود و در خلال بحث اصلی، مهارت حل مسئله را نیز می‌آموزد. چه بسیار اتفاق می‌افتد که ناتوانی ما در تعریف مشکل باعث تصمیم‌گیری اشتباه شده است. در نتیجه تعریف درست مسئله و شناسایی ابعاد ناشناخته و پنهان آن بخشی از فرایند تفکر شفاف است. مولف مثال‌های بسیاری را در حین این مباحث بازگو می‌کند تا نشان دهد چه بسیار افرادی مانند ما بوده‌اند که تفکر شفاف در حساس‌ترین لحظات زندگی به یاری‌شان شتافته است.

کتاب شفاف اندیشیدن در پنج بخش و بیست و شش فصل طراحی شده است. شین پریش در خلال این پنج فصل قدم به قدم مخاطب را در شناخت بهتر تله‌های تصمیم‌گیری و پیش‌فرض‌های اشتباه همراهی می‌کند تا با رفع آن‌ها بتواند اقتدار خود را بازیابد، ضعف‌هایش راشناسایی و مدیریت کند و در نهایت شفاف اندیشیدن را به اعمال روزمره‌ی خود وارد کند. این کتاب را فریبا فتحی پور و مهسا صباغی تحت حمایت نشر میلکان به مخاطبان فارسی‌زبان عرضه کرده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب شفاف اندیشیدن

  • شین پریش مثل یک معلم فقط شفاف اندیشیدن را به شما آموزش نمی‌دهد، او که خود این اصل را زندگی کرده، یک دفترچه‌ی راهنمای بسیار واضح و شفاف برای غلبه بر سوگیری‌های شناختی و تصمیم‌گیری‌های بهتر ارائه می‌دهد. (آدام گرنت)
  • اگر شما انتظار نتایج خوبی را دارید که یکی پس از دیگری به دستشان بیاورید، این کتاب را بخوانید. (آنی دوک)
  • شین پریش استعداد ویژه‌ای در پرسیدن سوال‌های به‌جا و چالشی دارد تا نشان دهد آنان که شفاف می‌اندیشند دقیقا چگونه‌اند. بعد از کاویدن اذهان تصمیم‌گیرندگان موفق، او همه‌ی این تجربیات را در کتاب شفاف اندیشیدن در کنار هم قرار داده تا به ما یک چارچوب بسیار قدرتمند از مفاهیم و ابزارها ارائه کند. این کتاب نافذ و روشنگر، عملگرایانه و پر از مثال‌های قطعی و بسیار مفرح است. (جیم کالینز)
  • شین پریش نویسنده‌ای است که من سال‌ها و سال‌ها نوشته‌هایش را می‌خواندم. این کتاب یک شاهکار است، نقطه‌ی اوجی بر همه‌ی تحقیقات، مصاحبه‌ها و تجربیاتش که همه از آن بهره خواهند برد. (رایان هالیدی)
  • این کتاب پادزهر ارزشمندی است برای هرگونه حماقت و یک مهره‌ی تعیین‌کننده برای هرکس که در جستجوی موفقیت است. (نویسنده‌ی کتاب روانشناسی پول)

کتاب شفاف اندیشیدن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای آن دسته از مخاطبانی مفید است که به‌دنبال یک راهنمای جامع برای تفکر منطقی در بحران و پرورش توانایی حل مسئله می‌گردند.

در بخشی از کتاب شفاف اندیشی: تبدیل موقعیت‌های عادی به نتایج شگفت‌انگیز می‌خوانیم

اولین اصل تصمیم‌گیری این است که تصمیم‌گیرنده مسئله را تعریف کند. اگر فرد تصمیم‌گیرنده نیستیم، می‌توانیم مسئله‌ای را پیشنهاد بدهیم که به حل‌شدن نیاز دارد؛ اما نمی‌توانیم آن را تعریف کنیم. تنها آن کسی حق دارد مسئله را تعریف کند که مسئولیت پیامدهایش را به عهده می‌گیرد. فرد تصمیم‌گیرنده می‌تواند اطلاعات ورودی را از هرجایی بگیرد: مافوق‌ها، زیردستان، همکاران، کارشناسان و...؛ اما مسئولیت تشخیص مسئله و تمایز قائل‌ شدن بین واقعیت‌ها و فرضیات و تصمیم‌گیری درباره‌ی حقیقت امر، فقط با فرد تصمیم‌گیرنده است.

تعریف مسئله با شناساییِ دو چیز آغاز می‌شود:

1. می‌خواهیم به چه‌چیزی دست بیابیم؛

2. چه موانعی در مسیر رسیدن به آن وجود دارد.

متأسفانه مردم اغلب به حل مشکل اشتباه می‌پردازند. شاید این سناریویی که من در طول سال‌ها هزاران بار شاهد آن بوده‌ام، برایتان آشنا باشد: فرد تصمیم‌گیرنده تیمی متشکل از افراد با تخصص‌های گوناگون جمع می‌کند تا مسئله‌ای خطیر و با محدودیت زمانی را حل کنند. ده نفر توی اتاق نشسته‌اند و همه درباره‌ی اتفاقی که درحال وقوع است، اطلاعات می‌دهند، هرکدام از زاویه‌ی دید مختلف. بعداز چند دقیقه، یک نفر نظرش را درباره‌ی اینکه مسئله چیست، توضیح می‌دهد و اتاق کسری از ثانیه در سکوت فرومی‌رود... بعد یکهو همه با هم شروع به ارائه‌ی راهکار می‌کنند.

اغلب اولین توصیف متقاعدکننده از وضعیت، ماهیت مشکل را تعریف می‌کند. وقتی گروه به یک راه‌حل می‌رسد، تصمیم‌گیرنده احساس خوش‌حالی می‌کند؛ سپس این شخص منابع لازم برای اجرای راهکار پیشنهادی را فراهم می‌سازد و انتظار دارد مشکل حل بشود. البته که مشکل حل نمی‌شود. چون معمولاً در اولین نگاه نمی‌شود به عمق واقعی مشکل پی برد، مشکل اصلی حل نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
سخن آغازین
پیشگفتار: قدرت شفاف‌اندیشی در لحظات عادی
بخش یکم: دشمنان شفاف‌اندیشی
فصل یکم: بد فکر‌ کردن بهتر است یا اصلاً فکر نکردن
فصل دوم: پیش‌فرض هیجانی
فصل سوم: پیش‌فرض غرور
فصل چهارم: پیش‌فرض اجتماعی
فصل پنجم: پیش‌فرض اینرسی
فصل ششم: عبور از پیش‌فرض‌ها و حرکت به‌سوی شفافیت
بخش دوم: پرورش اقتدار
فصل هفتم: مسئولیت‌پذیری شخصی
فصل هشتم: خودشناسی
فصل نهم: خویشتن‌داری
فصل دهم: اعتمادبه‌نفس
فصل یازدهم: نمایش اقتدار
فصل دوازدهم: وضع‌کردن استانداردها
فصل سیزدهم: الگوها + تمرین
بخش سوم: مدیریت ضعف‌ها
فصل چهاردهم: ضعف‌های را شناسایی کنید
فصل پانزدهم: به‌کارگیری راهبردهای حفاظتی
فصل شانزدهم: چگونه با اشتباهاتمان کنار بیاییم؟
بخش چهارم: تصمیم‌ها؛ شفاف‌اندیشی در عمل
فصل هفدهم: تعریف مسئله
فصل هجدهم: بررسی راهکارهای احتمالی
فصل نوزدهم: ارزیابی گزینه‌ها
فصل بیستم: انجامش بدهید!
فصل بیست‌ویکم: حاشیه‌ی اطمینان
فصل بیست‌ودوم: از تصمیم‌هایمان بیاموزیم
بخش پنجم: خواستنِ آنچه مهم است
فصل بیست‌وسوم: درس پنهان دیکنز
فصل بیست‌وچهارم: متخصصان خوشبختی
فصل بیست‌وپنجم: ممنتو موری
فصل بیست‌وششم: درس‌هایی که مرگ درباره‌ی زندگی به ما می‌دهد
فرجام
ارزش شفاف‌اندیشی
سپاسگزاری
یادداشت‌ها
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شفاف اندیشی: تبدیل موقعیت‌های عادی به نتایج شگفت‌انگیز
نویسنده
مترجمفریبا فتحی پور، مهسا صباغی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-622-254-643-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ ۳۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شفاف اندیشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شفاف اندیشی

برای دریافت کتاب شفاف اندیشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.