معرفی و دانلود کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ

عکس جلد کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۱۰۵,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ

کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ آخرین اثر از یک سه‌گانه‌ی جذاب و خواندنی است که کورنلیا فونکه نویسنده‌ی آلمانی و بین‌المللی در حوزه کودکان و نوجوانان، آن را به تحریر درآورده. این اثر که در نشریات مطرح محبوبیت بسیاری یافته و به زبان‌های مختلف ترجمه شده، روایتگر نبرد بین خیر و شر و در سبک جادویی و تخیلی نوشته شده است. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار دارد.

درباره کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ

کورنلیا فونکه با هنرمندی خاص خودش اثری را خلق کرده که شما را به دنیای نیکی و بدی و تقابل میان آن‌ها می‌برد. ماجرای سه گانه فونکه در دنیایی خیالی و جادویی رخ می‌دهد که همه‌چیز در آن به شکلی خارق‌العاده غجیب‌وغریب است. داستان این مجموعه‌کتاب درباره‌ی مگی و خانواده‌اش است که در خانه‌ای در شرق اومبرا و در مزرعه‌ای متروکه زندگی می‌کند. پدر خانواده یک ضحاف است و بعد از خواندن صفحاتی از کتاب سیاه قلب، به‌شکلی ناخواسته باعث ناپدید شدن همسرش شده و بعضی از نیروهای شیطانی را وارد دنیای واقعی کرده است. در کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ (tintentod) که جلد آخر از این مجموعه‌ی سه‌تایی به‌شمار می‌رود، به ماجرای مبارزه با نیروهای شیطانی پرداخته می‌شود. زیرا در صورتی که این نیروهای شیطانی از بین نروند، تاریکی بر کل جهان هستی غلبه خواهد کرد و مگی مانند دیگر اعضا خانواده‌اش به سرنوشتی نامعلوم در دنیای مردگان دچار خواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ

آنچه در روند داستان بارها توسط کورنلیا فونکه (Cornelia Funke) خلق می‌شود و اتفاق می‌افتد، تبلور ویژگی‌هایی مانند گذشت و فداکاری است که لازمه‌ی هر داستانی با مضمون خیر و شر است. نیروهای روشنایی برای از بین بردن نیروهای تاریکی و همچنین حفاظت از جان عزیزانشان باید ازخودگذشتگی و فداکاری را سرلوحه‌ی مسیرشان قرار دهند.

مگی دختر شجاع و قهرمان داستان برای نجات جان خانواده‌اش به جنگ شیاطینی می‌رود که پدرش آن‌ها را از کتاب‌ها بیرون آورده است؛‌ اما هر اندازه که پیش می‌رود، ماجرا پیچیده‌تر می‌شود و بخش بیشتری از جهان با نیروهای شیطانی درگیر می‌شوند و در معرض خطر قرار می‌گیرند.و حالا مگی باید نه‌‍تنها برای بازگرداندن مادرش که برای نجات کل جهان تلاش کند! آیا از عهده‌ی این کار برمی‌آید؟ در این سه‌گانه علاوه‌بر گذشت و فداکاری، مفاهیمی مانند اتحاد و همکاری و میزان تاثیرگذاری آن، به شکل‌های مختلف نشان داده می‌شود.

کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ می‌تواند سیر تغییر و تکامل شخصیت‌های متعدد را به خوبی تصویر کند و برای خواننده هیچ تضمینی از ثبات شخصیت‌ها درنظر نگیرد که همین موضوع یکی از دلایل هیجان‌انگیز بودن قصه می‌شود. افکار شخصیت‌های قصه به مرور عمیق‌تر می‌شود و مخاطب می‌تواند به وضوح در دل تاریکی و روشنایی‌ها قرار بگیرد. نکته‌ی جالب‌توجه دیگر در کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ (tintentod) این است که در این جلد نیز مانند دو اثر قبلی هر بخش با نقل قولی از یک شاعر یا نویسنده‌ای خاص شروع می‌شود که بیشتر شبیه به یک سرنخ برای شروع قصه‌ی آن بخش است.

این اثر را با ترجمه‌ی کتایون سلطانی و به‌کوشش نشر افق می‌خوانید.

درباره مجموعه کتاب سه گانه فونکه

سه گانه‌ی کورنلیا فونکه با درونمایه‌ی اساطیری و قهرمانی مخاطبان بسیاری دارد که همین موضوع باعث شده از اولین جلد این مجموعه یک اقتباس سینمایی صورت بگیرد. این اثر با نام سیاه قلب یا قلب جوهری در سال 2008 به یک فیلم سینمایی بلند تبدیل شده است و کارگردانی آن را ایان سافتلی بر عهده گرفته است. بازیگران این فیلم سینمایی برندان فریزر، پل بتانی و الیزا بنت در این اثر سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سه اثری که در این سه‌گانه جای دارند با نام‌های: سیاه‌قلب، سیاه‌خون و سیاه‌مرگ توانسته‌اند محبوبیت فراوانی در بین کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان کسب کنند. فضای خیال‌انگیز، ماجراجویانه، فانتزی و قهرمانانه‌ای که کورنلیا فونکه با تبحر خاص خود در این سه‌گانه (Inkworld) به‌وجود آورده است این اثر را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین آثار فانتزیِ دنیای ادبیات کرده است.

نکته‌ی قابل توجه در این سه‌گانه امتداد تنش و همذات‌پنداری تا پایان قصه است، با اینکه شخصیت‌های متعدد وارد قصه می‌شوند و حجم داستان زیاد است اما خواننده‌ی داستان تا صفحه‌های پایانی در نقطه‌ی اوج و هیجان باقی خواهد ماند! امتداد تنش در کنار تعلیق و کشمکش‌های شخصیت‌ها در داستان باعث شده تا از شتاب قصه کم نشود و روند ورق خوردن صفحات این قصه صعودی باقی بماند.

در نکوداشت کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ

  • یک باغ لذت روایی، یک کالیدوسکوپ ماجراجویی رنگارنگ، ادای احترام به کتاب و نویسنده‌ی خارق‌العاده‌ی آن. (اشپیگل اسپزیال)

کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ برای چه کسانی مناسب است

این کتاب برای نوجوانان نوشته شده است اما شیوه‌‌ی روایت آن به شکلی است که در میان مخاطبان بزرگسال نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و این گروه نیز می‌توانند از خواندن اثر حاضر لذت ببرند.

در بخشی از کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ می‌خوانیم

وقتی مو می‌خواست اسبش را از میان جمعیت رد کند، حیوان شروع کرد به لجبازی. اما مو با صدای آهسته‌اش حیوان را آرام کرد. مگی شعبده‌بازی را دید که بین بساط فروشنده‌ها توپ‌های کوچکی را در هوا پرتاب می‌کرد و یکی‌یکی می‌گرفت‌شان. این مرد قبلاً از پیروان شازده‌مشکی بود. خیلی از هنرمندهای دوره‌گرد ارباب‌شان را عوض کرده بودند، البته از وقتی سینه‌سرخ جیب‌هاشان را پر کرده بود. دوران جدید برای آن‌ها هیچ بد نبود، همین‌طور برای فروشنده‌ها، چون آن‌ها هم در بازار محلی خوب کاسبی می‌کردند. البته زنان امبرا قدرت خرید هیچ‌یک از چیزهایی را که آن‌ها عرضه می‌کردند، نداشتند. اما سینه‌سرخ و دوستانش برای خودشان پارچه‌های گران‌بها می‌خریدند، با چیزهایی که به زور از حلقوم امبرا بیرون کشیده بودند: زینت‌آلات، اسلحه و خوراکی‌های خوشمزه‌ای که احتمالاً حتی فنوگلیو هم اسم‌شان را بلد نبود. آن‌جا حتی اسب هم می‌توانستی بخری... و مو توی آن شلوغی همه‌چیز اطرافش را با دقت تماشا می‌کرد، جوری‌که انگار پرنده‌دوده‌ای اصلاً آن‌جا حضور نداشت.

از قرار معلوم، نمی‌خواست هیچ‌کدام از صورت‌ها را از قلم بیندازد، و هم‌چنین هیچ‌کدام از کالاهایی را که به حراج گذاشته بودند. ولی عاقبت نگاهش روی برج‌ها ثابت ماند، برج‌هایی که بالا سرِ سقف‌های سفالی خانه‌ها سر به آسمان برده بودند. و قلب مگی تیر کشید. پدرش هم‌چنان مصمم بود که به قلعه برود. و مگی به‌خاطر این‌که پیش او از بالبولوس و هنرش تعریف کرده بود، خودش را لعنت می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

فقط یک سگ، یک ورق کاغذ و دیگر هیچ
فقط یک روستا
ظاهرکردن نقره با کلمه‌ها
لباس‌های مشکی
غم‌وغصه‌ی فنوگلیو
امبرای غمگین
ملاقات خطرناک
درد و اندوه رکسن
برملاکننده‌ی راز
انگار هیچ اتفاقی نیفتاده بود!
دلتنگی مریض می‌کند
باز هم در خدمت ارفئوس
تیغی بر قلب
خبری از امبرا
کلمه‌های پرصدا، کلمه‌های کم‌صدا
پیشنهاد مزقانچی
ترس اشتباه
ناجی خطرناک
دست‌های سربازان
بی‌خوابی
کلمه‌های تلخ
نوک‌زدن به قلاب
قبرستان هنرمندان دوره‌گرد
تقصیر
پایان و آغاز
صدایی آشنا
بازگشتِ مرده
سرودی نو
دیدار در زیرزمین ارفئوس
آتش پرنده‌دوده‌ای
جواب بلوط‌خورک
پایان جدایی‌ها
چندتا علف دارویی برای زشت‌رو
کاغذسوخته
بیت بعدی شعر
مهمان ناخوانده
فقط یک زاغچه
درودی برای مزقانچی
بچه‌های ربوده‌شده
قفسی دیگر
تصاویری از خاکستر
شرفیاب‌شدن نزد مارکله
چهار تمشک
دست مرگ
نوشته‌ها و چند ایده و سؤال
قلعه‌ی وسط دریاچه
نقش زن‌ها
انتظار
اربابان جدید و قدیم
پیرمرد تنبل
همدست‌های به‌دردنخور
مرده‌ها در جنگل
لانه‌های آدمیزاد
پچ‌پچ سفید
بی‌موقع
آتش و تاریکی
خیلی دیر؟
کمک از کوه‌های دور
فرشته‌های بلوط‌خورک
مادر و پسر
لباس‌های کهنه
سیاه
آه، فنوگلیو
نور
نمایان‌کردن کلمه‌ها
عشق در لباس نفرت
آن یکی اسم
بازگشت
در اتاق مارکله
کلمه‌های آتشین
صحاف
آن‌همه اشک
اجنه‌ی شب
آن‌سوی ماجرا
کتاب
شبِ سفید
پایان سیاهی‌ها
بازنده
حرکت
امبرا
چندی بعد
شخصیت‌ها و مکان‌های سه‌گانه‌ی فونکه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ
نویسنده
مترجمکتایون سلطانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات804
زبانفارسی
شابک978-964-369-848-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰۰ ۱۰۵,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ

برای دریافت کتاب سه گانه فونکه 3: سیاه مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.