معرفی و دانلود کتاب پول قلک

عکس جلد کتاب پول قلک
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول قلک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول قلک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول قلک

کتاب پول قلک، قصه‌ای دل‌نشین و خواندنی به قلم علی علیزاده اصل است. قهرمان این داستان بلند، نقشه‌های بزرگی برای قلک کوچک سفالی خود دارد. داوود می‌خواهد با پس‌انداز‌های اندک خود، وسایل تازه و نو تهیه کند و رنگ تازه‌ای به‌زندگی پرزحمتش ببخشد؛ اما اتفاقات غیرمنتظره‌‌ای سر راه نوجوان ماجرا قرار می‌گیرد و سرنوشت قلک و آرزو‌های او را به پیچ‌وخم‌های داستانی تازه‌ای می‌کشاند.

درباره‌‌ی کتاب پول قلک

نویسنده‌ی داستان‌های فارسی، علی علیزاده اصل، در کتاب پول قلک، خوانندگان خود را به سال‌های خاطره‌انگیز نوجوانی می‌برد. این داستان بلند درباره‌ی پسر نوجوانی‌ به نام داوود است که باوجود شرایط سخت زندگی که از رویا‌های خود دست نمی‌کشد و برای رسیدن به آرزو‌هایش قدم برمی‌دارد؛ هرچند که این قدم‌ها آهسته و کوچک باشند.

داوود، قهرمان داستان پول قلک، به همراه مادر، خواهر و برادر‌هایش در یک روستا و در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کند. روزگار برای پسر قصه‌ی ما چندان راحت نمی‌گذرد؛ با‌این‌حال نور امید هیچ‌گاه در دلش خاموش نمی‌شود و اطمینان دارد که روزی بالاخره مصیبت‌های او نیز پایان پیدا می‌کند. داوود برای این عقیده یک دلیل محکم نیز دارد. او هرچند‌روز یک‌بار به سراغ قلک سفالی کوچک خود می‌رود و با تکان دادن آن و شنیدن صدای سکه‌های آهنی، در خیالات شیرین خود غرق می‌شود. داوود دوست دارد روزی که حسابی قلکش از پول پر شد آن را بشکند و زندگی تازه‌ای را شروع کند. او خود را در لباس‌ها و کفش‌های نو و تازه تصور می‌کند و برای رسیدن به هدفش،‌ لحظه‌ها را یکی‌یکی می‌شمارد. اما سرنوشت، حوادث تازه و پیش‌آمد‌های غافل‌گیر‌کننده‌ی زیادی برای قهرمان نوجوان داستان درنظر گرفته است؛ اتفاقاتی که ممکن است برای همیشه پول‌های قلک و البته آرزو‌های شیرین و دورودراز او را بر باد دهد!​

کتاب پول قلک داستانی پرکشش و مناسب مخاطب نوجوان است. داستان در فضا‌سازی بومی و ایرانی‌ روایت می‌شود و هر صفحه از کتاب برای خواننده‌ی فارسی‌زبان حس‌وحال‌های آشنا و دل‌نشین بسیاری دارد. واژه و عبارت‌های محلی و همچنین سبک زندگی روستایی که به دقت و جزئیات در لا‌به‌لای روایت داستان گنجانده شده نیز از دیگر نکته‌های جذاب این داستان است. ساختار ساده‌‌ی قصه و قلم گیرای نویسنده، خواندن این داستان را برای خواننده‌ی امروزی مطلوب می‌کند و طنز لطیف او جذابیت دوچندانی به قصه می‌بخشد. داستان پول قلک را همچنین می‌توان از نمونه آثار ادبی آموزنده دانست؛ داستانی که خوانندگان تازه‌ی جهان ادبیات را با فرهنگ و سنت‌های ارزنده‌ی این مرز‌وبوم آشنا می‌کند و مفاهیم مهمی همچون پس‌انداز کردن، صبور بودن و امیدواری را به مخاطبان یادآوری می‌کند. این کتاب خواندنی به تلاش انتشارات سروشگان به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب پول قلک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر جذاب را به نوجوانان علاقه‌مند به دنیای داستان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پول قلک می‌خوانیم

داوود قصه را شروع کرد: وقتی موش برای لاک‌پشت از طلاهایش حرف می‌زد، پسر حرف‌هایش را شنید. پسر شنید که فردا صبح موش طلاهایش را جلوی آفتاب می‌چیند. صبح زود به آنجا رفت و کمین ‌کرد. موش سکه‌ها و طلاها را با دندان آورد و جلوی آفتاب ‌چید. پسر صبر کرد تا موش همه‌ی طلاهایش را از سوراخ بیرون بیاورد. وقتی موش کارش تمام ‌شد. روی سکه‌ها و طلاها بالا می‌جهید و شادی می‌کرد. سکه‌ها برق می‌زد و شادیش را دوچندان می‌کرد. پسر همچنان در کمین نشسته بود و کارهای موش را زیر نظر گرفته بود. موش خسته شد. کنار سکه‌ها خوابید و آفتاب ‌گرفت. پسر مطمئن ‌شد که موش همه‌ی سکه‌ها را بیرون آورده است. از کمینگاهش بیرون ‌پرید. با چوب دستی‌اش موش را زد، دم موش از بیخ کنده شد. موش جیغ ‌کشید و توی سوراخ پرید. از سوراخ پسر را نگاه می‌کرد که طلاهایش را توی توبره می‌ریخت. با حسرت نگاه می‌کرد و آه می‌کشید. پسر توبره را انداخت روی دوشش و ‌برد. ‌طلاها را فروخت و ثروتمند ‌شد. برای خودش زمین خرید. باغ خرید. گاو خرید. گوسفند خرید. باد شدیدی می‌وزید. باد نایلون باجا را تکان می‌داد. لامپا توی طاقچه می‌سوخت و اتاق را روشن می‌کرد. خواب همه را از دنیا کَنده بود، جز داوود. به صدای باد گوش ‌داد و در فکر فرو ‌رفت: چهارشنبه‌سوری توی راه است. باید شال خوبی آماده کنم. اگر شانس بیاورم، پول زیادی جمع می‌کنم. سعی می‌کنم که به اکثر خانه‌ها سر بزنم.

فهرست مطالب کتاب

حمام
گل نوروزی
گاو
تخم‌‌مرغ‌شکنی
شال‌اندازی
دکتر
شکسته‌بند
پول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول قلک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سروشگان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-600-9649-45-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول قلک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پول قلک

برای دریافت کتاب پول قلک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.