معرفی و دانلود کتاب سکه‌ای از آسمان

عکس جلد کتاب سکه‌ای از آسمان
قیمت:
۱۴۵۰۰۰ ۱۰۱,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سکه‌ای از آسمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سکه‌ای از آسمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سکه‌ای از آسمان

کتاب سکه‌ای از آسمان نوشته‌ی جنیفر ال هالم، رمانی جذاب برای نوجوانان است که ماجرای آن در سال 1953 در شهر نیویورک اتفاق می‌افتد. داستان درباره‌ی دختر یازده ساله‌ای است که با پیچیدگی‌های بزرگ‌شدن خانواده‌ی منحصربه‌فرد خود درگیر است!

درباره‌ی کتاب سکه‌ای از آسمان

داستان رمان سکه‌ای از آسمان (Penny from Heaven) نوشته‌ی جنیفر ال هالم (Jennifer L.Holm) درست پس از جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. پنی فالوچی، قهرمان داستان، یک دختر یازده ساله‌ی ایتالیایی-آمریکایی است که روحیه‌ای زنده و ذهنی سرشار از تخیل دارد. در زمانی که ایتالیایی-آمریکایی بودن به معنای مقابله با تعصب ناشی از رویدادهای تاریخی اخیر است، پنی آرزوی یک تابستان بی‌دغدغه، پر از بستنی، شنا و بیسبال را دارد. بااین‌حال، واقعیت زندگی او چندان آسان نیست. مثلاً مادر پنی می‌ترسد که او در استخر فلج اطفال بگیرد، بنابراین شنا ممنوع است. همچنین دیگر اعضای خانواده با یکدیگر ارتباط و تعامل مناسبی ندارند و پنی در چنین شرایطی باید با ارزش‌های خانوادگی و تعصبات اجتماعی آن زمان دست‌وپنجه نرم کند!

معرفی و دانلود کتاب سکه‌ای از آسمان

کتاب سکه‌ای از آسمان به موضوعاتی می‌پردازد که باعث پاشیدن خانواده‌ها از هم و سپس برگشتن و آشتی آنان با یکدیگر می‌شود. جنیفر ال هالم با قلمی ساده و در عین حال سرشار از احساسات، جوهر جمع‌های خانوادگی، عشق و خنده را به تصویر می‌کشد.

در کتاب سکه‌ای از آسمان، دختر خوش‌ذوقی را می‌بینیم که سعی دارد پیچیدگی‌ها و مسائل خانواده‌اش را درک کند و راهی برای رفع مشکلاتی که بینشان وجود دارد بیابد. جنیفر ال هالم سعی دارد رمان را حول محور رازهای خانوادگی و حقایق پنهان پیش ببرد و فقدان و قدرت شفابخشِ پیوندهای خانوادگی را نشان دهد. پنی اسرار دیرینه‌ای را کشف می‌کند که بر درک او از تاریخ خانواده‌اش تأثیر می‌گذارد. تنش بین خانواده‌ی پدرش (فالوچی‌ها) و خانواده‌‍ی مادرش (مورلی‌ها) در طول کتابی کاملا قابل لمس است. دشمنی آن‌ها از یک رویداد غم‌انگیز ناشی می‌شود و پنی سعی دارد پلی بین آن‌ها باشد. گویی او بین دو دنیا گرفتار شده است اما می‌آموزد که درک گذشته به بهبودی روابط اجتماعی و احساس درونیِ همه کمک می‌کنند.

کتاب سکه‌ای از آسمان، خوانندگان را به شهر نیویورک در سال 1953 می‌برد. جنیفر ال هالم به‌وضوح دوران موسیقی، مد، و تفاوت‌های فرهنگی را به‌تصویر می‌کشد. قلم او خاطره‌انگیز و همراه با طنز و دل‌تنگی است. پنی در این میان ما را با سفر خودش همراه می‌کند. سفری که شامل غلبه بر موانعِ زندگی و یافتن جایگاه خودش در جهان است.

کتاب سکه‌ای از آسمان به نویسندگی جنیفر ال هالم در ایران توسط شهلا انتظاریان به فارسی ترجمه شده و انتشارات افق آن را به چاپ رسانده است.

افتخارات کتاب سکه‌ای از آسمان

  • این کتاب به‌عنوان کتاب افتخاری نیوبری نام‌گذاری شد و در سال 2007 مدال نیوبری را به خود اختصاص داد؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب‌خوان جوان ربکا کودیل در سال 2009؛
  • پرفروش‌ترین کتاب کودک نیویورک‌تایمز در سال 2007.

نکوداشت‌های کتاب سکه‌ای از آسمان

  • کتاب سکه‌ای از آسمان یک اثر غیرقابل‌انکار نوستالژیک و سرزنده است که مخاطب را درگیر می‌کند. (کارن کوتس)
  • گرما و شوخ‌طبعی این کتاب ستودنی است. (تریشیا ملگارد)
  • پنی و دنیای او به‌زیبایی ترسیم شده‌اند و ماجرای این کتاب بسیار قابل باور است. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)

کتاب سکه‌ای از آسمان مناسب چه کسانی است؟

اگر از داستان‌هایی با درونمایه‌ی تاریخی لذت می‌برید، این کتاب پس‌زمینه‌ی نوستالژیک و واضحی را از نیویورک دهه‌ی 1950 ارائه می‌دهد که بسیار خواندنی است. همچنین خوانندگان علاقه‌مند به حماسه‌های خانوادگی و درام از محتوای این کتاب لذت وافری خواهند برد.

در بخشی از کتاب سکه‌ای از آسمان می‌خوانیم

اما قرار این نبود. پدر و مادرم وقتی ازدواج کردند، این خانه را خریدند. ولی بعد پدرم مرد و مادرم برای بزرگ کردن من به کمک نیاز داشت و بنابراین می‌می ‌و پاپ‌پاپ خانه‌ی خودشان را فروختند و به این‌جا اسباب‌کشی کردند. آن‌ها طبقه‌ی دوم را برای خودشان برداشتند و طبقه‌ی اول را به ما دادند. اتاق من قبلاً انباری بود و حالا هم گاهی بویی شبیه دارچین می‌دهد. در اتاق من فقط‌ یک تخت و‌ یک میز آرایش کوچک جا می‌گیرد. لباس‌هایم را توی کمد اتاق مادرم می‌گذارم. خودم اتاقم را تزیین کرده‌ام و چون همیشه از گربه خوشم می‌آمده، طرح روی کاغذدیواری‌ام گربه است، بالای تخت و پایه‌ی چراغم هم شکل گربه است. حتی‌ یک روتختی طرح گربه هم دارم که می‌می‌ برایم درست کرده. تازگی‌ها در این فکرم که از مادرم بپرسم می‌شود تزئین اتاقم را عوض کنم‌ یا نه. چون از این‌همه گربه دیگر کمی ‌حوصله‌ام سر رفته.

ولی حالا که توی تختم دراز کشیده‌ام، فکر می‌کنم بهتر است از او بپرسم می‌شود پنجره‌ای برای اتاقم درست کنم‌ یا نه. زمستان‌ها چندان بد نیست ولی در شب‌هایی مثل حالا واقعاً وحشتناک است. مثل اجاق داغ است. حتی با وجودی که نازک‌ترین پیژامه‌ی نخی‌ام را می‌پوشم، باز شر و شر عرق می‌ریزم. پنکه‌ای که بالای درگاه اتاق است، هیچ کمکی نمی‌کند. می‌می‌تنها کسی است که از شب‌های گرمی‌ مثل حالا شکایت نمی‌کند. بالاخره تسلیم می‌شوم و بالشم را برمی‌دارم و به طرف ایوان روباز خانه راه می‌افتم. آن‌جا هم گرم است ولی لااقل نسیم ملایمی‌می‌وزد. پاپ‌پاپ هم از قبل آمده و روی نیمکت حصیری خرخر می‌کند و بنابراین من تاب را انتخاب می‌کنم. حتماً اسکارلت اوهارا ماجرای رنگ پاپ‌پاپ را فراموش کرده چون او هم همان‌جا بدنش را جمع کرده و سرش را نزدیک پاهایش برده است. انگار لخت است و ‌یک‌جورهایی از این‌که مو ندارد، خجالت می‌کشد. من احساسش را خوب درک می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

1. محکوم به ‌اعمال شاقه
2. هانری دو فاوِرن
3. پذیرایی اپرا
4. مقدمات کار
5. معبر لا موئت
6. دست نوشته
7. مرد بیمار
8. برات پانصد‌فرانکی
9. گوشه ای از معما
10. اعترافی هولناک
11. عزیمت به پاریس
12. اعتراف
13. ادامه ی اعتراف
14. دختر گل فروش
15. فاجعه
16. بیسِتر
17. شب زنده داری پادشاه
18. به دار آویخته
19. صورت جلسه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سکه‌ای از آسمان
نویسنده
مترجمشهلا انتظاریان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-964-369-819-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۵۰۰۰ ۱۰۱,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سکه‌ای از آسمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سکه‌ای از آسمان

برای دریافت کتاب سکه‌ای از آسمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.