معرفی و دانلود رایگان کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول

عکس جلد کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول

کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول، به قلم سارا رجب‌پور داستان دختر نوجوان زیبایی به‌نام رستا را دنبال می‌کند که پس از تحمل مصیبت‌ها و دشواری‌های بسیار، با الهه‌ی آب، یعنی آناهیتا روبرو می‌شود. آناهیتا مروارید کوچکی به رستا هدیه می‌دهد که قدرت و اراده‌ی غیرمعمولی برای او به ارمغان می‌آورد. رستا به کمک مروارید این قدرت را دارد که تمام آرزوهایش را برآورده کند، اما این قدرت برای دختر کوچک و بی‌پناهی مثل او چه چیزی جز مصیبت می‌تواند به‌همراه داشته باشد؟

درباره‌ی کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول

سارا رجب پور داستان کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول را در دوره‌ی قحطی بزرگ ایران روایت می‌کند؛ در دوره‌ای که مصائب و مشکلات بسیار به نوعی گریبان‌گیر همه شده بود. رستا در خانواده‌ی بزرگ و پرجمعیتی به دنیا می‌آید. پدر رستا مرد سنتی و بی‌رحمی است که از آرزوی داشتن یک فرزند پسر دست نمی‌کشد. مادر رستا تابه‌حال نه فرزند دختر به دنیا آورده و هرگز نتوانسته فرزند پسری به دنیا بیاورد. پدر سنگ‌دل این بار، تصمیم به قربانی کردن نوزاد دخترش می‌گیرد. او رستا را با خود به کوهستان برده و رهایش می‌کند. در همین لحظه است که رستا لحظه‌ای از چشم پدرش دور مانده و به وسیله‌ی زنی به‌نام سدنا نجات پیدا می‌کند. رستا که از چنگال پدر و مادر بی‌رحم و این‌همه نامهربانی طبیعت گریخته، تازه قرار است پا به جایی در دل غربت و انزوای جنگل بگذارد که تاکنون روی هیچ انسانی را به‌خود ندیده است. سارا رجب پور نوجوانانِ طرفدار داستان‌های تخیلی را به‌خوبی مجذوب این داستان پرپیچ‌وخم می‌کند.

سدنا رستا را با خود به سمت دریاچه‌ی پنهانی در دل جنگل می‌برد؛ دریاچه‌ای که هیچ انسانی از وجود آن خبر ندارد. در این دریاچه‌ی غریب و زیبا، موجوداتی زندگی می‌کنند که با وجود شباهت ظاهری‌شان به انسان‌ها، توانایی‌ها و قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارند؛ موجوداتی که از شر آزارهای انسان به این نقطه‌ی پنهان از چشم همه پناه برده‌اند. سدنا دختر را دوازده سال مانند فرزند خودش بزرگ می‌کند و تا آخرین لحظه‌ی زندگی‌اش هویت خود را برای کودک رهاشده فاش نمی‌کند. اما پس از مرگش و با دیدن تن بی‌جان سدنا است که رستا به حقیقت پی می‌برد: سدنا در حقیقت به‌جای پا، دمی همچون ماهی داشته است.

معرفی و دانلود کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول

در همین اوضاع و در اوج ناامیدی و بیچارگی دختر است که الهه‌ی نجاتش خود را بر او آشکار می‌کند. او خود را به‌عنوان آناهیتا یا الهه‌ی آب معرفی می‌کند و از رستا می‌خواهد در ازای مشکلات و مصائبی که از ابتدای زندگی به دوش کشیده هدیه‌ی کوچکی را از او قبول کند. او به رستا وعده می‌دهد که در صورت احتیاط کردن و رعایت موارد گوشزدشده، تمام آرزوهایش برآورده خواهد شد. رستا جز زنده شدن سدنا آرزویی ندارد اما آناهیتا به او یادآوری می‌کند که مروارید، قدرت تغییر دادن گذشته را ندارد. دختر بیچاره با ناامیدی آرزو می‌کند از دریاچه و خانه‌ای که مملو از خاطرات سدنا است دور شود. در همین لحظه خود را در مقابل قلعه‌ی ویرانی می‌بیند و همانجا با پیرزن مهربانی به‌نام خاتون آشنا می‌شود که دلش به حال تنهایی و بی‌پناهی رستا سوخته و او را به خانه‌اش دعوت می‌کند. رستا در حالی با پیرزن همراه می‌شود که نمی‌داند دیگر بار، با موجوداتی غیرانسانی روبه‌روست؛ موجوداتی که ممکن است صداقت و لطافت سدنا را نداشته باشند. رستا، با مروارید جادویی به دور گردنش، در حالی وارد خانه‌ی خاتون می‌شود که قدرت تغییر گذشته را ندارد و از آینده‌ای که در انتظارش است نیز بی‌خبر است.

این‌ها همه آغاز ماجرای استقامت و شجاعت رستا و روبه‌رویی او با موجودات پلیدی است که هرگز خیر این دختر کوچک بی‌پناه را نمی‌خواهند. کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول با نگارش سارا رجب پور و چاپ انتشارات نارون دانش به شما تقدیم می‌شود.

کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول را به نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول می‌خوانیم

هوای کال جنی، به شدت سنگین شده و صدای همهمه در فضا پیچیده بود که ناگاه با صدای فریاد بلقیس، سکوت، میان افراد قبیله حاکم گشت...

‌- مردم عامر! خوب گوش کنید. این یه لحظه‌ی مهم و سرنوشت‌سازه. لحظه‌ای که مشخص می‌شه؛ چه کسی صلاحیت رهبری رو داره. ما تا طلوع خورشید، به نبرد ادامه می‌دیم.

سپس اشاره‌ای به جمعیت کرد و گفت؛

‌- و شما... به‌عنوان شاهد، اینجا جمع شدین. پس خوب چشماتونو باز کنید!

و بعد‌‌ بی‌معطلی به سوی خاتون، خیز برداشت.

خاتون بلافاصله غیب شد و در جایی دورتر ظاهر گشت. بلقیس با خشم به سویش دوید و این بار، او بود که به قصد غافلگیر کردن خاتون، از نظرها پنهان شد؛ تا خود را، پشت سر او برساند؛ اما به محض هویدا شدنش، باد تندی شروع به وزیدن کرد و خاک بسیاری به هوا بلند شد. هیبت خاتون، از مقابل چشمان بلقیس ناپدید گشت و او سردرگم، در میانه‌ی راه ایستاد. چیزی نگذشت که شعله‌ی آتش، فضا را روشن کرد. شعله‌ای که در فضا معلق بود و گویی به هیچ جا و هیچ کس تعلق نداشت!

بلقیس حیرت زده، مات صحنه‌ی پیش رویش گشت، فریاد زد و گفت؛

‌- کجا مخفی شدی خاتون؟ این ترفند جدیدته؟!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-276-642-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول

ماه قرمز
۱۴۰۳/۵/۸
وای خدا برای یک نویسنده ایرانی که از نقش‌ها کهن الهام گرفته باشه عالیه و عالی واقعا نمیتونه توصیفش کنه من به شدت منتظر جلد دو‌ام و واقعا نمیدونم چه احساسی باید بعد از تموم شدن داستان داشته باشم حس می‌کنم خوانندگان احساسات نیوان رو در نظر نمی‌گیرند و فقط منتظر انتقام رستا هستند با این حال بازم جلد دو می‌تونه همه چیز رو مشخص کنه... ممنون از کتاب راه و سارا رجب پور عزیز!
ا
۱۴۰۳/۵/۷
یکی از نقاط قوت این کتاب، توانایی نویسنده در خلق شخصیت‌های عمیق و پیچیده است. فرشتهٔ اصلی داستان با سوالات فلسفی و اخلاقی زیادی مواجه می‌شود که خواننده را نیز به تفکر وا می‌دارد. این سوالات دربارهٔ مفهوم خوب و بد، هدف زندگی، و نقش انسان در جهان هستند. فوئنتس با استفاده از زبان شاعرانه و توصیف‌های و زیبا، جهانی افسانه‌ای در عین حال واقعی را به تصویر می‌کشد. این سبک نگارش باعث می‌شود که خواننده به راحتی با داستان و شخصیت‌ها ارتباط برقرار کند.
نیلوفر آبی
۱۴۰۳/۶/۵
به نظرم در عین حال که داستانی تخیلی بود، یک واقعیت رو بیان کرده بود که آدم‌ها در مواجهه با دیگر انسان‌ها و در موقعیت‌های مختلف اول سعی کنند شخصیت اصلی و هدف آن‌ها رو بشناسند و بعد حرف‌های مهم، رازهای خودشون را تعریف کنند یا دلبسته شوند. مثلا در این داستان رستا دختری ساده و خوش قلب هست که به هرکسی و خیلی زود اعتماد میکنه صمیمی میشه و برای همین دو دفعه مروارید با ارزش را از چنگش درآوردن.
ممنون از نویسنده که با استفاده از تخیل داستانی جذاب تر ارائه داده
منتظر جلد دوم هستم
Soraya alb
۱۴۰۳/۵/۱۲
شخصیت تخیلی با استفاده از فرهنگ ایرانی وتفسیرهای زیبا وقابل لمس وجذاب بودن داستان برای خواننده ونگه داشتن خواننده تا پایان داستان وخلق داستان جذاب از نقاط قوت این کتاب است اما استفاده از جادو برای پرش از اتفاقات ونادیده گرفتن پیوستگی داستان وتکه تکه شدن موضوع از نقاط منفی کتاب بود
در کل کتاب را پسندیدم
رویا نظری
۱۴۰۳/۶/۴
من نمیدونم ۱۵۰ سال پیش تو ایران کهن شیر خشک کجا بوده ک بری از بازار‌ی روستا تهیه کنی... یا اینکه چارقد ک همون روسریه سر کنن... خب خاننده با خودش فک میکنه اینکه‌ی مروارید داره ک هر چی بخاد برآورده میشه چرا آرزو نمیکنه خانواده اصلیشو ببینه؟ یا اینکه از مروارید میخاست ذات اصلی نیوان رو براش رو کنه... یا اینکه خیلی مسخرس تو کل داستان‌ی انسان جلوی این دختر سبز نشد ینی؟ همش جن و پری
فرییا جمالی
۱۴۰۳/۶/۱۶
برای یک نوبسنده ی ایرانی کتاب خوب و زیبا و طرحی جدید و نو هستش. ولی ژانر کتاب بیشتر برای نوجوانها خوب. من چون به داستان های جنایی روانشناسی علاقه دارم زیاد موضوعش گیرا نبود. و خوب نکته ی آموزنده ی خاصی هم نداشت. اما از انصاف نگذریم قلم نویسنده تخیل و تفکر نویسنده خیلی خیلی عالی و دوست داشتنی بود و برای خواننده کشش خوب ایجاد میکرد. با تشکر از کتابراه.
علوي
۱۴۰۳/۵/۲
درود بر نویسنده ی خوش ذوق عالی بود بسیار عالی در لوح و قلم شاهد آثار کتاب است سر منزل و مقصود گهربار کتاب است تاریخ اگر ثبت شده در صف ایام تصویر رخش در خور گفتار کتاب است رب ازلی نور جلی بر قلم آموخت بنویس که این دفتر پر بار کتاب است
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۳/۵/۱۰
عالی بود. کتابی است که توأم با سرگرمی، درسهایی در مورد عدم آعتماد به افراد غریبه و افرادی که تازه آشنا شدیم. افرادی که به محض آشنایی، می خواهند از وضعیت خانه و خانواده و کار ما اطلاع کسب کنند. بدون اینکه از خود اطلاعاتی بروز بدهند. در کل کتاب خوبی است و خواننده را خسته نمی کند. متشکرم
Luna
۱۴۰۳/۶/۲۸
بسیار کتاب زیبایی بود از نویسنده محترم این کتاب تقاضا دارم جلد دوم این کتاب زیبا بسیار محبوب را سریع تر به چاپ برسانند.
من با اینکه یک هفته طول میکشه کتابی را به اتمام برسانم ولی این کتاب را در سه ساعت تمام کردم واقعا کتاب پرمحتوا و جذابی بود.
از خانم سارا رجب پور تشکر میکنم امیدوارم همیشه موفق باشند.
ستاره جعفری
۱۴۰۳/۵/۲۷
کلیات داستان وموضوعی که به آن پرداخته شده بود جذاب بود ولی پراکندگی داستان ونوع روایت آن دلنشین نبود چرا که چیزی بینابین روایت داستانی کهن ومدرن دریک ساختار بود. ساختار روایت داستانی بر اساس موضوع آن میتواند یکی از دو نوع باشی نه تلفیقی از هردو امیدوارم درجلد دوم نویسنده این موضوع را مد نظر داشته باشد.
یلدا ابراهیمی
۱۴۰۳/۵/۱۷
کتاب خوبی بود توصیه میکنم حتما این کتاب و بخونید نویسنده خیلی باذوق شخصیتهای داستان رو خلق کرده امیدوارم درجلد دوم به تمام نکات تاریک داستان جواب داده بشه وپایان خوبی داشته باشه. ومن بی صبرانه منتظر جلد دوم کتاب هستم. فقط اینکه چجوری متوجه بشیم جلد دومش کی منتشرمیشه؟؟
فرزین توکلی
۱۴۰۳/۶/۱۵
سلام خانم سارا تمام داستان هاشون قهرمانش دختر هست البته میشه درک کرد بخاطره مسائلی ک داشتن ولی خوب تمام کتاب هاشون قهرمانش دختر باشه میشه یه نویسنده یه بعدی یه جورایی بعدم تمام کتاب هاشون اولی رایگانه بعدیا پولی در کل بد نیست نوشته هاشون ولی فکر میکنم باید گذشته رو بزارن کنار
Ziba Abu
۱۴۰۳/۶/۴
این کتاب هم مانند دیگر کتابهای خانم سارا رجب پور بسیار عالی وجذاب و دلنشین بود واقعا تبریک میگم به این نویسنده خلاق و توانا. بسیار لذت بردم از خوندن کتاب و تو صیه میکنم حتما بخونید بی صبرانه منتظر جلد بعدی کتاب هستم امیدوارم که به زودی به چاپ برسه
موفق و موید باشید🌹🙏
مهین وکیلی
۱۴۰۳/۶/۳
عالی بود فوق العاده زیبا، ‌ی ترکیب شگفت انگیز از داستان‌ها و جاهای عجیب و افسانه‌های کهن ایرانی بود صحنه‌ها خیلی ملموس به تصویر کشیده شدن انگار‌ی گوشه‌ی کتاب نشسته بودم و تماشا میکردم داستان رو، خیلی لذت بردم میخکوب شدم متاسفانه موفق نشدم جلد دومش رو پیدا کنم
سمیه مظفری
۱۴۰۳/۵/۱۴
واقعا بسیار چیره دست هستند این نویسنده خیلی خوب تونستند یه کار باستانی رو امروزی اش کنند و خیلی عالی بود و منتظر ادامه داستان عاشق این مدل کتاب ها هستم بسیار متشکرم برای وجود نویسنده های خوب سرزمینم برای موفقیت بیشترشون از خداوند منان طلب خیر میکنم
مشاهده همه نظرات 191

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول

برای دریافت کتاب سرگذشت یک فرشته - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.