معرفی و دانلود کتاب روش‌های ارتباط موثر: 9 کلید تسلط بر مهارت‌های ارتباطی

عکس جلد کتاب روش‌های ارتباط موثر: 9 کلید تسلط بر مهارت‌های ارتباطی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های ارتباط موثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های ارتباط موثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های ارتباط موثر: 9 کلید تسلط بر مهارت‌های ارتباطی

ارتباط با آدم‌ها شبیه بازی کردن با یک بمب ساعتی است. اگر به حرکات و رفتارهای خود توجه نکنیم، ممکن است سیم اشتباه را ببریم و در انبار باروت کبریت بیندازیم. کتاب روش‌های ارتباط موثر آماده است تا ما را در این عملیات هر روزه و بی‌پایان یاری دهد. برایان باسترفیلد تکنیک‌ها و روش‌های گوناگونی را مطرح می‌کند تا با کمک آن‌ها بتوانیم روابطی درست و بی‌حاشیه بسازیم، از ارتباطات با آدم‌ها لذت ببریم و مسیر رشد و توسعه را برای خود هموار کنیم.

درباره‌ی کتاب روش‌های ارتباط موثر

میلیون‌ها سال از روزی که بشر پا بر زمین گذاشت می‌گذرد. از همان ابتدا با هم‌نوعان خود در ارتباط بوده‌ایم و توقع می‌رود تا حداقل در عرصه‌ی ارتباط با آدم‌ها، حرفه‌ای و باتجربه شده باشیم؛ اما متأسفانه برخی از ما در برقراری ارتباطات اجتماعی تفاوت چندانی با انسان‌های نخستین نداریم و گویی از اصول اولیه‌ی معاشرت هم بی‌بهره‌ایم. البته همیشه هم مشکل از ما نیست و ایراد از پیچیدگی ارتباطات و گوناگونی حساسیت‌های آدم‌ها است. نیاکان ما در طول یک روز نهایتاً با ده نفر دیدار می‌کردند که پنج نفر از آن‌ها نیز اعضای خانواده‌شان بودند.

در گذشته دایره‌ی روابط محدود و شکل ارتباطات شفاف بود. یک نفر ارباب بود و دیگری رعیت. اما حالا در سیستم مدرن سازمانی با هزاران جایگاه مدیریتی و اداری مختلف گرفتار شده‌ایم که معلوم نیست باید با چه کسی چگونه رفتار کنیم. علاوه‌بر این، ارتباط‌هایی که در طول یک روز برقرار می‌کنیم نیز بی‌شمار است. ما هزاران نفر را در وسایل نقلیه‌ی عمومی و پشت ترافیک می‌بینیم. تا اینجای ماجرا مشکلی نیست و هنوز به دشواری روابط نرسیده‌ایم. زندگی هنگامی دشوار می‌شود که نگاهمان به نگاه یکی از این آدم‌ها گره می‌خورد. در این موقعیت نمی‌دانیم چه‌کار کنیم! لبخند بزنیم؟ اخم کنیم؟ سرمان را به‌سوی دیگری برگردانیم؟ تازه تمام این‌ها به هزاران عامل بستگی دارد. نسبت او با ما چیست؟ غریبه است یا دوست؟ همکار است یا رئیس؟ تازه سن و جنسیت را هم باید در نظر بگیریم. گاهی اوقات انتخاب بین چگونه برخورد کردن و پیش‌بینی عکس‌العمل طرف مقابل، آن‌قدر دشوار می‌شود که کلاً از ارتباط برقرار کردن پشیمان می‌شویم. کتاب روش‌های ارتباط موثر (The effective communication method) نقشه‌ی راهنمای ما در این جاده‌ی پر از بیراهه است. برایان باسترفیلد (Brian Basterfield‬‬) به ما کمک می‌کند تا بدانیم بهترین رفتار در برخورد آدم‌های گوناگون کدام است. از این طریق روابط عمومی خود را بالا ببریم و موقعیت‌های شغلی و فردی بیشتری کسب کنیم.

معرفی و دانلود کتاب روش‌های ارتباط موثر

به احتمال زیاد حکایت «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» را شنیده‌اید. کتاب روش‌های ارتباط موثر در پی این است که ما بتوانیم هر حرف و رفتاری را در جای مناسب ارائه دهیم. به‌طور مثال از رئیسمان حقوق بیشتری می‌خواهیم. اگر بعد از مطالبه‌ی این خواسته با جواب «نه» و مقادیری توهین و تحقیر روبه‌شویم، به یاد تمام طردشدن‌ها از کودکی تا امروز می‌افتیم. حس افسردگی و غم بر ما چیره می‌شود. طبیعتاً با چنین حسی نمی‌توانیم با همکاران خود ارتباط موثر و قوی برقرار کنیم. به‌مرور انرژی و انگیزه‌ی خوب کار کردن در ما می‌میرد و منفعل و منزوی می‌شویم. برایان باسترفیلد برای اینکه در چنین وضعیتی گرفتار نشویم، راهکارهای زیادی را ارائه داده کرده؛ نخستین راهکار این است که در دام تله‌های روانی خود نیفتید. اجازه ندهید افکار منفی و حس طردشدگی گریبانتان را بگیرد و نابودتان کند. باور کنید که شما در به‌وجود آمدن تمام وضعیت‌های بد تقصیری ندارید. درخواست شما در محل کار برحق و مؤدبانه بوده‌است. آیا رئیس‌تان می‌خواهد حس بی‌ارزشی و بی‌کفایتی را به شما القا کند؟ شما می‌توانید با خود را نباختن و از دست ندادن اعتمادبه‌نفس، او را شکست دهید.

احتمالاً این موقعیت برایتان آشناست که می‌خواستید خوب رفتار کنید و کاری را درست انجام دهید، اما هنگامی که با قلدری، طعنه و کنایه با شما صحبت شده، تصمیم گرفتید برخلاف میل قبلی بدرفتاری را آغاز کنید و کارهایتان را با دقت و تعهد قبل انجام ندهید. کتاب روش‌های ارتباط مؤثر به شما نشان می‌دهد که با طعنه و تهدید صحبت کردن تا چه اندازه می‌تواند بر ذهنیت طرف مقابل اثر منفی بگذارد و شما را از رسیدن به هدف دور کند. اگر می‌خواهید دیگران برایتان دردسر درست نکنند و دوست شما باشند، بهتر است زبان تند و تیز را فراموش کنید و رویه‌ی مهربانی و مدارا را در پیش گیرید.

آدم‌ها اغلب حرف‌ها و گله‌هایشان را نمی‌گویند و خواسته یا ناخواسته، آن‌ها را با حرکات و زبان بدنشان بازگو می‌کنند. برایان باسترفیلد به ما کمک می‌کند تا با نگاه کردن به چشم‌ها، حرکات دست و میمیک صورت افراد، حس و حال آن‌ها را کشف کنیم. آموختن زبان بدن به ما کمک می‌کند تا بفهمیم طرف مقابل پرخاشگر و عصبی است یا رفتاری دوستانه دارد و اهل گفت‌وگو است. ما با دریافتن این موضوعات می‌توانیم رفتار خودمان را در برخورد با دیگری تنظیم کنیم.

کتاب روش‌های ارتباط مؤثر با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا و بهاره قاسمی در نشر زمان تغییر چاپ و توزیع شده است.

کتاب روش‌های ارتباط موثر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارتباطات خود با آدم‌ها را به بهترین شکل مدیریت کنید و به اهداف شغلی و شخصی‌تان برسید.

در بخشی از کتاب روش‌های ارتباط موثر: 9 کلید تسلط بر مهارت‌های ارتباطی می‌خوانیم

برخی افراد ممکن است سعی کنند در حین برقراری ارتباط شما را سرکوب کنند. از چنین افرادی دوری کنید چون برای رشد ارتباطات شما خوب نیستند. ارتباط یک خیابان دو طرفه است. همان‌طور که به ارتباط خود احترام و علاقه نشان می‌دهید، باید از طرف مقابل هم دیده شود.

همچنین، برخی افراد سعی می‌کنند با استفاده از رویکردهای غیرمفید و بی‌احترامی مانند بحث‌وجدل با دیگران، فضای ارتباطی را آلوده کنند. این ممکن است با هدف سوق دادن شما به داد و فریاد کردن انجام شود. اگرچه فریاد زدن نوعی ارتباط است، اما سازنده یا مؤثر نیست.

هنگام فریاد زدن، نمی‌توانیم صدای بلند شده همدیگر را بشنویم، و به همین‌دلیل، نمی‌توانیم بالغانه پاسخ دهیم. تنها کاری که ما از طریق فریاد انجام می‌دهیم دفاع از دیدگاه‌های خود و عدم پذیرش دیدگاه‌های یکدیگر است.

اما چیزهای بسیار دیگری می‌توانند ارتباطات شما را آلوده کنند، مانند:

- گوش دادن به شایعات، که به شما برداشتی منفی از دیگران می‌دهد
- اجازه دادن به توهین و کلمات ناسزا به نفوذ در سخنان شما به دیگران
- اجازه دادن به کلیشه‌ها و تعصبات نژادی به تأثیر بر نحوه ارتباط شما با دیگران

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1_ خوب بودن، یا نبودن: مسئله این است
2_ آگاهی خود را روشن کنید
3_ گوش کنید؛ نه فقط بشنوید
4_ مراقب کلماتتان باشید
5_ بدن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند
6_ معجزه همدلی
7_ طوفان احساسات
8_ بازخورد در ارتباطات
9_ ارتباط نوشتاری
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های ارتباط موثر: 9 کلید تسلط بر مهارت‌های ارتباطی
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، بهاره قاسمی
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-5872-77-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش‌های ارتباط موثر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های ارتباط موثر

برای دریافت کتاب روش‌های ارتباط موثر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.