معرفی و دانلود کتاب رودخانه‌ی تغییر: چگونه سختی‌ها می‌توانند به رشد ما کمک کنند

عکس جلد کتاب رودخانه‌ی تغییر: چگونه سختی‌ها می‌توانند به رشد ما کمک کنند
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رودخانه‌ی تغییر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رودخانه‌ی تغییر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رودخانه‌ی تغییر: چگونه سختی‌ها می‌توانند به رشد ما کمک کنند

اغلب افراد برای شاد بودن به جزیره‌ی شخصی و سفر دور دنیا نیاز دارند، اما برخی دیگر روشی غریب را انتخاب و سفری درونی را آغاز می‌کنند. کتاب رودخانه‌ی تغییر نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بدون وابستگی به مادیات خوشبخت شد. الیزابت لسر در این سفرنامه‌ی معنوی، به مخاطب نشان خواهد داد که گاهی‌اوقات راه‌های منطقی و زمینی جوابگوی نیازهای درونی انسان نیستند. او معتقد است هرچقدر زندگی ماشینی ما را در خود غرق کند، در نهایت باید به رودخانه‌ی زلال معنویات پناه ببریم و روحمان را شست‌وشو دهیم. این کتاب از آثار پرفروش نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب رودخانه‌ی تغییر

یک روز صبح، زنی ثروتمند، متولد کالیفرنیا و از طبقه‌ی اجتماعی بالا تصمیم می‌گیرد همه‌چیز را رها کند تا روح و روانش را با معنویات انس دهد! او به سوی بیت‌المقدس راه می‌افتد تا با انسان‌های درویش‌مسلک که هنوز چندان درگیر زندگی مدرن نشده‌اند، معاشرت کند. شاید از دیدگاه دیگران او دیوانه به‌نظر برسد اما در کمال تعجب، اذعان می‌کند که با همین روش به آرامش درونی رسیده و خوشبختی را احساس کرده است. کتاب رودخانه‌ی تغییر (Broken open: how difficult times can help us grow) مخاطب خود را با لایه‌های اسرارآمیز جهان که شاید با منطق و علم امروزی چندان همسو نباشند، آشنا می‌کند. الیزابت لسر (Elizabeth Lesser) در این کتاب روایتگر تجربیات انسان‌هایی است که با کمک معنویات توانسته‌اند به زندگی ویران و روح آشفته‌شان سر و سامان ببخشند.

کتاب رودخانه‌ی تغییر از ما می‌خواهد تا مقاومت خود را در برابر کمک گرفتن از سنت و الهیات بشکنیم و روح خود را برای پذیرش آنچه کائنات برای ما در نظر می‌گیرد بگشاییم. فصل اول کتاب با شرح اتفاقی عجیب که در دیدار نویسنده با یک کولی رخ داده است، آغاز می‌شود. الیزابت لسر در آن زمان به‌تازگی از همسر خود جدا شده بود و حال روحی خوبی نداشت. او به پیشنهاد دوست خود به شهر البوکرکی می‌رود تا با یک زن کولی ملاقات کند. آن زن به‌محض دیدن الیزابت، به او می‌گوید که داخل کیفش یک نامه از طرف همسر سابقش وجود دارد، نامه‌ای که خود الیزابت از وجودش مطلع نبود اما آن زن با علمی غیرعادی، وجود آن را احساس می‌کرد. این اتفاق همچون معجزه‌ای اساطیری بر قلب الیزابت فرود آمد و او را به سمت علوم معنوی سوق داد.

معرفی و دانلود کتاب رودخانه‌ی تغییر

کتاب رودخانه‌ی تغییر از راه‌های گوناگونی برای رسیدن به آرامش درونی نام می‌برد و شیوه‌ی انجام آن‌ها را نیز آموزش می‌دهد؛ یکی از این راه‌ها مراقبه است. الیزابت لسر مراقبه را راه رسیدن به تسکین و تسلی درونی می‌داند. مراقبه چیزی شبیه به مدیتیشن است که در طی انجام آن نحوه‌ی نشستن، حالت دست‌ها، تمرکز حواس و احساسات آن لحظه‌ی ما نیز مهم هستند. این کار به ما انسان‌ها که در همهمه و آشوب مدرنیته دچار آشفتگی روحی و سردرگمی شده‌ایم، کمک می‌کند تا برای لحظه‌ای آرام بگیریم و درون پرآشوبمان را به صلح دعوت کنیم.

الیزابت لسر در کنار انجام مراقبه و توجه به درونیات، از اهمیت روان‌درمانی و مراجعه به روان‌شناس نیز غافل نمی‌شود. او به‌طورکلی راه رسیدن به خوشبختی را در کنترل آنچه بر روح و روان ما می‌گذرد می‌داند و شادی را عامل بیرونی نمی‌داند که از طریق مادیات بتوان آن را خریداری کرد. کتاب رودخانه‌ی تغییر در میان فصل‌های خود از اندیشه‌ی عالمان و عارفان شرق همچون مولانا و بزرگان دین اسلام نیز بهره برده است.

کتاب رودخانه‌ی تغییر در انتشارات آسمان نیلگون با ترجمه‌ی امیرحسین میرزائیان به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب رودخانه‌ی تغییر

  • دیگر هیچ تجربه‌ی دردناکی مرا شکست نمی‌دهد و موقع مواجه شدن با سختی‌ها از کتاب لسر کمک می‌گیرم. او به من کمک می‌کند تا با قدرت بیشتری در برابر مشکلات بایستم و به پذیرش برسم. (جین فوندا - بازیگر آمریکایی)
  • الیزابت لسر در اوج شجاعت و زیبایی، پرسشی مهم را در ذهن ما ایجاد می‌کند: چگونه رنج خود را کم و با خرد و عشق از چالش‌ها عبور کنیم؟ کتاب او عملگرا و روشنگر است. (شارون سالزبرگ - نویسنده)

کتاب رودخانه‌ی تغییر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به افرادی که به علوم روحانی و راهنمایی معنوی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رودخانه‌ی تغییر: چگونه سختی‌ها می‌توانند به رشد ما کمک کنند می‌خوانیم

ما شهر را ترک کردیم، به دنبال یک مربی معنوی به کالیفرنیا رفتیم؛ اما در حقیقت، چند سال بعد، وقتی که همسرم دوره‌ی انترنی پزشکی را به پایان رسانده بود و من هم با مدرکی برای مربیگری معنوی از شرق بازگشته بودم، توانستیم سر و سامانی بگیریم. من درس مامایی خواندم و به همراهی همسرم در آن منطقه، زایشگاه سیاری به راه انداختیم. خودمان هم بچه‌هایی به دنیا آوردیم و به همراه خانواده‌ی کوچکمان آن ناحیه را ترک کردیم و برای خودمان خانه‌ای خریدیم. آموزشگاهی به راه انداختیم که بعدها به انستیتوی امگا تبدیل شد. زندگی پیچیده و سخت شد. مسائلی که هرگز تصور رویارویی با آن‌ها را نداشتم، از قبیل عشق و خیانت، شور زندگی و مسئولیت، فقدان‌ها و تردیدها مثل قارچ در بخش‌های پنهان قلبم سبز شدند و مرا به سمت ظلمت جنگل زندگی واقعی کشاندند. داستان‌هایی که در این کتاب از خود خواهم گفت درباره‌ی ورود و خروجم از جنگل است.

انسان بودن همان است و گم شدن در ظلمت جنگل مولای این جهان همان. هیچ کدام از ما نمی‌توانیم از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب برسیم، مگر این‌که در مسیر راه به آشفتگی، به جنگل پر از چاه‌های اشتباه یا افتضاح درافتیم. این جنگل تاریک و خطرناک است، اما تنها در آن است که می‌توانیم قدرت و توان واقعی خود را کشف کنیم. همه‌ی ما اشخاصی را می‌شناسیم که می‌گویند چیزهای از قبیل سرطان، جدایی، یا ورشکستگی آن‌ها بزرگ‌ترین موهبت زندگی‌شان بوده است، زیرا تا وقتی جسم، پیوند، و سرمایه‌ی آن‌ها تباه نشده بود، از این‌که چه کسی هستند و چه احساسی دارند و از زندگی چه می‌خواهند اطلاعی نداشته‌اند. آن‌ها قبل از سقوطشان در قلب تاریکی، بیش از آنکه بدهند، می‌ستانده‌اند، یا کرخت بوده‌اند، یا ترس و ملامت و احساس بدبختی وجودشان را پر کرده بوده است. آن‌ها در سخت‌ترین لحظات به زانو درآمده‌اند، خاضع شده‌اند، و درهای قلبشان باز و پذیرا شده است؛ و بعدها که خودشان را جمع و جور کرده‌اند شوری جدید برای زندگی و معنایی جدید برای مقصود را کشف کرده‌اند. اما مردمی را هم می‌شناسیم که نتوانسته‌اند از مصیبت خود بصیرتی بسازند و یا از دل سوگ خود شعفی را دریابند. آن‌ها در عوض ناامیدتر و آشفته‌تر و ایستاتر و بدبین‌تر شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیش درآمد
پیشگفتار
بخش 1: ندای دعوت روان
آنچه اینیشتین می‌دانست
آنچه دانته می‌دانست
دست‌هایی که در کار گره‌های توست
آن راز که فاش و آشکار است
دلقک‌ها سوار اتوبوس
جراحی قلبِ باز
جنگجوی طریقت قلب
آسودن و سقوط
میهمانی انقلابی
غول‌های خفته و فرشتگان غریب
شور و شعف زنده بودن
بخش 2: سفر ققنوس
آغاز وحشت این‌جاست / آغاز اعجاز این‌جاست
عنایتی مهیب
قبل و بعد از واقعه
قلب‌های داغدار
بخش 3: شمن عشق
ترک خانه‌ی پدری
معادله‌ی ازدواج
بخش 4: کودکان
فرزند اول
خرگوش فراری
جابه‌جایی عظیم مبل
موهبت
ژن غیژغیژ
بگذار و بگذر
جان آهنین
وقتی حلقه وسعت می‌یابد
یأس و تار
بخش 5: تولد و مرگ
به دنبال شکوه ابرهای افتخار
صدمین نام
رؤیاهای دیدار
سوگ شیرین
درختان و لاک‌پشت‌ها
مناجات مرگ
بخش 6: رودخانه‌ی تغییر
لذت گذر زمان
تا مِی شود انگور ما
ت مثل تغییر
پذیرفتن تردید
برای هوگو
آرامش پایدار
حقیقت
منزلگاه روح
ابزار کار
گشایش در سختی / راهنمای خوانندگان
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رودخانه‌ی تغییر: چگونه سختی‌ها می‌توانند به رشد ما کمک کنند
نویسنده
مترجمامیرحسین میرزائیان
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-600-94258-1-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رودخانه‌ی تغییر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رودخانه‌ی تغییر

برای دریافت کتاب رودخانه‌ی تغییر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.