معرفی و دانلود کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)

عکس جلد کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)
قیمت:
۷۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)

کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)، اثری جامع برای آشنایی با تغییرات رفتاری، شناختی، عاطفی و اجتماعیِ دوران نوزادی تا نوجوانی است. حسن احدی و شکوه السادات بنی جمالی به والدین و فعالان حوزه‌ی کودک، در این اثر با زبانی ساده و خوش‌فهم کمک می‌کنند تا با پیچیدگی‌هایِ مراحل رشد نوزاد و کودک، آشنا شوند. پس از مطالعه‌ی این کتاب، درک عمیق‌تری از فرایند رشد کودک و روش‌های مؤثر برای بهبود این فرایند پیدا می‌کنید.

درباره‌ی کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)

کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک) اثری ارزشمند است و حسن احدی و شکوه السادات بنی جمالی تمامی اطلاعات لازم برای آشنایی با مراحل رشد جسمی و ذهنی نوزادان تا دوران نوجوانی را در آن گنجانده‌‌اند. منظور از روانشناسی رشد کودک، مطالعه‌ی تغییرات رفتاری، شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان از بدو تولد تا نوجوانی است. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از دنیای کودکان و چگونگی رشد آن‌ها پیدا کنید. نویسنده‌های این اثر مفاهیم بنیادی در روانشناسی رشد را با خواننده به‌ اشتراک گذاشته‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، پاسخ‌هایی علمی و کامل برای پرسش‌هایی مانند چگونگیِ شکل‌گیری شخصیت، چگونگیِ یادگیری، نحوه‌ی ایجاد روابط اجتماعی و سوالاتی از این دست پیدا می‌کنید.

در ادامه‌ی کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)، مفهوم پختگی (رسیدگی) را مطالعه می‌کنید. پختگی، بستگی چندانی به تجربه‌ی کودک از محیط اطرافش ندارد. پختگیِ ذهنیِ کودکان، بیشتر به زمان وابسته‌ است. کودکان برای رسیدن به پختگیِ لازم در فراگیری آموزش‌های دبستان، باید به سن خاصی برسند. نویسنده‌ها نمونه‌های مختلفی از نتایج تحقیقاتِ علمی را در این اثر گنجانده‌ا‌ند. این نمونه‌ها، کتاب روانشناسی رشد را به اثری مرجع و مطمئن برای کسب‌ اطلاعات علمی از مراحل رشد نوزادان و کودکان تبدیل کرده‌ است.

کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)، تمامی مراحل بزرگ‌ شدن نوزادان را شامل می‌شود. با مطالعه‌ی این اثر در کنار آشنایی با مراحل رشدِ ذهنیِ کودک، در جریان مراحل رشد جسمانی آن‌ها نیز قرار می‌گیرید. در این زمینه می‌توان به توضیحاتی درباره‌ی مراحل رشد قد، وزن، سر، صورت و دست‌و‌پای نوزادان اشاره کرد. حسن احدی و شکوه السادات بنی جمالی، در ادامه‌ی این اثر از مراحل پیشرفت مهارت‌های کودکان سخن رانده‌اند. مراحل فراگیریِ مهارت‌هایی مانند لباس پوشیدن، نوشتن، غذا خوردن، پرتاب کردن و گرفتن توپ و تثبیت دست برتر را در کتاب روانشناسی رشد مطالعه می‌کنید. تمامی وضعیت‌های حسی و حرکتی نوزادان از یک‌‌ماهگی تا سی‌ماهگی در این اثر بررسی شده‌ است. پس از مطالعه‌ی این مراحل، با عوامل موثر در تکامل گفتار، تندرستی و هوش آشنا می‌شوید.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)

آشنایی با عواطف کودکان، بخش مهم دیگری از کتاب حاضر است. در ادامه‌ی مطالعه، انگیزه‌‌های ترس‌آور در کودکان را شناسایی می‌کنید و راهکارهایی برای پیشگیری از ترس‌ِ کودک فرا می‌گیرید. مطالب این اثر با توضیحات نویسنده‌ها درباره‌ی اهمیت سرگرمی و ورزش در رشد کودکان خاتمه پیدا می‌کند. ورزش و سرگرمی برای رشد همه جانبه‌ی کودکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ورزش در کنار تقویت جسمی و ذهنیِ کودک، شرایطی برای رشد مهارت‌های اجتماعی و عاطفی کودکان فراهم می‌کند. بر اساس گفته‌های نویسنده‌های کتاب، بازی و ورزش، علاوه بر اینکه برای کودکان لذت‌بخش است، به آن‌ها کمک می‌کند تا اعتماد‌به‌نفس خود را افزایش دهند، تعامل بهتری با اطرافیان برقرار کنند و مهارت‌های حل مسئله را بیاموزند. در انتهای کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)، منابعی برای مطالعه‌ی بیشتر قرار دارد.

کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک) را انتشارات بخشایش، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک) برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی فعالان در حوزه‌های مختلف تربیت کودک، مخاطب‌های اصلی کتاب روانشناسی رشد به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای پدرومادر‌هایی که اهمیت ویژه‌ای به تربیت فرزند دلبندشان می‌دهند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک) می‌خوانیم

نخستین واکنش‌های اجتماعی کودکان متوجه بزرگسالان است، زیرا اولین تماس اجتماعی کودکان با ایشان است و چنان‌که خواهد آمد این واکنش‌ها در ابتدا بیش‌تر جنبه مثبت دارد. در اواخر ماه دوم، کودک با شنیدن صدای انسان، سر را به سوی صاحب صدا برمی‌گرداند و تبسم و نوازش بزرگسالان را با تبسم پاسخ داده، از حضور ایشان خوشحال می‌شود، در حدود سه ماهگی، هنگامی که با کودک گریان سخن گفته شود از گریه بازمی‌ایستد و در حالت عادی، با دور شدن شخص مأنوس گریه را آغاز می‌کند که نشانه‌ای است از علاقه کودک به اشخاص. بیشتر کودکان در این سن مادر خود را می‌شناسند.

کودک در چهار ماهگی، با نگاه، کسانی را که از او دور می‌شوند، دنبال می‌کند، به کسی‌ که با او سخن می‌گوید لبخند زده، از توجهی که به او می‌شود خوشحال می‌گردد؛ اگر با او بازی کنند، می‌خندد و توجه او به اشخاص جنبه ارادی داشته، پیش از آن که او را از زمین بلند کنند، آغوش می‌گشاید و برای این کار خود را آماده می‌کند. در ماه پنجم و ششم، در برابر چهره‌های دوستانه و خشمگین، واکنش‌های متفاوت و مناسب را از خود نشان می‌دهد.

در این سنین، کودکان برای جلب توجه نزدیکان یا سرگرم کردن آنان، از حرکات گوناگونی مانند جست‌وخیز، شکلک درآوردن و تکان دادن دست سود می‌جویند؛ با آشنایان و دوستان بازی می‌کنند، و در عین حال، از مخالفت دیگران و مداخله ایشان در فعالیت‌های خود می‌رنجند، در همین سنین است که نخستین نشانه‌های ترس از بیگانه در کودکان مشاهده می‌شود. در حدود هفت یا هشت ماهگی، با تکرار هجاهایی، از واژه‌هایی که شنیده، می‌کوشد تا سخن گفتن را تقلید کند و یا اعمالی را که از دیگران مشاهده کرده، تکرار نماید. در بین ماه دهم تا دوازدهم، با تصویر خود در آیینه، چنان‌که گویی شخصی است که در برابر او ایستاده، بازی کرده، آن را می‌بوسد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه چاپ پنجم
پیش‌گفتار
فصل اول: مفاهیم بنیادی در روانشناسی رشد، تعریف رشد
فصل دوم: رشد و تکامل جسمانی - رشد قد و ازدیاد وزن
فصل سوم: رشد و پرورش در دوران کودکی
فصل چهارم: رشد شخصیت و مراحل آن
فصل پنجم: خانواده و تأثیر آن بر شخصیت کودک
فصل ششم: نظریه‌های رشد
فصل هفتم: زبان در کودکان
فصل هشتم: اختلالات رفتاری و ذهنی در کودکان
فصل نهم: عواطف در کودکان
فصل دهم: رشد اجتماعی
فصل یازدهم: مشخصات رفتار اجتماعی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بخشایش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-964-182-123-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)

برای دریافت کتاب روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.