معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال: راهنمای عملی

عکس جلد کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال: راهنمای عملی
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال: راهنمای عملی

کتابی ساده اما کاربردی برای معرفی و توضیح ابعاد مختلف فلسفه به کودکان! کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال نوشته‌ی بریس گات و موراگ گات، راهنمایی عملی برای آموزش فلسفه به کودکان کم‌سن‌وسال است و با ارائه‌ی تمرینات مختلف، درک این مبحث را برای آنان ساده می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال

فلسفه یکی از مباحثی است که اگر از سن کم در آموزش و تربیت کودک دخیل باشد، می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی بر رشد قوه‌ی استدلال و فهم کودک از جهان بگذارد. انسان‌ها به کمک فلسفه به لایه‌های عمیقی از معنا می‌رسند و برای مشکلات و دغدغه‌های ذهنی خود، پاسخ‌های درخور و شایسته پیدا می‌کنند. اما مانع بزرگی که در این مسیر وجود دارد، ثقل محتوا و اصطلاحات پیچیده‌ی موجود در علوم مرتبط با فلسفه است که درک آن را گاهی برای بزرگ‌سالان نیز به کاری دشوار بدل می‌کند. در این صورت چطور می‌توان فلسفه را به کودکان آموزش داد؟

بریس گات (Berys Gaut) و موراگ گات (Morag Gaut) برای این مشکل راه حل مناسبی پیدا کرده‌اند. این دو نفر که یکی استاد فلسفه و دیگری معلم پایه‌ی ابتدایی هستند، با هم‌فکری و مشارکت با یکدیگر در کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال (Philosophy for Young Children: A Practical Guide)، فلسفه را به شکلی مناسب برای درک کودکان ارائه کرده‌اند. این کتاب، روش قصه‌گویی، بازی، نمایش، بحث و تبادل نظر را با هم ترکیب کرده تا در انتقال معنا موفق‌تر باشد و همچنین کودک را با لایه‌های عمیق معنا درگیر کند. هر معلمی می‌تواند با این کتاب، جنبه‌های مختلف فلسفه را به شاگردان سه سال به بالایش توضیح دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال

فلسفه‌ی سیاسی، فلسفه‌ی محیطی، فلسفه‌ی اجتماعی، اخلاق، زیبایی‌شناسی، فلسفه‌ی ذهن، معرفت‌شناسی و متافیزیک، جنبه‌های مختلف فلسفه هستند که در هر فصل از این کتاب، با اجرای یک نمایش یا خواندن یک قصه و سپس پاسخ به پرسش‌های مختلف از سمت کودک، مطرح می‌شوند. معلمان می‌توانند این کتاب را مبنای آموزش قرار دهند و فصول مختلف آن را در حدود یک سال به بچه‌ها آموزش دهند.

اولین فصل کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال در رابطه با فلسفه‌ی سیاسی است. بچه‌ها در این قسمت، داستان‌های مختلفی را می‌شنوند تا خود را در شرایط مختلف بگذارند. مثلاً در ابتدا، داستان دو خرس عروسکی را می‌شنوند که تصمیم دارند با هم به پیک‌نیک بروند و کیک خوشمزه‌ای را که آماده کرده‌اند، بخورند. در ابتدا این سوال مطرح می‌شود که چطور باید این کیک را تقسیم کنند؟ خرس‌ها تصمیم می‌گیرند تا کیک را به‌طور مساوی میان خود قسمت کنند. بعد از مدتی سروکله‌ی یک خرس عروسکی بسیار بزرگ‌تر پیدا می‌شود که از آن‌ها خواهش می‌کند از کیکشان به او هم بدهند. آن‌ها قبول می‌کنند،‌ ولی مسئله این است که حالا چطور باید کیک را قسمت کنند؟ آیا همه باید به یک اندازه کیک بگیرند؟ یا خرس عروسکی بزرگ‌تر چون جثه‌ی بزرگتری دارد و بدنش نیاز به کیک بیشتر دارد، باید کیک بیشتری بگیرد؟ آیا رعایت تساوی لزوماً به معنای رعایت عدالت است؟ بچه‌ها می‌توانند این قصه‌ها را به کمک اسباب‌بازی‌هایشان و یا وسایل ساده‌ای چون یک زیرانداز و یک خوراکی، اجرا کنند و سپس به پرسش‌های چالش‌برانگیزی که در ادامه‌ی هر داستان ارائه شده،‌ پاسخ دهند.

کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال اثری از نشر صوتی روانشناسی جامعه است. این کتاب با ترجمه‌ی دکتر ذبیح پیرانی، دکتر شکوه‌السادات بنی‌جمالی و دکتر علی رحمانی در اختیار شما قرار گرفته و شما آن را با صدای اعظم فراهانی و مبینا فلاح زاده می‌شنوید.

کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال برای چه کسانی مناسب است؟

معلمان و مربیان می‌توانند از این کتاب برای آموزش ابعاد مختلف فلسفه به کودکان استفاده کنند.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال: راهنمای عملی می‌شنویم

به هر کودک یک درخت،‌ یک ماشین، و یک خانه بدهید. اگر آن‌ها با پرسش‌های زیر موافق هستند، از آن‌ها بخواهید تا تصویرهای مناسب را در وسط دایره قرار دهند. برای آن‌ها توضیح دهید که تنها می‌توانند یک گزینه را انتخاب کنند.

یک: آیا شما با آقای گرین موافقید که فضای سبز باید سبز باقی بماند؟

دو: آیا شما با خانم هولمز موافقید که از فضای سبز باید برای ساخت خانه استفاده شود؟

سه: آیا شما با خانم کارل موافقید که از فضای سبز باید برای ساختن پارکینگ اتومبیل استفاده شود؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
مقدمه
26 دقیقه
فصل یکم: فلسفه‌ی ‌سیاسی؛ عدالت و قوانین
22 دقیقه
فصل دوم: فلسفه‌ی محیطی؛ فضای سبز، زباله و بازیافت
30 دقیقه
فصل سوم: فلسفه‌ی اجتماعی؛ دوستان و روابط
45 دقیقه
فصل چهارم: اخلاق؛ خوبی‌ها و بدی‌ها
30 دقیقه
فصل پنجم: زیبایی‌شناسی؛ زیبایی، تصویرها و داستان‌ها
40 دقیقه
فصل ششم: فلسفه‌ی ذهن؛ هیجان‌ها، باورها و اشخاص
19 دقیقه
فصل هفتم: معرفت‌شناسی؛ رویاها و خطاهای حسی
25 دقیقه
فصل هشتم: متافیزیک؛ واقعیت چیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال: راهنمای عملی
نویسنده،
مترجمعلی رحمانی، ذبیح پیرانی، شکوه السادات بنی جمالی
راویاعظم فراهانی، مبینا فلاح زاده
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال

برای دریافت کتاب صوتی فلسفه برای کودکان خردسال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.