معرفی و دانلود کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب

عکس جلد کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب

کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب اثر تام اهرن‌فیلد چکیده‌ای مختصر و مفید از روایت پرفرازونشیب مدیریت یک مجموعه در کتاب «کارخانه‌ی ناب» است. این کتاب چکیده‌ی مطالب کاربردی و عملی کتاب مایکل بالی و فردی بالی را در ساختاری مسنجم بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب

صاحبان کسب‌وکار حتماً تاکنون نام کتاب «کارخانه‌ی ناب» (The Gold Mine) را شنیده‌اند؛ کتابی داستانی درباره‌ی یک تجارت رو به انهدام برای بیان فوت‌وفن‌های مدیریت در تجارت‌های کوچک‌ و بزرگ. کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب (A Leader's Study Guide to The Gold Mine)، دستورالعمل خواندن کتاب اصلی و نکات مهم آن را دربرمی‌گیرد. تام اهرن‌فلد (Tom Ehrenfeld) در این کتاب به‌دنبال خلاصه‌سازی روایت کتاب کارخانه‌ی ناب نیست، او با به‌کارگیری فصل‌بندی‌ای مشابه با کتاب فردی و مایکل بالی، سعی می‌کند نکات عملی هر فصل را بیان کند تا به خواننده برای فهم و اجرای نکات کمک کرده باشد. در نتیجه، درحالی‌که کتاب اصلی قصه‌گوست، کتاب اهرن‌فیلد بر نکات تجاری و مدیریتی تمرکز دارد.

نکته‌ی چالش‌برانگیزی که باید خوانندگان کتاب هنگام مطالعه‌ی آن مدنظر داشته باشند، توجه به تاریخ تالیف این راهنماست. برای آن دسته از مخاطبانی که نیاز به به‌روزترین اطلاعات حوزه‌ی مدیریت کسب‌وکار و رهبری کارخانه‌ها دارند، این کتاب تنها یک نقطه‌ی شروع است. در نتیجه، این کتاب تنها الهام‌بخش و روشن‌کننده‌ی مسیر است و راه را برای مطالعه‌ی بیشتر هموار می‌کند. توصیه می‌شود این کتاب در حلقه‌های مدیریتی به‌صورت جمع‌خوانی خوانده شود تا مجموع آرا و نظرات به‌همراه منابع جدید در کنار هم به غنای مطالب بیفزایند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب

همه‌ی فصل‌های کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب از یک ساختار واحد پیروی می‌کنند. در ابتدای هر فصل، چکیده‌ی روایت همان فصل در کتاب اصلی ذکر شده و سپس محورهای اصلی بحث، به‌همراه سوال بنیادین آن آمده است. در ادامه، منبع مطالب برای مخاطب عنوان می‌شوند و نکات به‌صورت کوتاه و مختصر در ذیل آن قرار می‌گیرند. برخی از منابع مذکور به فارسی ترجمه شده‌اند و از خوش‌اقبالی مخاطب، مترجم نام نسخه‌ی فارسی کتاب را نیز ذکر کرده‌ است.

کتاب «کارخانه‌ی ناب» 386 صفحه دارد و راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب، راهکار صرفه‌جویی در وقت برای مدیران و صاحبان کسب‌وکاری است که نمی‌توانند به‌اندازه‌ی کافی برای خواندن یک روایت داستانی در این حجم، زمان اختصاص دهند.

آزاده رادنژاد این کتاب را با همکاری انتشارات ناب‌اندیشان منتشر کرده است.

کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی آنانی که به‌دنبال یادگیری مهارت‌های مدیریتی در کارخانه‌ها و کسب‌وکارها هستند مخاطب این کتاب کم‌حجم اما ارزشمند به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب می‌خوانیم

وقتی باب به فیل می‌گوید کاری را که باید برای او می‌کرده، به اتمام رسانده، فیل با مشکل غیرمنتظره‌ی جدیدی مواجه می‌شود: اکنون او باید پروژه‌ی دگردیسی ناب را سر پا نگه داشته و مدیریت کند، چراکه کارخانه، مال اوست و او باید یا سکان هدایتش را به دست گیرد و یا از خیرش بگذرد. فیل هرچند با اکراه، ولی سرانجام تصمیم می‌گیرد بماند و پویش‌های پیوسته ناب را هدایت کند. پس، از باب می‌خواهد که توصیه‌های ناب خود را از او دریغ نکند. همچنین از باب می‌خواهد تصویر خود را از اصول ناب برای او بیان کند. اینجاست که باب کاربرد نقشه‌برداری جریان ارزش (VSM) را که همان تجزیه و تحلیل حرکت مواد و اطلاعات است، توضیح دهد. همچنین فیل و باب مباحث پیچیده‌ی هموارسازی تولید از نظر حجم و ترکیب تولید و نیز درک رابطه‌ی میان تکنیک‌های کف کارگاهی JIT و MRP را مورد بحث قرار می‌دهند. آن‌ها درباره‌ی این موارد نیز بحث می‌کنند: چگونگی محافظت از فرآیند‌های تولید در مقابل نوسان‌ مقدار سفارش مشتریان، و چگونگی ممانعت از انتقال این نوسان‌ها به تأمین‌کنندگان که باعث افزایش احتمال قطعات کسری می‌شود و به ناگزیر نوسان‌ها را به فرآیند تولید بازمی‌گرداند.

این فصل، بر مدیریت و ضرورت حفظ یک تصویر بزرگ کلی از کارخانه، در عین توجه به جزء جزء آن متمرکز است. باب به فیل کمک می‌کند که بتواند فرآیندهای کارخانه را چونان یک حرکت پیوسته، قابل دیدن کند و آن‌قدر این حوزه دید را گسترش دهد که هم مشتری و هم اثر تأمین‌کننده بر کل زنجیره تأمین را در برگیرد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی این راهنما
مقدمه: راهنمای بهره برداری از کتاب کارخانه ناب
فصل یک: سود شاه است ولی نقدینگی حکومت می‌کند
فصل دو: طلا در حرکت است
فصل سه: زمان تکت
فصل چهار:کار استاندارد
فصل پنج: همه چیز به افراد بستگی دارد
فصل شش: از هموارسازی تا کشش
فصل هفت: قواعد کانبان
فصل هشت: نگرش گمبایی
فصل نه: راه هی جونکا
فصل ده: کایزن برای همیشه
ناب یک کنش است نه یک نظریه: مصاحبه اهرن‌فلد با فردی و مایکل بالی، نویسندگان کتاب کارخانه ناب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب
نویسنده
مترجمآزاده رادنژاد
ناشر چاپیانتشارات ناب اندیشان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-622-95956-0-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت کسب و کار
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب

برای دریافت کتاب راهنمای بهره برداری از کارخانه ناب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.