معرفی و دانلود کتاب دوربین مداربسته: برگرفته از IPVM

عکس جلد کتاب دوربین مداربسته: برگرفته از IPVM
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوربین مداربسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوربین مداربسته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوربین مداربسته: برگرفته از IPVM

کتاب دوربین مداربسته، مرجعی کامل برای آشنایی با دوربین‌های مداربسته و نصب انواع آن‌هاست. با مطالعه‌ی این کتاب با امنیت سایبری، سازوکار دوربین‌های مداربسته، نکته‌های فنیِ نصب این دوربین‌ها و اطلاعات نرم‌افزاری لازم برای استفاده از دوربین‌های مداربسته آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب دوربین مداربسته

کتاب دوربین مداربسته، تمامی اطلاعات لازم برای آشنایی، نصب و استفاده از انواع دوربین مداربسته را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. پس از مطالعه‌ی این کتاب، فرق میان دوربین مداربسته‌ی آنالوگ و دیجیتال را تشخیص خواهید داد و روش‌های امنیت شبکه برای سیستم‌های نظارت تصویری را فرا می‌گیرید. مجید زارعی و آیدین احمدی مرند، مترجم‌های کتاب دوربین مداربسته هستند. بنا به گفته‌‌ی این مترجم‌ها، سایت IPVM.com، مرجعی بین‌المللی برای کسب اطلاعات فنی درباره‌ی دوربین‌های مداربسته است. کتاب حاضر، گلچینی از اطلاعات فنی دوربین‌های مداربسته و تکنیک‌های استفاده از این دوربین‌ها که در سایت IPVM.com مطرح شده را در خود گنجانده است.

در ابتدای این کتاب به بررسی اجمالی امنیت سایبری، دوربین‌های چندسنسوره، رزولوشن، کُدِک‌های ویدئویی و صوتی، اچ‌.‌دی آنالوگ، کیفیت تصویر، آنالیز ویدئویی و هزینه‌های تجهیزات دوربین مداربسته پرداخته شده است. با مطالعه‌ی این اطلاعات، آشنایی کاملی از دوربین‌های مداربسته پیدا به دست می‌آورید. آشنایی با این اطلاعات، در کنار نصب، برای خرید و انتخاب دوربین مداربسته‌ی مناسب با نیاز شما نیز کاربرد دارد. پس از این اطلاعات، با مطالعه‌ی کتاب دوربین‌های مداربسته با اهمیت پیکسل‌ها در این دوربین‌ها آشنا می‌شوید. بر اساس اطلاعات کتاب، پیکسل‌ها تعیین‌ کننده‌ی کیفیت بالقوه هستند، اما برای دستیابی به کیفیت واقعی باید شرایط دیگری را نیز در نظر گرفت.

معرفی و دانلود کتاب دوربین مداربسته

آشنایی خواننده با نرخ فریم، تعداد پیکسل‌ها در هر فوت و متر، پهنای باند، رتبه‌بندی لوکس و حداقل روشنایی، انواع تصویرگرهای دوربین‌های نظارت تصویری و بازه‌ی دینامیک بالا، اطلاعات دیگری هستند که در ادامه‌ی کتاب دوربین مداربسته مطالعه می‌کنید. این اطلاعات به شما برای انتخاب دوربینی که تصاویر را با جزئیات بیشتر در شرایط نوری چالش‌برانگیز، ضبط‌ کند، کمک خواهد کرد. گردآورنده‌های کتاب به شما آموزش می‌دهند تا دوربین مداربسته‌ای انتخاب کنید که در شرایطی که نور به‌طور ناهموار در تصویر پخش شده، جزئیات بیشتری را از هر دو قسمت روشن و تاریک تصویر ثبت کنند.

تفاوت‌های دوربین‌های مداربسته آنالوگ و آی‌.‌پی را در ادامه‌ی مطالعه‌ی کتاب دوربین مداربسته فرا می‌گیرید. در این بخش توضیح داده شده که دوربین‌های آی‌.پی به دلیل کیفیت تصویر بالاتر، امکانات بیشتر و سهولت استفاده، گزینه‌ی مناسب‌تری برای سیستم‌های نظارتی مدرن محسوب می‌شوند. با این حال، دوربین‌های آنالوگ به دلیل قیمت پایین‌تر و سهولت نصب، هنوز هم پاسخگوی نیازهای محدود کاربران هستند. آشنایی خواننده با لنزها، فاصله‌ی کانونی لنز، کاربرد لنزها وریفوکال در مقایسه با لنزهای ثابت و آیریز لنزها، اطلاعات دیگری هستند که در ادامه‌ی کتاب دوربین مداربسته مطرح شده. گردآورنده‌های این کتاب برای خواننده در این اثر، همچنین از دوربین‌های مداربسته‌ی مخصوص شب و نور کم سخن گفته‌اند.

روش تشخیص سرعت شاتر و نوردهی، کنترل بهره‌ی اِی‌.‌جی‌.‌سی، کاهش نویز دیجیتال و آشنایی با دوربین‌های پانارومایی چشم‌ماهی را در ادامه‌ی کتاب دوربین مداربسته مطالعه می‌کنید. با آگاهی از این اطلاعات می‌توانید دوربین‌های مداربسته‌ی مخصوص محیط‌هایی که نیاز به نظارت 360 درجه دارند را انتخاب کنید. بحث‌های امنیتی و نکته‌های امن‌سازی در حین استفاده از دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه نیز در این کتاب بیان شده است. اطلاعات کتاب حاضر در کنار متن، با تصویرهایی گویا و رنگی مطرح شده تا مفاهیم لازم برای آشنایی با نکته‌های فنیِ دوربین‌های مداربسته کاملاً به مخاطب منتقل شود.

انتشارات اهل سخن، کتاب دوربین مداربسته را چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. مجید زارعی و آیدین احمدی مرند، مترجمین کتاب دوربین مداربسته هستند.

کتاب دوربین مداربسته برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کارشناسان نصب دوربین‌های مداربسته و فروشنده‌های این دوربین‌ها، مخاطبان اصلی کتاب دوربین مداربسته به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای کسانی که به استفاده از دوربین‌های مداربسته در مکا‌ن‌های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری، علاقه‌مندند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب دوربین مداربسته: برگرفته از IPVM می‌خوانیم

«زاویه‌ی دید دوربین» یک ویژگی برجسته است: صرف‌نظر از این که کیفیت تصویر تا چه حد بالا است، زاویه‌ی آن باید مناسب باشد تا بتوانیم جزئیات یک سوژه را به شکلی دقیق ببینیم، چرا که دوربین‌ها نمی‌توانند پشت دیوارها یا انسان‌ها را پوشش دهند. برای مثال: حتی اگر رزولوشن تصویر سمت چپ ده برابر تصویر سمت راست باشد، باز هم نمی‌توانیم به اندازه‌ی تصویر سمت راست جزئیات چهره را به‌راحتی در آن ببینیم. این مشکلی است که در بیشتر مواقع در تلاش برای پوشش کامل تصویری فضای پارکینگ با استفاده از دوربینی با رزولوشن فوق‌العاده بالا رخ می‌دهد. حتی اگر تعداد پیکسل «درست و مناسبی» را انتخاب کرده باشید، باز هم در صورتی که خودرو در جهت مخالف با دوربین یا عمود بر آن حرکت کند، شانسی برای خواندن پلاک آن نخواهید داشت (مشابه تشخیص جزئیات چهره در مثال قبل).

رزولوشن بیش از حد نیاز: صنعت نظارت تصویری در طول زمان همواره با کمبود رزولوشن مواجه بوده و تقریباً همیشه رزولوشن از مقدار مورد نیاز نظارت تصویری کمتر بوده است. هرکسی که با عکس‌های منتشرشده‌ی مظنونین در رسانه‌های خبری محلی آشنا است، ممکن است با تصویری اینچنین مواجه شده باشد: با این همه، اکنون که تعداد پیکسل‌ها به 1080p و فراتر از آن نیز رسیده است، مشکل دیگری در این حوزه به وجود آمده است: رزولوشن بالای غیرضروری نسبت به صحنه. حتی زمانی که رزولوشن کافی برای ضبط جزئیات چهره و شماره‌ی پلاک وجود دارد، باز هم بسیاری از کاربران تمایل دارند از تعداد پیکسل بیشتری بهره ببرند. گرچه در چنین شرایطی ممکن است تصویر «بهتری» ارائه شود، اما کیفیت مشهود آن مشابه قبل است. این نکته‌ی مهمی است که در زمان محاسبه‌ی PPF مطمئن شوید که پیکسل‌های «زاید» نخواهید داشت.

فهرست مطالب کتاب

اصول
بررسی اجمالی
پیکسل‌ها تعیین‌کننده‌ی کیفیت بالقوه هستند، نه کیفیت واقعی
رزولوشن (وضوح)
نرخ فریم (تعداد فریم در ثانیه)
تعداد پیکسل‌ها در هر فوت (PPF) / تعداد پیکسل‌ها در هر متر (PPM)
پهنای باند
رتبه‌بندی لوکس / حداقل روشنایی
تصویرگرهای دوربین‌های نظارت تصویری
بازه‌ی دینامیک بالا (WDR)
آنالوگ اچ‌دی و IP
لنزها
میدان دید (FoV)
فاصله‌ی کانونی لنز
کاربرد لنزهای وریفوکال در مقایسه با لنزهای ثابت
آیریز لنز
F- Stop
شب هنگام و نور کم
اینفرارد (مادون قرمز) (IR)
سرعت شاتر/ نوردهی
کنترل بهره/ AGC
DNR دوربین (کاهش نویز دیجیتال)
پانوراما و PTZ
دوربین پانورامایی چشم‌ماهی
دوربین‌های چندتصویرگر
دوربین چندتصویرگر جابجاشونده
استریمینگ و ضبط
فشرده‌سازی و کیفیت تصویر
کدک‌های هوشمند
H. یا HEVC
مقایسه‌ی CBR، VBR و MBR
میانگین‌های مدت زمان ذخیره‌سازی تصاویر نظارت ویدئویی
آمار و ارقام مربوط به حالت ضبط
محاسبه‌ی فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند
اتصال دوربین‌ها API و SDK
ONVIF
امنیت شبکه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوربین مداربسته: برگرفته از IPVM
نویسنده
مترجممجید زارعی، آیدین احمدی مرند
ناشر چاپیانتشارات سخنوران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات389
زبانفارسی
شابک978-622-215-289-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوربین مداربسته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوربین مداربسته

برای دریافت کتاب دوربین مداربسته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.