معرفی و دانلود کتاب دریاسالار شناور

عکس جلد کتاب دریاسالار شناور
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دریاسالار شناور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دریاسالار شناور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دریاسالار شناور

جایی در میان سردرگمی جزرومد، جسدی بر روی قایق کشیش شهر بالا و پایین می‌شود. دریاسالار حالا جنازه‌ای است که در انتظار انتقام از قاتل خونخوارش روی آب‌های آرام خوابیده است. کتاب دریاسالار شناور، بهترین نویسندگان عصر طلایی ژانر جنایی را کنار هم گردآورده است تا هرکدام نگارش فصلی از این رمان را برعهده بگیرند. اما این اعجوبه‌ها کنار هم جمع نشده‌اند تا کار را برای هم آسان کنند، آن‌ها قرار است نویسندگی فصل‌های بعدی رمان را برای هم‌دیگر سخت‌تر و سخت‌تر کنند!

درباره‌ی کتاب دریاسالار شناور

«یک تصادف زنجیره‌ای بزرگ در وسط اتوبان رخ می‌دهد، ماشین‌ها همه از کنار صحنه‌ی تصادف عبور می‌کنند و مدام پشت سر شما بوق می‌زنند اما شما نمی‌توانید چشم از ماجرا بردارید.» اگر جمله‌ی پیشین به‌خوبی توانسته است واکنش شما را در مواجهه با چنین حوادثی توصیف کند می‌توانیم تضمین کنیم که رمان دریاسالار شناور (The Floating Admiral) یک انتخاب مناسب برای شماست. چیزی که ما را در تصادف‌ها میخکوب تماشا می‌کند همانی است که هنگام مطالعه‌ی آثار جنایی ما را به واژه‌ها و صفحات کتاب زنجیر می‌کند: عنصر ترس.

معرفی و دانلود کتاب دریاسالار شناور

ما انسان‌ها خیلی زود آموختیم که برای بقا باید ترسید! زیستن در طبیعتِ وحشیِ دنیای اولیه به‌خوبی این را به ما آموخت. بازسازی و کنکاش وقایع هول‌انگیز قرار است ما را به نقطه‌ای برساند که ترس‌ها را پشت سر بگذاریم و بگوییم: اگر من آن‌جا بودم اول این کار را می‌کردم، بعد هم جلوی آن اتفاق را می‌گرفتم و هیچ‌وقت از قایق شناور وسط دریا سر در نمی‌آوردم! مطالعه‌ی رمان‌های معمایی و جنایی قرار است ما را به همان نقطه‌ی امنیت ذهنی برساند. این بار با جنازه‌ی مردی در قایقی شناور در وسط رودخانه‌ای دوردست مواجهیم. ما پرسش‌های بی‌شماری در ذهن داریم که ناگهان خواهرزاده‌ی عجیب و غریب متوفی، همسایه‌های دور و نزدیکش و آشنایان او وارد قاب کارآگاهی ما می‌شوند. این شما و این راز دریاسالار شناور.

بیایید مثل تمام کارآگاهان خصوصی دنیا وقایع شب قبل از قتل را با هم مرور کنیم: دریاسالار پنیستن و برادرزاده‌ش به یک مهمانی شام دلچسب در منزل کشیش شهر دعوت‌اند. دریاسالار از این مهمانی دلنشین لذت می‌برد و شب‌هنگام با قایق خود از عرض رودخانه عبور می‌کند تا به منزلش برسد. این اتفاقی بود که اگر شهر مثل همیشه آرام و زیبا بود رخ می‌داد اما اهالی شهر صبح جسد او را بر روی آب‌های آرام این رودخانه پیدا کردند. یک مشکل بزرگ دیگر هم وجود دارد: قایقی که جسد دریاسالار پنیستن روی آن پیدا شده قایق کشیش است! یعنی قتل کار چه کسی است؟ کشیش؟!

یکی از جالب‌توجه‌ترین نکاتی که در مورد این رمان اسرارآمیز وجود دارد شیوه‌ی خاص نگارشی آن است. بهترین نویسندگان جنایی عصر طلایی این ژانر کنار هم جمع شده‌اند و هرکدام وظیفه‌ی نگارش فصلی از رمان دریاسالار شناور را برعهده گرفته‌اند. آن‌ها اعضای باشگاه کارآگاه‌بازی (The Detection Club) نام دارند. آگاتا کریستی (Agatha Christie)، دوروتی ال. سایرز (Dorothy L. Sayers) و جی. کی. چسترتون (G.K. Chesterton) از مشهورترین اعضای این باشگاه نویسندگی بوده‌اند. مطالعه‌ی این کتاب فرصتی است برای این‌که نه‌تنها از مطالعه‌ی چالش‌های جنایی ایجاد شده توسط نویسندگان شناخته‌شده‌ای مانند آگاتا کریستی لذت ببریم، بلکه فرصتی است برای خواندن نمونه کارهای نویسندگانی که در عین اهمیتشان، برای خوانندگان امروزی چندان شناخته‌شده نیستند.

آن‌چه ما از آن تحت‌عنوان عصر طلایی رمان جنایی یاد می‌کنیم، بازه‌ی زمانی‌ای است میان سال‌های 1920 تا 1939 میلادی. داستان‌های جنایی، معمایی و پلیسی یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین ژانرهای ادبی در این دو دهه به‌حساب می‌آیند. در این سال‌ها، آگاتا کریستی که سردمدار این نویسندگان بود موفق شد تا خاطره‌انگیزترین و مشهورترین کارآگاه‌های جهان را بیافریند؛ پوآرو و خانم مارپل که به‌هیچ‌عنوان به نسل خاصی هم تعلق ندارند. به‌مرور زمان و با آغاز جنگ جهانی دوم، توجه و علاقه به ژانر جنایی و معمایی کم‌رنگ‌تر و کم‌رنگ‌تر شد و خورشید تابان عصر طلایی رو به افول گرایید.

بااین‌حال بسیاری از داستان‌های رازآلود هم‌چنان منتشر می‌شوند و طرف‌داران پروپاقرص خود را دارند. احتمالاً اگر هنوز مشغول مطالعه‌ی متن پیش رو هستید به این معنی است که شما هم یکی از طرفداران قرص و محکم این ژانر هستید. وظیفه‌ی انتشار کتاب دریاسالار شناور برعهده‌ی انتشارات هنوز بوده است. ترجمه‌ی این مجموعه داستان معمایی‌جنایی را شهریار وقفی پور، نویسنده و مترجم نامی کشورمان برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب دریاسالار شناور

  • خط داستانی این کتاب بسیار زیرکانه و فکرشده است، داستان از ریتم نمی‌افتد و گره‌گشایی پایان داستان بسیار رضایت‌بخش است. (نقد کتاب نیویورک‌تایمز)
  • با وجود اینکه شاخه‌های داستانی مختلفی در اثر وجود دارد، داستان به شکل شگفت‌آمیزی خوب جلو می‌رود. چاره‌سازی‌های داستانی آگاتا کریستی عموماً مبتکرانه هستند. (مارک کمپبل، نویسنده)
  • در کتاب پیش رو به اندازه‌ی کافی محرک‌هایی برای سرگرمی، هیجان و کشف کارآگاهی وجود دارد. مقدمه‌ی دوروتی سایرز و نظرات تکمیلی منتقدان، بینشی از اندیشه‌ها و شیوه‌های کار نویسندگان به ما می‌دهد. (ژاک بارزون و وندل هرتیگ تیلور، کاتالوگ جنایت)

کتاب دریاسالار شناور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران ژانر معمایی و جنایی هستید می‌توانید با مطالعه‌ی رمان دریاسالار شناور در کنار نویسندگان این داستان شگفت‌انگیز به حل اسرار قتل جنازه‌ی روی کشتی بپردازید و با پی بردن به اسرار این جنایت در رو کردن دست قاتل مؤثر و مفید باشید.

در بخشی از کتاب دریاسالار شناور می‌خوانیم

وقتی‌که برگشت، دید بازرس پشت میزتحریر نشسته و بی‌خبر از دنیا و مافیها، عرق‌ریزان مشغول ترجمه زبان حقوقی به زبان آدمیزاد است. حقیقتاً به آن دشواری‌ای هم نبود که در وارسیِ عجولانه قبلی‌اش از وصیت‌نامه تصور کرده بود. مایملک شوهرخواهر دریاسالار پنیستن ظاهراً به‌تساوی (سوای یکی دو قلم جزئی از ماترک) میان اِلما فیتزجرالد و برادرش تقسیم‌ شده بود. تا وقتی هم که مرگ برادر دوشیزه فیتزجرالد تأیید نشده باشد، او و دایی‌اش وصی سهمش هستند که سود آن، به ‌غیر از کسر کوچکی از آن‌که به هر دوشان می‌رسید، باید به سرمایه‌اش اضافه می‌شد؛ و در صورت مرگش، کل پول به خواهرش می‌رسید. در مورد سهم او هم تا وقتی ازدواج نکند، اصل سرمایه در اختیارش قرار نمی‌گرفت و تا آن موقع هم دایی‌اش و آقای ادوین دیکرز، از دفتر حقوقی دیکرز‌اند دیکرز، قیم‌هایش بودند. تنها شرط قابل‌توجه این بود که اگر بدون اجازه کتبی از دایی‌اش ازدواج می‌کرد، تنها نصف سودِ سهم‌الارث نصیبش می‌شد و باقی خرج مجموعه‌ای از خدمات عام‌المنفعه می‌شد. بازرس سر کِیف آمد از این‌که فهمید بی‌چون‌وچرا دریاسالار تنها قیم دوشیزه فیتزجرالد معرفی ‌شده است؛ اما اگر حافظه‌اش اشتباه نمی‌کرد، چنین وضعیتی امکان نداشت. تردیدی نبود که وصیت‌نامه بدل است؛ به احتمال زیاد دیکرز‌اند دیکرز خبر داشتند این سند نسخه رونوشتی از یک وصیت‌نامه اصلی تأییدشده است یا نه و شاید لازم می‌بود که در سامرست هاوس، به لحاظ صوری، وصیت‌نامه اصل بررسی شود. گروهبان می‌توانست با آقای ادوین دیکرز صحبت کند...

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار: دریاسالار شناور - دوروتی ال. سایرز
درآمد: سه چرت نشئگی - جی. کِی. چسترتن
فصل اول: جسد! - کانن ویکتور ال. وایت‌چرچ
فصل دوم: اعلان اخبار - جی. دی. اچ. و ام. کول
فصل سوم: افکار روشن در فراز و فرود - هنری وید
فصل چهارم: حرف بیشتر - آگاتا کریستی
فصل پنجم: بازرس راج فرضیه‌پردازی می‌کند - جان راد
فصل ششم: بازرس راج منصرف می‌شود - میلوارد کندی
فصل هفتم: بازرس در برابر ضربات ناگهانی پیاپی - دوروتی ال. سایرز
فصل هشتم: سی‌ونه عنوان شک - رانلد اِی. ناکس
فصل نهم: مهمان شبانه - فریمن ویلس کرافتس
فصل دهم: سیفون - ادگار جپسن
فصل یازدهم: در خانه کشیش - کلمنس دِین
فصل دوازدهم: برچیدن معرکه - آنتونی برکلی
نقشه
فهرست نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دریاسالار شناور
نویسنده
مترجمشهریار وقفی پور
ناشر چاپیانتشارات هنوز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات310
زبانفارسی
شابک978-600-6047-03-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان جنایی و معمایی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دریاسالار شناور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دریاسالار شناور

برای دریافت کتاب دریاسالار شناور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.