معرفی و دانلود کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه

کتابی که می‌خوانید به‌طور اختصاصی برای افراد با ناتوانی جسمی نوشته شده و در آن شیوه‌های درست تمرینات ورزشی برای معلولین شرح داده شده است. کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه اثری از جوزف وینیک است که به‌طور مفصل موارد مربوط به این حوزه را پوشش داده است. در این کتاب ابتدا با مفهوم ورزش سازگارانه آشنایی می‌یابید و در فصول بعدی انواع نکاتی را که باید در این حیطه رعایت شود در اختیار مخاطبان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه

کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه (Adapted Physical Education and Sport) اثر جوزف وینیک است. یک اثر علمی و پژوهشی که در راستای مطالعه‌ی ورزش معلولین منتشر شده است. می‌توان گفت این کتاب اثری‌ست که برای مربیان نیز می‌تواند بسیار مفید واقع شود. در واقع این کتاب علمی و ورزشی داده‌هایی ارزشمند در باب سازوکارها و ساختارهای مهمی که در تمرینات و ورزش‌های سازگارانه باید در دستور کار قرار گیرند، ارائه داده است. اما باید گفت آنچه بیش از هرچیز این کتاب را غنی و مفید کرده، کیفیت علمی و اعتبار مطالب آن است که برای ورزشکاران و مربیان می‌تواند همچون یک راهنما عمل کند.

کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه ابتدا به تعریف ورزش سازگارانه می‌پردازد، تاریخچه‌ای از آن ارائه می‌دهد و سپس تغییر و تحولات آن را بازمی‌شناسد. در فصل دوم، با سازمان‌دهی و مدیریت روبه‌رو هستیم. در این بخش جوزف وینیک (Joseph P. Winnick) به بررسی و کنکاشی در مدیریت این ورزش پرداخته و مواردی که لازم است در خصوص ورزش سازگارانه توسط مربی و ورزشکار صورت گیرد شرح داده است. در فصل سوم، با قانون‌گذاری و شمای کلی این ورزش آشنایی پیدا می‌کنید. اینکه در چنین حوزه‌ای چه ویژگی‌هایی وجود دارد و چه قواعدی در طول سال‌های اخیر در این خصوص شکل گرفته است. فصل چهارم، ارزیابی و اندازه‌گیری برنامه تعیین شده است؛ یک برنامه باید به چه شکلی توسط مربیان تعیین شود و ورزشکاران با چه تمهیداتی باید آن‌ها را اجرا کنند.

فصل پنجم، برنامه‌های آموزشی انفرادی است. همانطور که از عنوان این فصل برمی‌آید با مطالبی در باب مؤلفه‌های IEP، آکادمیک‌ها و عملکردها و همچنین شرح اهداف سالیانه قابل اندازه‌گیری عملکردی مواجه هستید. در بخش‌های بعدی، جوزف وینیک با نثری منسجم و روان به بررسی انواع ورزش‌ سازگارانه، رویدادهای فرهنگی آن و همچنین مجموعه مسابقاتی که برای آن‌ها تدارک دیده شده می‌پردازد. گفتنی‌ست که در این فصول، جوزف وینیک به این نکات پرداخته که برای آماده شدن برای هرکدام از این رویدادها باید چه نوع برنامه‌هایی را سازمان‌دهی و اجرا کرد.

می‌توان گفت کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه از نثر بسیار روان و مناسبی برخوردار است که به‌خوبی اطلاعات مورد نظر را به مخاطبان القا می‌کند. این کتاب یک اثر مرجع و کامل است و در عرصه‌ی تربیت بدنی و در خصوص ورزش سازگارانه یک نوع دانش‌نامه محسوب می‌شود. باید گفت که این کتاب همچون یک راهنما برای ورزشکاران معلول، مربیان و داوران است و همچنین کسانی که این رویدادهای ورزشی را دنبال می‌کنند لازم است آن را مطالعه کنند. کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه تألیف جوزف وینیک توسط گروهی از مترجمان به فارسی برگردان شده است.

کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به ورزشکاران، مربیان و مشاورانی که در زمینه‌ی ورزش معلولین و سازگارانه فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه می‌خوانیم

برای برآوردن نیازهای کودکان در زمینه ورزش و تربیت‌بدنی سازگارانه معلمان تربیت‌بدنی باید مسئولیت کودکانی که تحت آموزش هستند را به عهده بگیرند. هر معلم باید خواهان پیشرفت یک به یک دانش‌آموزان باشد. هر معلم باید در پرورش هر کدام از دانش‌آموزان تلاش کند. این امر نیازمند فلسفه‌ای است مبنی بر این که ناظر بر خدمات انسانی باشد. و چیزی باشد که فقط به برد و باخت به عنوان نهایت آمال فردی در زندگی نگاه نکند. موفقیت تمام دانش‌آموزان نیازمند معلمی است که دانش حرفه‌ای، مهارت‌ها و معیارهایی متناسب داشته باشد؛ همچنین باید معلم نگرشی کمک‌کننده و مراقبتی داشته باشد. یک معلم یا مربی خوب برای کودکان پرورش اعتماد به نفس مثبت را در کودک امری مهم تلقی و در زمان تدریس در محیط ایمن و کنترل‌شده‌ای نگرش همدردی، دوستی، خونگرمی و همراهی خود را به دانش‌آموزان اثبات می‌کند. معلم یا مربی خوب در تربیت بدنی سازگارانه و ورزش رویکردها و سبک‌های آموزشی را انتخاب و به کار می‌گیرد که برای دانش آموزان مفید باشد. به فراهم‌آوری موقعیت‌های انفرادی و شخصی می‌پردازد و محیطی مثبت ایجاد می‌کند که در آن دانش‌آموزان بتوانند به موفقیت برسند. معلم یا مربی خوب از یک رویکرد تشویقی و تمجیدی استفاده می‌کند و محیطی آموزشی ایجاد می‌کند که در آن تمام دانش‌آموزان مورد پذیرش و حمایت قرار بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: عناوین بنیادی در تربیت‌بدنی و ورزش سازگارانه
فصل 1: مقدمه‌ای بر تربیت‌بدنی و ورزش سازگارانه معلولین
فصل 2: سازماندهی و مدیریت برنامه
فصل 3: ورزش سازگارانه
فصل 4: اندازه‌گیری، سنجش و ارزیابی برنامه
فصل 5: برنامه‌های آموزشی انفرادی
فصل 6: مدیریت رفتار
فصل 7: استراتژی‌های آموزشی برای تربیت‌بدنی سازگارانه
بخش 2: افرادی با نیازهای منحصربه‌فرد
فصل 8: کم‌توانی ذهنی
فصل 9: معلولیت‌های رفتاری
فصل 10: اختلالات طیف اوتیسم یا درخودماندگی
فصل 11: اختلالات یادگیری ویژه
فصل 12: اختلالات بینایی
فصل 13: کم‌شنوایی، ناشنوایی، ناشنوا نابینایی
فصل 14: فلج مغزی، آسیب ضربه‌مغزی و سکته
فصل 15: قطع عضو، کوتولگی و سایر موارد
فصل 16: آسیب‌های نخاعی
فصل 17: سایر وضعیت‌های آسیب‌رسان به سلامتی
فصل 18: دانش‌آموزان با معلولیت موقت و سایر اختلالات ویژه
بخش 3: ملاحظات رشدی
فصل 19: رشد حرکتی
فصل 20: رشد ادراکی حرکتی
فصل 21: نوزادان و خردسالان
فصل 22: تربیت‌بدنی سازگارانه اوایل دوران کودکی
بخش 4: فعالیت‌هایی برای افراد با نیازهای ویژه
فصل 23: فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی مرتبط با سلامتی
فصل 24: حرکات ریتمیک
فصل 25: فعالیت‌های آبی
فصل 26: ورزش‌های تیمی
فصل 27: ورزشها و فعالیت‌های انفرادی، دونفره و ماجراجویانه
فصل 28: ورزش‌های زمستانی
فصل 29: بالا بردن کارایی ورزش‌های ویلچری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه
نویسنده
مترجمحسن دانشمندی، علی مرادی، ابراهیم محمدعلی نسب، فاطمه کرانیان، آناهیتا یونسی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات487
زبانفارسی
شابک978-600-355-173-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه

برای دریافت کتاب تربیت بدنی و ورزش سازگارانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.