معرفی و دانلود کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید

کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید به قلم لورن جی. لیبرمن و میشل گرنیر اثری پژوهشی و علمی است که با در نظر گرفتن نکات پزشکی تألیف شده. این کتاب که نکات آموزشی متنوعی را برای معلمان و دانش‌آموزان گردآوردی کرده و مجموعه‌ای از حرکات ورزشی را در اختیار آنان قرار می‌دهد که برای تمرین با کودکان دارای معلولیت مناسب هستند.

درباره‌ی کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید

شاید تابه‌‍حال در محیط مدرسه با کودکانی برخورد داشته‌اید که به دلیل وجود یک مشکل جسمی قادر نیستند همچون هم‌سالانشان تمرینات ورزشی مختلف را انجام دهد. این افراد در زنگ ورزش معمولاً ساکت هستند، سعی می‌کنند توسط دوستان و معلمانشان دیده نشوند و در انزوا به‌سر می‌برند. دو نویسنده‌ی کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید (Physical Education for Children With Moderate to Severe Disabilities) باور دارند که چنین رفتاری نشانه‌ی عدم علاقه‌ی آن کودک، نوجوان یا دانش‌آموز به ورزش و فعالیت نیست، بلکه نمایانگر مشکلی جزئی یا بزرگ در آناتومی بدن اوست. لورن جی. لیبرمن و میشل گرنیر برنامه‌ی دقیقی را برای معلمان، والدین و مربیان ورزشی ارائه داده‌اند که با رعایت مسائل ورزشی، نکات علمی و ساختار اجرایی راهنمای مفیدی در راستای بهبود وضعیت جسمانی کودک است.

کاری که لورن جی. لیبرمن (Lauren J. Lieberman) و میشل گرنیر در کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید انجام داده‌اند شگفت‌انگیز است. آن‌ها با تحقیقات علمی و میدانی، مجموعه‌ای از تمرینات را آماده‌ کرده‌‌اند که به‌واسطه‌ی آن‌ها، معلمان قادر خواهند بود مشکلات و وضعیت جسمانی کودکان و نوجوانان را سنجیده و تشخیص دهند. این تمرینات به‌خوبی در فصول ابتدایی کتاب عنوان شده‌‌اند و دو مؤلف کتاب به کمک تصاویر به تشریح آن‌ها پرداخته‌اند.

اما بخش مهم این کتاب در مورد کودکانی‌ست که با معلولیت‌های جسمانی به دنیا آمده‌اند. کودکانی که بی‌شک از بدو تولد با هم‌سالان خود متفاوت هستند و برای اجرای حرکات ورزشی به کمک مربیان و معلمان نیاز دارند. پس بخش عمده‌ای از کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید نوشته‌ی لورن جی. لیبرمن و میشل گرنیر (Michelle Grenier) به معرفی دستگاه‌های ورزشی مورد نیاز، بازشناسی مشکلات جسمانی و طراحی برنامه‌های هفتگی ورزشی اختصاص دارد. با مطالعه و بهره‌گیری از تمرین‌های این کتاب دیگر کودکان دارای معلولیت این احساس را نخواهند داشت که همچون دیگر کودکان و نوجوانان قادر به انجام تمرینات ورزشی نیستند. بلکه می‌توانند به کمک مربیان خود برنامه‌ی جذاب و مفیدی برای بهبود وضعیت جسمی‌شان به‌دست آورند.

بخشی از کتاب به شرح ورزش‌های به‌خصوصی مانند ورزش‌های آبی و همچنین تمرینات مورد نظر در خارج از مدرسه می‌پردازد. همچنین گفتنی‌ست که دو مؤلف کتاب تمرینات و برنامه‌هایی را ارائه داده‌اند که این کودکان از محدوده‌ی انزوا جدا شوند و سعی کنند با هم‌سالان خود مشارکت داشته باشند. به‌همین منظور، در این کتاب برنامه‌هایی برای تمرینات تیمی ارائه شده است که در آن کودکان و نوجوانان در کنار یک‌دیگر و در فضایی دوستانه باهم ورزش می‌کنند.

از دیگر بخش‌های کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید نوشته‌ی لورن جی. لیبرمن و میشل گرنیر می‌توان به عناوینی چون «شناخت معلولیت‌ ها و طرح جامع برای یادگیری»، «شیوه‌‌های ارتباطی برای افزایش مشارکت» و «فعالیت‌های طول عمر و وابسته به سلامتی» اشاره کرد. این کتاب علمی و ورزشی توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به مربیان و معلمان تربیت بدنی و ورزش توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید می‌خوانیم

تکامل مهارت‌های حرکتی در امتداد یک طیف اتفاق می‌افتد که با رفلکس‌ها شروع می‌شود و با حرکات تخصصی هماهنگ پایان می‌یابد. مهارت‌های حرکتی روانی پایه از تکامل حرکات کنترل شده و هماهنگ، که به عنوان حرکات هدفمند شناخته می‌شوند، حمایت می‌کنند. به عنوان یک معلم، این وظیفه شماست که مهارت‌های پایه‌ای که دانش‌آموزان برای انجام مهارت‌های حرکتی به آن‌ها نیاز دارند را مشخص کنید. این مهارت‌های پایه، سطح موفقیت دانش‌آموزان را در یک حرکت خاص تعیین می‌کنند. اگرچه شناخت هر مهارت پایه کاملا ضروری می‌باشد، مرحله بعد تشخیص این موضوع است که یک مهارت حرکتی مشخص بسته به میزان پیچیدگی‌اش ممکن است به ترکیبی از مهارت‌های پایه نیاز داشته باشد.

احساس سلامت روانی بر شرکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی، تفریحی و فعالیت‌های اوقات فراغت تأثیر می‌گذارد. رشد و تکامل مهارت‌های عاطفی پایه منجر به داشتن اعتماد به نفس و انگیزش درونی برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی می‌شود. انجمن معلمان تربیت‌بدنی و سلامتی آمریکا بر رفتارهای فردی و اجتماعی تمرکز دارد، که چگونگی کاربرد مهارت پایه در حیطه عاطفی را توصیف می‌کند. معلمان می‌توانند از طریق وضعیت قرارگیری سر دانش‌آموزان و نیز حرکات چشم، گونه و دهان آن‌ها متوجه وضعیت روانی دانش‌آموزان و میزان احساس راحتی آن‌ها شوند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: بهترین تمرینات برای مشارکت فعال همه دانش‌آموزان
فصل اول: شناخت معلولیت‌ها و طرح جامع برای یادگیری
فصل دوم: فرایندهای همکاری در تربیت‌بدنی
فصل سوم: رویکردهای سنجش
فصل چهارم: شیوه‌های ارتباطی برای افزایش مشارکت
فصل پنجم: آموزش خصوصی توسط همسالان
فصل ششم: معلمان کمکی در تربیت‌بدنی
فصل هفتم: درست کردن تجهیزات قابل دسترسی
بخش دوم: شرکت همه دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی
فصل هشتم: مهارت‌های پایه و یکپارچگی حسی
فصل نهم: ورزش معلولین در تربیت بدنی
فصل دهم: برنامه‌ریزی تطبیقی در تربیت‌بدنی
فصل یازدهم: انتقال به فرصت‌ها و فعالیت‌های تفریحی خارج از مدرسه
فصل دوازدهم: ورزش‌های آبی برای دانش‌آموزان با معلولیت
بخش سوم: درس‌های نمونه با استفاده از طرح جامع برای یادگیری
فصل سیزدهم: ورزش‌های تیمی و بازی‌های هدفمند
فصل چهاردهم: فعالیت‌های طول عمر و وابسته به سلامتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید
نویسنده،
مترجمحسن دانشمندی، سروین سالار، سجاد هاشمی میمندی، مرتضی تفاح
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-600-355-459-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید

برای دریافت کتاب تربیت بدنی برای کودکان با معلولیت متوسط تا شدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.