معرفی و دانلود کتاب تئوری جدید ایده‌ها: خلاقیت و نوآوری

عکس جلد کتاب تئوری جدید ایده‌ها: خلاقیت و نوآوری
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تئوری جدید ایده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تئوری جدید ایده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تئوری جدید ایده‌ها: خلاقیت و نوآوری

پراتیک گورها و جیسن پاتس در کتاب تئوری جدید ایده‌ها، نظریه‌ای فرارشته‌ای را تدوین کرده‌اند که به کمک آن بتوانیم ایده‌ها را بشناسیم و درباره‌ی آن‌ها فکر کنیم. این کتاب در تلاش است تا با مطالعه‌ی مسئله‌ی نوآوری و خلاقیت، خلأ موجود در این زمینه را پر کند.

درباره‌ی کتاب تئوری جدید ایده‌ها

ایده‌ها پایه‌های اساسی جنبه‌های مختلف زندگی به حساب می‌آیند. همه‌جا هستند و در همه‌ی حوزه‌ها و زمینه‌ها تأثیر دارند. با این همه، هنوز آن‌طور که باید درباره‌ی آن‌ها مطالعه نشده و کسی نتوانسته وجود آن‌ها را، همان‌طور که هستند، تبیین کند. پراتیک گورها (Prateek Goorha) و جیسن پاتس (Jason Potts) تلاش کرده‌اند تا در کتاب تئوری جدید ایده‌ها (Creativity and Innovation: A New Theory of Ideas)، نظریه‌ای فرارشته‌ای درباره‌ی ایده‌ها، نوآوری و خلاقیت، به دست دهند.

ایده‌ها وجود دارند و در همه‌ی حوزه‌های فکری حاضرند. ایده‌‌ها مانند یک جرقه‌هایی هستند که در ذهن فردی به وجود می‌آیند، در میان مردم منتشر می‌شوند و سالیان دراز در جهان باقی می‌مانند. اما احکام و قواعد حاکم بر ایده‌ها و آن‌چه که موجب می‌شود بتوانیم در مورد آن‌ها فکر کنیم، هنوز در قالب یک نظریه تدوین نشده است.

معرفی و دانلود کتاب تئوری جدید ایده‌ها

نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌اند تا بفهمند ایده چیست، چگونه به وجود می‌آید، چرا، کی و چگونه از بین می‌رود، چگونه انتقال پیدا می‌کند، به چه شخص یا اشخاصی متعلق است، و... .

مجموعه‌ی این مسائل، نظریه‌ای را تشکیل می‌دهد که با نام تئوری ایده‌ها در کتاب حاضر، ارائه شده است. بر اساس دیدگاه پراتیک گورها و جیسن پاتس، این تئوری شکل گرفته تا روشی ساده و بدیهی را برای تفکر درباره‌ی ایده‌ها که بسیار مختلف و متنوع هستند، ارائه کند.

کتاب حاضر برای مخاطب عام نوشته شده و نویسندگان تلاش کرده‌اند تا مباحث را تا جای ممکن ساده و روشن بیان کنند.

بخش اول کتاب تئوری جدید ایده‌ها، ایده را به عنوان اساسی‌ترین واحد تحلیل در نظر می‌گیرد و بر همین اساس، تعدادی از کاربردهای این ایده در زمینه‌های مختلف را نیز، معرفی می‌کند. بخش دوم کتاب، تئوری ایده‌ها را توضیح می‌دهد، سازوکار آن را تبیین می‌کند و قوانین و اصولش را بیان می‌کند. بخش سوم کتاب به عنوان نمونه، ایده‌ها را در زمینه‌ی ورزشی مورد بحث قرار می‌دهد تا مطالب بخش دوم، روشن‌تر شود.

کتاب تئوری جدید ایده‌ها نوشته‌ی پراتیک گورها و جیسن پاتس توسط فرشید فرزانگان ترجمه شده و در انتشارات دیده‌بان قلم فرتاک به چاپ رسیده است.

کتاب تئوری جدید ایده‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به مباحث مربوط به نوآوری و خلاقیت علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب تئوری جدید ایده‌ها: خلاقیت و نوآوری می‌خوانیم

کمی عجیب است که حتی با وجود‌ اینکه ‌تأثیر هوش مصنوعی در زندگی‌مان، با سرعت در حال افزایش است، ما هنوز این مسئله را درک نکرده‌ایم که علاوه‌ بر ایجاد نتایج مطلوب و عملی‌تر، رابطه هوش مصنوعی با انسان‌ها را چگونه می‌توانیم طبیعی‌تر کنیم. صاحب‌نظران و متفکران، این بحث را دوقطبی کرده‌اند؛ افرادی که قویاً بر این باورند که هوش مصنوعی ‌تأثیر بدی بر آینده انسان‌هایی دارد که متقاعد شده‌اند تغییر انقلابی همچنان ‌تأثیر مثبتی خواهد داشت.

به‌صورت‌کلی، رکن مشترک میان ماهیت ذاتی افراد و اهدافی که باعث ارتقای بسیاری از نمونه‌های مختلف هوش مصنوعی می‌شود، ‌صرفاً تمایل برای درک مؤثرتر طیف وسیعی از پدیده‌هاست. یک تئوری ساده و مشهود از ایده‌ها، همانند تئوری پیشنهادی ما، چهارچوب مشترک و مفیدی برای تفکر درباره این مسئله فراهم می‌کند که چگونه فرایند شفاف‌سازی ایده‌ها به مبنایی برای همکاری تبدیل می‌شود. با انجام این کار، آشکارا می‌توان مشاهده کرد که چگونه این بلندپروازی مشترک برای نوآوری در ایده‌ها میان انسان و ماشین عملی می‌شود.

جنبه‌های مختلفی از تئوری ایده‌های ما، به‌خوبی ‌هم‌سو با اصول کلی تکنولوژی هوش مصنوعی هستند. در حقیقت، این تئوری دارای ویژگی‌هایی است که آن را با بیان دوباره شبکه‌های عصبی طراحی‌شده مخصوص کاربردهای دنیای واقعی، مانند تشخیص تصویر و صدا، سازگار می‌کند. اساساً، هدف هوش مصنوعی، توسعه تکنولوژی‌های قدرتمندتر است که توانایی ما برای تشخیص را ارتقا داده و از نظر ما، تئوری ما می‌تواند به این بلندپروازی کمک کند؛ به این صورت که ‌به‌عنوان چهارچوبی همه‌جانبه و درست برای ادغام این ابتکارات با بهترین فرایندهای ما برای خلاقیت و نوآوری با ایده‌ها عمل کند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیشگفتار
قدردانی‌ها
بخش اول: معرفی ایده‌ها
فصل اول: اساسی‌ترین واحد
بخش دوم: ساخت تئوری
فصل دوم: تئوری نظری ایده‌ها
فصل سوم: مکانیسم‌های تئوری ایده
فصل چهارم: قوانین اصلی، قراردادها و مشترکات
بخش سوم: چرا بازی می‌کنیم؟
فصل پنجم: ایده‌ها درباره ورزش
فصل ششم: ایده‌ها در ورزش
سخن آخر: نگاه رو به جلو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تئوری جدید ایده‌ها: خلاقیت و نوآوری
نویسنده،
مترجمفرشید فرزانگان
ناشر چاپینشر فرتاک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-5601-06-2
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تئوری جدید ایده‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تئوری جدید ایده‌ها

برای دریافت کتاب تئوری جدید ایده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.