معرفی و دانلود کتاب رهبری سازمانی

برای دانلود قانونی کتاب رهبری سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری سازمانی

«از شیر مرغ تا جان آدمیزاد» تا سال 1995 یک توصیف خیالی محسوب می‌شد و بعد از آن، به یک واقعیت تبدیل شد. این فروشگاه اینترنتی که اگر «اسب تک‌شاخ» هم بخواهید، ناامیدتان نمی‌کند، سرگذشتی دارد. کتاب رهبری سازمانی درباره‌ی چگونه موفق شدن این فروشگاه اینترنتی است. جان راسمن که از روزهای اول تأسیس آمازون با جف بیزوس آشنا بوده، از استراتژی‌های مدیریتی او که آمازون را به یک فروشگاه بی‌رقیب تبدیل کرد، می‌گوید.

درباره‌ی کتاب رهبری سازمانی

«حدود ساعت یازده صبح بود که در یکی از خیابان‌های نه چندان شلوغ شهر راه می‌رفتم. اغلب رستوران‌ها و کافی‌‌شاپ‌ها بسیار خلوت و یا حتی تعطیل بودند، اما کمی جلوتر چشمم به رستورانی شلوغ افتاد که مردم برای نشستن روی صندلی‌هایش صف کشیده بودند. کمی جلو رفتم و به قیمت‌ها نگاه کردم. چندان ارزان‌تر از باقی رستوران‌ها نبودند. با توجه به اینکه می‌دانستم کیفیت غذایش هم متوسط روبه‌بالاست، می‌توانم شهادت دهم طعمی فرازمینی و بهشتی هم ندارد. از همان موقع برایم سؤال شد پس چه چیزی باعث شده این غذاخوری همیشه پررونق و محبوب باشد؟ البته همان روز به بخشی از جواب سؤالم رسیدم. این رستوران به بهترین شکل نیروهایش را آموزش داده بود. تمام کارکنان با احترام مشتریان را به میزهایی مرتب هدایت و میزهای خالی شده را تمیز می‌کردند. علاوه‌بر این‌ها سرعت آماده سازی غذاها هم تحسین‌برانگیز بود. می‌توانستم حدس بزنم در آشپزخانه‌ی آن رستوران چه غوغایی برپاست اما با این حال سفارش‌ها در زیباترین و تمیزترین شکل ممکن به مشتریان تقدیم می‌شدند. این رستوران، به‌غیر از این محاسن، قدمت داشت و برخلاف رقبایش که بیشتر از دو سه سال دوام نیاورده بودند، بیش از 50 سال خود را سرپا نگه‌داشته بود. نمی‌دانم رمز موفقیتش دقیقاً چه بود اما به‌طور کل پیروزی در کسب‌وکار، اصول ثابتی دارد که معمولاً توسط مدیران شرکت‌های بزرگ پای‌ریزی شده‌اند.» برخی از این اصول در کتاب رهبری سازمانی (The Amazon Way) بازگو شده‌اند و خوانندگان خود را با روش‌های مدیریتی جف بیزوس (Jeff Bezos) آشنا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب رهبری سازمانی

جف بیزوس شبیه به شخصیت اصلی فیلم‌های انگیزشی است. با این تفاوت که آن فیلم‌ها را از روی زندگی واقعی امثال او ساخته‌اند. او واقعاً کودکی تلخ و دردناکی داشته. والدینش که هردو وضعیت مالی و اجتماعی ناگواری داشتند در کودکی او از هم جدا می‌شوند و اوضاع هرروز برای این کودک بدتر از قبل پیش می‌رود. البته ما قرار نیست در کتاب رهبری سازمانی با زندگی شخصی این مرد موفق آشنا شویم، بلکه می‌خواهیم بدانیم او چگونه توانست از این زندگی، به بنیان‌گذار شرکت آمازون تبدیل شود.

یکی از افرادی که رشد و پیروزی‌های جف بیزوس را مشاهده کرده، جان راسمن (John Rossman) نویسنده‌ی کتاب حاضر است. او از زمانی که آمازون صرفاً سایتی برای آشنایی با کتاب‌ها بود و محصولات دست دوم را با نو عوض می‌کرد، آمازون را می‌شناخته است. فکر می‌کنید چه عواملی باعث شد تا این سایت تا این حد پیشرفت کند و به جایگاه فعلی‌اش برسد؟ جان راسمن آن‌ها را به شما معرفی خواهد کرد.

شاید عجیب باشد اما یکی از نکاتی که بیزوس و آمازون را موفق کرد اعتقاد او به‌جمله‌ی «محدودیت‌ها ستاره می‌سازند» است. او خود نیز تا چند سال ابتدایی کارش، ماشینی معمولی داشت و حقوق زیادی دریافت نمی‌کرد. جان راسمن جف بزوس را به‌عنوان فردی می‌شناسد که هم‌اکنون نیز چشم‌اندازهای دور و نزدیکی برای آینده‌ی کاری خود دارد. او هنگام استخدام کارکنانش، به چهار عامل مهم توجه می‌کند: مهارت یادگیری، پشتکار، کنجکاوی، توانمندی. البته منظور راسمن این نیست که بزوس فقط کارمندان توانمند و متخصص را استخدام می‌کند، البته که این‌طور نیست. آموزش و راهنمایی کارکنان، یکی از ویژگی‌های اصلی شرکت آمازون است که به‌عهده‌ی نیروهای سابقه و قدیمی قرار گرفته.

در انتهای کتاب رهبری سازمانی، به مدیران جوان پیشنهاد می‌شود که به خلاقیت‌ها و نیازهای نیروهای خود توجه کنند. یک مدیر موفق باید بتواند نیروهای خود را به گروه‌هایی با اهداف مشخص تقسیم کند. انگیزه‌بخشی و تفکر سیستمی بر عهده‌ی مدیران است. هرچقدر هم یک کارمند توانمند باشد، اگر شور و شوقی برای کار خود نداشته باشد و نتواند آینده‌ای برای خود متصور شود، بازدهی کافی نخواهد داشت. شاید برخی از مدیران تصور کنند با ایده‌ای ناکامل هم می‌توانند کار را آغاز کنند و بعد آن را گسترش دهند، اما جان راسمن متضاد این روش را عامل موفقیت می داند. یک پروژه و کار موفق، به ایده‌پردازی قوی نیاز دارد و اجرای موفق در وهله‌ی نهایی حائز اهمیت است.

مژگان امیریان‌زاده، شهره جهانشاهی و حمیده احمد خسروی کتاب مدیریت سازمانی را ترجمه کرده‌اند و نشر فرنام نیز آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب رهبری سازمانی

  • جان راسمن در کتاب رهبری سازمانی دیدگاه‌های ژرف و ارزشمندی را ارائه می‌دهد که شرکت آمازون را بیش از پیش تقویت می‌کند. پیشنهادات او بر قانون طلایی استوار است و هر کسب‌وکاری را به بهترین شکل درمی‌آورد. (هوبرت جولی - مدیر و نویسنده)
  • این کتاب به ما نشان می‌دهد جف بیزوس چگونه با ایجاد کردن سیستم‌های منحصربه‌فرد، بهترین انتخاب‌ها را در سطوح گوناگون آمازون پیاده‌سازی می‌کند. (برد استون - نویسنده)

کتاب رهبری سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

بعید است کسی را پیدا کنید که بخواهد در کسب‌وکارش شکست بخورد و برای موفق نشدن تلاش کند. اگر چنین کسی را یافتید، می‌توانید به او بگویید کتاب رهبری سازمانی برایش مناسب نیست و هیچ‌وقت آن را نخواند؛ در غیر این‌صورت، می‌توانید از این کتاب برای پیشرفت در کارتان استفاده کنید و مطمئن باشید که قرار نیست با جملاتی زرد،‌ رویایی و غیرکاربردی مواجه شوید؛ به‌خصوص اگر کارشناس منابع انسانی یا مدیری تازه‌کار باشید.

در بخشی از کتاب رهبری سازمانی می‌خوانیم

چگونه یک تیم عالی بسازیم؟

تشکیل یک تیم عالی نیاز به مهارت و حضور ذهن زیادی دارد. معمولاً برخی از مدیران در مهارت‌های تیم سازی تخصص دارند و با این پارامتر توسط شرکت‌ها استخدام می‌شوند.

مدیر مسئول تیم سازی باید بتواند نقاط قوت و ضعف اعضای تیم را بیابد و ترکیب مناسبی از افراد با مجموعه مهارت‌های مختلف ایجاد کند. او باید روی ایجاد روابط بین فردی قوی و اعتماد بین اعضای تیم تمرکز کند.

مدیر باید ارتباط و تعامل بین اعضای تیم را تشویق کند و همچنین استرس را با کمک فعالیت‌های مختلف تیم سازی کاهش دهد.

او باید اهداف و مقاصد سازمان را به وضوح برای اعضای تیم تعریف کند. او همچنین باید نقش هر یک از اعضای تیم را مشخص کند تا آن‌ها را به سمت دستیابی به اهداف سازمان هدایت کند.

فرآیند تیم سازی

تیم سازی یک کار فوری و یکباره نیست. بلکه یک فرآیند گام به گام است که هدف آن ایجاد تغییر مطلوب در سازمان است. تیم‌ها معمولاً برای یک کار یا پروژه خاص تشکیل می‌شوند و بیشتر برای کوتاه مدت هستند.

مراحل مختلف در تیم سازی به شرح زیر است:

-مشخص کنید که چرا تیم رامی‌سازید
-اهداف و مجموعه مهارت‌های مورد نیاز را مشخص کنید
-نقش‌های تیم را در نظر بگیرید
-یک استراتژی تیم سازی را تعیین کنید
-یک تیم از افراد ایجاد کنید
-قوانین را تنظیم و ابلاغ کنید
-نقاط قوت فرد را شناسایی کنید
-بخشی از تیم باشید
-بر عملکرد تیم نظارت کنید
-جلسات را برنامه ریزی کنید

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
جف بروس در آمازون
قابلیت انطباق
ظرفیت انطباق پذیری سازمانی
اصول انطباق پذیری در سازمان‌ها
مهارت‌های انطباق پذیری در سازمان
مهارت‌های تحلیلی
انواع مهارت‌های تحلیلی
توسعه‌ی منابع انسانی
تعاریف مختلف ارائه شده برای توسعه منابع انسانی
آموزش کارمندان توسط کارمندان باتجربه‌تر
بهسازی نیروی انسانی
ابعاد بهسازی منابع انسانی
راهبردهای بهسازی نیروی انسانی
انگیزش نیروی انسانی
تعریف انگیزش نیروی انسانی
ویژگی‌های اساسی انگیزه‌ها
نظریه‌های انگیزش نیروی انسانی
نظریه انگیزش مزلو
نظریه انگیزش ERG آلدرفر
نظریه انگیزش دو عاملی هرزبرگ
عوامل موثر بر انگیزش نیروی انسانی
انتظار شاغل از شغل
تیم‌سازی در توسعه منابع انسانی
نحوه‌ی تیم‌سازی
چگونه یک تیم عالی بسازیم؟
فرآیند تیم سازی
مزایای تیم سازی
معایب تیم سازی
سازمان یادگیرنده
فرآیند یادگیری سازمانی
مفاهیم مرتبط با سازمان‌های یادگیرنده
حل منظم مساله
تجربه با استفاده از رویکردهای جدید
یادگیری از تجربیات گذشته
یادگیری از دیگران
انتقال دانش
یادگیری مستمر در سطح سیستم
تولید و انتقال دانش
فرهنگ یادگیری
تفکر سیستمی
انعطاف‌پذیری
تمرکز بر افراد
توانمندی کارکنان
برانگیختگی
قابلیت سیستم‌های اطلاعات
روش‌های سیستماتیکی برای انتقال دانش
فعالیت‌های اصلی در سازمان‌های یادگیرنده
ویژگی سازمان‌های یادگیرنده
تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
فرآیند تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده
نقش مدیریت دانش در یادگیری سازمانی
نقش کار تیمی در یادگیری سازمانی
نقش چشم انداز مشترک دریادگیری سازمانی
نقش قابلیت شخصی در یادگیری سازمانی
نقش فرهنگ یادگیری در یادگیری سازمانی
نقش فناوری اطلاعات در یادگیری سازمانی
نقش مدل‌های ذهنی در یادگیری سازمانی
نقش تفکر سیستمی در یادگیری سازمانی
نقش ذهن باز در یادگیری سازمانی
نقش چابکی در یادگیری سازمانی
مزایای مهندسی مجدد فرایندها
تعریف توانمندی
خاستگاه توانمندسازی
ضرورت توانمندسازی
اهداف توانمندسازی
رویکردهای توانمندسازی
ابعاد توانمند سازی
روش‌های توانمندسازی کارکنان
تجدید ساختار سازمانی
چه کسی بازسازی سازمان را مدیریت می‌کند؟
دلایل تجدید ساختار سازمان
نکاتی برای بازسازی موفق سازمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری سازمانی
نویسنده
مترجمشهره جهانشاهی، مژگان امیریان زاده، حمیده احمد خسروی
ناشر چاپیانتشارات فرنام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-7736-75-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری سازمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهبری سازمانی

برای دریافت کتاب رهبری سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.