معرفی و دانلود کتاب بهره وری

عکس جلد کتاب بهره وری
قیمت:
۱۲۶۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهره وری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهره وری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهره وری

کتاب بهره وری راهنمایی جامع برای همه‌ی کسانی است که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن به هدفشان برسند. فرقی ندارد به دنبال ارتقای شغلی باشید یا دانش‌آموزی باشید که به دنبال موفقیت تحصیلی است. کیارا کانلن در این اثر با راهکارهای عملی، مدیریت زمان و ایجاد تعادل میان زندگی تحصیلی / شغلی و فردی را به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بهره وری

آیا شما هم سلطان به تعویق انداختن کارهایتان هستید؟ آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده است که از صبح تا شب بیدار بمانید تا کاری را که ضرب‌الاجلش نزدیک است، به اتمام برسانید؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید از شنبه ورزش کردن و زندگی سالم را شروع کنید؛ اما الان سال‌هاست از این تصمیم گذشته و هنوز آن را عملی نکرده‌اید؟ آیا هدف‌هایی گنگ و مبهم مانند موفقیت کاری یا تحصیلی در ذهن دارید ولی هیچ نقشه‌ی مشخصی برای رسیدن به آن‌ها نکشیده‌اید؟ آیا جزء آن‌هایی هستید که نظم را در بی‌نظمی می‌بینند و کمدشان دقیقاً شبیه کمد آقای ووپی است؟ آیا مانند آبلوموف ناگهان برق ایده‌ای انقلابی در چشمانتان می‌درخشد ولی ترجیح می‌دهید در تختتان بمانید و شبکه‌های اجتماعی را یکی پس از دیگری فتح کنید؟ از قضا در همان شبکه‌های اجتماعی نیز همه‌ی پست‌های مرتبط با کمال‌گرایی، اهمال‌کاری و بهره‌وری را ذخیره کرده‌اید تا روزی به آن‌ها عمل کنید! بهتر است به‌جای حسرت خوردن و به تعویق انداختن هزار باره‌ی کارهایتان، نگاهی به کتاب بهره وری (Productivity For Dummies) بیندازید که کیارا کانلن (Ciara Conlon) در آن هر چیز مرتبط با بازدهی بالا را آورده است. هر چیزی را!

کیارا از همان دوره‌ای که وارد کالج ترینیتی دوبلین شد، می‌دانست که باید تحقیقات خود را وقف یکی از مهم‌ترین بحران‌های جامعه‌ی مدرن کند: بهره‌وری و مدیریت زمان. او پس از دریافت مدرک روان‌شناسی، یک کوچ حرفه‌ای شد و با فن بیان جذاب و روش‌های مؤثرش، به‌سرعت شهرت پیدا کرد. کارگاه‌ها و سمینارهای او محبوبیت‌های زیادی دارند و افراد زیادی از وبلاگ و حساب‌های شبکه‌ی اجتماعی او برای توسعه‌ی فردی و بهره‌وری کمک می‌گیرند. کیارا کانلن در کتاب بهره‌وری یک اصل مهم را بارها و بارها تکرار می‌کند: بهره‌وری فقط انجام کارهای بیشتر نیست؛ بلکه درست و مؤثر انجام دادن کارهاست. او تعادل، تمرکز و وضوح را مهم‌ترین بنیان‌های بهره‌وری می‌داند و با استفاده از نظریه‌های روان‌شناسان و تکنیک‌های عملی، هر سه اصل را به شما آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب بهره وری

کتاب بهره وری یکی از جلدهای مجموعه‌ی دامیز است که موضوعات پیچیده را برای همه‌ی مردم به‌سادگی توضیح می‌دهد. این کتاب کیارا کانلن هم مانند دیگر آثار این مجموعه، پر است از توصیه‌های عملی، نکات و ابزارهای مختلف. در این اثر طیف وسیعی از موضوعات مثل تکنیک‌های مدیریت زمان، تعیین هدف و اولویت‌‌بندی، روش‌های غلبه بر اهمال‌کاری و اهمیت تعادل در شش بخش توضیح داده می‌شوند. در اولین بخش کتابْ کانلن به سراغ تعریف بهره‌وری و چرایی پیاده کردن تکنیک‌های بهره‌وری در زندگی مدرن می‌رود. او در این بخش باورهای غلط بسیاری را زیر سؤال می‌برد. باورهایی مانند اینکه کار بیشتر به موفقیت منجر می‌شود، انجام دادن چند کار در یک زمان واحد باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و بسیاری عقاید دیگر. او در دومین بخش به موضوع مهمی چون نظم می‌پردازد؛ چه نظم فیزیکی و چه نظم ذهنی. وی در این بخش از شما می‌خواهد که محیط اطرافتان را تمیز کنید، از شر فایل‌های اضافی موجود در موبایل و لپ‌تاپ خلاص شوید، به ایمیل‌هایتان سر و سامان دهید، به ذهن‌آگاهی روی بیاورید، ورزش و تغذیه‌ی سالم را به روتین اصلی زندگی‌تان تبدیل کنید و از استرس به دور باشید.

احتمالاً با خواندن دومین بخش از کتاب بهره وری به این نتیجه برسید که چنین پیشنهادهایی به‌هیچ‌وجه عملی نیستند و انجام دادن آن‌ها سال‌ها زمان خواهد برد. اما اندک‌اندک متوجه می‌شوید که چنین طرز تفکری به کمال‌گرایی شما بازمی‌گردد. کیارا کانلن به این نکته واقف است؛ به همین دلیل در قسمت‌هایی از کتاب، از شما می‌خواهد که مطالعه‌ی کتاب را متوقف کنید و آن کار را در همان زمان بدون معطلی انجام دهید. کاری که شما از آن غولی در ذهن خود ساخته‌اید، شاید دو دقیقه زمان ببرد؛ اما تحول مهمی در زندگی شما ایجاد خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای کتاب بهره وری معرفی همه‌ی ابزارهایی است که برای افزایش بازدهی شخصی و کاری به آن‌ها نیاز دارید. از ابزارهای دم‌دستی مانند تقویم گرفته تا نرم‌افزارهای متعددی که در تلفن‌های همراه و ویندوز به آن‌ها دسترسی دارید. در بخش سوم کتاب با عنوان «به کار گرفتن روش‌های بهره‌وری» با این ابزارها و روش‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

بهره‌وری در دو جنبه‌ی فردی و شغلی، بسیار اهمیت دارد. در بخش‌های چهارم و پنجم کتاب بهره وری، کیارا کانلن همه‌ی نکات مربوط به این دو جنبه را برشمرده و شما را از مراجعه به کتاب‌های دیگر در این زمینه بی‌نیاز نموده است. بااین‌حال اگر نیاز داشتید به کتاب‌های دیگری مراجعه کنید، کانلن در آخرین فصل کتاب مهم‌ترین کتاب‌ها و منابع آنلاین را فهرست کرده است.

کتاب بهره وری را انتشارات آوند با ترجمه‌ی مریم مهذب منتشر کرده است.

کتاب بهره وری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهمال‌کار هستید، در مدیریت زمان مشکل دارید، می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به اهدافتان برسید و در زندگی فردی و شغلی موفق باشید،‌ کتاب بهره‌وری جامع‌ترین و کامل‌ترین منبعی است که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب بهره وری می‌خوانیم

یکی از روش‌های کارآمد برای مدیریت کارها، گروه‌بندی آن‌هاست؛ یعنی ایجاد مجموعه‌هایی از فعالیت‌های مشابه به‌دلیل اینکه در مکان یکسانی قرار دارند یا از یک نوع هستند. برای مثال، اگرچه ممکن است ایده‌ی خوبی به نظر برسد که همه‌ی تخت‌های خانه را در یک زمان مرتب کنید، احتمالاً بهتر است وقتی هر اتاق را مرتب می‌کنید، این کار را انجام دهید تا زمانی که از اتاقی به اتاق دیگر می‌روید، به حداقل برسد.

کار ساده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما متعجب خواهید شد وقتی بفهمید چند نفر، هر روز از یک کار به کاری دیگر می‌پردازند و زمان‌شان را با تغییر مسیر به‌سمت فعالیت جدید و تمرکز دوباره روی آنچه باید انجام شود، هدر می‌دهند. استفاده از صندوق ورودی ایمیل به‌عنوان فهرست کارهای روزانه یا فعالیت‌کردن بر اساس فهرست کارهای روزانه‌ی سنتی و رایج، از بهترین نمونه‌های جابه‌جایی بین فعالیت‌هاست. انجام‌دادن فعالیت بعدی در فهرست کارهای روزانه، صرف‌نظر از اینکه چقدر زمان و کار می‌برد، کارآمدترین روش انجام کارها نیست.از سوی دیگر، گروه‌بندی کارهای مشابه، زمان و سطح ازبین‌رفتن تمرکز لازم برای جابه‌جایی بین فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد. عقب‌انداختن فعالیت‌های مربوط به یک پروژه، تا زمانی که قصد فعالیت روی آن پروژه را داشته باشید، استفاده‌ای کارآمد از زمان به شمار می‌آید.

آدام اسمیت تقسیم کار در تولید را در کتاب خود با عنوان ثروت ملل که در سال 1776 به چاپ رسیده است، توضیح می‌دهد. تقسیم کار یا تخصص‌گرایی، به افزایش سطح تولید، در نتیجه‌ی تخصص‌گرایی می‌انجامد و مانع هدررفتن زمان و تلاشی می‌شود که در نتیجه‌ی جابه‌جایی بین انجام فعالیت‌های گوناگون اتفاق می‌افتد. آن زمان نیز از این مسئله آگاه بودند؛ اما افراد همچنان انتخاب می‌کردند که فعالیت‌های گوناگون را به‌شیوه‌ی خاص خود انجام دهند و به‌دلیل نداشتن برنامه‌ریزی یا لذت آنیِ ناشی از علامت‌زدن کارهای انجام‌گرفته در فهرست کارهای روزانه، فواید (گروه‌بندی فعالیت‌ها) و صرفه‌جویی در زمان را نادیده بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
درباره‌ی این کتاب
تصورات خنده‌دار
نمادهای به‌کاررفته در این کتاب
مقصد بعدی
1: شروع کار با بهره‌وری
فصل 1: بهره‌وری چیست؟
درک اهمیت بهره‌وری
معنای بهره‌وری
معنای بهره‌وری در کسب‌وکار
بررسی منابع بهره‌وری
بهره‌وری حاصل از سیستم‌ها
بهره‌وری حاصل از فناوری
بهره‌وری حاصل از رفتارها
کشف اینکه چرا بهره‌وری برای شما مهم است؟
ارتقادادن تعادل میان زندگی و کار
کاهش استرس فردی
بهبود عملکرد
دراختیارداشتن زمانی برای خلاقیت
دراختیارداشتن زمانی برای تفکر راهبردی
ارتقای کیفیت زندگی
حرکت به جلو؛ آماده، حرکت
فصل 2: یافتن انگیزه برای تغییر
کشف دلیل تغییر
استفاده‌ی بهینه از زمان
کسب درآمد بیشتر از طریق زمان
آسان‌ترکردن زندگی
انجام‌دادن کار بیشتر برای دیگری
تعیین هدف برای رسیدن به خواسته‌ها
چرا اهداف مهم است
چه زمانی هدف تعیین کنیم
چند هدف تعیین کنیم؟
چگونه هدف‌گذاری کنیم؟
درک انگیزه‌ها
انجام مراحل مهم و حیاتی
پیروزی بر موانع
غلبه بر موانع
ایجاد عادت‌ها
باانگیزه‌ماندن
فصل 3: فواید بهره‌وری
یافتن فواید فردی بهره‌وری
کاهش بی‌نظمی
ارتقای سطح تعادل بین کار و زندگی
انجام‌دادن کارهای هیجان‌انگیز
پذیرش فواید تجاری
افزایش سوددهی
کاهش هزینه‌های اجرایی
بهینه‌سازی منابع
ارتقای سطح خدمات مشتری
به‌دست‌آوردن فرصت رشد
کاهش ضایعات و آسیب به محیط‌زیست
افزایش سطح رقابت
درک فواید بهره‌وری کارکنان
کاهش فرسودگی کارکنان
بهبود تندرستی
بهبود روحیه
افزایش میزان مشارکت
کسب فواید تجاری
سرمایه‌گذاری در فناوری ارتباطات و اطلاعات
برنامه‌های تولید ناب
محک‌زنی
تقویت بهره‌وری بانشاط و مثبت‌نگری
نشاط همان بهره‌وری جدید است
عادت شکرگزاری
انعطاف‌پذیری در مقابل کارکنان
2: منظم‌شدن برای فعالیت
فصل 4: منظم‌شدن
بازکردن مسیر
باورداشتن به راه‌حلی جایگزین
سم‌زدایی ذهن
زندگی‌کردن در خانه‌ای منظم
پیداکردن منبع بی‌نظمی
آغاز خانه‌تکانی
درنظرگرفتن فضا
ایجاد سنت مرتب‌کردن
منظم‌شدن در دفتر کار
پاک‌سازی دفتر کار
منظم‌کردن پوشه‌های کاغذی
دفتر کاری خالی از کاغذ
مرتب‌نگه‌داشتن میزها
سامان‌دهی ایمیل‌ها
ذخیره‌ی فایل‌های الکترونیکی
فصل 5: پذیرش رویکردی جامع
افزایش بهره‌وری با ورزش
با یک برنامه شروع کنید
آغاز کار با 10 دقیقه در روز
داشتن انگیزه‌های مشخص
متعهدماندن به قانون 21 روز
انجام یک کار در هر مرحله از زمان
استفاده از محرک‌ها برای ترغیب به عادت جدید
دنبال‌کردن مسیر موفقیت
یافتن شریکی برای پاسخ‌گویی
دوری‌کردن از موانع
غلبه بر صداهای ناامیدکننده
انجام مراقبه و ذهن‌آگاهی
فواید مراقبه
یادگیری ذهن‌آگاهی
زندگی همراه با ذهن‌آگاهی
غذاخوردن با ذهن‌آگاهی
تمرکز با ذهن‌آگاهی
تغذیه‌ی بدن
خوردن غذاهایی که شما را پربازده نگه می‌دارد
پرهیز از مصرف غذاهایی که انرژی شما را از بین می‌برد
نوشیدن آب کافی برای تمرکز
فعالیت بر اساس جریان انرژی
خواب
تجدید قوا
مراقبه
پرهیز از زیاده‌روی در کار
یافتن تعادل
سحرخیزی برای کسب موفقیت
انجام تمام کارها
تصمیم‌گیری درباره‌ی اینکه چه کاری کنید
ایجاد عادت سحرخیزی
فصل 6: مدیریت استرس
شناسایی نشانه‌های استرس
گرفتگی عضلات گردن و سردرد
مدیریت اضطراب
ابتلا به افسردگی
احساس خستگی دائمی
نداشتن خواب کافی
ناتوانی در تمرکز
تحریک‌پذیری و عصبانی‌شدن
شناسایی منابع احتمالی استرس
استرس ناشی از محیط کار
استرس والدین
استرس ناشی از روابط
استرس ناشی از اسباب‌کشی
استرس ناشی از ازدواج
استرس ناشی از اتفاقات زندگی
کاهش استرس
شناسایی منبع استرس
فعال‌ماندن
تغذیه‌ی درست
محدودکردن مصرف کافئین
تنظیم عادت‌های خواب
برای بودجه‌تان برنامه‌ریزی کنید
فیل را بخورید
بگویید نه!
زمانی برای استراحت پیدا کنید
مراقبه را بیاموزید
تمرین تکنیک‌های تن‌آرامی
ماساژ بگیرید
منظم شوید
مدیریت استرس شغلی
مشخص‌کردن تصویر کلی
مرحله‌بندی
استراحت‌کردن
درمیان‌گذاشتن مشکل
کاهش استرس کارکنان
مشاهده و عمل‌کردن
انعطاف‌پذیر کار کنید
ترغیب به ورزش روزانه
فرهنگی شاد به وجود آورید
لذت‌های سالم فراهم کنید
حرف و عملتان یکی باشد
گیاهان را آبیاری کنید
مدیریت عالی را پرورش دهید
محیط‌های مبتنی بر همکاری خلق کنید
به بازخوردها گوش دهید
3: به‌کارگرفتن روش‌های بهره‌وری
فصل 7: یادگیری تمرکز
شناسایی مرکز تمرکز
روشن‌ساختن اهداف
بهره‌وری پارتو
تمرکزکردن مثل راهبان
استفاده از تقویم
زمان‌بندی هوشمندانه
تعیین جدول زمان‌بندی
قاطع‌تر باشید
گروه‌بندی فعالیت‌ها و وظایف
جلوگیری از سروصداها
تمرکز دوباره: آنچه نباید انجام بدهید
تهیه‌ی فهرست کارهای ممنوعه
قطع ارتباط
متوقف‌ساختن انجام هم‌زمان چند فعالیت
ایجاد عادت‌های جدید برای تمرکز
خودکارساختن فعالیت‌های عادی و همیشگی
انتخاب عادت‌های حمایتی
فصل 8: اجتناب از تعلل
درک تعلل
نبود شفافیت
نداشتن تمرکز
نداشتن بصیرت
نداشتن انرژی
صبورنبودن
غلبه بر تعلل
استفاده از تقویم به‌عنوان ابزار
زمان‌بندی «اقدامات بعدی»
شناسایی مهم‌ترین وظایف
اجرای قانون 2 دقیقه
امتحان‌کردن قانون 10 دقیقه
نه‌گفتن به کمال‌گرایی
کشف تعلل‌های سودمند
گروه‌بندی کارها به‌منظور کارآمدی
کاستن از سرعت تصمیم‌گیری‌های بزرگ
صرف زمانی برای خلاقیت
برنامه‌ریزی برای تعلل
فصل 9: مدیریت مناسب زمان
ثبت همه‌چیز
پیگیری زمان
پیگیری انرژی
استفاده از ابزار پیگیری زمان
به یاد داشته باشید که زمان، هزینه‌بر است
اولویت‌بندی
برنده‌شدن با ماتریس آیزنهاور
استفاده از ماتریس اولویت عمل
مدیریت مزاحمت‌ها
مزاحمت توسط افراد
مزاحمت‌های ناشی از فناوری
مزاحمت‌ها را از بین ببرید
فصل 10: به‌انجام‌رساندن کارها
معرفی جریان کار تکنیک به‌انجام‌رساندن کارها
جمع‌آوری
روشن‌سازی
منظم‌سازی
بررسی
انجام‌دادن
درک ابزار جمع‌آوری
صندوق ورودی ایمیل
دفتریادداشت کاربردی
کازیه
پست‌های صوتی
نکته‌برداری صوتی
آگاهی از ابزارهای سازمان‌دهی
تقویم
سیستم مدیریت وظایف
بررسی مفاهیم اصلی به‌انجام‌رساندن کارها
خارج‌کردن از ذهن
افق‌های تمرکز
اقدامات بعدی
زمینه‌ها
پروژه‌ها
ارتباط دوباره و اندیشیدن: بررسی هفتگی
ایمیل
فهرست اقدامات بعدی
فهرست پروژه‌ها
تقویم
اهداف
آشنایی با ابزار تکنیک به‌انجام‌رساندن کارها
دفتر گزارش روزانه
نرم‌افزارهای سازگار با تکنیک به‌انجام‌رساندن کارها
پوشه‌های لبه‌دار
برچسب‌زن
تقویم
فایل تیکلر
فصل 11: تکنیک‌های بیشتر بهره‌وری
تکنیک پومودورو
مزایای تکنیک پومودورو
بهره‌مندی روزانه از مزایای تکنیک پومودورو
کاستن از سرعت برای سرعت‌گرفتن
تصمیم‌گیری‌های قاطع
بهره‌مندی از آرامش
«زنجیره را پاره نکن»
عادت‌های جدید
شروع کار با برنامه‌ریزی
درک انگیزه‌ها
کانبان شخصی
درک رویه‌ی مربوط
ایجاد کانبان ابتدایی
حرکت در مسیر کانبان
4: بهره‌وری شغلی
فصل 12: دست‌به‌کار شوید
معرفی تیم پربازده
رهبری از طریق ایجاد الگوی مناسب
ایجاد تیمی با عملکرد بالا
بهبود تعامل میان اعضای تیم
استفاده از ابزار تیمی
برگزاری جلسات پربازده
برنامه‌ریزی
برگزاری جلسه
پیگیری
خلاق‌شدن
کشف بهره‌وری در اسناد و مدارک
با اسناد و مدارکتان چه‌کار می‌توانید بکنید؟
بایگانی (سیستم جست‌وجوی شما)
شروع به کار با دفاتر کاری بدون کاغذ
ارزیابی تغییر
نگاهی به مزایای ذخیره‌ی بدون کاغذ
کشف ابزار و فناوری فضای بدون کاغذ
تبلت
فصل 13: مدیریت وظایف
نشان‌دادن قدرت فهرست
خداحافظی با فهرست سنتی کارهای روزانه
مزایای مدیریت وظایف
انتخاب برنامه‌ی مدیریت وظایف
تودوایست
اورنوت
واندرلیست
تاگل (Toggl)
RecueTime
فصل 14: مدیریت تقویم
استفاده از تقویم برای به‌انجام‌رساندن کارها
تصمیم‌گیری درمورد آنچه وارد تقویم می‌شود
مزایای استفاده از تقویم
نحوه‌ی استفاده از تقویم را یاد بگیرید
مشاهده‌ی دیدگاه‌ها در تقویم الکترونیک
بررسی انواع تقویم
تعیین موضوع در تقویم
به‌اشتراک‌گذاشتن تقویم
فصل 15: مدیریت فناوری
مهارت‌یافتن در مدیریت ایمیل
غلبه بر تصورات غلط
کنترل‌کردن صندوق ورودی
زندگی بدون ایمیل
پربازده‌ماندن با استفاده از تبلت
صفحه‌کلیدها
ذخیره‌ی ابری
برنامه‌های جالب بهره‌وری
کنترل‌کردن فضای مجازی
درک انگیزه‌ها
ایجاد حدومرز
ارزیابی بازگشت سرمایه
مدیریت فایل‌های الکترونیکی
ذخیره‌ی فایل‌های دیجیتالی
سیستم‌های مدیریت اسناد
فصل 16: آزادکار پربازده
مبانی صحیح و مناسب
ایجاد محیط کاری پربازده
ایجاد محدودیت برای روزهای کاری
زمان‌بندی کارها
استفاده از نیروهای بیرونی، مثل حرفه‌ای‌ها
تصمیم‌گیری درمورد برون‌سپاری
آگاهی از آنچه باید به دیگری بسپارید
مدیرعامل مجازی
تشکیل تیم مجازی
دستیار مجازی
متخصص فناوری اطلاعات
استاد رسانه‌های اجتماعی
متخصص بازاریابی
متخصص امور مالی
متخصص وبلاگ‌نویسی
متخصص تولید محتوای ویدئویی
مدیریت تیم مجازی
تعامل صریح و شفاف
ارائه‌ی آموزش کافی
ثبت رویه‌ها
به‌اشتراک‌گذاشتن اطلاعات به‌صورت مجازی
برقراری جلسات مجازی
5: بهره‌وری فردی
فصل 17: بهره‌وری در خانه
بهره‌وری برای والدین
زمان‌بندی برای انجام همه‌ی کارها
بودجه‌بندی: نظارت بر هزینه‌ها
برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و خرید
متمرکزساختن توجه بر تعادل بین کار و زندگی
معنای تعادل بین زندگی و کار برای شما
شناسایی آنچه باید تغییر کند
انجام هر کاری، اما نه همه‌ی کارها
شناسایی اولویت‌های کاری
پرورش کودکانی پربازده
آموختن عادت‌های مثبت به فرزندان
تقسیم کارهای خانه با همه‌ی اعضای خانواده
ایجاد چک‌لیست فعالیت‌های روزمره
نگهداری از وسایل کودکان
سازمان‌دهی دفتر کار در خانه
ایجاد فضا
سرمایه‌گذاری در ابزار و وسایل نگهداری و ذخیره
نگهداری از اطلاعات الکترونیکی
فصل 18: خلق دنیایی بدون بی‌نظمی
زندگی سرشار از سادگی
خلاصی از وسایل اضافی
آگاهانه‌زیستن: قدرت هر نفر
تمرکز بر شکرگزاری
پیروی از جنبش مینیمالیسم
خالی‌کردن خانه و دفتر کار از وسایل اضافی
تمیزکردن اتاق‌خواب
مرتب‌کردن انباری
مرتب‌کردن اتاق زیرشیروانی
مرتب‌کردن دفتر کار
حفظ نظم
خرید کالاهای باکیفیت
استفاده از یک فهرست
این‌گونه اندیشیدن: «یکی می‌آید، دو تا می‌رود»
متقاعدکردن افراد ذی‌نفع
تمیزکردن رفت‌وبرگشتی
فصل 19: بهره‌وری برای دانشجویان
یادداشت‌برداری و نگهداری از آن‌ها
یادداشت‌برداری روی کاغذ
یادداشت‌برداری الکترونیکی
زمان‌بندی
بهره‌گیری از تقویم
برنامه‌ریزی جلسات
ایجاد عادت‌های خوب
در کلاس درس حاضر شوید
در کاری فعال مشارکت کنید
به‌اندازه‌ی کافی بخوابید
دفتریادداشتی برای ایده‌های خود تهیه کنید
برای هرچیز جایی مشخص کنید
تنظیم بودجه
فهرست‌کردن هزینه‌ها
فهرست‌کردن درآمد
پیگیری هزینه‌ها
بدانیم چگونه هزینه‌ها را کاهش دهیم
استفاده از تخفیف‌های دانشجویی
منظم‌نگه‌داشتن امور مالی
ایجاد برنامه‌ی پس‌انداز
ایجاد شبکه‌های ارتباطی همچون حرفه‌ای‌ها
ایجاد روابط مهم
چرخ را دوباره اختراع نکنید
یافتن یک راهنما
یادگیری تندخوانی
درخواست کمک
توصیه‌هایی هوشمندانه برای دانشجویان باهوش
کنترل ایمیل
خاموش‌کردن برای تمرکز
صرف‌نظرکردن از تلویزیون
مدیریت نتفلیکس و یوتیوب
استفاده از تبلت
6: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 20: ده روش برای تمرکز و انجام کارهای بیشتر
مرتب‌کردن زندگی
بیرون‌آوردن ایده‌ها از ذهن
هر روز ذهن‌آگاه باشید
تعریف دوباره‌ی اهداف و اولویت‌ها
اندکی هوای تازه
استفاده از تکنیک پومودورو
با هدفون موسیقی گوش دهید
قطع ارتباط با عوامل حواس‌پرتی
ورزش روزانه
فراموش نکنید که نفس بکشید
فصل 21: ده روش برای غلبه بر تعلل
زمان‌بندی نخستین گام
تعیین اهداف بهتر
قورت‌دادن قورباغه
خوردن فیل
ایجاد عادت‌های مثبت
استفاده از قانون 10 دقیقه
پذیرفتن مسئولیت
آموختن ‌واگذارکردن کارها
رسیدگی به کارهای طولانی
درک اینکه چه زمانی تعلل ایرادی ندارد
فصل 22: ده مورد از بهترین منابع بهره‌وری
Lifehack
Zen Habits
RescueTime
تکنیک پومودورو
SaneBox
«قدرت عادت: چرایی کارهایی که در زندگی و کسب‌وکار انجام می‌دهیم»، نوشته‌ی چارلز دوهیگ
«به انجام رساندن کارها: هنر بهره‌وری عاری از استرس»، نوشته‌ی دیوید آلن
«چهار ساعت کار در هفته»، نوشته‌ی تیموتی فریس
«جریان: روان‌شناسی تجربه‌ی بهینه»، نوشته‌ی میهالی چیکسنت‌میهای
«تمرکز: هنر شفاف اندیشیدن»، نوشته‌ی والری پیرس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهره وری
نویسنده
مترجممریم مهذب
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات406
زبانفارسی
شابک978-622-262-039-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۶۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهره وری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بهره وری

برای دریافت کتاب بهره وری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.