معرفی و دانلود کتاب برندهای ماموریت محور: چگونه همزمان در تحقق تاثیرات اجتماعی و رشد کسب‌ و کارمان موفق شویم

عکس جلد کتاب برندهای ماموریت محور: چگونه همزمان در تحقق تاثیرات اجتماعی و رشد کسب‌ و کارمان موفق شویم
قیمت:
۷۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برندهای ماموریت محور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برندهای ماموریت محور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برندهای ماموریت محور: چگونه همزمان در تحقق تاثیرات اجتماعی و رشد کسب‌ و کارمان موفق شویم

میریام سیدیبه در کتاب برندهای ماموریت محور بر اهمیت خلق فرهنگ هدف‌محور تاکید می‌کند و نقش برندها در تحولات اجتماعی و مسئولیت کمپانی‌ها در مقابل مشکلات مصرف‌کنندگانشان را بازمی‌نمایاند. این کتاب با استفاده از تجربیات صدها مدیر و رهبر موفق و البته تجربیات دست اول دکتر سیدیبه، تلاش می‌کند راهکارهایی را برای تحقق تأثیرات اجتماعی همراه با اجرای اصول بازاریابی و برندسازی در اختیار مدیران و متخصصان بازاریابی قرار بدهد. گفتنی‌ست این اثرِ حوزه‌ی تجارت و بازاریابی برنده‌ی جایزه‌ی AXIOM در سال 2021 شده است.

درباره‌ی کتاب برندهای ماموریت محور

اگر شما دیدگاهی سنتی و سطحی از بازاریابی و برندسازی داشته باشید ممکن است تصور رابطه‌ی میان بازاریابی و فعالیت‌های اجتماعی برایتان سخت باشد. کمک کردن به خیریه‌ها و انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه، اختصاص بودجه برای کاهش حجم زباله و سوخت مصرفی در روند تولید و اهدای خدمات و محصولات به افراد نیازمند از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند به افزایش محبوبیت و اعتماد در میان مصرف‌کنندگان کمک کند. اما در سال‌های اخیر و با گسترش دسترسی به رسانه‌ها و آگاهی‌رسانی‌ در زمینه‌ی معضلات عمیق و فراگیر جهانی مانند آلودگی، فقر، سوءتغذیه و بهداشت و سلامت جمعی، روزبه‌روز توجه افراد بیشتری به مشکلات جهانی و مسئولیت افراد حقیقی و حقوقی در مقابله با آن‌ها جلب می‌شود. تا پیش از این، مسئولیت مقابله با این مسائل تنها متوجه سیاست‌مداران و قانون‌گذاران بود. اما با گسترش سیاست‌های خصوصی‌سازی اقتصادی در سراسر جهان و پررنگ‌تر شدن نقش شرکت‌های خصوصی در تصمیم‌های کلان سیاسی و اقتصادی و البته تاثیر آن‌ها بر گسترش آلودگی و فقر در سرتاسر جهان، مصرف‌کنندگان و قانون‌گذاران از این تولیدکنندگان انتظار مسئولیت‌پذیری و عمل‌گرایی بیشتری دارند. شهروندانی که سالانه میلیاردها دلار سود فروش کمپانی‌های بین‌المللی را تضمین می‌کنند، ترجیح می‌دهند از خدمات و محصولات برندی استفاده کنند که در کنار تولید و مصرف حجم عظیمی از زباله و سوخت، قسمتی از قدرت و توان خود را صرف کمک به هم‌نوعان نیازمندشان می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب برندهای ماموریت محور

میریام سیدیبه (Myriam Sidibe) در کتاب برندهای ماموریت محور (Brands on a Mission: How to Achieve Social Impact and Business Growth Through Purpose) با معرفی ده‌ها نمونه‌ی موفق کمپین‌های اجتماعی از برندهای متفاوت، نگاه دقیق‌تری به چگونگی و چرایی نقش برندها در ایجاد تحولات اجتماعی می‌اندازد. میریام سیدیبه علاوه‌بر سال‌ها سابقه‌ی پژوهش و فعالیت در زمینه‌ی بازاریابی اجتماعی، تجربه‌ی همکاری با برندهای بزرگی مانند یونیلیور و خلق جنبش‌های انسان‌دوستانه‌ی موفق را در کارنامه‌ی خود دارد. او حاصل این تجربیات را در قالب این کتاب در اختیار خوانندگان خود از سرتاسر جهان گذاشته است. سیدیبه قصد دارد روش‌ها و ابزار اجرای کمپین‌های اجتماعی موفق را در اختیار صاحبان صنایع و بازاریابان قرار دهد و مصرف‌کنندگان را قانع کند که نسبت به وظایف اجتماعی برندها آگاه‌تر باشند.

کتاب برندهای ماموریت محور در قالب سیزده فصل نگاشته شده و در هر فصل به معرفی و تحلیل حداقل یک کمپین یا جنبش اجتماعی موفق پرداخته است. میریام سیدیبه در شرح دلایل اهمیت آگاهی‌رسانی و آموزش در زمینه‌ی وظایف اجتماعی برندها گفته که بسیاری ممکن است باور داشته باشند سلامتی بزرگ‌ترین ثروت انسان است اما او باور دارد که سلامتی در واقع کلید خروج از فقر است. نویسنده در ادامه استدلال می‌کند که سلامتی و رفاه، اولین و مهم‌ترین شرط موفقیت و خوشبختی هر انسانی است. در نتیجه تأمین امکانات بهداشتی و سلامتی مناسب برای تمام انسان‌های جهان، اولین شرط تحقق پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی در سرتاسر جهان است. به همین دلیل مطالعه‌ی آثاری مانند کتاب پیش رو، نه‌تنها می‌تواند با آموزش روش‌های جدید بازاریابی در پیشرفت کسب‌وکارهای مستقل و افزایش سود آن‌ها در کوتاه‌مدت تاثیر داشته باشد، بلکه ثابت می‌کند که با افزایش سطح رفاه و بهداشت در سرتاسر جهان می‌توان در راستای توسعه‌ی اقتصادی و بهره‌وری صنایع در طولانی‌مدت قدم برداشت.

کتاب برندهای ماموریت محور با ترجمه‌ی نرگس قاسمی و چاپ انتشارات اژدهای طلایی به دست شما می‌رسد.

نکوداشت‌های کتاب برندهای ماموریت محور

  • کتاب برندهای ماموریت محور نشان می‌دهد که چگونه برندسازی، که معمولاً با دیده‌ی تحقیر نگریسته می‌شود، می‌تواند در تحقق ارزش‌های اجتماعی اثرگذار باشد. (Professor Richard Zeckhauser)
  • همکاری با برند لایف‌بوی و کمپانی یونیلیور در مبارزه‌ی ما با بیماری تراخم تاثیر مثبت غیرقابل‌انکاری داشت. این کتاب، راهنمای باارزشی برای خلق دوباره‌ی چنین همکاری‌های اثرگذاری در راستای تحقق اهداف جهانی است. (Caroline Harper, CEO Sightsavers)
  • مطالعه‌ی کتاب برندهای ماموریت محور برای تمام رهبرانی که می‌خواهند مطمئن باشند کسب‌وکارشان برای آینده‌ی پرپیچ‌وخمِ پیشِ‌رو آماده است، ضرورری به نظر می‌رسد. اثری سرشار از مثال‌هایی برای چگونه به‌روز نگه داشتن برند و کمک به اهداف درست. (Paul Polman، Former CEO of Unilever)

کتاب برندهای ماموریت محور برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب برندهای ماموریت محور به تمام متخصصان بازاریابی و مدیران کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب برندهای ماموریت محور: چگونه همزمان در تحقق تاثیرات اجتماعی و رشد کسب‌ و کارمان موفق شویم می‌خوانیم

با وجود تمام پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم، هنوز صدها میلیون نفر برای تأمین نیازهای اولیه‌ی زندگی‌شان مشکل دارند. سازمان ملل متحد هفده هدف توسعه‌ی پایدار را برای طیف وسیعی از مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی، از گرسنگی گرفته تا تغییرات اقلیمی، تعیین کرده است و بیشتر مردم از پیشرفت‌های دهه‌های اخیر در این زمینه‌ها راضی نیستند. ما باید سرعت‌مان را افزایش دهیم.

مشکل بهداشت نامناسب را در نظر بگیرید که در بخش قبل توضیح دادم. اگر می‌توانستیم تنها با فراهم‌کردن امکان دسترسی همه‌ی افراد به توالت مناسب، مشکلات بهداشتی را حل کنیم، آنگاه دولت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و غیرانتفاعی تاکنون توانسته بودند این مشکلات را کامل حل کنند. اما همان گونه که در بوروندی آموختم، فقط ساختن توالت کافی نیست. شما باید مردم را وادار کنید که توالت‌ها را تمیز و از آنها مراقبت و نگهداری کنند؛ زیرا مکان‌های آلوده و بدبو افراد را از خود دور می‌کند (به فصل یازدهم مراجعه کنید). باید روی زیرساخت سرمایه‌گذاری کنید، که به معنای تمیزکردن دوره‌ای تانکرها، راه‌اندازی سیستم‌های فاضلاب مخزنی یا (در حالت ایدئال) ساخت سیستم آب و فاضلاب تخصصی و کامل است. بدون این کارها، مردم دوباره از توالت‌ها استفاده نمی‌کنند، به روش‌های ناسالم قبلی خود بازمی‌گردند یا در مکانی که قرار است از آنها محافظت کند، بیمار می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
مقدمه: تولد یک کارآفرین سازمانی برای هدف اجتماعی
چرا برندها به مأموریت اجتماعی نیاز دارند
داو و تأثیر تصویر بدن
ایجاد تغییر رفتار جمعی
دیورکس: چگونه برند جهانی کاندوم به کاهش ابتلا به ایدز کمک کرد
همکاری با شریکان خارجی: غریبه‌ها چگونه با هم کنار می‌آیند؟
چگونه برند لایفبوی در گروه نجات‌دهندگان بشر قرار گرفت
حمایت از برند: آیا برندها توانایی برانگیختن جنبش‌های اجتماعی را دارند؟
چگونه دیسکاوری لیمیتد سلامتی را با برند ویتالیتی خود ارتقا می‌دهد
برندی که با خشونت علیه زنان مبارزه می‌کند # هیچ بهانه‌ای وجود ندارد
اعداد واقعاً چه معنایی دارند؟ چالش اندازه‌گیری و پاسخ‌گویی برندهای مأموریت‌محور
لیکسل چگونه روایت بهداشت را تغییر می‌دهد؟
جلب حمایت تمام اعضای شرکت
چگونه برندهای غذای فرآوری‌شده می‌توانند هدف اجتماعی داشته باشند: چالش سلامت عمومی این قرن و بزرگ‌ترین فرصت برای برندها
نتیجه‌گیری
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برندهای ماموریت محور: چگونه همزمان در تحقق تاثیرات اجتماعی و رشد کسب‌ و کارمان موفق شویم
نویسنده
مترجمنرگس قاسمی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات358
زبانفارسی
شابک978-622-7950-98-4
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برندهای ماموریت محور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برندهای ماموریت محور

برای دریافت کتاب برندهای ماموریت محور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.