معرفی و دانلود کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

عکس جلد کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

هیچ‌وقت قدرت داستان‌ها را دست‌کم نگیرید! کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار همان چیزی است که همه‌ی مدیران، کارآفرینان، فروشندگان و تولیدکنندگان محتوا به آن نیاز دارند. کیندرا هال در این کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال با مثال‌هایی از دنیای واقعی نشان می‌دهد که داستان‌سرایی چگونه در بازاریابی، فروش، آگاهی از برند و به‌طور کلی موفقیت در کسب‌وکار مؤثر است. با این کتاب می‌آموزید چگونه داستان خودتان را بیابید و آن را تعریف کنید.

درباره‌ی کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

روزی روزگاری، کتابی در دستانتان قرار گرفت که کسب‌وکارتان را برای همیشه متحول کرد. کتابی که هر کس اولین صفحاتش را بخواند، به قدرت جادویی‌اش پی می‌برد. کتابی که بعد از عمل کردن به توصیه‌هایش، اعتماد مشتریان به شما چند برابر می‌شود، کارکنان با جان و دل برایتان کار می‌کنند، برندتان از دیگر برندها متمایز می‌گردد و تعاملتان با اطرافیانتان بهتر و بهتر می‌شود. همه‌ی این اتفاقات فقط با استفاده از یک‌چیز اتفاق می‌افتد: داستان! باور نمی‌کنید؟ فقط چند سطر از کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار (Stories That Stick) را بخوانید تا متوجه شوید داستان چه قدرتی دارد و شما از آن بی‌خبر بودید!

کیندرا هال (Kindra Hall) رئیس شرکت مشاوره‌ی کسب‌وکار Steller Collective و یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی شبکه‌ی ملی داستان‌سرایی است. کیندرا کارشناسی‌ارشد خود را در رشته‌ی ارتباطات گرفت و از همان زمان با موضوع پایان‌نامه‌اش (نقش داستان‌گویی در تعریف فرهنگ سازمانی) نشان داد که به قصه‌ها بیشتر از هر چیز دیگری بها می‌دهد. سازمان‌های بزرگی مانند فیس‌بوک، هتل‌ هیلتون، تایسون فودز، تارگت، برکشایر هاتاوی و دانشکده‌ی پزشکی هاروارد از مشاوره‌های کیندرا بهره می‌برند. او بیش از هر کار دیگری، داستان‌گویی را بلد است؛ برای همین زندگی‌اش را وقف آموزش داستان‌سرایی به دیگران کرده. کتاب پرفروش او قدرت داستان گویی در کسب و کار است که مجله‌ی فوربز درباره‌اش نوشته: یکی از ارزشمندترین کتاب‌ها در حوزه‌ی کسب‌وکار!»

معرفی و دانلود کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

اما کیندرا هال در کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار دقیقاً چه می‌گوید؟ حرف اول و آخر او این است: هرگز قدرت یک داستان خوب را دست کم نگیرید. گفتن داستان مناسب در لحظه‌ی مناسب، بسیاری از چالش‌هایی را که کسب‌وکارها با آن مواجه هستند، در یک چشم بر هم زدن حل می‌کند. کیندرا با زبانی ساده به شما توضیح می‌دهد که هدف هر کسب‌وکاری ارائه‌ی خدمات یا محصول یا ارزشی جدید به مشتریان است. اما ایجاد ارتباط بین مشتریان با کسب‌وکار شما، به‌هیچ‌وجه ساده نیست. چالش‌هایی که در این مسیر به وجود می‌آیند، شکاف‌هایی هستند که همه با آن درگیرند. وقتی یک شرکت دانش‌بنیان برای جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کند، به هر دری می‌زند تا محصولش را بفروشد اما موفق نمی‌شود و هزاران چالش دیگر، شکافی به وجود می‌آید که فقط با یک‌چیز می‌توان روی آن پل زد: داستان.

حال چطور می‌توانید داستان بگویید؟ از این بابت اصلاً نگران نباشید! هر کسی می‌تواند داستان بگوید، هر کسی! اول از همه داستان شما باید سه مرحله را پشت سر بگذارد: روال عادی، انفجار و روال جدید. کیندرا هال در فصلی از کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار، این مراحل را توضیح می‌دهد. فقط باید چهار مؤلفه را در داستان‌هایتان در نظر بگیرید:

  1. داستان‌های خوب شخصیت‌هایی دارند که مخاطب به آن‌ها اهمیت می‌دهد. این شخصیت باید یک انسان باشد تا همدلی مخاطبان را برانگیزد؛ مسواک برقی یا هر محصول دیگری، شخصیت به حساب نمی‌آید.
  2. داستان‌های درگیرکننده جزئیات را توصیف می‌کنند و باعث می‌شوند که مخاطب درگیر دنیای داستان شود. اگر یک نفر به یک تجربه‌ی مشترک مثل لحظات تماشای سریال فرندز در داستانش اشاره کند، احتمالاً علاقه‌ی شما خیلی سریع‌تر از قبل جلب می‌شود.
  3. احساسات واقعی را وارد داستانتان کنید. البته که نباید قصه بیش‌ازحد دراماتیک باشد؛ فقط مهم است که کمی وزن احساسی و عاطفی به داستان بدهید.
  4. داستان‌های خوب به نقطه‌عطف و لحظه‌ی اوج نیاز دارند. بدون این مؤلفه، داستان‌ها خسته‌کننده‌اند و هیچ هدفی ندارند.

معرفی و دانلود کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

در ادامه‌ی کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار، کیندرا هال ما را با چهار نوع داستان آشنا می‌کند که برای موفقیت در حوزه‌ی تجارت ضروری هستند. اولین نوع، داستان ارزش است که ارزش منحصربه‌فرد محصول یا خدمات شما را آشکار می‌کند. برای جذب مشتری و ایجاد پایه و اساس کسب‌وکار، بیش از هر چیزی به این داستان نیاز دارید. داستان دوم که بنیان‌گذار نام دارد، چشم‌انداز شرکت سازمان شما را ترسیم می‌کند. داستان بنیان‌گذار باعث می‌شود که مخاطبانتان بیشتر به شما اعتماد کنند؛ زیرا اعتبار برند شما افزایش می‌یابد و چهره‌ی برند انسانی‌تر می‌شود. داستان هدف، سومین نوع داستان است که «چرایی» کسب‌وکار را مشخص می‌کند. کیندرا توضیح می‌دهد که یک داستان هدف قوی نه‌تنها انگیزه‌ی کارکنان را بیشتر می‌کند؛ بلکه باعث جذب مشتریان متعدد می‌شود. و در پایان، داستان مشتری که برند شما را به شهرت می‌رساند، خریداران بالقوه را بالفعل می‌نند و به رضایت بیشتر مشتریان منجر می‌شود.

کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار را چندین انتشارات با عناوین مختلف روانه‌ی بازار کرده‌اند. یکی از بهترین ترجمه‌های این کتاب متعلق به نرگس قاسمی و انتشارات آریاناقلم است.

جوایز و افتخارات کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

  • کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال
  • کتاب پرفروش یواس‌ای تودی، واشنگتن پست و پابلیشرز ویکلی

نکوداشت‌های کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

  • داستان‌گویی باعث جلب اعتماد مشتریان به من و تیمم و برقراری ارتباط شخصی می‌شود. اگر می‌خواهید به این جایگاه دست یابید، کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار را بخوانید. (آتمن کالابرس، کارشناس تغذیه و تناسب‌اندام)
  • در هر بیزینسی، داستان‌گویی مهارتی حیاتی به حساب می‌آید. کیندرا هال به ما می‌آموزد که برای گفتن داستان‌های عالی به مهارت‌های نویسندگی نیاز ندارید؛ فقط باید به چند دستورالعمل ساده عمل کنید! (چارلز داهیگ، نویسنده‌ی کتاب «قدرت عادت»)
  • مهم نیست که چه شغلی دارید؛ باید کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار را بخوانید! کتاب جدید کیندرا هال مؤثر و جذاب است. (ست گودین، نویسنده‌ی کتاب «مهره‌ی حیاتی»)
  • خیلی‌ها خودشان را داستان‌گو می‌دانند، تعداد کمی در این کار بی‌نظیرند و عده‌ی اندکی مانند کیندرا هال می‌توانند به شما آموزش دهند که این کار را چطور انجام دهید! (اسکات استراتن، نویسنده‌ی کتاب «عدم بازاریابی»)

کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار برای کسانی که در حوزه‌ی تولید محتوا فعالیت دارند، از نان شب واجب‌تر است! صاحبان کسب‌وکارها بعد از خواندن و عمل کردن به توصیه‌های کیندرا هال، رشد بی‌سابقه‌ای را در فروش تجربه خواهند کرد.

در بخشی از کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار می‌خوانیم

شاید یکی از بهترین نمونه‌های اجرای این «خیلی بیشتر»، تبلیغ اپل در تعطیلات کریسمس 2014 باشد با عنوان «سوءتفاهم».

این تبلیغ با موسیقی کلاسیک کریسمس شروع می‌شود و خانواده‌ای را نشان می‌دهد که در روز زمستانی دلگیری سوار ماشین می‌شوند. به خیابان برفی می‌پیچند و به‌سمت خانۀ پدربزرگ و مادربزرگشان می‌روند و به‌گرمی ازشان استقبال می‌شود. این خانواده‌ای اصیل در زمان کریسمس است که البته نوجوان مضطربی هم دارد. این پسر و موهای آشفته‌اش ظاهراً کاری به فعالیت‌های خانوادگی ندارند و حین هر اتفاق و فعالیتی با آیفونش مشغول است. موقع بغل کردن بابابزرگ؟ با آیفون. خوابیدن در برف؟ با آیفون. پختن شیرینی؟ با آیفون. انگار این پسر به هیچ‌چیز جز آنچه در تلفنش اتفاق می‌افتد توجه نمی‌کند.

تا صبح روز کریسمس.

اعضای خانواده که لباس راحتی پوشیده‌اند در اتاق نشیمن دنج و گرم دور هم جمع شده‌اند و با خوشحالی هدیه‌ها را باز می‌کنند. چراغ‌های درخت کریسمس روشن است و اتاق از صدای خنده پر شده. نوجوان مضطرب موآشفتۀ قصۀ ما ناگهان بلند می‌شود و تلویزیون را روشن می‌کند. اتاق در بهت و سکوت فرو می‌رود. او آیفونش را کنار تلویزیون می‌کشد و، ناگهان، فیلم اتفاقات چند روز گذشته روی صفحۀ تلویزیون ظاهر می‌شود.

نوجوان قصۀ ما با آیفونش نه درحال بازی یا پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی، بلکه مشغول ضبط خاطرات زیبای خانوادگی‌شان به‌عنوان هدیه بوده است. صحنه‌های عشق و شادی روی صفحۀ تلویزیون به نمایش درآمده است. هر گلولۀ برفی که پرتاب شده، هر لبخند و تک‌تک جزئیات کوچک ثبت و حفظ شده است تا خانواده در سال‌های آینده از تماشایش لذت ببرد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
قدرت مقاومت‌ناپذیر داستان‌گویی
1: شکاف‌های کسب‌وکار و پل‌هایی که دو سویشان را به هم وصل می‌کنند (یا نمی‌کنند)
2: روزی روزگاری مغز
3: چیزی که موجب می‌شود داستان عالی شود
چهار داستان اصلی
4: داستان ارزش
5: داستان بنیان‌گذار
6: داستان هدف
7: داستان مشتری
داستان خودتان را خلق کنید
8: داستانتان را پیدا کنید
9: داستان خودتان را بسازید
10: داستان خودتان را بگویید
نتیجه‌گیری
ضمیمه
قدردانی
پی‌نوشت‌ها
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار
نویسنده
مترجمنرگس قاسمی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-7089-27-1
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار

برای دریافت کتاب قدرت داستان گویی در کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.