معرفی و دانلود کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی

عکس جلد کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی
قیمت:
۷۴۵۰۰ ۵۲,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی

روانشناسی ورزشی یکی از شاخه‌های علوم ورزشی است که بر توان‌بخشی به ورزشکاران و کاهش اضطراب و آسیب‌های وارده به ایشان، مخصوصاً در مسابقات جهانی، تمرکز می‌کند. کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی نوشته‌ی آرنولد لییونس این دانش را به‌صورتی کاربردی و جامع شرح می‌دهد تا هر خواننده بتواند با مطالعه‌ی آن آمادگی ذهنی خود را تقویت کند. این کتاب در دسته‌‌ی کتاب‌های علوم ورزشی با محوریت روانشناسی ورزشی قرار دارد.

درباره‌ی کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی

هرم قهرمانی شامل سه بخش آمادگی جسمانی، آمادگی فنی و تاکتیکی و آمادگی روانی (ذهنی) می‌شود که در این میان آمادگی روانی در رأس هرم قرار دارد. مطالعات نشان می‌دهد که در مسابقات جهانی، به‌ویژه بازی‌های المپیک، ده نفر اول قهرمانی تا حدود زیادی از نظر آمادگی بدنی، فنی و تاکتیکی هم‌سطح هستند؛ بااین‌حال، کسی قهرمان خواهد شد که از نظر روانی آماده‌‌تر از دیگران باشد. در این راستا، کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی (Sport psychology: a practical guide) نوشته‌ی آرنولد لییونس (Arnold D Leunes) با تکنیک‌های حرفه‌ای و اثبات شده به شما کمک می‌کند تا قوی‌تر باشید، تناسب اندام بیشتری داشته باشید، به اهدافتان برسید و از ورزش خود لذت ببرید.

معرفی و دانلود کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی

با کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی ذهنتان را با ورزش بهینه می‌کنید. روانشناسی ورزشی مطالعه‌ی عوامل روانشناختی است که بر مشارکت و عملکرد در ورزش تأثیر می‌گذارند. این شاخه‌ از مطالعات، احساسات را مدیریت می‌کند و اثرات روانی آسیب و عملکرد ضعیف را به حداقل می‌رساند. به این طریق، عملکرد را بهبود می‌بخشد. بعضی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که آرنولد لییونس در این کتاب آموزش می‌دهد، از این قبیل هستند: هدف‌گذاری، آرامش، تجسم، خودگویی، آگاهی و کنترل، تمرکز، اعتماد‌به‌نفس، استفاده از تشریفات و آموزش اسناد و دوره‌بندی. چه یک ورزشکار باانگیزه باشید، چه فردی معمولی که می‌خواهد ورزش دلخواه خود را با کیفیت بهتری انجام دهد، این کتاب با تمرینات ذهنی ساده، توصیه‌های دقیق برای بهبود و مثال‌هایی واقعی از زندگی ابزاری ایده‌آل برای شما خواهد بود.

کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی پر از دستورات عملی است که به شما کمک می‌کند ذهن خود را تربیت کنید و سلامت خود را ارتقا دهید. هر ورزشی که انجام می‌دهید یا هر سطحی از تناسب اندام که داشته باشید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهبود بخشید، استرس را از بین ببرید و اضطرابتان را در رویارویی با چالش‌های زندگی کاهش دهید. همچنین می‌توانید سریع‌تر و مؤثرتر آسیب‌های وارد شده را بهبود دهید. در مجموع، با این کتاب می‌توانید ورزش را به یک عادت تبدیل کنید و احساس بهتری داشته باشید.

کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی در 15 فصل تنظیم شده است. آرنولد لییونس در این فصل‌ها حوزه‌های مختلف مهارت‌های ذهنی و زیرشاخه‌های مختلف روانشناسی ورزشی را شرح می‌دهد و از مطالعات موردی و پرسش و پاسخ برای تفهیم مطالب و مفاهیم استفاده می‌کند. مزیت این کتاب در کاربردی بودن مطالب و سرفصل‌های آن است. به‌صورتی که خواننده با حداقل وابستگی بتواند مهارت‌های ذهنی را به همراه مهارت‌های فنی و فیزیکی به کار گیرد. این کتاب را انتشارات حتمی با ترجمه‌ی روان و دقیق محمد خیبری و محسن پورمتنی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی روانشناسی ورزشی

انتشارات حتمی که ناشر تخصصی کتاب‌های حوزه‌‌ی علوم ورزشی است، مجموعه‌ای با عنوان روانشناسی ورزشی دارد که در آن بیش از 20 عنوان کتاب تخصصی و علمی را با موضوعاتی چون اصول اولیه روان‌شناسی ورزشی، اصول مشاوره در روان‌شناسی ورزشی، روان‌شناسی تصویرسازی ذهن در ورزش، ورزش و شخصیت، کاربرد روان‌شناسی در پزشکی ورزشی و دوپینگ در ورزش و مبانی روانی‌آن منتشر کرده است. کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی جزئی از این مجموعه‌ است. ضمناً ناشر انگلیسی این کتاب، انتشارات آیکون بوکس (Icon Books)، این کتاب را ذیل مجموعه‌ای با عنوان راهنمای عملی (Practical Guide) منتشر کرده است.

کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران، مربیان و همچین برای استادان، دانشجویان، پژوهشگران رشته‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی، به‌ویژه کسانی که به‌طور تخصصی در رشته‌ی روانشناسی ورزشی مطالعه می‌کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی می‌خوانیم

تصور کنید بازیکن بسکتبال هستید که به خراب کردن پرتاب‌های آزاد و از دست دادن موقعیت‌های کلیدی شناخته شده‌اید. روش غرقه‌سازی زیر را امتحان کنید. چشم‌هایتان را ببندید و تصور کنید که در بازی سرنوشت‌سازی بی‌گدار به آب زده‌اید و مورد انتقاد و سرزنش هم‌تیمی‌ها، مربی، رقبا و دوستان خود قرار گرفته‌اید. به این سناریو شکست مواردی چون دست‌های خیس عرق، تپش قلب، بوی ورزشگاه و بوی عرق بر لبان خشک خود را نیز اضافه کنید. تا کاملاً خود را در موقعیتی که تصور کرده‌اید، بیابید. تصور کنید رقیبانتان به شما پوزخند می‌زنند، هم‌تیمی‌هایتان به شما نگاه نمی‌کنند، دوستان و والدینتان ناامیدانه به شما خیره شده‌اند و تماشاچیان فریاد می‌زنند: «همه چیز را خراب کردی». این سناریو را بارها و بارها برای خود تکرار کرده و خود را غرق در اضطراب کنید. در اینجاست که باید یاد بگیرید در چنین موقعیت‌های پرفشاری در برابر اضطراب احساس مصونیت کرده و با آن مقابله کنید؛ چراکه طولی نمی‌کشد که اضطراب واکنشی را در شما بر می انگیزد. حال به این فکر کنید که چگونه می‌توانید این وضعیت را در دنیای واقعی و در فعالیت ورزشی پیاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

سخنی درباره‌ی نویسنده
سخنی از نویسنده
فصل 1: رشته روان‌شناسی ورزش: مرور کلی
فصل 2: تقویت و تنبیه
فصل 3: انگیختگی، اضطراب و سنجش آن‌ها
فصل 4: درمان اضطراب ورزشی
فصل 5: خوش‌بینی در ورزش و عمل
فصل 6: سرسختی ذهنی در ورزش و عمل
فصل 7: نظریه‌ی اسناد و کانون کنترل
فصل 8: رهبری، همبستگی گروهی و تأثیرات تماشاچیان
فصل 9: تیم‌سازی و تدوین اهداف
فصل 10: پرخاشگری و خشونت در ورزش
فصل 11: ارزیابی روانی
فصل 12: ورزشکاران ورزش‌های پرخطر، ورزشکاران آسیب‌دیده و ورزشکاران سیاه‌پوست
فصل 13: ورزش جوانان
فصل 14: زنان در ورزش
فصل 15: تمرین و تناسب اندام
ضمیمه‌ی A: تاریخچه‌ی مختصری از روان‌شناسی ورزش
ضمیمه‌ی B: اشخاص برجسته در روان‌شناسی ورزش و تمرین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی
نویسنده
مترجممحمد خبیری، محسن پورمنتی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-600-5751-59-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۴۵۰۰ ۵۲,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی

برای دریافت کتاب آشنایی با روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.