معرفی و دانلود کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی

عکس جلد کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی

جی داوز و مارک روزن در کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی، به ورزشکاران کمک می‌کنند تا سرعت عملکرد جسمانی خود را به شیوه‌ای اصولی بالا ببرند و با کمک یافته‌های اخیر علم فیزیولوژی ورزشی، تسلط ویژه‌ای بر جابه‌جایی بدن و شتاب حرکات خود داشته باشند. این کتاب شامل مجموعه‌ای از تمرینات کاربردی برای تقویت تغییر جهت سریع، معیار‌های سنجش تندی و چابکی حرکت و همچنین طراحی برنامه‌های تمرینی‌ست.

درباره‌‌ی کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی

اگر به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای به دنبال تمریناتی موثر برای افزایش چابکی حرکات ورزشی خود می‌گردید، و یا اگر به عنوان یک مربی ورزشی در جست‌وجوی یک برنامه‌ریزی هدفمند و راهگشا برای بالا بردن تندی حرکت و جابه‌جایی شاگردان خود هستید، کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی (Developing agility and quickness) این‌جاست تا شما را در رسیدن به این هدف کمک کند. جی داوز (Jay Dawes) و مارک روزن (Mark Roozen) نویسندگان این کتاب پرفایده، خود از دانشیاران حرفه‌ای مرکز NSCA یا انجمن ملی استحکام و آماده‌سازی بدنی هستند. آن‌ها در این اثر مجموعه‌ای از کاربردی‌ترین یافته‌های خود در زمینه‌ی بالا بردن توانایی سرعتی بدن را به‌طور جامع و خلاصه در اختیار خوانندگان و علاقه‌مندان دنیای ورزش و سلامت قرار می‌دهد.

کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی، در هفت عنوان و بخش اصلی نگاشته شده است. در ابتدا و پیش از ورود به هر مبحثی، باید تعریف دقیقی از چابکی و تندی حرکت و همچنین معیاری برای سنجش این دو مفهوم ارائه کرد. در حقیقت، هر ورزشکار حرفه‌ای قبل از آغاز تمرینات برای بالا بردن مهارت‌های سرعتی خود، باید به مجموعه‌ای از داده‌های اولیه در رابطه‌ با وضعیت و توانمندی جسمانی کنونی خود دسترسی داشته باشد. ملاک‌های سنجش چابکی و تندی سرعت همچنین به ورزشکار کمک می‌کند تا ارزیابی دقیق‌تری از میزان پیشرفت خود در طول تمرینات پیدا کند و از نقاط ضعف کار خود بهتر خبردار شود.

نویسندگان کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی، ضمن آن که در فصلی جداگانه به‌طور مفصل به این معیار‌های سنجش اشاره کرده‌اند، دو فصل دیگر از کتاب خود را به عوامل تأثیرگذار بر چابکی و تندی حرکت اختصاص داده‌اند. نگارندگان این اثر همچنین سعی دارند تا در کنار رویکرد علمی و اصولی به ورزش، نگاه عملی و کاربردی خود را نیز حفظ کنند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، مجموعه‌ای از تمرینات پرتکرار برای افزایش تندی و چابکی حرکت را برای خوانندگان این اثر ترتیب داده‌اند. این تمرینات به خوانندگان اثر کمک می‌کند تا به‌تنهایی و با امکانات دردسترس، بخشی از برنامه‌ی تمرینی خود را با کمک همین توضیحات و تصاویر راهنما، پیش ببرند بالا ببرند.

جی داوز و مارک روزن، نویسندگان کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی، برای کمک بیشتر به علاقه‌مندان، سرفصل مجزایی را نیز با عنوان تمرینات تخصصی تندی و چابکی در رشته‌های ورزشی ترتیب داده‌اند. این تمرینات خواننده را به‌طور اختصاصی برای بالا بردن مهارت‌های حرکتی در رشته‌ی موردنظر و حتی آماده شدن برای سطوح رقابتی آماده می‌کند. اما دیگر بخش ویژه‌ای این کتاب، عنوان طراحی برنامه‌های تمرینی برای بالا بردن چابکی و سرعت است. این فصل مخصوصاً به کمک مربیان می‌آید تا بتوانند برنامه‌های تمرینی شاگردان خود را با بازدهی بیشتری طراحی کنند و در کنار آن نیز به سلامت جسمانی ورزشکاران و جلوگیری از آسیب بدنی نیز توجه نشان دهند.

آموزه‌های کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی، در کنار تقویت مهارت‌های جسمانی، بر افزایش مهارت ادراکی نیز تمرکز دارد. این تمرینات کاربردی به ورزشکاران کمک می‌کند تا همگام با بالا بردن مهارت‌های حرکتی، قدرت تصمیم‌گیری خود را افزایش دهند و در لحظات حساس و تعیین‌کننده‌ی بازی، به‌تندی و سرعت بتوانند حرکت بعدی خود را انتخاب کنند. این کتاب راهنما محصول سال 2018 میلادی است و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات حتمی و ترجمه‌ای از مهدی روستایی، مصطفی فرهادی و حمید مهدوی به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

در نکوداشت کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی

  • این کتاب یک راهنمای آموزشی ضروری برای ورزشکاران و مربیانی است که به دنبال برتری در ورزش‌های سرعتی هستند. (معرفی سایت آمازون)

کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های تربیت بدنی، مربیان ورزشی و ورزشکاران حرفه‌ای به‌ویژه در رشته‌های سرعتی، مخاطبان اصلی این اثر پرفایده هستند.

در بخشی از کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی می‌خوانیم

اکثر رشته‌های ورزشی تیمی نظیر بیسبال فوتبال آمریکایی و فوتبال ویژگی‌هایی مثل افزایش سریع سرعت کاهش سرعت و تغییر جهت‌هایی در مسافت‌های ۹ متری دارند. علاوه بر این ورزش‌هایی که در زمین‌هایی با ابعاد مشخص برگزار می‌شوند مثل تنیس و والیبال، ورزشکاران به تغییر جهت‌های سریع در تمام جهات نیاز دارند و ممکن است آن‌ها به طور ناگهانی و در لحظه 4 تا 10 متر تغییر جهت بسیار سریع داشته باشند. بر طبق گفته مربیان و متخصصین ورزش، چابکی به معنای تغییر جهت سریع بدن و یا سرعت پاسخ دادن به محرک‌ها می‌باشد چابکی را می‌توان به اجزای تشکیل‌دهنده آن مثل فاکتورهای جسمانی و توانایی‌های شناختی تقسیم کرد که هر دوی این فاکتورها روی چابکی تأثیر چشمگیری دارند.

سرعت

ورزشکارانی که نسبت به رقبای خود سریع‌تر جابه‌جا می‌شوند، از مزیت‌های عملکردی بهتری برخوردار هستند. برای مثال، در رشته‌های ورزشی توپی، ورزشکار سریع‌تر، در مدت زمان کمتری می‌تواند توپ را تصاحب کند. به همین دلیل، فاکتور سرعت، در اکثر رشته‌های ورزشی یک مزیت عالی به حساب می‌آید. سرعت را اغلب می‌توان به وسیله سرعت خطی (دویدن در یک مسیر مستقیم،) در مسافت 37 تا 91 سانتیمتر اندازه‌گیری کرد. با این حال به خاطر داشته باشید، به استثنای دوی سرعت که ورزشکار مسافت 100متر را باید با حداکثر سرعت بدود، دراکثر رشته‌های ورزشی، ورزشکاران به ندرت یک مسیر مستقیم (حتی 30 متر) را با سرعت بالا می‌دوند و اغلب آن‌ها باید در مسیر خود تغییر جهت داشته باشند. از سوی دیگر، با وجود اینکه اکثر رشته‌های ورزشی به تغییر سرعت از یک وضعیت ایستا یا پویا احتیاج دارند، باز با این حال برای ارزیابی سرعت ورزشکاران از آزمون‌های دویدن در مسیر مستقیم استفاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: عوامل تعیین‌کننده چابک
فصل دوم: عوامل تعیین‌کننده تندی حرکت
فصل سوم: سنجش چابکی و تندی حرکت
فصل چهارم: تمرینات چابکی
فصل پنجم: تمرینات تندی حرکت
فصل ششم: طراحی برنامه‌های چابکی وتندی حرکت
فصل هفتم: تمرینات تخصصی چابکی و تندی حرکت رشته‌های ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی
نویسنده،
مترجممهدی روستایی، مصطفی فرهادی، حمید مهدوی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-600-355-161-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی

برای دریافت کتاب اصول و روش‌های توسعه چابکی و تندی حرکات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.