معرفی و دانلود کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی

کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی، منبع جامع و ارزشمندی برای متخصصان پزشکی، فیزیوتراپیست‌ها و ورزشکاران حرفه‌ای است. مطالعه‌ی این کتاب به ارتقای دانش و مهارت‌های افراد شاغل در حوزه‌ی توان‌بخشی جسمی-حرکتی کمک می‌کند. محمدرضا هاتفی، ملیحه حدادنژاد، فریده باباخانی و محدثه اشرفی‌زاده، در این اثر به شرح طیف گسترده‌ای از اختلالات اسکلتی - عضلانی، پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی

کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی، اطلاعات کاملی را برای تشخیص عارضه‌های حرکتی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. درمان‌گران با مطالعه‌ی این کتاب، با روش‌های تشخیصِ آسیب یا اختلال‌های اسکلتی - عضلانیِ بیماران آشنا می‌شوند. نویسنده‌های این اثر در کنار روش‌های تشخیص این عارضه‌ها، شیوه‌های آماده‌سازی برنامه‌ی مناسب برای توانبخشی و رفع عارضه‌های حرکتی را نیز به خواننده آموزش می‌دهند. مطالب کتاب حاضر، دلایل، علائم، تشخیص و درمان انواع اختلال‌های اسکلتی - حرکتی را پوشش داده‌ است. محتوای این کتاب بر اساس آخرین شواهد علمی و بهترین شیوه‌های فعلیِ مراقبت از بیماران مبتلا به اختلالات اسکلتی - عضلانی تدوین شده است. نویسنده‌های کتاب در نگارش این اثر رویکردی عملی را نسبت‌به ارزیابی و مدیریت اختلالات اسکلتی - عضلانی در پیش گرفته‌اند. روش‌های ارزیابیِ اختلال‌ها در این کتاب با شیوه‌ای گام‌به‌گام مطرح شده است. با مطالعه‌ی کتاب حاضر از روش‌های معاینه‌های فیزیکی، تفسیر نتیجه‌ی آزمایش‌ها و انتخاب گزینه‌های درمانی آگاه خواهید شد. پس از خواندن کتاب پیش رو، درک عمیق‌تری از علل و مکانیسم‌های مختلف اختلالات اسکلتی - عضلانی دست می‌یابید.

آزمون‌های ارزیابی اختصاصی عارضه‌های حرکتیِ این کتاب در 3 گروه قوی، متوسط و ضعیف، دسته‌بندی شده‌اند. نویسنده‌های این اثر برای راحتی خواننده، این دسته‌بندی را با نمادهای چراغ سبز، زرد و قرمز مشخص کرده‌اند. هدف هر آزمون در ابتدای همان آزمون در یک کادر مشخص نوشته شده تا یک دیدگاه کلی از آزمون در ذهن خواننده شکل بگیرد. مطالب کتاب حاضر با آموزش روش‌های ارزیابی اختلال‌های حرکتی شانه آغاز می‌شود. در این بخش، روش اجرای آزمون ارزیابی اختلال‌های شانه کاملاً توضیح داده شده است. آزمون‌هایی برای ارزیابی سندرم گیرافتادگی شانه، لابروم، بی‌ثباتی مفصل شانه، مفصل آکرومیوکلاویکولار، سندروم خروجی قفسه سینه، دیسکینزبای اسکاپولا، دفورمیتی راندد شولدر و دیسفانکشن کنترل حرکتی در فصل نخست این کتاب مطرح شده است. در ادامه‌ی کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی، آزمون‌هایِ تشخیص اختلال‌های هیپ و پِلویک، مچ و کف پا، ستون فقرات، اندام‌های فوقانی و تحتانی را مطالعه خواهید کرد. بیشتر آزمون‌های این کتاب در کنار متن، با عکس‌هایی رنگی به تصویر کشیده شده‌اند. نمادهایی برای تشخیص جهتِ حرکتِ قسمت‌های مختلف بدن در حین آزمون نیز روی این تصویرها قرار گرفته تا درک مطالب کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی برای خواننده راحت باشد. با استفاده از رویکردهای مبتنی بر شواهد ارائه شده در این کتاب، می‌توانید کیفیت مراقبت از بیمار خود را ارتقا دهید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی را انتشارات حتمی روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی برای چه کسانی مناسب است؟

پزشکان و جراحان ارتوپدی، متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپیست‌ها و ورزشکاران، مخاطب اصلی این اثر به‌‍شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی می‌خوانیم

روش اجرا: بطور کلی این آزمون معمولا برای افراد مسن و یا دارای اختلالات تعادلی انجام می‌شود. بیمار در وضعیت ایستاده به پهلو با دست غالب رو به دیوار با 90 درجه فلکشن بازو و آرنج در اکستشن کامل، و پاها به اندازه عرض شانه قرار می‌گیرد (بطوری که با دیوار تماسی نداشته باشد). ابتدا آزمونگر با استفاده از متر نواری نصب شده روی دیوار در راستای زائده آکرومیون بیمار، موقعیت سر مفاصل متاکارپوفالانژیال را در راستای متر نواری به‌عنوان نقطه شروع ثبت می‌کند. سپس از بیمار خواسته می‌شود با حفظ تماس پاشنه پاها با زمین و بدون بر هم خوردن تعادل و یا قدم برداشتن تا حد امکان دست خود را به سمت جلو حرکت داده و برای مدت 3 ثانیه حفظ کند. در همین وضعیت یکبار دیگر موقعیت سر مفاصل متاکارپوفالانژیال در راستای متر نواری به‌عنوان نقطه پایانی ثبت می‌شود. اختلاف بین نقطه شروع و نقطه پایانی به‌عنوان میزان جابجایی افقی در نظر گرفته می‌شود.

ارزیابی: اگر میزان جابجایی افقی محاسبه شده حاصل از اختلاف بین نقطه شروع و پایان کمتر از 27/2 سانتی‌متر باشد، آزمون مثبت در نظر گرفته شده و بیانگر اختلال در سیستم تعادلی می‌باشد. بااین‌حال شواهد کافی مبنی بر مثبت بودن Functional Reach Test بر پیش‌بینی خطر افتادن وجود ندارد. میزان پایایی بین آزمونگر (0/68<ICC) و درون آزمونگر (0/68<ICC) خوبی برای این آزمون جهت بررسی تعادل دینامیک گزارش شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شانه
آزمون‌های تاندونی و عضلانی
آزمون‌های سندرم گیرافتادگی شانه
آزمون‌های لابروم
آزمون‌های بی‌ثباتی مفصل شانه
آزمون‌های مفصل آکرومیوکلاویکولار
آزمون‌های سندرم خروجی قفسه سینه
آزمون‌های دیسکینزیای اسکاپولا
آزمون‌های دفورمیتی راندد شولدر
آزمون‌های دیسفانکشن کنترل حرکتی
سایر آزمون‌ها
فصل دوم: هیپ و پلویک
آزمون‌های تاندونی و عضلانی
آزمون‌های سندرم عمقی گلوتئال
آزمون‌های پاتولوژی هیپ
آزمون‌های ضایعه لابروم
آزمون‌های مفصل ساکروایلیاک
آزمون‌های بدراستایی هیپ
آزمون‌های دیسفانکشن حرکتی
فصل سوم: زانو
آزمون‌های بی‌ثباتی داخلی زانو - تک صفحه‌ای
آزمون‌های بی‌ثباتی خارجی زانو - تک صفحه‌ای
آزمون‌های بی‌ثباتی قدامی زانو - تک صفحه‌ای
آزمون‌های بی‌ثباتی خلفی زانو - تک صفحه‌ای
آزمون‌های بی‌ثباتی چرخشی قدامی داخلی زانو- چند صفحه‌ای
آزمون‌های بی‌ثباتی چرخشی قدامی خارجی زانو- چند صفحه‌ای
آزمون‌های بی‌ثباتی خلفی داخلی زانو - چند صفحه‌ای
آزمون‌های بی‌ثباتی خلفی خارجی زانو - چند صفحه‌ای
آزمون‌های مفصل پتلوفمورال
آزمون‌های منیسک
آزمون‌های ضایعه پلیکا
آزمون‌های سندرم اصطکاک ایلیوتیبیال باند
آزمون‌های بدراستایی زانو
سایر آزمون‌ها
فصل چهارم: مچ و کف پا
آزمون‌های تاندونی و عضلانی
آزمون‌های لیگامانی
آزمون‌های بی ثباتی مفصل سین دسموز
آزمون‌های سندرم شین اسپلیت
آزمون‌های بدراستایی مچ و کف پا
سایر آزمون‌ها
فصل پنجم: ستون فقرات
آزمون‌های تاندونی و عضلانی
آزمون‌های دیسفانکشن نورولوژیک
آزمون‌های بدراستایی ستون فقرات
آزمون‌های دیسفانکشن کنترل حرکتی
آزمون‌های موبیلیتی ستون فقرات
فصل ششم: عملکردی
آزمون‌های اندام فوقانی
آزمون‌های اندام تحتانی
جدول امتیازدهی
امتیازدهی الگوی حرکتی
آزمون‌های تعادل
آزمون‌های گیت
سایر آزمون‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-600-355-502-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی

برای دریافت کتاب ارزیابی‌های بالینی در اختلالات اسکلتی عضلانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.