معرفی و دانلود کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی

عکس جلد کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی
قیمت:
۱۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی

آب درمانی روشی کهن برای بهبود حال بیماران است، اما پزشکان هنوز هم این شیوه‌ی درمانی را توصیه می‌کنند. با این حال بسیاری از افراد نمی‌دانند آب چطور در درمان بیماری‌ها مؤثر است. کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی نوشته‌ی فریده باباخانی، رامین بلوچی و فاطمه جباری سعی دارد خوانندگان را با خواص درمانی آب آشنا کند و تمرین‌های توانبخشی مختلفی را برای درمان بیماری‌های گوناگون مثل دردهای عصبی در عضلات و نارسایی‌های قلبی- عروقی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

درباره‌ی کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی

برای اینکه بدانید آب درمانی تا چه اندازه می‌تواند حال جسمی و روحیتان را بهتر کند و درد نهفته در استخوان‌هایتان را تسکین ببخشد، فقط کافی است بعد از یک روز سخت کاری به زیر دوش آب ولرم بروید و یا برای دقایقی در استخری کم‌عمق قدم بزنید. اگر هم برای دردی خفیف گذرتان به مطب پزشکان بیفتد، به احتمال زیاد از پزشک می‌شنوید که آب درمانی معجزه می‌کند! با وجود این‌ها خوب است بدانید انجام تمرینات توانبخشی در آب، چگونه عضلات را تقویت می‌کند و چه تمرینات دیگری وجود دارند که از وجود آن‌ها بی‌اطلاع هستید. کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی در تلاش است تا خوانندگان را با انواع تمرینات توانبخشی و آب درمانی آشنا و تأثیری که هر کدام از آن‌ها بر تقویت روح و جسم می‌گذارند را عنوان کند.

فریده باباخانی، رامین بلوچی و فاطمه جباری کتاب خود را با توصیف حسی آشنا و دوست‌داشتنی آغاز کرده‌اند: حس شناور بودن. همین حس خوب بشر را به سوی شنا کردن و ایجاد تفریحات آبی مختلف سوق داده است. به نظر شما چرا معلق بودن در آب برای انسان‌ها خوشایند است؟ چه عنصر آرام‌کننده‌ای در آب وجود دارد؟ کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. یکی از دلایل وقوع احساس رهایی در آب، وجود فشار خفیف آب است. افرادی که دچار دردهای نخاعی و عصبی هستند، توان تحمل وزن خود بر روی زمین را ندارند و نیروی عضلاتشان برای حرکت در خشکی کافی نیست، اما آب همچون نسیمی ملایم فشاری خفیف به عضلات فرد وارد می‌کند و او را به سمت جلو سوق می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی

کتاب تصویری آب درمانی و تمرینات توانبخشی، روش‌های درمانی گوناگونی همچون حلقه‌ی بادراگاز، آی‌چی و واتسو را معرفی می‌کند. انجام این شیوه‌ها به تنهایی امکان‌پذیر نیست و باید با کمک درمانگر انجام شوند. درمانگر در شیوه‌ی بادراگاز، بخشی از بدن بیمار را بر نقطه‌ای ثابت و قابل اتکا مثل تیوپ شنا، تکیه می‌دهد و باقی بدن را در آب معلق می‌سازد. این شیوه برای بیمارانی که در مراحل اولیه‌ی توانبخشی هستند مناسب است. روش بعدی که آی‌چی نام دارد، با استفاده از تنفس عمیق، حرکات آهسته و گسترده‌ی دست و پا انجام می‌شود. این روش فعالیت نیم‌کره‌ی راست مغز را افزایش و خشم و استرس را کاهش می‌دهد. روش سوم یا همان واتسو، سعی دارد تا بیماران توان آزادسازی و انعطاف‌پذیری عضلاتشان را به دست بیاورند. این مدل درمانی بر آرام‌شدن سیستم روانی، اندام احشایی و سیستم عصبی تأثیرگذار است و در مرحله‌ی پیشرفته، بیمار بدون کمک درمانگر می‌تواند تمرین را انجام دهد.

فصل‌های پایانی کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی، به معرفی و بررسی بیماری‌های عضلانی، ریوی و عصبی اختصاص داده شده‌اند. در کتاب حاضر تمرینات آب درمانی گوناگون مثل کرال پشت و شنای قورباغه با تصاویری که شیوه‌ی اجرای تمرینات را توضیح می‌دهند، ارائه شده‌اند تا مخاطب بتواند با آگاهی و شناخت کافی، درمانی متناسب با بیماری‌اش را انتخاب کند. شاید برایتان جالب باشد اما بخش عمده‌ای از دردهای جسمی مانند درد شانه‌ها، بازوها، کمردرد و زانودرد به دلیل وجود جاذبه‌‌ی زمین است. نیروی زمین همه‌چیز را به سوی خود می‌کشد و بخش زیادی از انرژی انسان‌ها صرف غلبه بر جاذبه می‌شود. یکی از فواید معلق ماندن در آب بی‌اثر کردن قدرت جاذبه‌‌ی زمین است. بدن در وضعیت شناور، حداقل برای مدت کوتاهی از کشمکش و تنش با این قدرت عظیم آسوده است.

کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی به کوشش انتشارات حتمی منتشر شده و در دسترس خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان ورزش‌های آبی و آب درمانی و تمام افرادی که به دنبال یافتن راهی برای تسکین دردهای جسمی خود هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی می‌خوانیم

وقتی که بدن معلق و آزاد در آب انقباض را در یک سمت از اندام فوقانی- تحتانی یا تنه تجربه می‌کند و عدم انقباض را در سمتی دیگر احساس کرده، یک نیروی گشتاوری وجود دارد که بدن را به سمت انقباض حرکت می‌دهد. نیروهای مکانیکی مختلف آب این حرکت را حمایت کرده و باعث جنبش‌پذیری کلی بدن در جهتی خاص می‌شوند. قبل از اینکه بدن شروع به حرکت کند اینرسی آب غالب می‌شود. همزمان با حرکت، بدن به تدریج سرعت خود را افزایش می‌دهد، جریان متلاطمی از آب را ایجاد می‌کند و در نهایت کشش بیشتری ایجاد می‌شود. به‌علاوه، فشار روبرو ناشی از ویسکوزیته آب نیز افزایش می‌یابد. نیروهای کششی در آب به رابطه‌ی بین اختلافات در چگالی ویسکوزیته بین هوا و آب بستگی دارند. در حالت استراحت، اختلاف بین آب و هوا 1 به 4 می‌باشد. بنابراین کشش یا مقاومت در برابر حرکت در آب 14برابر کشش در هوا می‌باشد. به‌علاوه، حرکت سریع‌تر به‌واسطه‌ی جریان متلاطم آب مقاومت را افزایش می‌دهد. شیوه‌ی حلقه‌ی بادراگاز از این نیروهای مکانیکی مایع به‌عنوان مقاومت استفاده می‌کند. به این منظور در طول درمان، BRRM بیمار باید همیشه در سطح آب معلق بماند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شیوه‌ی حلقه‌ی بادراگاز
فصل دوم: آیچی
فصل سوم: واتسو
فصل چهارم: آموزش مهارت‌های شنا و اصلاحات برای توانبخشی
فصل پنجم: تمرینات آبی تخصصی قلبی- عروقی
فصل ششم: آموزش عصبی عضلانی
فصل هفتم: تمرینات ثبات مرکزی- اسکلتی عضلانی
فصل هشتم: تمرین‌های اسکلتی عضلانی- اندام فوقانی
فصل نهم: تمرین‌های اسکلتی عضلانی- اندام تحتانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات266
زبانفارسی
شابک978-600-355-067-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی

برای دریافت کتاب آب درمانی و تمرینات توانبخشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.