معرفی و دانلود کتاب اختلالات رفتاری

عکس جلد کتاب اختلالات رفتاری
قیمت:
۲۶,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلالات رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلالات رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلالات رفتاری

یکی از مشکلاتی که می‌تواند اختلالات رفتاری را در مبتلایان شدت بخشد، نپذیرفتن مشکل و جدی نگرفتن آن است. کارلا مونی در کتاب اختلالات رفتاری، گونه‌های مختلفی از این اختلالات را به مخاطبان خود معرفی می‌کند تا اگر نشانه‌هایی از افسردگی یا اختلال دوقطبی را در خود یا اطرافیانشان مشاهده می‌کنند، بتوانند هر چه زودتر از بروز مشکلاتی بزرگ‌تر و جدی‌تر جلوگیری کنند.

درباره‌ی کتاب اختلالات رفتاری

افسردگی برای افرادی که آن را تجربه نکرده‌اند، حالتی از غم و اندوه به نظر می‌رسد که در فرد مبتلا، به شکل ترجیح به منزوی بودن بروز پیدا می‌کند. اما واقعیت همیشه این‌گونه نیست. البته درست است که عده‌ای از مبتلایان به افسردگی حتی نمی‌توانند از تخت‌خواب خود بلند شوند و انگیزه‌ای برای انجام کارهای روزمره ندارد، اما تعدادی از دیگر افراد افسرده هستند که ظاهری شاداب و سرزنده دارند و هیچ‌کسی حدس نمی‌زند که آن‌ها نیز دچار افسردگی حاد باشند. درواقع با وجود اینکه انگار ابری از غم همیشه بالای سر آن‌ها می‌بارد و نمی‌توانند از زیر سایه‌ی آن بگریزند، ظاهری متفاوت با این حس‌وحال را از خود بروز می‌دهند. این افراد با خوش‌رویی و خنده سر کار خود حاضر می‌شوند، درحالی‌که تمام مسیر خانه تا رسیدن به آن‌جا را گریسته‌اند و به هر پل مرتفعی، همچون فرصتی برای خودکشی نگاه کرده‌اند.

کتاب اختلالات رفتاری (Mood Disorders) نوشته‌ی کارلا مونی (Carla Mooney)، چیستی و ماهیت اختلالات رفتاری را با کمک‌گرفتن از تجربیات مبتلایان و روان‌پزشکان گوناگون شرح داده است. اختلالات رفتاری یا خلقی به گونه‌های تک‌قطبی (افسردگی) و دوقطبی (افسردگی - شیدایی) تقسیم می‌شوند. شایع‌ترین اختلال خلقی، افسردگی است که ده درصد از مردم آمریکا را درگیر خود کرده و یازدهمین دلیل مرگ را در این کشور به خود اختصاص داده است. این اختلال در زنان نسبت به مردان شایع‌تر است و عوامل فرهنگی، عرفی، هورمونی و ژنتیکی از مهم‌ترین بسترهای به‌وجودآورنده‌ی آن محسوب می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب اختلالات رفتاری

کارلا مونی برای نگارش کتاب اختلالات رفتاری، با عده‌ای از مبتلایان به افسردگی گفت‌وگو کرده است. طبق مشاهدات او، مبتلاشدن به افسردگی با موقعیت اجتماعی و اقتصادی افراد ارتباط چندانی ندارد و نام افراد ثروتمند و موفقی همچون شاون اندروز، بازیکن خط حمله‌ی فیلادلفیا ایگلز، نیز در لیست مبتلایان به افسردگی دیده می‌شود. این اختلال تک‌قطبی می‌تواند دوره‌ای باشد و تنها زمانی که فرد در شرایط پرفشار، استرس‌زا و یا حتی فصل خاصی از سال قرار می‌گیرد، نشانه‌های خود را نمایان کند. نوع دیگری از افسردگی هم وجود دارد که مزمن و حاد است و در هیچ لحظه‌ای فرد مبتلا را رها نمی‌کند. افرادی که به افسردگی مزمن دچار هستند، به‌طور دائم غم غیرقابل تحملی را تجربه می‌کنند و حتی در بهترین روزهای زندگی هم نمی‌توانند طعم شادمانی را بچشند.

کتاب اختلالات رفتاری علاوه‌بر اختلال افسردگی، عوامل پدیدآمدن و نشانه‌های رفتاری اختلال دوقطبی را نیز به‌طور موجز عنوان می‌کند. اختلال دوقطبی یا همان افسردگی - شیدایی برخلاف افسردگی حاد، در مردان و زنان به‌طور مساوی شیوع دارد. کارلا مونی در کتاب خود عنوان می‌کند که برخی از مبتلایان به اختلال دوقطبی، بیشتر درگیر سویه‌ی افسردگی آن هستند و عده‌ای دیگر اغلب با سویه‌ی شیدایی آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

مبتلایان به اختلال دوقطبی ممکن است برای ساعتی بسیار شاد، برون‌گرا و پرانرژی باشند و بعد، ناگهان به غار تنهایی خود پناه ببرند. بخش خطرناک این مشکل از جایی آغاز می‌شود که فرد، هنگام غرق‌شدن در سویه‌ی شیدایی، تصمیماتی می‌گیرد و اقدام به کارهایی می‌کند که در زمان غلبه‌ی سویه‌ی افسردگی، توانایی ادامه‌دادن و به پایان‌رساندن آن‌ها را ندارد. کارلا مونی پس از مطالعه‌ی تحقیقات روان‌پزشکان گوناگون، به آماری دست یافته که مشخص می‌کند بیش از پنج‌میلیون نفر از آمریکایی‌های بالای هجده سال، به اختلال دوقطبی مبتلا هستند. او در کتاب اختلالات رفتاری اعلام می‌کند که دلایل بیولوژیکی، تروماهای کودکی و ریشه‌های وراثتی در ابتلای افراد به این اختلال نقش پررنگی دارند.

مؤسسه‌ی ملی سلامت روان که از سال 1949 میلادی مشغول به تحقیق در حوزه‌ی مسائل مختلف روانشناسی بالینی است، عنوان می‌کند که متأسفانه افراد برای گریز از روبه‌روشدن با اختلالات خلقی خود و به جای پذیرفتن آن‌ها، به رفتارهای پرخطری همچون مصرف موادمخدر، ارتباطات جنسی محافظت‌نشده، پرخاشگری و بزهکاری روی می‌آورند. این قضیه اهمیت بررسی افسردگی، به‌عنوان یکی از شایع‌ترین اختلالات خلقی، توسط کارلا مونی را نشان می‌دهد. کتاب اختلالات رفتاری با ترجمه‌ی فاطمه دباغ به زبان فارسی که ازجمله کتاب‌های حوزه‌ی روان‌شناسی محسوب می‌شود، توسط انتشارات راه طلایی منتشر شده است.

کتاب اختلالات رفتاری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به روان‌شناسی عمومی و روان‌پزشکی و اساتید و دانشجویان رشته‌ی روان‌شناسی از مخاطبان اصلی کتاب اختلالات رفتاری هستند؛ اما با توجه به شایع‌بودن اختلال افسردگی در میان افراد متعلق به قشرهای گوناگون جامعه، مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی افرادی که ممکن است روزی با افسردگی مواجه شوند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اختلالات رفتاری می‌خوانیم

اعضای نزدیک خانواده و دوستان اغلب به‌شدت تحت تأثیر اختلال خلقی عزیزانشان قرار می‌گیرند.

اختلالات خلقی همچنین می‌تواند مشکلاتی را در محل کار و مدرسه ایجاد کند. فرد ممکن است در بحبوحه دوره افسردگی، در محل کار یا مدرسه غیبت داشته باشد، زیرا نمی‌تواند از رختخواب خارج شود. ممکن است عملکرد افراد در خانه، مدرسه و محل کار دچار اختلال شود، زیرا آن فرد نمی‌تواند تمرکز کند و به‌راحتی حواسش پرت می‌شود. راب به‌تازگی توسعه آموزش عمومی خود را دریافت کرده بود و زمانی ‌که افسردگی شروع شد، شغل جدیدی را شروع کرده بود. غم و اندوه او به خشم تبدیل شد و او به خانواده و دوستانش حمله کرد. وقتی برادرش به او پیشنهاد داد به پزشک مراجعه کند، راب در ابتدا نپذیرفت. راب به یاد می‌آورد: «اما بعد از چند هفته، من در محل کار دچار نیز مشکلاتی شدم. بعضی وقت‌ها چون شب قبل نمی‌توانستم بخوابم، در محل کار غیبت می‌کردم. وقتی اخراج شدم، می‌دانستم که باید به حرف برادرم گوش کنم و کمک بگیرم.»

اعضای نزدیک خانواده و دوستان اغلب به‌شدت تحت تأثیر اختلال خلقی عزیزانشان قرار می‌گیرند. به نظر می‌رسید که اِمی آرونسون، یک سوپرمدل تمام‌عیار، زندگی عالی با شغلی موفق، شوهری دوست‌داشتنی و نوزاد دختر جدیدی داشته باشد. بااین‌حال، بلافاصله پس از تولد دخترشان، شوهر امی، فیلیپ، دچار افسردگی شدید شد. به‌گفته امی، افسردگی فیلیپ تأثیر مخربی بر او داشت. او می‌گوید:

به نظر می‌رسید که هر روز، ما یک قطعه دیگر از فیل را از دست می‌دهیم.... هیچ پایانی برای آن وجود نداشت و به یاد دارم که فکر می‌کردم هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند آنچه را که من می‌بینم ببیند. هیچ‌کس نمی‌داند که چه روزگاری را از سر ‌گذارندیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
اختلالات خلقی در یک نگاه
بررسی اجمالی
اختلالات قطبی چه هستند؟
نقل‌قول‌های منابع اولیه
حقایق و تصاویر
چه چیزی باعث اختلالات خلقی می‌شود؟
نقل‌قول‌های منابع اولیه
حقایق و تصاویر
اختلالات قطبی چگونه مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند؟
نقل‌قول‌های منابع اولیه
حقایق و تصاویر
چه درمان‌هایی برای اختلالات خلقی وجود دارد؟
نقل‌قول‌های منابع اولیه
حقایق و تصاویر
پاسخ به درمان با شوک الکتریکی
افراد کلیدی و گروه‌های حامی
گاه‌شماری
یادداشت‌ها
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلالات رفتاری
نویسنده
مترجمفاطمه دباغ
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-622-5638-04-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلالات رفتاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اختلالات رفتاری

برای دریافت کتاب اختلالات رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.