معرفی و دانلود کتاب اختلال شخصیت

عکس جلد کتاب اختلال شخصیت
قیمت:
۳۶۹۰۰ ۱۸,۴۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلال شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلال شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلال شخصیت

لیدیا بجورنلوند در کتاب اختلال شخصیت به یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی پرداخته است. او در این کتاب راهنما، با تکیه بر نقل‌قول‌ها، عقاید‌، آراء، داده‌های آماری و روایات عینی، علل ابتلای به این بیماری، نحوه‌ی تأثیر آن بر افراد مختلف، نمودها و نشانه‌های بیرونی، و انواع گزینه‌های درمانی موجود را معرفی کرده است. قطعاً تجربه‌ی برخورد با چنین بیمارانی کمی عجیب یا تا حدی ترسناک است اما باید پذیرفت که اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این زمینه نیز مانند هر بیماری دیگری، الزامی است.

درباره‌ی کتاب اختلال شخصیت

شاید شما هم تجربه‌ی برخورد با افراد بزرگسالی را داشته باشید که در ظاهر بسیار معمولی و نرمال هستند اما پس از مدت کوتاهی صحبت کردن یا برقراری ارتباط با آن‌ها متوجه بروز برخی رفتارهای عجیبشان می‌شوید. افرادی که برای ساعاتی خوش‌برخورد، آرام و مهربان هستند اما در عرض مدت کوتاهی خشمگین و پرخاشگر می‌شوند. یا کسانی‌که به‌شکلی افراطی از خود تعریف کرده و با حرف‌های تکراری در شما و دیگر اطرافیان دافعه ایجاد می‌کنند. در برخی موارد نیز وابستگی‌های عجیب و بیمارگونه در روابط عاطفی بین زوجین وجود دارد که یکی از آن‌ها دیگری را کلافه کرده و ناخواسته موجب سرد شدن احساساتش می‌شود. بعضی از آدم‌ها هم تجربه‌ی مشاهده‌ی وسواس‌های رفتاری عجیب‌وغریب را دارند. بدون شک برخوردهای نزدیک با چنین افرادی، تجربه‌ای نسبتاً ناخوشایند و بعضاً ترسناک خواهد بود اما باید به خاطر سپرد که آن‌ها نیز عضوی از اجتماع هستند و کنار آمدن با بیماری‌شان، نیاز به آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی دارد. طبق گزارشات کتابچه‌ی راهنمایی که توسط روان‌پزشکان آمریکایی استفاده می‌شود، تابه‌حال 10 اختلال شخصیتی شناسایی شده و مورد بررسی‌های گسترده قرار گرفته است: اختلال شخصیت پارانوئید، اسکیزوئید، اسکیزوتایپال، رفتارهای ضداجتماعی، مرزی، هیستریونیک، خودشیفتگی، اجتنابی، وابسته، و اختلال شخصیت وسواسی اجباری.

لیدیا بجورنلوند (Lydia Bjornlund) در کتاب اختلال شخصیت (Personality Disorders) با تکیه بر داده‌های آماری و بررسی موارد عینی به توضیحات گسترده‌ای پیرامون این ده نوع اختلال پرداخته است. در این کتاب راهنما می‌خوانید که اکثر کارشناسان معتقدند بین 9 تا 15 درصد از بزرگسالان آمریکایی حداقل از یک اختلال شخصیت رنج می‌برند. به نظر می‌رسد اختلال شخصیت مرزی و اختلال شخصیت اجتنابی شایع‌ترین نوع از اختلالاتی هستند که بیش از 1 نفر از هر 20 آمریکایی را مبتلا می‌کنند که مورد اول به‌دلیلِ خطر بالای خودکشی و رفتارهای بی‌پروا، جدی‌ترین اختلال در نظر گرفته می‌شود. به نظر می‌رسد که اختلالات شخصیت هم مبنای ژنتیکی و هم پایه‌ی محیطی دارند. این بیماری‌ها معمولاً در اواخر نوجوانی یا جوانی خود را نشان می‌دهند، اگرچه در بسیاری از افراد نیز الگوهای فکری و رفتاری این اختلال‌ها در دوران کودکی بروز پیدا می‌کنند.

حقیقت تلخ این است که افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی بیشتر در معرض خطر افسردگی، اضطراب، سوءمصرف مواد مخدر، اختلالات پرخوری و ابتلا به چاقی مفرط، بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های جسمی هستند. اما چه باید کرد؟ شاید شما هم از کسانی باشید که خودتان یا یکی از نزدیکان و عزیزانتان از اختلال شخصیت رنج می‌برید و به دنبال راه چاره‌ای برای آن می‌گردید. به ادعای لیدیا بجورنلوند روان‌درمانی، اساس و بنیاد اکثر رویکردهای درمانی برای اختلالات شخصیتی است، اگرچه ممکن است در برخی مواردِ حادتر، داروها نیز برای کاهش برخی از علائم استفاده شوند.

بجورنلوند کتاب اختلال شخصیت را در پنج بخش به رشته‌ی تحریر درآورده و به ارائه‌ی پاسخ‌هایی برای سؤالات بنیادین پرداخته است. نمونه‌هایی از این عناوین و سوالات به این شرح‌اند: «اختلالات شخصیت در یک نگاه»، «اختلالات شخصیتی چیست؟»، «علل اختلالات شخصیت چیست؟»، «اثرات اختلالات شخصیت چیست؟» و «آیا مردم می‌توانند بر اختلالات شخصیت غلبه کنند؟». بخش اول کتاب به بیانی اجمالی درباره‌ی انواع اختلال شخصیتی اختصاص دارد. اینکه اصلاً این نوع بیماری‌ها چه تعریفی دارند و علل ابتلا به آن‌ها چیست. در ادامه نیز به تفصیل به هر یک از انواع اختلالات شخصیتی پرداخته شده. رویکرد نویسنده در این کتاب تکیه بر آمار و داده‌های عددی و نقل‌قول‌ها از بیمارانی بوده که یا در مراحل درمانی به سر می‌برند یا درمان شده‌اند. در هر بخش از کتاب، نقل‌قول‌ها، داده‌ها و تصاویری وجود دارد که در حکم مهر تأییدی بر موثق بودن اطلاعات ارائه‌شده توسط نویسنده است.

انتشارات راه طلایی کتاب اختلال شخصیت را با ترجمه‌ی فارسی نسرین دورقی‌زاده منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب اختلال شخصیت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال کسب اطلاعات در زمینه‌ی انواع اختلالات شخصیتی هستید، این کتاب اطلاعات جامع و موثقی را در اختیارتان خواهد گذاشت.

در بخشی از کتاب اختلال شخصیت می‌خوانیم

مانند بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی، آماندا وانگ همیشه احساس متفاوتی نسبت به دیگران داشت. او درباره‌ی شخصیت خود از درون احساس پوچی، بی‌اهمیت بودن و گیجی می‌کرد. آماندا می‌گوید: «احساس می‌کردم به نوعی اختلال دچار شده‌ام. این با چیز کوچکی شروع و سپس به‌نوعی تشدید می‌شد و من فکر می‌کردم بدترین فرد جهان هستم و هیچ ارزشی ندارم... تصور نمی‌کردم که این یک اختلال روانی است... فقط احساس می‌کردم که دوست ندارم این‌گونه باشم».

وانگ در 27 سالگی، پس از بستری شدن در بیمارستان، مبتلا به یک بحران عمیق و اختلال شخصیت مرزی تشخیص داده شد. با اقدامات درمانی، وانگ توانست با افکار خودکشی و احساسات پوچی خود دست‌وپنجه نرم کند. اما او می‌نویسد که این یک مبارزه‌ی روزانه است. وانگ در وبلاگ خود درباره‌ی این بیماری به آموزش و الهام بخشیدن به افراد مبتلا و ایجاد تغییرات مثبت پرداخت ‌و از تلاش خود برای مقابله با احساسات شدید خود سخن گفت:

باید اعتراف کنم مواقعی وجود دارد که می‌توانم صراحتاً بگویم چقدر از خودم متنفرم. احساس می‌کنم‌ لیاقت زنده بودن را ندارم. احساس می‌کنم‌ اگر همین امروز بمیرم، هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد. من واقعاً مهم نیستم. انسان بی‌ارزشی هستم... اینکه برخلافِ میلت عمل کنی کار سختی است. انگار تمام دنیا علیه شما توطئه و زمینه‌چینی می‌کنند تا تسلیمشان شوید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
اختلالات شخصیت در یک نگاه
بررسی اجمالی
اختلالات شخصیتی چیست؟
نقل‌قول منبع اولیه
داده‌ها و تصاویر
علل اختلالات شخصیت چیست؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
داده‌ها و تصاویر
اثرات اختلالات شخصیت چیست؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
داده‌ها و تصاویر
آیا مردم می‌توانند بر اختلالات شخصیت غلبه کنند؟
نقل‌قول‌های منبع اولیه
داده‌ها و تصاویر
منابع
فهرست تصاویر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلال شخصیت
نویسنده
مترجمنسرین دورقی زاده
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-622-94919-7-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۶۹۰۰ ۱۸,۴۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلال شخصیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اختلال شخصیت

برای دریافت کتاب اختلال شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.