معرفی و دانلود کتاب آموزگار

عکس جلد کتاب آموزگار
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزگار

آدی، دانش‌آموزی که سال گذشته شایعات زیادی را پشت سر گذاشته، بار دیگر باید با همه‌ی اتهامات روبه‌رو شود و چه بسا که ماجراهای جدیدی انتظار او را می‌کشد. کتاب آموزگار، یکی از پرفروش‌های نیویورک تایمز، به قلم نویسنده‌ی پرفروش، فریدا مک فادن، داستانی معمایی و جنایی است که اسراری پیچیده و انتقامی قدیمی را در دل خود دارد؛ اسراری که مربوط به یک مدرسه و یک رابطه‌ی شاگرد و معلمی است.

درباره‌ی کتاب آموزگار

ایو زندگی خوبی دارد. او هر روز از خواب بیدار می شود، همسرش، نات، را می‌بوسد و برای تدریس ریاضی به دبیرستان محلی می‌رود. شوهر ایو هم مثل او معلم است و در همان مدرسه‌ای که ایو درس می‌دهد، انگلیسی تدریس می‌کند. او مردی مهربان، خوش‌تیپ و از معلم‌های محبوب دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان دختر است. در زندگی ایو و نات، شخصیت‌های اصلی کتاب آموزگار (The Teacher) نوشته‌ی فریدا مک فادن (Freida McFadden)، همه چیز سر جای خودش است تا اینکه شایعه‌ای زشت و زننده در مدرسه می‌پیچد.

معرفی و دانلود کتاب آموزگار

طرف دیگر داستان کتاب آموزگار، دانش‌آموزی به نام آدی است که از رفتن به مدرسه اکراه دارد. او حاضر است سخت‌ترین کارهای دنیا را انجام دهد؛ اما به مدرسه نرود. سال گذشته، رسوایی رابطه‌ی آدی و معلمش، او را در مرکز توجه قرار داد. به همین خاطر او به مادرش اصرار می‌کند که در خانه درس بخواند؛ اما مادرش با این تصمیم مخالف است. نمی‌توان به آدی اعتماد کرد؛ او دروغگو است، به مردم صدمه می‌زند و زندگی‌ها را نابود می‌کند. حداقل این چیزی است که همه می‌گویند. اما هیچ‌کس آدی واقعی را نمی‌شناسد. هیچ‌کس رازهایی را که می‌تواند او را نابود کند، نمی‌داند. آدی برای مسکوت نگه داشتن آن‌ها هر کاری انجام می‌دهد. ضمناً آدی در مدرسه هم‌کلاسی قلدر و مشکل‌سازی به نام کنزی دارد. کنزی دختری زیبا، قدبلند با اندامی کشیده و موهای ابریشمی بلند و طلایی است. از آن دخترهای جذاب که همه دوست دارند دور او جمع شوند؛ کنزی اکثر مواقع آدی را مسخره می‌کند و آدی که نمی‌تواند از پس او بر بیاید، تمام تلاشش را می‌کند تا از روبه‌رو شدن با او پرهیز کند. کنزی یکی دیگر از مشکلاتی است که آدی در مدرسه پیش رو دارد و مدرسه را به کام او تلخ می‌کند.

کتاب آموزگار با توصیف صحنه‌ای تاریک، مخوف و اسرارآمیز از کسی آغاز می‌شود که نزدیک غروب، در هوایی سرد و در میان جنگل، مشغول کندن زمین با بیل است تا جسدی را چال کند. چنین ورودی به داستان از همان ابتدا خواننده را مجذوب می‌کند. غالب فصل‌های داستان به صورت متناوب از زبان ایو، آدی و گاهی هم نات روایت می‌شود. ضمناً محیط مدرسه، دخترهای مدرسه‌ای و صحنه‌ی رقابت آدی با دختری زیبا که کسی جرئت مقابله با او را ندارد، فضای داستان‌های نوجوانان را به متن می‌افزاید و از همان ابتدا مخاطب را به این فکر وا می‌دارد که ماجرای رسوایی آدی و معلمش چیست و در این بین چه جنایتی رخ داده است؟ این کتاب را که یکی از آثار جنایی و معمایی نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز و خالق رمان پرفروش خدمتکار است، نشر نون با ترجمه‌ی نشاط رحمانی‌نژاد منتشر کرده است.

معرفی و دانلود کتاب آموزگار

جوایز و افتخارات کتاب آموزگار

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز؛
  • بهترین کتاب بوک تاک (انجمن کتاب و ادبیات در اپ تیک تاک).

نکوداشت‌های کتاب آموزگار

  • یک تریلر روان‌شناختی و هیجان‌انگیز از فریدا مک‌فادن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز و یو‌اس‌ای تودی. (آمازون)
  • جدیدترین نسخه از آثار مک فادن که خوانندگانی را که در ابتدا داستان را به‌عنوان یک تعلیق داخلی بی‌نظیر می‌پندارند، هیجان‌زده می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)
  • این متن تاریک از مک‌فادن که از دیدگاه‌های متناوب ایو و آدی روایت می‌شود، در پایان یک پیچش غیرمنتظره و درخشان دارد. برای طرفداران آثار هیجانی روانشناختی این کتاب ضروری است. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • فریدا مک فادن اسرار و دروغ‌ها را انباشته می‌کند و به‌آهستگی حقیقت را فاش می‌کند تا به نتیجه‌ای انفجاری برسد. پس از اینکه گردوغبار فروکش کرد، او بمب دیگری را نمایان می‌کند که همه چیز را تغییر می‌دهد. (بوک لیست)
  • کتاب آموزگار یک تریلر روان‌شناختی با پیچ‌وتاب‌های هوشمندانه است که خوانندگان و شخصیت‌ها را از ابتدا تا انتها متحیر نگه می‌دارد. نویسنده‌ی کتاب، فریدا مک فادن، هنر خود را تقریباً به کمال رسانده است؛ مخصوصاً وقتی صحبت از آن شوک‌های آخرین لحظه‌ای باشد که هیچ‌کس نمی‌بیند. از این نظر، آموزگار تریلری روان‌شناختی است؛ شاهکاری از توهمات با شخصیت‌های غیرقابل اعتماد و رسوایی بیش از حد. (مجله‌ی راز و تعلیق)
  • رازها در همه جای این روایت درخشان وجود دارد. مانند قطار حرکت می‌کند و شگفتی‌های زیادی را در طول راه ارائه می‌کند. (نقدهای فرست کلو)

کتاب آموزگار برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان جنایی و معمایی برای همه‌ کسانی که به داستان‌های هیجان‌انگیز، پرپیچ‌و‌خم و جنایی علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب آموزگار می‌خوانیم

مدرسه خوب است تا وقتی که به زمان ناهار می‌رسیم.

یعنی... عالی نیست... یا چنین چیزی. مثل خارق‌العاده‌ترین روز زندگی‌ام نیست. اما خوب است. بچه‌های زیادی در یک روز مدرسه با هم معاشرت می‌کنند، اما این‌طور نیست که مجبور باشی با بچه‌های دیگر صحبت کنی. وارد کلاس می‌شوی، روی صندلی می‌نشینی و بعد مدت چهل دقیقه به صحبت‌های معلم گوش می‌دهی. سپس به کلاس بعدی‌ات می‌روی.

پس خوب است که کسی با من حرف نمی‌زند.

اما ساعت ناهار فرق می‌کند، چون همه گروهی نشسته‌اند و با همدیگر صحبت می‌کنند. اگر همراه بقیۀ بچه‌ها نباشی، پس یک جور بازنده هستی که هیچ‌کسی نمی‌خواهد با او معاشرت کند. و امروز من این‌طور هستم.

پیش از این هم دوستان زیادی نداشته‌ام. در بیشتر دوران تحصیلی، فقط من و هادسون بودیم. نقشه می‌کشیدیم که ساعت ناهارمان همزمان باشد تا بتوانیم کنار هم بنشینیم. چون او هم مثل من نمی‌خواست تنها باشد. خنده‌دار است، چون وقتی دبستانی بودیم، هادسون بیشتر از من طرد شده بود. انگار هادسون یک جور شپش کشنده داشت و من هم فقط یک بچۀ ساکت بودم که در صحبت کردن با بچه‌هایی که نمی‌شناختم مشکل داشتم. اما بیشتر دانش‌آموزها به‌شدت هادسون را عذاب می‌دادند. روزگارش را سیاه کرده بودند.

امروز، وقتی دارم از بین ردیف نیمکت‌های چسبناک می‌گذرم، سینی‌ام را که حاوی یک هات‌داگ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، چند بسته سس گوجه‌فرنگی و یک کارتن شیرشکلات است، در دستانم می‌فشارم و به معنای واقعی کلمه نمی‌دانم کجا می‌خواهم بنشینم. با چندتا از بچه‌هایی که قبلاً با آن‌ها صمیمی بودم، ارتباط چشمی برقرار می‌کنم و آن‌ها سریع به سمت دیگری نگاه می‌کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزگار
نویسنده
مترجمنشاط رحمانی نژاد
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-8172-14-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان جنایی و معمایی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزگار

Sam.Gh
۱۴۰۳/۷/۲۴
کتابی خوب دیگری از مک فادن. به پای کتابای دیگه ش نمیرسه. بااینحال به جنایی خوان‌ها توصیه میکنم‌. درباره زوج معلمی هست که دررابطه با دانش آموزان دبیرستانشون مشکلاتی پیدا می‌کنند. به نظرم آموزگار ترجمه خوبی برای teacher نیست. چون دررابطه با مدرسه ابتدایی نیست. و دردبیرستان اتفاق می‌افتد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آموزگار

برای دریافت کتاب آموزگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.