معرفی و دانلود کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی

عکس جلد کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی

کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی به همه‌ی سؤالاتتان درباره‌ی این مقوله‌ی مهم پاسخ می‌گوید و به شما می‌آموزد که چگونه خودآگاه باشید، چه زمانی واکنش‌های درست نشان دهید و احساسات اطرافیانتان را درک کنید. نویسندگانی چون دانیل گلمن و آنی مک‌کی در این مقالات نشان می‌دهند که هوش هیجانی در توسعه‌ و موفقیت کسب‌وکار چه نقش مهمی ایفا می‌کند.

درباره‌ی کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی

آیا می‌توانید احساسات خود را تشخص دهید؟ آیا قادر به مدیریت احساسات خود در شرایط بحرانی هستید یا در چنین وضعیتی در باتلاق احساسات منفی گرفتار می‌شوید؟ آیا برای انجام کارهایتان انگیزه‌ی درونی دارید یا عاملی بیرونی شما را وادار به انجام کارها می‌کند؟ آیا به احساسات دیگران سریع و مؤثر واکنش نشان می‌دهید؟ اگر به این سؤالات پاسخ مثبت داده‌اید، احتمالاً در پرورش مهارت‌های مرتبط با هوش هیجانی موفق بوده‌اید. هوش هیجانی جایی است که در آن شناخت و احساسات به یکدیگر می‌رسند. ظرفیت ما در انعطاف‌پذیری، همدلی، مدیریت بحران و حل تعارض‌های معمول، بر عهده‌ی هوش هیجانی است. پرورش و رشد هوش هیجانی به زندگی شادتر و رضایت‌بخش‌تری منجر خواهد شد. همچنین در سال‌های اخیر هوش هیجانی به یکی از مهم‌ترین معیارهای استخدام تبدیل شده است و در جلسات مصاحبه به آن توجهی ویژه می‌شود. با وجود پیشرفت علم و افزایش مطالعات در زمینه‌ی هوش هیجانی، هنوز هم که هنوز است، سؤالات بسیاری به وجود می‌آید: آیا هوش هیجانی اکتسابی است یا ذاتی؟ آیا هوش هیجانی در مدیریت و رهبری یک گروه ضروری خواهد بود؟ چه ویژگی‌هایی در هوش هیجانی مؤثرند؟ و... .

معرفی و دانلود کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی

مجله‌ی کسب‌وکار هاروارد بخشی از گروه دانشگاه هاروارد است که در آن درباره‌ی موضوعات روز جامعه مانند رهبری، استراتژی، نوآوری و مدیریت سخن گفته می‌شود. در کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی (HBR's 10 Must Reads on Emotional Intelligence) بزرگان این عرصه مانند دانیل گلمن (Daniel Goleman) درباره‌ی این مهارت در کسب‌وکار سخن می‌گویند. گلمن در اولین مقاله از مهم‌ترین نکته‌ی کتاب پرده برمی‌دارد: هوش هیجانی حیاتی‌ترین مهارت رهبران است. برخی از مهارت‌ها مانند خودآگاهی یا انگیزه ذاتی هستند؛ اما همه‌ی آن‌ها را می‌توان با کمی توجه رشد داد. از نظر گلمن، عناصر هوش هیجانی عبارتند از:

  • خودآگاهی: مهارت شناخت نقاط قوت و ضعف، انگیزه‌ها، ارزش‌ها و تأثیر خود بر دیگران
  • مدیریت احساسات: کنترل احساسات و تغییر خلق و خوی منفی و مخرب
  • انگیزه: لذت بردن از موفقیت‌ها به خاطر خودشان نه برای دیگران
  • همدلی: درک احساسات دیگران
  • مهارت اجتماعی: ایجاد رابطه با دیگران و تلاش برای سوق دادن آن‌ها به هدف مدنظر

کسانی که می‌خواهند هوش هیجانی را در خود پرورش دهند باید فهرستی از ارزش‌ها، اهداف و نقاط قوت و ضعفشان تهیه کنند و برای تغییر و بهبود خود استراتژی بچینند. ایجاد عادات جدید دشوار است؛ بنابراین باید خودمان را صادقانه ارزیابی کنیم و از دیگران بازخورد بگیریم. شاید طی چنین مسیری در ابتدا دشوار به نظر برسد؛ اما با کمک کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد، رسیدن به هدف میسر خواهد شد.

دنیل گلمن به همراه ریچارد بویاتزیس (Richard Boyatzis) و آنی مک‌کی (Annie McKee) در دومین مقاله‌ی کتاب از مزایای هوش هیجانی برای رهبران بیشتر می‌گوید. تحقیقات این سه نفر نشان می‌دهد که سطوح بالای هوش هیجانی باعث می‌شود که کارمندان به‌خوبی یاد بگیرند، به‌راحتی خطر کنند و به رهبر گروه اعتماد تام و تمام داشته باشند. محیط شاد کاری بازدهی کارمندان را بالا می‌برد و به تصمیم‌گیری بهتر و موفقیت در کسب‌وکار منجر می‌شود. در این مقاله بیشتر به علوم اعصاب و آزمایش‌های مرتبط با آن پرداخته می‌شود. در دو مقاله‌ی بعدی نیز باز هم به مهارت‌های رهبران در کسب‌وکارها اشاره می‌گردد.

ممکن است افراد یک تیم همه از هوش هیجانی متوسط به بالایی برخوردار باشند؛ اما در کنار یکدیگر به بازدهی لازم نرسند. اما چطور چنین چیزی امکان دارد؟ در مقاله‌ی پنجم کتاب با عنوان «ایجاد هوش هیجانی در گروه‌ها» ونسا دروسکات (Vanessa Urch Druskat) و استیون وولف (Steven B. Wolff) مدل‌هایی با بهره‌گیری از هنجارهای شرکت IDEO معرفی می‌گردد. شرکتی که تفریح و لذت بردن در آن اهمیتی ویژه دارد و در اوایل سال‌های هزاره‌ی دوم میلادی بسیار معروف بود. در یکی دیگر از مقالات درباره‌ی آسیب‌های پرخاشگری و گستاخی در محیط کار پرداخته می‌شود و در مقاله‌ای دیگر دایان کوتو (Diane L. Coutu) از تاب‌آوری می‌گوید. در آخرین مقاله اندرو کمپبل (Andrew Campbell) و دیگر همکارانش به این سؤال پاسخ می دهند که چرا رهبران خوب تصمیم‌های بد می‌گیرند.

به طور کلی کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی باعث می‌شود به محیط کسب‌وکار بیشتر دقت کنید و برای تقویت مهارت‌های نرم قدمی بردارید. تجربه کردن و تمرین، مهم‌ترین قدم‌ها هستند و نمی‌توانید با صرف خواندن مقالات این کتاب این مهارت‌ها را بیاموزید. انتشارات آموخته این کتاب را با ترجمه‌ی محمدحسین وحدتی‌نژاد منتشر کرده است.

کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی مدیران و رهبران کسب‌وکارها لازم است کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی را مطالعه کنند. اگر مدیر نیستید و در محیط کسب‌وکار با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، این کتاب را بخوانید.

در بخشی از کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی می‌خوانیم

سالیان متمادی بر سر این موضوع بحث بوده که ویژگی‌های رهبری ذاتی‌اند یا اکتسابی. بحث درباره‌ی هوش هیجانی نیز این ‌چنین بوده است. برای مثال، افراد با میزان همدلی خاصی به دنیا می‌آیند یا آن را در نتیجه‌ی تجارب زندگی به دست می‌آورند؟ هر دو گزینه صحیح است. پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند که هوش هیجانی دارای یک مؤلفه‌ی ژنتیکی است. پژوهش‌های روان‌شناختی و تکوینی هم مشخص کرده‌اند که پرورش نیز در هوش هیجانی نقش خود را ایفا می‌کند. اینکه هرکدام چقدر تأثیر دارند، شاید هیچ‌گاه معلوم نشود؛ اما هم پژوهش و هم تجربه ثابت کرده‌اند که هوش هیجانی را می‌توان کسب کرد.

یک چیز قطعی است: هوش هیجانی همراه با سن افزایش می‌یابد. یک واژه‌ی قدیمی برای این پدیده وجود دارد: بلوغ. ولی حتی با وجود بلوغ، برخی افراد برای بالابردن سطح هوش هیجانی خود به آموزش نیازمندند. متأسفانه بیشتر برنامه‌های آموزشی که قصد دارند مهارت‌های رهبری از جمله هوش هیجانی را پایه‌ریزی کنند، فقط پول و زمان را تلف می‌کنند. مشکل این برنامه‌ها ساده است: آن‌ها روی بخش اشتباهی از مغز تمرکز کرده‌اند.

هوش هیجانی تا حد زیادی در پیام‌رسان‌های عصبیِ دستگاه کناره‌ای مغز به وجود می‌آید که کنترل‌کننده‌ی احساسات، انگیزه‌ها و محرک‌ها هستند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بهترین روش برای یادگیری در دستگاه کناره‌ای از طریق انگیزه، تمرین طولانی‌مدت و دریافت بازخورد است. این روش را با نوع یادگیریِ نوقشر مقایسه کنید که توانایی‌های تحلیلی و فنی را کنترل می‌کند. نوقشر وظیفه‌ی درک مفاهیم و منطق را بر عهده دارد و بخشی از مغز است که از کار با رایانه یا یادگیری نحوه‌ی بازاریابی تلفنی از طریق مطالعه‌ی یک کتاب سر درمی‌آورد. جای تعجب ندارد که بیشتر برنامه‌های آموزشی به‌منظور افزایش هوش هیجانی، به‌اشتباه این بخش مغز را هدف گرفته‌اند

فهرست مطالب کتاب

1: خصوصیات یک رهبر چیست؟
2: رهبری اولیه: عامل پنهان عملکرد عالی
3: چرا منصف بودن بسیار سخت است؟
4: چرا رهبران خوب تصمیم های بد می گیرند؟
5: ایجاد هوش هیجانی در گروه ها
6: هزینه‌ی گستاخی
7: سازوکار تاب آوری
8: چابکی عاطفی
9: هراس از بازخورد
10: مدیران جوان و ناشی گری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی
نویسنده
مترجممحمدحسین وحدتی نژاد
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-622-6650-83-0
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی

برای دریافت کتاب 10 مقاله خواندنی از هاروارد درباره هوش هیجانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.