معرفی و دانلود کتاب کافر

عکس جلد کتاب کافر
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کافر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کافر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کافر

کتاب کافر داستانی واقع‌گرایانه از نویسنده‌ی به‌نام آمریکایی، جک لندن است که ماجرای دوستی میان یک معامله‌گر مروارید و یک کارگر بومی اهل هائیتی را شرح می‌دهد. این دو نفر که سرنشین یک کشتی بوده‌اند، در جریان یک طوفان شدید و تلاش برای زنده ماندن در اقیانوس، با یکدیگر آشنا و همراه می‌شوند.

درباره‌ی کتاب کافر

اثری که پیش رو دارید با عنوان کتاب کافر (Pagan Otto)، یکی از داستان‌های بلند جک لندن (Jack London)، نویسنده‌ی شهیر آمریکایی را در برمی‌گیرد. داستان این کتاب از کشتی کوچک پتی ژان شروع می‌شود که بسیار بیشتر از ظرفیتش مسافر سوار کرده بود و جای سوزان انداختن نداشت. این مسافران عبارت بودند از: بومیان جزیره‌ی تاهیتی که بعد از پایان فصل صید صدف دریایی از کار به شهر خودشان باز می‌گشتند و شش مسافر سفیدپوست که به شغل معامله و خرید و فروش مروارید اشتغال داشتند. داخل کشتی تا سقف از صدف و مغز نارگیل و وسایل مسافران پر شده بود. ازدحام جمعیت مسافران در کشتی به اندازه‌ی کافی بد نبود که ناگهان نشانه‌های بیماری آبله در میان مسافران پیدا شد. سپس وخامت اوضاع حتی از این هم فراتر رفت. ناگهان طوفان شدیدی در گرفت و گردبادی عظیم کشتی را قطعه قطعه کرد.

داستان کتاب کافر از زبان یکی از معامله‌گران مروارید روایت می‌شود. این شخصیت از طوفان وحشتناک جان سالم به در می‌برد و در جریان نجات دادن خود و شنا در اقیانوس بی‌کران، با اوتونو یا کافر آشنا می‌شود. این دو نفر چندین روز در دریا می‌مانند و رفاقتی میانشان درمی‌گیرد. باقی داستان شرح ماجراهایی است که آن‌ها در ادامه از سر می‌گذرانند.

معرفی و دانلود کتاب کافر

جک لندن در سال 1871 در شهر سانفرانسیسکو آمریکا و در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد و از همان کودکی در مشاغل مختلفی که شاخص‌ترینشان ملوانی بود، کار می‌کرد. او به سوسیالیسم گرایش داشت و در طول عمر نه چندان بلندش آثار فوق‌العاده‌ای از خود بر جای گذاشت. سفر دریایی با هدف کار و ماجراجویی از تجربیات پررنگ زندگی او بود که تاثیرات آن در آثار او مشهود است.

همانند دیگر آثار جک لندن، کتاب کافر نیز رنگ و بوی ناتورالیستی دارد و نمایانگر مسائل و مشکلات اجتماعی به ویژه تضادهای اجتماعی میان بومیان آمریکا و سفیدپوستان است.

کتاب کافر به قلم شجاع الدین شفا به فارسی برگردانده شده به همت انتشارات ویکتور هوگو در اختیار مخاطبین فارسی‌زبان قرار گرفته است.

کتاب کافر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی آمریکا و طرفداران آثار جک لندن توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کافر می‌خوانیم

اما پتی ژان کشتی ما در این میان چه شد؟ راستش را بخواهید نمی‌دانم.

«کافر» هم بعدها می‌گفت که او نیز در این باره هیچ نمی‌داند. به طور قطع پتی ژان در میان امواج خورد و خمیر شده بود. نابود شده بود، تکه تکه و پاره پاره شده و به کام امواج خروشان دیوانه فرو رفته بود.

وقتی که من به خود آمدم و متوجه وضع خویش شدم خودم را در میان امواج دریا دیدم که چون آدمی خودکار و بی اراده مشغول شنا کردن بودم و احساس می‌کردم که دو ثلث وجودم تا آن وقت غرق شده است. اما چطور توانسته بودم خودم را از عرشهD کشتی به دریا بیندازم و نجات دهم؟

این مطلبی است که درباره آن هیچ توضیحی نمی‌توانم داد زیرا اصلاً این لحظات را به یاد نمی‌آورم. فقط به خاطر دارم که دیدم کشتی پتی ژان از جلو تا عقب مثل تخم مرغ قطعه قطعه شد و می‌دانم که در همین لحظه من یکی هوش و حواس خود را از دست دادم.

یک نکته در این میان مسلم بود و آن این بود که من زنده بودم و داشتم در میان امواج دریا دست و پا میزدم و بنابراین تنها کاری که می‌بایست کنم این بود که به هر قیمت خودم را از این وضع نجات دهم و به سر و سامانی برسانم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کافر
نویسنده
مترجمشجاع الدین شفا
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-8293-07-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کافر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کافر

برای دریافت کتاب کافر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.