معرفی و دانلود کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: راهنمای مکالمات دشوار

عکس جلد کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: راهنمای مکالمات دشوار
قیمت:
۲۲۰۰۰ ۱۵,۴۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: راهنمای مکالمات دشوار

کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم به آموزش اصول دیپلماسی و فن بیان در مواجهه با موقعیت‌های دشوار زندگی اختصاص یافته است. در زندگی روزمره بارها خود را در موقعیت‌هایی می‌بینیم که ابداً نمی‌خواهیم کسی را ناراحت کنیم اما لازم است خبر یا پیام ناراحت‌کننده‌ای را به آن‌ها منتقل کنیم؛ آلن دوباتن در این کتاب، مانند پدری دلسوز تلاش می‌کند به کمک اصول دیپلماسی و عقل سلیم، بهترین روش‌های واکنش نشان دادن به این موقعیت‌های دشوار و شرایط مشابه به آن‌ها را به مخاطب آموزش بدهد.

درباره‌ی کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم

این موقعیت‌ها را تصور کنید: صدای موسیقی همسایه آزارتان می‌دهد؛ غذایی که سفارش دادید سرد یا اشتباه به دستتان رسیده؛ نسبت به دوست یا همکارتان علاقه پیدا کرده‌اید و نمی‌دانید چطور آن را ابراز کنید؛ روز اول تعطیلات است و شما باید با رئیستان تماس گرفته و عید را تبریک بگویید؛ در کارتان مرتکب اشتباهی شده‌اید و باید به همکارانتان اطلاع بدهید. این‌ها همه از جمله موقعیت‌های دشواری هستند که آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم (How to Find the Right Words) به آن‌ها پرداخته و چگونگی نشان دادن واکنش درست به آن‌ها را به کمک اصول دیپلماسی آموزش داده است.

آلن دوباتن در مقدمه‌ی کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم نوشته که «این کتابی درباره‌ی دیپلماسی است.» او در ادامه در توضیح و معرفی دیپلماسی می‌نویسد که دیپلماسی مهارتی است که اولین بار برای حل مشکلات سیاسی و برقراری ارتباط میان سیاست‌مداران مورد استفاده قرار گرفت. رهبران سیاسی تصمیم گرفتند برای جلوگیری از بروز خشونت و دلخوری در بحث‌های حساس سیاسی لازم است از افرادی به عنوان پیام‌آور یا واسطه‌ی مذاکرات کمک بگیرند که راه انتقال پیام به دقیق‌ترین و محترمانه‌ترین شکل ممکن را بلد بودند. آن‌ها به کمک اصول دیپلماسی به انتقال حیاتی‌ترین اخبار و پیام‌ها به نمایندگی از ملت‌های جهان مشغول بودند و آلن دوباتن در این کتاب از همان اصول و روش‌ها برای اعتراف به خیانت یا پس فرستادن غذایی که توی آن مو پیدا شده استفاده می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم

کتاب‌های مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) همه به آموزش و بررسی یکی از ضروری‌ترین مهارت‌ها و مفاهیم ضروری در زندگی روزمره اختصاص یافته و در این کتاب، یکی از مهم‌ترین آن‌ها یعنی مهارت برقراری ارتباط موثر و سالم در موقعیت‌های حساس زندگی مورد بحث قرار گرفته است. دوباتن در مقدمه‌ی این اثر به این موضوع اشاره می‌کند که ما اصول و راه‌های برقراری ارتباط را در چهارچوب خانواده و از طریق والدین می‌آموزیم. اما قابل تصور است که والدینی که خود از اصول دیپلماسی دانش کافی ندارند قادر نیستند هنر ارتباط صادقانه و محترمانه را به بهترین شکل به فرزندان خود آموزش بدهند. به همین دلیل ضرورت آموزش و تعلیم این اصول در قالب آثاری مانند کتاب پیش رو آشکار می‌شود. آلن دوباتن در مقدمه‌ی این اثر اصول و چهارچوب‌های اساسی ارتباط دیپلماتیک مانند «اهمیت احترام متقابل»، «چشم‌پوشی از بدرفتاری» و «رک بودن» را آموزش داده و به شرح و توجیه مختصر هر یک از این موارد پرداخته است. او در ادامه در طی حدود بیست فصل مجزا به توصیف و معرفی موقعیت‌های متنوع حساس روزمره مشغول شده و در هریک از این فصول در عین توضیح و نمایش اصول دیپلماسی در عمل، توصیه‌های مفیدی برای مقابله با شرایط مشابه در آینده را به خواننده ارائه می‌دهد.

کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم با ترجمه‌ی فریدالدین سلیمانی و چاپ انتشارات کتابسرای نیک در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم

  • کتابی کوچک اما با توصیه‌هایی بسیار مفید. همه‌ی ما در انتقال اخبار بد یا پیدا کردن راهی دوستانه‌تر و محترمانه‌تر از روش بیان رک و مستقیم به کمک احتیاج داریم. (Goodreads review)
  • من این کتاب را بسیار مفید می‌دانم. این کتابی است که لازم است هر کسی در کتابخانه‌اش داشته باشد و مطمئناً در آینده بارها در صورت بروز موقعیت‌های جدید به آن باز خواهید گشت. (NetGalley review)
  • مدرسه‌ی زندگی کتاب‌های بی‌نظیری منتشر می‌کند، و این یکی از درخشان‌ترین آن‌هاست. در این اثر توصیه‌های فوق‌العاده‌ای درباره‌ی بخش‌های کمتر شناخته شده‌ی زندگی پیدا می‌شود. (Goodreads review)

کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم برای تمام افرادی که به یادگیری اصول دیپلماسی و کاربرد آن‌ها در موقعیت‌های حساس زندگی علاقه دارند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: راهنمای مکالمات دشوار می‌خوانیم

اغلب با محروم شدن از حس ارتباط متقابل یکی از این دو راه را در پیش می‌گیریم: یا حرفی نمی‌زنیم و به این دلیل که حس می‌کنیم لایق برخورد خوبی نیستیم از مواجهه با مسئله می‌پرهیزیم، یا از خشم می‌ترکیم و طرف مقابل را به انواع و اقسام رفتارهای نادرست و افراطی متهم می‌کنیم که باعث می‌شود او به‌راحتی نادیده‌مان بگیرد و برچسب دیوانگی بر پیشانی‌مان بچسباند. فوت کوزه‌گری این است که آسیب‌پذیر و درعین‌حال محکم وارد چنین بحثی شویم.

رابطه‌ی سالم زن و شوهر از نظر من یعنی ارتباط، یعنی معاشرت تمام‌وکمال و مرتب. من توی زندگی در تمام زمینه‌ها سرسخت و پرطاقتم، ولی تو این زمینه نمی‌خوام این‌طور باشم.

جایی در میان صحبت‌ها باید به این نکته اشاره کرد که با وجود اشتیاق زیادی که به ادامه‌ی رابطه داریم، قرار نیست به هر قیمتی ادامه‌اش دهیم؛ نثار کردن عشق بدون قیدوشرط به دیگری بسیار رمانتیک و زیباست، ولی از قضا در همین راه است که احساساتمان بی‌برووبرگرد لگدمال می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
روابط زناشویی
می‌خواهم فقط‌ و فقط با هم دوست باشیم
هنوز هم دوستم داری؟
جدایی و طلاق
بله، من بی‌وفایی کردم
دوستی
با من دوست ‌می‌شوی؟
دیگر نمی‌خواهم با تو دوست باشم
دوستت دارم
تحمل موفقیتت را ندارم
بابت شام ممنونم
کار
خرابکاری کرده‌ام
یک بلایی سرت آمده
آخر هفته خوش گذشت؟
همین حالا انجامش بده!
تو اخراجی
خانواده
بسیار متأسفم که ناامیدت کردم
عصبانی‌ام
دوستتان دارم، ولی نقاط مشترک زیادی نداریم
باید تکالیفت را انجام بدهی
غریبه‌ها
توی سوپم مگس افتاده است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم: راهنمای مکالمات دشوار
نویسنده
مترجمفریدالدین سلیمانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-5753-42-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۰۰۰ ۱۵,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم

برای دریافت کتاب چگونه کلمات مناسب را پیدا کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.