معرفی و دانلود کتاب چابکی در مدیریت هیجانات: رها شدن، پذیرش تغییر و پیشرفت در کار و زندگی

عکس جلد کتاب چابکی در مدیریت هیجانات: رها شدن، پذیرش تغییر و پیشرفت در کار و زندگی
قیمت:
۹۳۰۰۰ ۵۵,۸۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چابکی در مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چابکی در مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چابکی در مدیریت هیجانات: رها شدن، پذیرش تغییر و پیشرفت در کار و زندگی

فرق ما بزرگ‌سالان با نونهالان تنها در یک چیز است: ما با حمله‌ی احساساتمان ناخودآگاه پا به زمین نمی‌کوبیم! کتاب چابکی در مدیریت هیجانات را سوزان دیوید نوشته تا به انسان بالغ بیاموزد اگرچه احساساتش اصیلند اما او نباید عنان زندگی خود را به دست آن‌ها بسپارد.

درباره‌ی کتاب چابکی در مدیریت هیجانات

سوزان دیوید (Susan David) استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد در کتاب چابکی در مدیریت هیجانات: رها شدن، پذیرش تغییر و پیشرفت در کار و زندگی (Emotional Agility: Get Unstuck, Embrace Change and Thrive in Work) شما را به یک سفر درونی می‌برد؛ سفری که در حین آن، شما از مسافری بی‌دفاع که مورد هجوم احساسات مختلف هستید به کاپیتانی تبدیل می‌شوید که نظم را در ذهن برقرار می‌سازد.

اساس کتاب سوزان دیوید بر مفهوم «انعطاف‌پذیری هیجانات» استوار است. او در مراحل مختلف به شما خواهد آموخت که چگونه با آگاهی کامل راهبری دنیای درونتان را به عهده بگیرید. در دست گرفتن کنترل عواطف از منظر دیوید هرگز به معنی سرکوب احساسات یا به تعویق انداختن درک آن‌ها نیست؛ برعکس، کسانی که از منظر هیجانی منعطفند در هنگام مواجهه با طوفانِ عواطف، آن‌ها را با آغوش باز می‌پذیرند و مسئولانه با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند. افرادی با هوش هیجانی بالا در دام احساسات گرفتار نمی‌شوند زیرا به‌خوبی می‌دانند که گرفتاری در دام احساس همانا و بروز اضطراب، استرس و نگرانی مضمن همانا.

معرفی و دانلود کتاب چابکی در مدیریت هیجانات

سوزان دیوید در کتاب خود به شما می‌آموزد که چطور با بروز هر احساس به دنبال یافتن دلیل آن باشید. احساسات خود را معتبر بشمارید و آن‌ها را به مثابه‌ی شهاب‌سنگ‌هایی ببینید که از ناخودآگاهتان به شکل گلوله‌ای آتشین به خودآگاه آمده‌اند. با حل مشکل و برطرف کردن دلیل بارش شهاب‌سنگ‌ها، نزول آن‌ها نیز به‌یقین متوقف خواهد شد. در این شرایط هر بحران روحی زمان کمتری از شما می‌گیرد و شما با عبور بالغانه از هر بحران قهرمانانه و روسپید بیرون خواهید آمد.

کتاب چابکی در مدیریت هیجانات از آن جهت مورد پذیرش و تحسین همگان قرار گرفته است که پیش‌زمینه‌ی علمی به‌شدت قدرتمندی دارد. سوزان دیوید دستاورد سال‌ها تحقیق خود را به ساده‌ترین زبان ممکن به مخاطب خود منتقل می‌کند. او در مواجهه با مخاطب، معلمی دقیق و مادری دلسوز است و همین باعث می‌شود که کتاب او خواندنی‌تر از کتاب‌های مشابه در این زمینه باشد.

توجه داشته باشید که کتاب چابکی در مدیریت هیجانات کتابی نیست که یک بار بخوانید و سپس به کناری بنهیدش. برای ته‌نشین شدن توصیه‌های کتاب باید در هر موقعیت دشوار و هر بحران عاطفی به کتاب مراجعه کنید و مرحله به مرحله توصیه‌های علمی آن را به منصه‌ی ظهور برسانید. چه بهتر که هنگام خواندن کتاب کاغذ و قلمی در کنار داشته باشید تا توشه‌های ارزشمند خود از این کتاب را یادداشت کنید.

این کتاب را انتشارات آریانا قلم با ترجمه‌ی حمیدرضا هدایتی به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب چابکی در مدیریت هیجانات

  • کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال؛
  • کتاب پرفروش یو‌اس‌ای‌تودی؛
  • بهترین کتاب سال آمازون؛
  • کتاب پیشنهادی فوربز برای رهبران کسب‌وکارها؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی Books for a Better Life؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی مؤسسه‌ی کسب‌وکار Axiom؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی Thinkers50 Breakthrough Idea.

نکوداشت‌های کتاب چابکی در مدیریت هیجانات

  • در روزگاری که ساکت کردن صدای درونی‌مان که بر ما غلبه کرده از همیشه دشوارتر است، کتاب چابکی در مدیریت هیجانات با آن پشتوانه‌ی علمی و کارکرد عملگرایانه‌اش یک راهنمای عالی برای زندگی آگاهانه و نگاه به درونیات ماست. سوزان دیوید با ترغیب کردن ما به کار بر روی (و نه علیه) احساساتمان به ما ابزارهایی می‌دهد که برای انعطاف‌پذیری و سازگاری بیشتر به آن‌ها نیاز داریم. با این ابزارها موفقیت ما قطعی است. (آریانا هافینگتن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • در کتاب چابکی در مدیریت هیجانات، سوزان دیوید به ما می‌آموزد که زبان خاموش احساسات را بهتر درک و با آن ارتباط بهتری برقرار کنیم. به‌عنوان یکی از محققان برجسته‌ی روزگار ما در زمینه‌ی علم احساسات، دیوید با اقتدار، مشفقانه و با بینشی عمیق می‌نویسد. خواندن این کتاب ضروری است. (سوزان کین)
  • احساس کردن یک چیز است و به احساس فائق آمدن چیز دیگری. سوزان دیوید بر مزایای غم و خشم و احساس گناه و ترس صحه می‌گذارد و بعد، به ما نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که احساسات عنان زندگی‌مان را به دست نمی‌گیرند. این یک کتاب خودیاری است که واقعا کمکتان خواهد کرد. (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کلید زندگی شاد شناخت خود است. در کتاب چابکی در مدیریت هیجانات سوزان دیوید به ما یک راه پیشگامانه پیشنهاد می‌کند که عواطفمان را بشناسیم و حرف حسابشان را بفهمیم. او همچنین ما را به ابزارهایی مجهر می‌کند که با استفاده از آن‌ها تله‌های عاطفی‌ای را بشناسیم که ما را از رسیدن اهدافمان باز می‌دارند. (گرچن روبین)
  • کتابی الهام‌بخش، غنی و اصیل درباره‌ی اینکه چطور بهترین خودمان را شکوفا کنیم. با ترکیب علمِ باپشتوانه، توصیه‌هایی کاربردی و خرد مشوق، کتاب چابکی در مدیریت هیجانات اثری است که حتما باید خوانده شود. (پت میشل)

کتاب چابکی در مدیریت هیجانات برای چه کسانی مناسب است؟

هر فرد بزرگ‌سال به این کتاب نیاز دارد. این کتاب برای همه‌ی آنانی است که می‌خواهند هوش هیجانی خود را افزایش دهند.

در بخشی از کتاب چابکی در مدیریت هیجانات: رها شدن، پذیرش تغییر و پیشرفت در کار و زندگی می‌خوانیم

وقتی‌که پنج‌ساله بودم، روزی تصمیم گرفتم از خانه فرار کنم. بنا به دلایلی __‌که واقعاً خاطرم نیست چرا‌__ از دست والدینم عصبانی شده بودم، ولی خوب خاطرم هست که فکر می‌کردم فرار تنها کار منطقی است که می‌توانم بکنم. با دقت کیف کوچکم را جمع کردم، یک شیشه کرۀ بادام‌زمینی و مقداری نان از قفسۀ خوراکی‌ها برداشتم، کفش‌های قرمز و سفید طرح کفشدوزکم را که جایزه گرفته بودم پوشیدم و آماده شدم تا به جست‌وجوی آزادی بروم.

محل زندگی ما در ژوهانسبورگ نزدیک خیابانی شلوغ بود و پدر و مادرم از بچگی در گوشم خوانده بودند که هرگز، تحت هیچ شرایطی، اجازه ندارم تنهایی از آن خیابان عبور کنم. همین‌که پایم به سر چهارراه رسید، فهمیدم که پیشروی در دل دنیای وسیع و بزرگ پیش رو امکان‌پذیر نیست. عبور از خیابان «نۀ» مطلقی بود که جای سؤال نداشت. بنابراین، همان کاری را کردم که هر دختر پنج‌سالۀ حرف‌گوش‌کنِ متواری از منزل که اجازه ندارد پایش را توی خیابان بگذارد می‌کند: تنها دور خانه‌مان راه رفتم، بارها و بارها. بعد‌ازاینکه بالاخره پس از ماجراجوییِ به خیال خودم خیلی مهیج تصمیم گرفتم به خانه برگردم، تنها کاری که کرده بودم این بود که ساعت‌ها در مسیری دایره‌وار دور خانه‌مان گشته و از جلوی در ورودی خانه بارها گذشته بودم.

هرکدام از ما هم به‌نحوی این کار را کرده‌ایم. دور ساختمان‌های زندگی‌مان به‌دفعات راه می‌رویم (یا می‌دویم) و گردن به قوانینی نوشته، ضمنی یا حتی نانوشته می‌نهیم و اسیر قالب‌های رفتاری و عملکردی می‌شویم که سودی به حالمان ندارند. بیشتر وقت‌ها می‌گویم که رفتار ما شبیه اسباب‌بازی‌های کوکی است؛ یعنی، پی‌در‌پی خودمان را به دیوار روبه‌رویمان می‌کوبیم و انگار متوجه نیستیم که شاید دری باز سمت چپ یا راستمان قرار داشته باشد.

حتی زمانی‌که می‌پذیریم که اسیر و به قلاب گرفتار شده‌ایم و به کمک نیاز داریم، سراغ کسانی می‌رویم که همیشه هم کاری از دستشان ساخته نیست __‌خانواده، دوستان، رئیس مهربان و درمانگرها، که هرکدام درگیر مشغله‌ها، محدودیت‌ها و مسائل خودشان هستند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
1. از انعطاف‌ناپذیری به چابکی
2. قلاب
3. رهایی از قلاب
4. حضور بی‌پروا
5. به بیرون قدم گذاشتن
6. با دلیل گام برداشتن
7. پیش رفتن: قانون تغییرات کوچک
8. پیش رفتن: اصل الاکلنگ
9. چابکی هیجانی در محل کار
10. تربیت فرزندانی چابک به‌لحاظ هیجانی
11. نتیجه‌گیری: واقعی شدن
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چابکی در مدیریت هیجانات: رها شدن، پذیرش تغییر و پیشرفت در کار و زندگی
نویسنده
مترجمحمیدرضا هدایتی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-7089-29-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۳۰۰۰ ۵۵,۸۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چابکی در مدیریت هیجانات

Azade Purhajat
۱۴۰۳/۶/۲۸
کتابی مفید برای کنترل هیجانات باید چند دور خوند. مرسی از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چابکی در مدیریت هیجانات

برای دریافت کتاب چابکی در مدیریت هیجانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.