معرفی و دانلود کتاب پشیمانی: چطور نگاه به گذشته، ما را به آینده بهتر می‌رساند

عکس جلد کتاب پشیمانی: چطور نگاه به گذشته، ما را به آینده بهتر می‌رساند
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پشیمانی: چطور نگاه به گذشته، ما را به آینده بهتر می‌رساند

چگونه احساس پشیمانی را به نیرویی محرک تبدیل کنیم؟ دنیل اچ. پینک، در اثر پرفروش نیویورک تایمز، کتاب پشیمانی، سعی می‌کند به دنبال پاسخی برای این سوال مهم باشد. این رفتارشناس آمریکایی عقیده دارد که می‌توان با اصلاح نگرش درباره‌ی احساس پشیمانی و افسوس، آینده‌ای بهتر برای خود رقم زد؛ او همچنین با شرح علمی از فرایند پشیمانی و مکانیزم ندامت سعی می‌کند تا ذهن خوانندگان خود را نسبت به این واکنش طبیعی مغز روشن‌تر سازد.

درباره‌‌ی کتاب پشیمانی

کم‌تر کسی می‌تواند ادعا کند که در طول زندگی خود حداقل یک بار به احساس رنج‌آور پشیمانی دچار نشده؛ دنیل اچ. پینک (Daniel H. Pink) نویسنده‌ی کتاب پشیمانی (The Power of Regret) نیز منکر چنین حقیقتی نیست. اما این محقق شناخته‌شده‌ی آمریکایی تلاش می‌کند تا به جای مقابله با احساس پشیمانی و سرکوب واکنش‌های طبیعی ذهن، از آن به‌عنوان نیرویی برای پیش راندن ماشین پشتکار و تحرک استفاده کند. او معتقد است، در چنین شرایطی همه‌ چیز به نوع نگرش ما به گذشته بستگی دارد، و این عینک نگاه ماست که می‌تواند گذشته را به ابزاری برای پرتاب به سوی آینده‌ی بهتر تبدیل کند.

اما نگارنده‌ی کتاب پشیمانی چطور به چنین رویکردی دست پیدا می‌کند؟ دنیل اچ. پینک، اکنون سال‌های زیادی‌ست که فعالیت حرفه‌ای خود را به حوزه‌ی علوم رفتاری و شناخت روان انسان ازطریق بررسی کنش‌ها و واکنش‌های ذهنی اختصاص داده. او با بررسی مفصلی که درباره‌ی نگرش افراد مختلف درخصوص احساس پشیمانی انجام داده، به مجموعه یافته‌های عظیم و تأثیرگذاری دست‌ پیدا کرده؛ یافته‌هایی که به ما نشان می‌دهد احساس پشیمانی همیشه به معنی عقب‌گرد و پس‌رفت و یا فرو رفتن در کام ناامیدی و سرخوردگی نیست.

نویسنده‌ی کتاب پشیمانی برای خوانندگان خود توضیح خواهد داد که مکانیزم پشیمانی بخشی از جهان سلامت ذهنی ما را شکل می‌دهد. او همچنین بیان می‌کند که بسیاری از این احساسات ناخوشایند چگونه از ما در برابر آسیب‌های بیشتر مراقبت می‌کند و زمینه‌های لازم برای حرکت دوباره را شکل می‌دهد. دنیل اچ. پینک با شرح فرایند پشیمانی، به مخاطبان خود کمک می‌کند تا عملکرد و تصمیم‌گیری‌های صحیح‌تری در برابر موقعیت‌های چالش‌برانگیز داشته باشند و شادی و رضایت بیشتری به زندگی خود بیاورند.

معرفی و دانلود کتاب پشیمانی

در جهانی که کتاب پشیمانی توصیف می‌کند، زندگی بدون احساس حسرت، یک زندگی خیالی و ناممکن است. درحقیقت این اثرِ حوزه‌ی خودیاری با کمک گرفتن از آخرین یافته‌های علوم اعصاب و روان‌شناسی، به ما کمک می‌کند تا پیش از هر اقدامی، پذیرش ذهنی خود را دربرابر احساس ندامت و افسوس بالا ببریم. نویسنده‌ی کتاب پشیمانی در مرحله‌ی بعد به ما می‌آموزد تا انواع پرتکرار پشیمانی را در زندگی خود بشناسیم؛ در زوایای مختلف این احساس دقیق شویم و درنهایت با کنار گذاشتن انکار و سرکوب عواطف، دست دوستی محکم‌تری به سوی شخص خودمان و احساسات گوناگونی که تجربه می‌کنیم، دراز کنیم. این کتاب خواندنی با تلاش انتشارات کهکشان دانش و ترجمه‌ی روان شقایق صادقی خراطی در دستان شما قرار می‌گیرد.

جوایز و افتخارات کتاب پشیمانی

  • اثر پرفروش و تحسین‌شده در نیویورک تایمز، وال‌ استریت ژورنال و واشنگتن پست؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب Financial Times در سال 2022؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب NPR در سال 2022.

نکوداشت‌های کتاب پشیمانی

  • جهان نیازمند مطالعه‌ی چنین کتابی است. (برنه براون، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • پشیمانی از قدیم‌الایام نشانه‌ای بر ضعف بوده؛ اما اگر اکنون آن را به چشم یک قدرت تماشا کنیم چه رخ خواهد داد؟ (واشنگتن پست)
  • کتاب پشیمانی، نگاهی مختصر، روشنگر و ارزنده نسبت به سیر عواطف و احساسات ندامتگر انسان ارائه می‌دهد. (بررسی کرکوس)
  • نویسنده‌ی کتاب پشیمانی راه زندگی خوشحال، سازنده و اصولی را به شما نشان می‌دهد. (آنجلا داکورس، نویسنده)
  • خوانندگانی که می‌خواهند احساس شرم و سرخوردگی را کنار بگذارند، باید از خواندن کتاب پشیمانی شروع کنند. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب پشیمانی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر کاربردی و آموزنده را به علاقه‌مندان علوم رفتاری و روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کسانی که قصد دارند با شناخت بهتر احساسات گوناگون خود، زندگی غنی و پربارتری داشته باشند از مطالعه‌ی این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب پشیمانی: چطور نگاه به گذشته، ما را به آینده بهتر می‌رساند می‌خوانیم

یک سال از ازدواج کایلین ویجیانو می‌گذشت که مردی که اخیراً با او و شوهرش استیون دوست شده بود، به‌طور غیرمنتظره‌ای در خانه آن‌ها سکونت کرد. کایلین در آن زمان بیست‌ویک‌ساله بود. او و استیون در دبیرستان باهم آشنا شده بودند و در حومه شیکاگو در میان جمعی از دوستان و خانواده در نزدیکی یکدیگر بزرگ ‌شده بودند. اکنون آن‌ها در انتهای کالیفرنیای جنوبی که دو ساعت از مرز آریزونا فاصله داشت و در آن‌جا استیون یک تفنگ‌دار آمریکایی بود، زندگی سختی را می‌گذراندند. وقتی استیون تازه به اردوگاه نظامی رفته بود، کایلین مدرسه پرستاری را ترک کرد و به بیابان خشکی در ویرجینیا رفت تا پیش استیون باشد. او در آن‌جا تقریباً هیچ‌کس را نمی‌شناخت.

دوست او که یکی دیگر از تفنگ‌داران دریایی بود، زمانی که می‌دانست استیون در خانه نیست، به آن‌جا می‌رفت. او به ‌دروغ به کایلین گفت که استیون به همکارانش گفته است که دیگر کایلین را دوست ندارد و قصد دارد او را ترک کند. کایلین که جوان، تنها و آسیب‌پذیر بود او را باور کرد. باهم مقداری نوشیدنی خوردند و این کار منجر به شد که دو سال بعد کایلین به نظرسنجی جهانی پشیمانی پیوست:

«از خیانت به شوهرم پشیمانم. ضعف لحظه‌ای، ارزش دردی پیش‌رونده را ندارد.»

یازده سال از ازدواج جوئل کلمیک می‌گذشت که در یکی از شب‌های اکتبر، همسرش، کریستا، یک تماس تلفنی ناشناس دریافت کرد. جوئل سی‌وپنج‌ساله و کریستا سی‌ودوساله در شهری متوسط در مرکز کانادا زندگی می‌کردند که هر دو در آن‌جا بزرگ‌ شده بودند و سه فرزند خود را نیز در آن‌جا بزرگ می‌کردند. پس از دبیرستان، جوئل به‌عنوان یک نصاب کف‌پوش کار می‌کرد، اما مسیر حرفه‌ای او در اوایل ازدواجش پس از کشف کلیسای مسیحی و میسیونری تغییر کرد. جوئل وارد مدرسه علوم دینی شده بود و در حال تحصیل در رشته الهیات بود. او همچنین به‌عنوان کشیش همکار، کارکنان کلیسا را رهبری می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: اصلاح پشیمانی
1. ناکامی در زندگیِ بدون پشیمانی
2. چرا پشیمانی از ما انسان می‌سازد؟
3. حداقل و اگر فقط
4. چرا پشیمانی ما را بهتر می‌کند
بخش دوم: پشیمانی آشکار شد
5. پشیمانی در سطح
6. چهار هسته پشیمانی
7. پشیمانی بنیادی
8. پشیمانی جسارتی
9. پشیمانی اخلاقی
10. پشیمانی ارتباطی
11. فرصت و تعهد
بخش سوم: بازسازی پشیمانی
12. لغو و حداقل
13. افشاگری، شفقت و فاصله
14. پیش‌بینی پشیمانی
قسمت آخر. پشیمانی و رستگاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پشیمانی: چطور نگاه به گذشته، ما را به آینده بهتر می‌رساند
نویسنده
مترجمشقایق صادقی خراطی
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-622-8369-09-9
موضوع کتابکتاب‌های خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پشیمانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پشیمانی

برای دریافت کتاب پشیمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.