معرفی و دانلود کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند: راهنمایی برای نوجوانان

عکس جلد کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند: راهنمایی برای نوجوانان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند: راهنمایی برای نوجوانان

کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند نوشته‌ی انیستیتو بین المللی سرطان (ورزات بهداشت خدمات انسانی و موسسه ملی بهداشت آمریکا) کتابی است راهنما برای نوجوانانی که پدر یا مادرشان درگیر بیماری سرطان هستند. این کتاب به آن‌ها راه‌هایی را نشان می‌دهد که چطور بتوانند با این معضل جان‌سوز که گریبان یکی از والدهایشان را گرفته، دست‌وپنجه نرم کنند

درباره‌ی کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند

وقتی یکی از اعضای خانواده به بیماری سرطان دچار می‌شود، علاوه‌بر اینکه خود شخص به‌لحاظ جسمی و روحی گرفتار فروپاشی می‌شود، دیگر اعضا نیز متعاقباً اسیر چنین مصائبی می‌شوند که شب و روز را بر آن‌ها حرام می‌کند. این مشکلاتی که افراد یک خانواده و خود بیمار با آن‌ها مواجه هستند تأثیر مستقیمی روی کارهایشان می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد که مثل سابق روند طبیعی‌شان برای اداره‌ی امور را پیش بگیرند و حتی کارهای پیش‌پاافتاده و روزمره را به‌خوبی انجام دهند.

کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند که جمعی از نویسندگان در انیستیتو بین المللی سرطان آن را تألیف کرده‌اند، به این مقوله می‌پردازد که نوجوانان به‌لحاظ عاطفی شکننده‌تر هستند و برای حل مشکل جان‌فرسایی چون سرطان، خصوصاً اگر یکی از والدینشان درگیر این ماجرا باشد، آن‌چنان تجربه و توانایی کافی ندارند و این احتمال بسیار است که راهکارهایشان برای مقابله با این درد با شکست مواجه شود. درنتیجه، نوجوانان بیش از هر فرد دیگری محتاج حمایت و مهم‌تر از همه نیازمند آموزش درست در خصوص روش کنترل احساسات و هیجانات هستند تا هرچند ناچیز، بتوانند به‌نحوی هم به والد بیمارشان و هم به خودشان در این مسیر دشوار، کمک کنند.

آموزش موضوعات مهمی که در این کتاب آمده تا به نوجوانان در رویارویی با سرطان والدینشان یاری برساند، شامل شناخت و مدیریت هیجانات است وقتی که اولین بار از بیماری پدر یا مادرشان آگاه می‌شوند و سپس مواردی درباره‌ی خود بیماری و اصلاحات آن دستگیرشان می‌شود که امکان دارد آن‌ها را سردرگم کند. ولی نوجوان با خواندن این کتاب و قدم‌به‌قدم جلو رفتن با آن، قادر خواهند بود تا بخشی از این مشکل عظیم را سروسامان دهند. لازم به ذکر است انتشارات چشمه آفرینش این کتاب را با ترجمه‌ی مهرزاد مستاجران به چاپ رسانده است.

کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که از سرطان پدر یا مادرشان مطلع شده‌اند و تاب و توان مواجهه با این درد طاقت‌فرسا را ندارند و نمی‌دانند چطور باید با این ماجرا کنار بیایند، بهتر است این کتاب را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند: راهنمایی برای نوجوانان می‌خوانیم

درحال‌حاضر ممکن است به‌نظر برسد که هیچ‌کس در جهان مثل شما احساس تنهایی نمی‌کند. یک‌جورهایی حق با شماست. هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقاً احساس شما را داشته باشد، اما دانستن اینکه بسیاری از نوجوانان والدینی دارند که سرطان دارند، ممکن است کمک‌کننده باشد. صحبت کردن با دیگران ممکن است به شما کمک کند تا احساسات خود را بهتر درک کنید.

سرطان یک بیماری، با علل مختلف است. عللی که بسیاری از آن‌ها را پزشکان به‌طور کامل درک نمی‌کنند. هیچ‌یک از این علت‌ها با آنچه انجام داده‌اید، فکر کرده‌اید یا گفته‌اید، ارتباطی ندارد.

بسیاری از نوجوانان مانند والدین خود احساس می‌کنند سرطان همیشه در ذهن آن‌هاست. برخی هم سعی می‌کنند از آن دوری کنند. سعی کن تعادل را حفظ کنی. می‌توانید نگران پدر و مادرتان باشید و همچنان با افراد و فعالیت‌هایی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید در ارتباط بمانید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شما تازه فهمیده‌اید که پدر یا مادر شما مبتلا به سرطان شده است
فصل دوم: یادگیری دربارە‌ی سرطان
فصل سوم: درمان سرطان
فصل چهارم: آنچه والدین شما ممکن است احساس کنند
فصل پنجم: تغییرات در خانواده
فصل ششم: مواظب خودت باش
فصل هفتم: پیدا کردن پشتیبان
فصل هشتم: شما و دوستانتان
فصل نهم: چگونه می‌توانید به پدر و مادر خود کمک کنید؟
فصل دهم: بعد از درمان
فصل یازدهم: راه پیش رو
فصل دوازدهم: یادگیری بیشتر دربارە‌ی خودتان
نمودار A: اعضای گروه سرطان
نمودار B: نظارت بر آزمایش‌ها
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی والدینتان سرطان دارند: راهنمایی برای نوجوانان
نویسنده
مترجممهرزاد مستاجران
ناشر چاپیانتشارات چشمه آفرینش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-7625-97-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند

برای دریافت کتاب وقتی والدینتان سرطان دارند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.