معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم

عکس جلد کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم

گرچه همه‌ی بیماری‌ها مهلک نیستند، اما آزاردهنده هستند و کیفیت زندگی بیمار را تا حد زیادی پایین می‌آورند. یکی از این بیماری‌ها لنف‌ادم است. کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم نوشته‌ی مهدی هادیان و بهاره سادات ابطحی سعی دارد تا خوانندگان را با چیستی این بیماری، نحوه‌ی پیشگیری از ابتلا و فرایند درمان آن آشنا کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم

سرطان ناخوانده‌ترین مهمانی است که به بدن انسان‌ها وارد می‌شود و تا روزی که زحمتش را کم نکرده، صدها مشکل جسمی و روحی را برای میزبان خود به همراه می‌آورد. پزشکان درمانگر سرطان نیز برای اخراج این موجود بیگانه، چاره‌ای ندارند به جز استفاده از روش‌هایی که ممکن است بیماری‌زا باشند. البته این بیماری‌ها بسیار قابل حل‌تر و کم‌خطرتر از خود سرطان هستند. لنف‌اِدِم یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند در طول فرایند درمان سرطان، به‌خصوص سرطان سینه، گریبان‌گیر بیمار شود؛ زیرا در پرتو درمانی که یکی از روش‌های درمان سرطان است، عروق و گره‌های لنفاوی ملتهب می‌شوند و مایعاتی که تا پیش از آن به سادگی در بدن حرکت می‌کردند، در یک نقطه ثابت و متورم می‌شوند. این تورم از بیرون نیز قابل مشاهده است و زیبایی ظاهری فرد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم، از عواملی که می‌تواند بدن انسان را به بستر مناسبی برای مبتلا شدن به لنف‌ادم تبدیل کند نام می‌برد؛ عواملی مثل فشار خون بالا، چاقی و اختلالات پیشین در دستگاه لنفاوی.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم

مهدی هادیان و بهاره سادات ابطحی گونه‌ی دیگری از بیماری لنف‌ادم را نیز معرفی می‌کنند که بدون ابتلا به سرطان و به‌طور مادرزادی در بدن فرد وجود دارد. این نوع بیماری از طریق ژنتیک به فرد منتقل شده و قابل پیشگیری نیست اما روش‌های درمانی آن با لنف‌ادمی که بر اثر سرطان به‌وجود آمده یکسان است. بهترین روش برای درمان بیماری لنف‌ادم ورزش کردن است. کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم بیشتر از 10 نوع ورزش را با کمک تصاویر و توضیحاتی درباره‌ی چگونگی انجام آن‌ها ارائه کرده است. این بیماری در نقاط خاصی از بدن مثل کشاله‌ی ران و بازوها به‌وجود می‌آید و برای بهبود هر کدام از این نقاط نیز در این کتاب تمرین خاص و جداگانه‌ای ارائه شده است.

بیماری لنف‌ادم در بعضی افراد خفیف و در برخی شدید است. برای درمان لنف‌ادم حاد، ورزش به تنهایی کافی نیست. مهدی هادیان و بهاره سادات ابطحی برای بهبود لنف‌ادم شدید از روش‌های درمانی همچون استفاده از ماساژ MLD، پمپ فشاری و استفاده از باندهای کشی نام می‌برند. خوشبختانه لنف‌ادم چندان بیماری خطرناکی نیست و به سادگی درمان می‌شود، اما عوارضی مثل ایجاد سلولیت پوستی، سفت شدن بافت‌های نرم بدن و ملتهب شدن بخشی از پوست را به دنبال دارد. البته اگر بیماری لنف‌ادم را جدی نگیریم و اقدامی برای درمان آن انجام ندهیم، مبتلا شدن به سرطان پوست در کمین ماست.

کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم به ما کمک می‌کند تا اطلاعات لازم را درباره‌ی لنف‌ادم به دست آوریم و برای درمان آن، به خود یا دیگران کمک کنیم.

این کتاب به کوشش نشر چشمه‌ی آفرینش چاپ و در اپلیکیشن و سایت کتابراه منتشر شده است.

کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای پزشکان، دانشجویان پزشکی، پرستاران و افرادی که در حال درمان سرطان هستند، مناسب و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم می‌خوانیم

تشخیص هرچه زودتر لنف‌ادم، درمان زودهنگام و جلوگیری از پیشرفت آن نتایج بهتری خواهد داشت. اندازه‌گیری قطر دست یا پا یکی از راه‌های تشخیص لنف‌ادم است. به‌طور کلی، تفاوت بیش از 2 سانتی‌متر بین قطر اندام، برای تشخیص لنف‌ادم کافی است. در حالت ایده‌آل، اندازه گیری قطر اندام (دست یا پا) باید قبل از عمل‌های جراحی (اعم از جراحی درمانی و جراحی بازسازی‌) و یا پرتو درمانی انجام شود و باید بعد از انجام درمان در فواصل منظم تکرار شود. تکرار اندازه‌گیری قطر اندام‌ها در طول زمان و مقایسه‌ی آن‌ها با هم به تشخیص لنف ادم کمک می‌کنند. نکته‌ای قابل توجه این است که زمانی می‌توان افزایش قطر اندام را به افزایش وزن ارتباط داد که هر دو اندام به صورت یکسان افزایش قطر داشته باشند. همچنین اندام غالب یا اندامی که با آن زیاد کار می‌شود، معمولاً تا 1 سانتی‌متر در قسمت‌های مختلف بدن در مقایسه با سمت مقابل بزرگتر است.

روش اندازه‌گیری

برای این کار به یک متر انعطاف پذیر (مانند متر خیاطی) نیاز است. بهتر است کسی به فرد برای اندازه‌گیری کمک کند.

مراحل اندازه‌گیری:

1- آرنج خود را خم کرده و چروک ایجاد شده در پوست را با خودکار علامت گذاری کنید. این مرحله را برای بازوی دیگر تکرار کنید.
2- یک نقطه به فاصله 10 سانتی‌متر بالای چروک (به سمت شانه خود) و 10 سانتی‌متر پایین چروک (به سمت کف دست) علامت‌گذاری کنید. این مرحله را برای بازوی دیگر تکرار کنید.

فهرست مطالب کتاب

معرفی مکسا
پیشگفتار
بخش اول: مفاهیم اولیه
دستگاه لنفاوی چیست؟
نحوه عملکرد دستگاه لنفاوی چگونه است؟
وظایف دستگاه لنفاوی در بدن چیست؟
لنف‌ادم چیست؟
علائم لنف‌ادم چیست؟
انواع لنف‌ادم چیست؟
بخش دوم: لنف‌ادم و سرطان
چرا پس از جراحی سرطان یا نمونه‌برداری از گره‌های لنفاوی لنف‌ادم رخ می‌دهد؟
چرا پرتودرمانی باعث لنف‌ادم می‌شود؟
چه کسی به لنف‌ادم مبتلا خواهد شد؟
عوامل خطر ابتلا به لنف‌ادم چیست؟
علائم و نشانه‌های لنف‌ادم چیست؟
بخش سوم: پیشگیری از لنف‌ادم
چگونه پزشکان می‌توانند از لنف‌ادم پیشگیری کنند؟
چگونه بیماران می‌توانند از لنف‌ادم پیشگیری کنند؟
بخش چهارم: درمان لنف‌ادم
اگر فکر می‌کنم لنف‌ادم دارم، چه اقدامی انجام دهم؟
چگونه لنف‌ادم درمان می‌شود؟
چه ورزش‌هایی می‌تواند به کنترل لنف‌ادم کمک کنند؟
بخش پنجم: عوارض لنف‌ادم
عوارض ناشی از لنف‌ادم چیست؟
چگونه می‌توانیم با لنف‌ادم کنار بیاییم؟
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات چشمه آفرینش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-7625-99-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم

نگار مردی
۱۴۰۳/۵/۲۶
عالی بود و کتابی است در مورد توضیحات کامل در مورد عوارض بعدی سرطان سینه و انواع سرطان. مفید بود
Kimia toopchi
۱۴۰۳/۶/۸
کتابچه‌ای مفید در باب لنف و لنف ادم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم

برای دریافت کتاب راهنمای بالینی مراقبت از لنف ادم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.